Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 11:22
NIKTO TU NEMA TAKY MOTOR ALEBO HOC AKY ASP štvortakt...???? Potrebujem sa niečo opýtat
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 11:37
mam 61-ku
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 11:46
Prosím ta a máš tam prižhavovanie alebo bez..? Ako máš otvorenú tu hlavnu ihlu ?
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 13:57
Prizhavovanie zatial nepouzivam. Nieje to treba. Davam 5% nitra + syntetika olej. Ale teraz staviam 2 motorak a tam pojdu 2 tieto motory a prizhavovanie som tam kupil skor pre istotu. Mam 2 tieto motory a problem som mal iba vtedy, ked som nenastavil ventily po zabehu. Vtedy mi skapinali v lufte. To je signal, ze je ich treba nastavit a ide to bez problemov. Inak ok.



Hlavnu ihlu ani neviem presne ako mam otvorenu. Asi tak, aby to malo max otacky a potom o 2 zubky spat.
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 14:11
Ja som prave ten motor zabehol a potreboval by som nastavit tie ventily len neviem ako..nikde žiaden návod a nič podobné som nemohol najst. Mohol by si mi prosím ta poradit ako to správne nastavím..? Odkial si..? Inak krásne lietadlo to bude pecka dva štvortakty počut si hrkútat
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 14:19
Nastavenie ventilov je jednoduche. Je to aj v navode k motoru.

img-140211140836-0001.pdf

Potrebujes plochy maly skrutkovac, 5-ku klucik a nastavovacie mierky. S tym to urobis lahko.
Som z Trnavy.
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 14:27
Ty si dostal ten návod k motoru..? Lebo ja vôbec.

Dakujem pekne Vladko za ochotu a pomoc. Skusim to nastavit
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
Waldas
modelár

Príspevkov: 680

Moje modely
Poslať správu
Autor: Waldas Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 16:01
Kedykolvek
Bydlisko: Trnava ( 42 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 18:40
Ja mam 15ccm ASP stvortakt. Ventily mam nastavene na 0,05mm, pouzivam 5% a 15% nitra so syntetickym olejom. Mam aj prizhavovanie a je to velmi spolahlivy motor. Bez prizhavovania som mal obcas deadstick pristatia. Zhavit staci len na prvu 1/4 drahy plynu.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 19:11
Rozmýšlam aj ja spravit radšej to prižhavovanie dúfam že to zvládnem Prečo používaš 5% a 15% nitro..? Ja mam teraz 5% Rapicon ale chcem kúpit 10% lebo v papieroch od motora je to napísane tak ale hadam aj 15% môže byt a cítil si rozdiel..?
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 19:53
Rozdiel vo výkone nebadať, no prechody sú podstatne lepšie a voľnobeh si pekne pradie aj na nižších otáčkach. Tento rok chcem experimentovať s nižším obsahom oleja, pretože štvortakty nevyžadujú tak olejované palivá. Zatiaľ mám klasický Rapicon s 18% oleja. Viem že autíčkarske palivá majú nižší obsah oleja.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 11. 2. 2014 o 20:21
Tak ja chcem tiež skúsit z večším obsahom nitra aby to malo ten volnobeh typ top
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 12. 2. 2014 o 07:29
Ja si nastavujem model na čo najlepší voľnobeh, nie na najvyššie otáčky, pretože voľnobeh využívam častejšie ako plný plyn. Preto hlavnú ihlu používam na doladenie prechodov, nie na naladenie maximálnych otáčok. Lietam s Piperom a tomu sa pri vyššom voľnobehu nechce pristáť, preto je pre mňa dôležitý nízky a spoľahlivý voľnobeh vo vzduchu. Bez prižhavovania mi občas pred pristátím zhasol motor, pretože mám motor dole hlavou, pričom na voľnobehu je motor bohatší ako pri prechodoch, tak sa ľahko schladí sviečka palivom a motor skape. S prižhavovaním toto eliminuješ, tak určite by som odporúčal prižhavovanie, ak máš problémy s voľnobehom. Ak máš problémy s prechodmi, tam veľmi žhavenie nepomôže, tam ide skôr o nastavenie ventilov a karburátora.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
Zdeno36
modelár

Príspevkov: 970

Moje modely
Poslať správu
Autor: Zdeno36 Správa zaslaná: 12. 2. 2014 o 10:44
Ja ten motor mám ešte len v zábehu ide krásne len ten volnobeh musím mat večšie otáčky aby nezhasol ale ked som dal žhavenie tak išiel krásne aj na úplne malé otáčky ako som žhavenie odpojil tak motor zhasol..ja vysoké otáčky využijem a prechod mám v pohode.
Bydlisko: Nemšová ( 48 rokov )
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 12. 2. 2014 o 14:23
Ak máš motor v zábehu, tak je jasné že je ešte tesný a pri nižších otáčkach sa mu ťažšie pracuje, on sa uvoľní po čase a voľnobeh sa ti zjemní a vylepší. Motor máš hlavou hore, čo je dobre, nebude sa ti topiť sviečka, tak aj na nastavenie je jednoduchší.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 923 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: pf1960, marianr,