autor | správa | |
BarbqSauceSVK modelár Príspevkov: 820 Moje modely Poslať správu |
Zdravím! Ako je to s lipo baterkami a zimou respektíve mrazom? Treba mať niake špeciálne opatrenia pri lietaní dajme tomu pri -20°C? Ďakujem, z pozdravom Matúš |
|
COCA1 modelár Príspevkov: 166 Moje modely Poslať správu |
Nazdar.lipolky musia byt teple.nahradne baterky pocas lietania daj na teple miesto...do vacku alebo do auta.lipolky v zime nevidrzia tolko ako ked je teplo.cca.50% menej.... |
|
BarbqSauceSVK modelár Príspevkov: 820 Moje modely Poslať správu |
No to bude asi päťminútový skúšobný let s quadom na záhrade |
|
hofoo7 modelár Príspevkov: 562 Moje modely Poslať správu |
Ked lietas tak sa lipolka sama hreje teda ak je dostatocny odber , ale pred letom ju musis mat v teple |
|
peterrc modelár Príspevkov: 1035 Moje modely Poslať správu |
v skratke. Mám li-pol čo mi v lete v pohode lietajú 10-15 min. Teraz som bol dnes lietat, vonku -7°C. Na zemi telemetria ukazovala 12,4V. Vyletel som hore a už bolo len 9,8V a telemetria vrieskala že urýchlene pristáť. Robí mi to viac li-po. Takže tá zima im dáva zabrať. |
|
hofoo7 modelár Príspevkov: 562 Moje modely Poslať správu |
Pod zatazou to vzdy ukazuje menej voltou nie ? |
|
peterrc modelár Príspevkov: 1035 Moje modely Poslať správu |
ale boli to dosť prudké poklesy skrátka, li-polky nemajú zimu radi. |
|
BarbqSauceSVK modelár Príspevkov: 820 Moje modely Poslať správu |
Ale pár minút prežije, nie? |
|
BOravec modelár Príspevkov: 577 Moje modely Poslať správu |
V zime držať v teple a až tesne pred letom dať do modelu. Nabíjať nie na 4.2V na článok, ale na 4,1V. |
|
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Par minut prezije, len ak to davas do koptery tak bud obvzlast opatrny. Naozaj si daj pozor aby boli lipolky v teple a davaj ich do modelu tesne pred startom. Pomaly vzlietni a aspon prvu minutu nerob s kopterou prudke pohyby (ak si nie si isty, ze baterka je naozaj dobre zahriata), lebo uz som bol aj osobne svedkom pripadu, ked po vzlete chcel chalan len vyskusat doprava/dolava naklon a elektronika vysadila. Stacil naklon na jednu stranu (teda museli motory na strane este pridat) co uz studena lipolka nezvladla a tak elektronika vysadila a koptera sa odporucala na zem. Takze treba si v zime davat pozor na prudove spicky (hlavne na zaciatku, ale aj nasledne pocas letu ak nie je bateria dostatocne predimenzovana). |
|
bado modelár Príspevkov: 1333 Moje modely Poslať správu |
Preco nabijat na 4.1V? |
|
Pancer modelár Príspevkov: 626 Moje modely Poslať správu |
Na posledných pretekoch rýchlych lodí kolega z maďarska dal lipolky po nabití do mrazáku v chladničke a také zamrazené ich dal do mono lode.Údajne batérie vydržali väčšiu záťaž ako keby ich nezchladil, ale po jazde neboli už použiteľné, ponafukovali sa. |
|
Prizrak modelár Príspevkov: 1168 Moje modely Poslať správu |
ja použivam v lietadle,konktrétne vo vetronovi také tie hrejúce vankúšiky,dam tam lipolku a knej ten vakúšik a vždy ked dolietam tak má lipolka optimálnu teplotu,a to isté aj za letu.A váha je tam minimálna |
|
TomiXL modelár Príspevkov: 635 Moje modely Poslať správu |
Tak to uz je asi extremny pripad. Skusenejsi urcite poznaju ako dostat napr. z takej lipolky maximum, hoci aj za cenu jedneho pouzitia. V nasich podmienkach t.j. rekreacnych modelarov, ale asi kazdy vozi nejaku ochranu proti prilisnemu vybitiu lipolky a v zime tak mozu nastat situacie kedy ta ochrana nevyhodnoti spravne situaciu. Pri kopterach je to hotova katastrofa ak je vsetko napajane z jednej baterie. PS.: BarbqSauceSVK tu teplotu -20°C si dufam nemyslel vazne. Radsej si pozri ake prevadzkove teploty ma tvoja elektronika lebo napr. take serva by uz boli na hrane a keby este na nich zafukal ladovy vietor tak neviem, neviem. |
|
BarbqSauceSVK modelár Príspevkov: 820 Moje modely Poslať správu |
To som len tak, keď som to písal tak bolo -16 To je moc? Dnes je to okolo 0°C |