autor | správa |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
|
Waldas modelár Príspevkov: 681 Moje modely Poslať správu |
mam 61-ku |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Prosím ta a máš tam prižhavovanie alebo bez..? Ako máš otvorenú tu hlavnu ihlu ? |
Waldas modelár Príspevkov: 681 Moje modely Poslať správu |
Prizhavovanie zatial nepouzivam. Nieje to treba. Davam 5% nitra + syntetika olej. Ale teraz staviam 2 motorak a tam pojdu 2 tieto motory a prizhavovanie som tam kupil skor pre istotu. Mam 2 tieto motory a problem som mal iba vtedy, ked som nenastavil ventily po zabehu. Vtedy mi skapinali v lufte. To je signal, ze je ich treba nastavit a ide to bez problemov. Inak ok. Hlavnu ihlu ani neviem presne ako mam otvorenu. Asi tak, aby to malo max otacky a potom o 2 zubky spat. |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Ja som prave ten motor zabehol a potreboval by som nastavit tie ventily len neviem ako..nikde žiaden návod a nič podobné som nemohol najst. Mohol by si mi prosím ta poradit ako to správne nastavím..? Odkial si..? Inak krásne lietadlo to bude pecka dva štvortakty počut si hrkútat |
Waldas modelár Príspevkov: 681 Moje modely Poslať správu |
Nastavenie ventilov je jednoduche. Je to aj v navode k motoru. img-140211140836-0001.pdf Potrebujes plochy maly skrutkovac, 5-ku klucik a nastavovacie mierky. S tym to urobis lahko. Som z Trnavy. |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Ty si dostal ten návod k motoru..? Lebo ja vôbec. Dakujem pekne Vladko za ochotu a pomoc. Skusim to nastavit |
Waldas modelár Príspevkov: 681 Moje modely Poslať správu |
Kedykolvek |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1735 Moje modely Poslať správu |
Ja mam 15ccm ASP stvortakt. Ventily mam nastavene na 0,05mm, pouzivam 5% a 15% nitra so syntetickym olejom. Mam aj prizhavovanie a je to velmi spolahlivy motor. Bez prizhavovania som mal obcas deadstick pristatia. Zhavit staci len na prvu 1/4 drahy plynu. |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Rozmýšlam aj ja spravit radšej to prižhavovanie dúfam že to zvládnem Prečo používaš 5% a 15% nitro..? Ja mam teraz 5% Rapicon ale chcem kúpit 10% lebo v papieroch od motora je to napísane tak ale hadam aj 15% môže byt a cítil si rozdiel..? |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1735 Moje modely Poslať správu |
Rozdiel vo výkone nebadať, no prechody sú podstatne lepšie a voľnobeh si pekne pradie aj na nižších otáčkach. Tento rok chcem experimentovať s nižším obsahom oleja, pretože štvortakty nevyžadujú tak olejované palivá. Zatiaľ mám klasický Rapicon s 18% oleja. Viem že autíčkarske palivá majú nižší obsah oleja. |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Tak ja chcem tiež skúsit z večším obsahom nitra aby to malo ten volnobeh typ top |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1735 Moje modely Poslať správu |
Ja si nastavujem model na čo najlepší voľnobeh, nie na najvyššie otáčky, pretože voľnobeh využívam častejšie ako plný plyn. Preto hlavnú ihlu používam na doladenie prechodov, nie na naladenie maximálnych otáčok. Lietam s Piperom a tomu sa pri vyššom voľnobehu nechce pristáť, preto je pre mňa dôležitý nízky a spoľahlivý voľnobeh vo vzduchu. Bez prižhavovania mi občas pred pristátím zhasol motor, pretože mám motor dole hlavou, pričom na voľnobehu je motor bohatší ako pri prechodoch, tak sa ľahko schladí sviečka palivom a motor skape. S prižhavovaním toto eliminuješ, tak určite by som odporúčal prižhavovanie, ak máš problémy s voľnobehom. Ak máš problémy s prechodmi, tam veľmi žhavenie nepomôže, tam ide skôr o nastavenie ventilov a karburátora. |
Zdeno36 modelár Príspevkov: 970 Moje modely Poslať správu |
Ja ten motor mám ešte len v zábehu ide krásne len ten volnobeh musím mat večšie otáčky aby nezhasol ale ked som dal žhavenie tak išiel krásne aj na úplne malé otáčky ako som žhavenie odpojil tak motor zhasol..ja vysoké otáčky využijem a prechod mám v pohode. |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1735 Moje modely Poslať správu |
Ak máš motor v zábehu, tak je jasné že je ešte tesný a pri nižších otáčkach sa mu ťažšie pracuje, on sa uvoľní po čase a voľnobeh sa ti zjemní a vylepší. Motor máš hlavou hore, čo je dobre, nebude sa ti topiť sviečka, tak aj na nastavenie je jednoduchší. |