Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
BarbqSauceSVK
modelár

Príspevkov: 820

Moje modely
Poslať správu
Autor: BarbqSauceSVK Správa zaslaná: 31. 12. 2014 o 18:01
Zdravím!
Ako je to s lipo baterkami a zimou respektíve mrazom? Treba mať niake špeciálne opatrenia pri lietaní dajme tomu pri -20°C?
Ďakujem, z pozdravom Matúš
COCA1
modelár

Príspevkov: 166

Moje modely
Poslať správu
Autor: COCA1 Správa zaslaná: 31. 12. 2014 o 19:31
Nazdar.lipolky musia byt teple.nahradne baterky pocas lietania daj na teple miesto...do vacku alebo do auta.lipolky v zime nevidrzia tolko ako ked je teplo.cca.50% menej....
Bydlisko: tomasov ( 40 rokov )
BarbqSauceSVK
modelár

Príspevkov: 820

Moje modely
Poslať správu
Autor: BarbqSauceSVK Správa zaslaná: 31. 12. 2014 o 20:14
No to bude asi päťminútový skúšobný let s quadom na záhrade
hofoo7
modelár

Príspevkov: 562

Moje modely
Poslať správu
Autor: hofoo7 Správa zaslaná: 31. 12. 2014 o 20:15
Ked lietas tak sa lipolka sama hreje teda ak je dostatocny odber , ale pred letom ju musis mat v teple
Bydlisko: Kysucky Lieskovec ( 24 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1035

Moje modely
Poslať správu
Autor: peterrc Správa zaslaná: 31. 12. 2014 o 20:31
v skratke. Mám li-pol čo mi v lete v pohode lietajú 10-15 min. Teraz som bol dnes lietat, vonku -7°C. Na zemi telemetria ukazovala 12,4V. Vyletel som hore a už bolo len 9,8V a telemetria vrieskala že urýchlene pristáť. Robí mi to viac li-po. Takže tá zima im dáva zabrať.
Bydlisko: Trnava
hofoo7
modelár

Príspevkov: 562

Moje modely
Poslať správu
Autor: hofoo7 Správa zaslaná: 31. 12. 2014 o 20:44
Pod zatazou to vzdy ukazuje menej voltou nie ?
Bydlisko: Kysucky Lieskovec ( 24 rokov )
peterrc
modelár

Príspevkov: 1035

Moje modely
Poslať správu
Autor: peterrc Správa zaslaná: 31. 12. 2014 o 22:26
ale boli to dosť prudké poklesy skrátka, li-polky nemajú zimu radi.
Bydlisko: Trnava
BarbqSauceSVK
modelár

Príspevkov: 820

Moje modely
Poslať správu
Autor: BarbqSauceSVK Správa zaslaná: 1. 1. 2015 o 04:01
Ale pár minút prežije, nie?
BOravec
modelár

Príspevkov: 577

Moje modely
Poslať správu
Autor: BOravec Správa zaslaná: 1. 1. 2015 o 17:47
V zime držať v teple a až tesne pred letom dať do modelu. Nabíjať nie na 4.2V na článok, ale na 4,1V.
Bydlisko: Bratislava
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 2. 1. 2015 o 09:17
Par minut prezije, len ak to davas do koptery tak bud obvzlast opatrny.
Naozaj si daj pozor aby boli lipolky v teple a davaj ich do modelu tesne pred startom. Pomaly vzlietni a aspon prvu minutu nerob s kopterou prudke pohyby (ak si nie si isty, ze baterka je naozaj dobre zahriata), lebo uz som bol aj osobne svedkom pripadu, ked po vzlete chcel chalan len vyskusat doprava/dolava naklon a elektronika vysadila. Stacil naklon na jednu stranu (teda museli motory na strane este pridat) co uz studena lipolka nezvladla a tak elektronika vysadila a koptera sa odporucala na zem.
Takze treba si v zime davat pozor na prudove spicky (hlavne na zaciatku, ale aj nasledne pocas letu ak nie je bateria dostatocne predimenzovana).
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
bado
modelár

Príspevkov: 1333

Moje modely
Poslať správu
Autor: bado Správa zaslaná: 2. 1. 2015 o 09:32
BOravec:
V zime držať v teple a až tesne pred letom dať do modelu. Nabíjať nie na 4.2V na článok, ale na 4,1V.

Preco nabijat na 4.1V?
Bydlisko: Samorin ( 41 rokov )
Pancer
modelár

Príspevkov: 626

Moje modely
Poslať správu
Autor: Pancer Správa zaslaná: 2. 1. 2015 o 10:02
Na posledných pretekoch rýchlych lodí kolega z maďarska dal lipolky po nabití do mrazáku v chladničke a také zamrazené ich dal do mono lode.Údajne batérie vydržali väčšiu záťaž ako keby ich nezchladil, ale po jazde neboli už použiteľné, ponafukovali sa.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 59 rokov )
Prizrak
modelár

Príspevkov: 1168

Moje modely
Poslať správu
Autor: Prizrak Správa zaslaná: 2. 1. 2015 o 10:28
ja použivam v lietadle,konktrétne vo vetronovi také tie hrejúce vankúšiky,dam tam lipolku a knej ten vakúšik a vždy ked dolietam tak má lipolka optimálnu teplotu,a to isté aj za letu.A váha je tam minimálna
Bydlisko: Žilina,Rajec
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 2. 1. 2015 o 10:38
Pancer:
Na posledných pretekoch rýchlych lodí kolega z maďarska dal lipolky po nabití do mrazáku v chladničke a také zamrazené ich dal do mono lode.Údajne batérie vydržali väčšiu záťaž ako keby ich nezchladil, ale po jazde neboli už použiteľné, ponafukovali sa.

Tak to uz je asi extremny pripad. Skusenejsi urcite poznaju ako dostat napr. z takej lipolky maximum, hoci aj za cenu jedneho pouzitia.
V nasich podmienkach t.j. rekreacnych modelarov, ale asi kazdy vozi nejaku ochranu proti prilisnemu vybitiu lipolky a v zime tak mozu nastat situacie kedy ta ochrana nevyhodnoti spravne situaciu.
Pri kopterach je to hotova katastrofa ak je vsetko napajane z jednej baterie.

PS.: BarbqSauceSVK tu teplotu -20°C si dufam nemyslel vazne. Radsej si pozri ake prevadzkove teploty ma tvoja elektronika lebo napr. take serva by uz boli na hrane a keby este na nich zafukal ladovy vietor tak neviem, neviem.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
BarbqSauceSVK
modelár

Príspevkov: 820

Moje modely
Poslať správu
Autor: BarbqSauceSVK Správa zaslaná: 2. 1. 2015 o 13:44
To som len tak, keď som to písal tak bolo -16 To je moc?

Dnes je to okolo 0°C
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 773 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Tomas2004,