autor | správa | ||
misiatko modelár Príspevkov: 173 Moje modely Poslať správu |
Caute vsetci, chcel by som sa s Vami poradit co by som mal spravit s mojim motorom ASP 12,5 ccm aby isiel tak ako ma. Situacia je asi takato, motor bol uplne novy, absolvoval niekolko letov a potom dost dlho stal celkom cca 3-4 roky zevraj. Potom sa dostal ku mne, bol cely zalepeny od oleja tak som ho rozobral, vycistil a zdalo sa byt vsetko OK. Dal som do neho take starsie palivo este bez nitra spravil dva lety. Prvy let mi to za letu zdochlo, ale pristal som v pohode, nastartoval som este raz a potom to uz celkom islo, i ked sa mi zdalo, ze to malo akoby tak vypadky ale islo to. Pripisoval som aj tomu staremu palivu... Potom som tam minuly tyzden dal nove palivo 12% nitra, nastartovalo to v pohode a aj sa tvarilo, ze vsetko OK.....vzlietol som, par minut to letelo v pohode a potom som citil, ze aj ked som mal plny plyn, tak motor straca na vykone, akoby bol prechlastany alebo co, tak som rychlo pristal kym sa dalo. Trosku som mu priskrtil ihlu, skusil este raz ale podobny scenar....pristal som a skusil som mu este o par zubkov ubrat paliva.....max otacky sa zdaly Ok, ale zase to uz zdochynalo, ked som pridaval plyn. Uz som s tym treti krat do vzduchu ani nesiel, som sa bal, ze to vysadi niekde 3 m nad zemou kde sa s tym uz tazko bude dat nieco spravit. Vsimol som si , ze cela horna cast motora je zrazu zababrana od spaleneho oleja asi alebo co..take dohneda cela....moze byt chybne nejake tesnenie pod hlavou motora alebo nieco take...alebo nejake ine tesnenie, alebo sviecka? Dakujem za vsetky rady |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Motor náš zašpinený asi preto že bol nastavený ako prechlastaný a nespálené alebo prebytočné palivo vyhadzoval cez karburátor von.....tlak vzduchu od vrtule ti rozprašoval palivo a to sa prilepilo na valci.....a spálilo ho....možno....neviem....to je dedukcia.....možno máš povolené šróbiky na hlave......pretláča ti palivo popod hlavu....uniká ti tlak z valca a stráca sa výkon motora..... Mńa by skôr zaujímalo že aké palivo používal predošlý majiteľ motora.....Bolo to ricínové palivo???... Ja by som ešte skúsil vykrútiť tú dýzu čo máš na výfuku čo je na nej tá tlakovacia hadička vedúca do nádrže.....pozri si tú dýzu či nie je upchatá..... Možno slabo tlakuje nádž a tak aby....si mal dobre nastavený motor tak si to riešil pridaním paliva na veľkej ihle..... Ja lietam pravidelnejšie s motorom MVVS 6,5 ccm na ricínové palivo a asi cca po dvoch sezónach musím vždy prečistiť tú dýzu....výfuk netlakuje nádrž......motor nedostáva dostatok paliva....čiže stráca výkon..... Tvoj popis je dosť neurčitý.....chcelo by to .......sa stretnúť... s niekým čo má večšie skúsenosti s motormi.....napíš si do profilu odkial si...skôr sa ti niekto ozve z tvojho okolia.....Ja by som sa ti na to vedel pozrieť ale cez PC sa to robí dosť ťažko......prihoď sem nejaké foto motora...nech vidím ako je veľmi zasratý od paliva.... Po iných fórach som niekde čítal že zmena paliva veľmi neprospieva motoru......písalo sa tam že ak lietaš na ricín tak by si mal lietať stále na ricín......lebo....ak sa nemýlim ....prechod z ricínu na sintetiku sa neodporúča......ale naopak by to šlo.... Ešte ma napadla jedna vec...../možností je veľa/ ale.....nenapísal si že s akou vrtuľou ten motor prevádzkuješ...... Jedna z možností je aj tá že ak používaš veľkú nesprávnu vrtuľu tak sa motor prehrieva a potom pridiera......čiže aj pre to by mohol strácať výkon......ale to sa dá dobre vyriešiť s priameho pohľadu na celý model a popísať viac informácií.... S pozdravom Edy.... |
||
misiatko modelár Príspevkov: 173 Moje modely Poslať správu |
No to nastavenie ihiel si si aj myslim, ze to vyzeralo ako prechalstane, musim to asi nejako poskusat ponastavovat. Len ma to prekvapilo, lebo cakal som, ked tam dam to nitro palivo, ze to pojde prave lepsie.....tak preto som myslel, ze nieco je zle. Majitel pred tym neviem ake pouzil palivo....ale nerozumiem preco by sa nemalo menit to palivo za ine...jedine teda potom dostelovat bohatost na karburatore podla noveho paliva....ale inak neviem preco by sa nemalo menit, je k tom nejaky technicky dovod, alebo len taka fama... Motor aj hadicky aj vsetko bolo rozobrate, takze vsetko by malo byt ciste.....ale tu dyzu na tlakovanie nadrze tak tu jedinu som asi nevysrobovaval...tak tu este pozriem ci nie je zanesena ako vravis. Vcera som motor pocistil, podotahoval vsetky sroby pre istotu, sviecka sa mi zdala, ze bola len tak zlahka dotiahnuta. Doplnil som take predlzenie toho sacieho otvoru na karburatore, aby neprskalo palivo odtial....a pojdem to poskusat doma a skusit ponastavovat. Tu vrtulu co pouzivam je spolu s motorom od predchadzajuceho majitela s cim on aj lietal, tak tu som zatial nejako nevymienal. dakujem za informacie zatial |
||
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1735 Moje modely Poslať správu |
Skús si pozrieť aj tesnosť a umiestnenie nádrže. Môže sa stať, že je nádrž netesná a uniká z nej tlak. Prípadne nevhodným umiestnením ti nádrž vibruje a bublinkuje palivo. Vymeň hadičky od nádrže, skráť ich na minimum, resp. nádrž daj čo najbližšie k motoru. Niekedy spôsobuje problém aj palivový filter, ja lietam bez neho. Ako písal Palci, je to starší motor a teda problémov môže nastať viac. Ak máš čas a priestor, skús rozobrať motor a skontroluj jednotlivé časti. Zameraj sa na čistotu, praskliny, škrabance a tesnenie. Samotné nastavenie ihiel je už iba doladenie. Postupnou elimináciou jednotlivých prvkov môžeš odstrániť problém. |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Keď karburátor prská tak....to znamená že máš príliš bohatú zmes.....motor nie je schopný všetko to nasaté množstvo paliva spáliť tak sa s tým vysporiadava takým spôsobom že....pľuje palivo von cez karburátor......potom máš z toho zasratý a opálený celý valec aj výfuk a všetko okolo motora...... To že používaš vrtuľu od predchádzajúceho majiteľa to je v poriadku....mňa by konkrétne jaujímalo aký typ vrtule máš a aké číslo je na vrtuli..... Čo sa týka tej dýzy tak to som mal na mysli tú dýzu čo je priamo na výfuku kde sa napája hadička......Ja len tak že či si ma správne pochopil..... Ešte by som chcel niečo okolo tej zmeny paliva....... Nie.....nie je to žiadna fáma....... ak zmeníš palivo tak sa môže stať napr. to že ti pri sintetike zrazu začne z niektorých miest napr./zad. viko alebo hlava motora/ pretekať olej.....sintetika je redší olej ako ricín a má snahu rozpúšťať karbonové usadeniny na tesniacich miestach......Mne sa konkrétne stalo to že......... som tiež laboroval s palivami ktoré som dostal od rôznych majiťeľov k lietadlám ....zloženie paliva som nepoznal........a výsledok sa dostavil zhruba po nejakej druhej-tretej nádrži.....pravdepodobne sintetického paliva..../lietal som pred tým len na ricín/...... motor strácal ťah a nedal sa dobre naladiť....a ku koncu stále zhasínal....nechcel držať volnobeh.......závada bola zistená......na ojnici mi vyvaklalo spodné ojničné púzdro.....čap na kľuke mal priemer 5 mm a diera na ojnici bola 6 mm....motor sa stal nefunkčný pretože vôľa na ojničnom púzdre nedovoľovala tomu aby sa piest dostal úplne do hornej úvrate.....piest nedokázal úplne stlačiť zmes vo valci......keďže som závadu eliminoval včas tak som motor ešte v pohode dokázal opraviť....vymenil som ojnicu a motor funguje.......ponaučenie pre mňa........už nebudem laborovať s palivami....lietam stále na ricín....... Ak by sa ti chcelo niečo o tom si prečítať tak to najdeš niekde na "rc mánií" v sekcií spaľovacie motory......ale netýka sa to konkrétne len naších leteckých motorov.......je to problém aj pri auto motoroch..... ak jazdíš na aute kde používaš hustejší olej napr. minerál 15w40 a po čase prejdeš na redší olej sintetiku alebo polosintetiku napr. 10w40 - 5w40 tak sa môže s tvojho auta stať olejnička.....
Ano Daggy.... Aj to je jedna z možností problemov so stratou výkonu.....zanesený filter neprepúšťa dostatočné množstvo paliva pre potrebný výkon ..... ja by som asi neodporúčal filter odstrániť......je to dobrá vec proti zabráneniu prívodu špiny do karburátora.....povedal by som že ak je už zaradený do palivového sistému tak ho treba len poriadne vyčistiť.....a potom už len pravidelne kontrolovať......do nádrže sa vždy nejaká tá špinka dostane...je potrebné ju včas odchytiť.... p.s. ešte malý odkaz pre mišiatko....... Ešte stále si nenapísal odkial si a.....nepridal si sem žiadne foto motora...... Niektoré informácie sú dosť dôležité....na to aby...... ti niekto so skúsenosťami vedel správne poradiť...... |
||
majsterko modelár Príspevkov: 675 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Edy.Nechcem sa hádať,ja som so všetkými žhavíkmi prešiel z ricínu na syntetiku a jediné čo som si všimol,že mi rapídne stúpli voľnobežné otáčky.Motory mi idú lepšie,nemám s tým žiaden problém.Nie som odborník na motory,ale myslím si že tento problém môže nastať u dosť opotrebovaných motorov u ktorých práve ricín "zalepí" väčšie netesnosti.To je iba môj názor. |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Ja som tiež nemal v úmysle sa tu hádať....svoj názor si tu môže povedať ktokoľvek...
Áno....to je pravda.....syntetické palivo s vyšším % nitra zvyšuje naozaj otáčky motora ale....zároveň sa zvyšuje aj spotreba paliva....
Ivko... Prechod zo syntetiky na ricín nie je problém...ale ako píšeš....keď je vybehaný tak ešte ho trocha utesní a dá sa ešte používať za určitý čas.... presne toto som konkrétne mal na mysli......ale opačne.... ak motor bol lietaný na ricín a je dosť vylietaný /vybehaný/ tak prechod na syntetiku bode problematický.....netesnosť....strata výkonu... |
||
misiatko modelár Príspevkov: 173 Moje modely Poslať správu |
Caute vsetci Tal dakujem vsetkym za odpovede, ci uz tu alebo v sukromnych spravach...pozrel som na motore vsetky veci co tu boli spomenute, dyzu, tesnenia, predlzil som na karburatore hadickou trosku to hrdlo kadial nasava vzduch aby to menej prskalo, vycistil som vsetko, skontroloval nadrz, hadicky (nasiel som v nich nejaky cierny kusok niecoho ako gumy alebo co....neviem odkial sa to tam vzalo, mozno to bola pricina), palivovy filter tam zapojeny nemam ale mam ho na pumpe a tankujem tam palivo vzdy cez filter., skontroloval sviecku.. vsetko tak aby to bolo OK. Motor som vcera nastartoval, nastavil hlavnou ihlou max otacky potom tou volnobeznou ihlou minimlane otacky, tak aby bolo co najmensie ale aby to neskapinalo a cuduj sa svete po vsetkom tomto ten motor uz ide tak ako ma teda aspon sa to tak javilo. motor som skusal aj v max otackach zvislo nahor vselijako som krutil s modelom, stale si to drzalo svoje otacky....bol to vidiet hned velky rozdiel oproti predchadzajucemu chodu kedy to chcipavalo pocas letu pripadne to neslo nastartovat alebo pri pokuse o start a pridani plynu to hned zhaslo este na drahe. Minimalne otacky su take, ze ked som to mal postavene na trave tak to stalo na mieste, ale na betone by sa to asi trosku posuvalo samo, ale este pri nizssich otackach to uz malo tentendenciu ten motor skor zhasnut, tak som ich uz neznizoval radsej velmi. Tak to pojdem vyskusat najblizise do vzduchu, ale vyzera, ze by to mohlo byt OK uz. Palivo som pouzil s nitrom 12%....o tej zmene paliva to dakujem za infomraciu, ale ako bolo napisane aj vyssie... trochu som sa spoliehal na to, ze by to mohol byt problem u motorov co maju viacej nabehane...tento podla informacii bol takmer novy. Vcera som s tym na dvore takto "vyvrcal" dve nadrze a vyzera, ze je to OK. Tak dakujem vsetkym za rady a pomoc....som rad za toto forum, ze sa clovek ma s kym poradit. |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Autor: palci72
Správa zaslaná: 12. 7. 2019 o 14:08
Palec hore a nech ti to dlho a pekne lieta..... |