autor | správa |
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
chcem sa vas opytat,co vravite na tuto kombinaciu.... doma mam este nedokonceneho vetrona z depronu,ktory som si sam navrhol,uz dlhsiu dobu som na nom nic nespravil ale uz by som ho chcel dokoncit. Je cely z depronu (pouzity depron bol 3 a 6 mm). Teda trup je navrstveny,zlepeny z oboch,cize ma 9mm.Kridlo je take konstrukcne,rebra su z 6mm depronu,cele je to obalene 6mm depronom + vystuhy v kridle su balzove,smrekove,hlinikovy profil a potom su tam vlepene hlinikove rurky do ktorych ide uhlikova tycha a spaja polky kridel. Rozpatie je 2600mm.Ratam ze hmotnost neosadeneho lietadla bude okolo 900-1000g. Chcel by som tam dat spalovaci motor (ten co mi ostal po nehode trenera-teda ASP .32A).Ide mi o to,ze momentalne nemam doma taky silny elektromotor + regulator a chcel by som vyuzit to co mam a hlavne mat spalovaka,lebo sa mi to omnoho viac paci ako elektro.... Nechcem s tym plachtit pol dna,pri spalovaku staci dolievat do nadrze palivo,cize nemusim setrit el. energiu kde sa len da....co vy na to? |
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
|
johny163 modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
ak je motor dostatocne silny a je prenho miesto v trupe nevidim jediny problem.... |
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
ja vidim problem v materiali,ci to ten depron udrzi vsetko pokope...teda tie vibracie od motora co pojdu a tak.Dolezite je aby som to poriadne povystuzoval a polepil,lebo nepriklad taka motorova prepazka bude mat co robit aby to udrzala pri vibraciach... |
johny163 modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
to je tiez pravda.....vies co mam ja tu cessnu 182 ? videl som ako si ju jeden typek prerobil na zhavika....ale uz z videa bolo vidiet ze to musel mat poriadne vystuzene a prerobenu celu tu motorovu prepazku....inak by mu motor vystrelil z lietadla....tak isto by si to mal urobit aj ty....ja by som celu prepazku potiahol zvnutra balzou a pri vyfukovom otvore zase zvonka....prosimta oprav ma ak som trepol blbost |
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
no ved tak aj spravim asi,ze zvnutra lietadla to oblepim balzou (tam kde pojde motor) pripadne preglejkou a na tu prilepim motorovu prepazku a podavam tam nejake vystuze z balzy + preglejky.
Na motorovu prepazku prisrobujem motorove loze a tam uchytim motor... |
johny163 modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
presne tak som to myslel....ale ty si to upresnil |
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
Tak konecne som sa dostal k stavbe,kridla uz mam zvrchu zavrete,este ich treba orezat + dorobit kridelka.
Potom vyskusam pevnost kridla,dufam ze to v spoji bude dost pevne. Dam tam 5ks serv HXT900,malo by to v pohode stacit,motor ASP 5,23ccm,nadrz 110ccm,vrtula asi 11x6 -uvidim ako bude tahat,ked tak potom zmenim |
johny163 modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
potom pridaj aj dajake foto....budem zvedavy ako to dopadne lebo vetrova na spalovak som este nevidel |
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
Jasne pridam,uz som objednal aj serva a nejaky material na dokoncenie,cize popracujem na tom a mozno uz cez vikend dam nejake fotky,ako to zhruba vypada... |
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
Aku lipolku mam pouzit na napajanie serv?Kolko mA ma mat...mam doma nejake drobce 2clanky 450mA,ale nemam vobec predstavu kolko by to vydrzalo s nou,keby napajala 5ks serv...
Vie mi niekto poradit aky odber mozu mat tie serva?Asi by tam patrilo dat aspon 1000ku,nie? |
bleky modelár Príspevkov: 54 Moje modely Poslať správu |
ten depron bude mať aj povrchovu úpravu?vyskušaj si na kusku depronu či nepije palivo lebo pri prevadzke na spaľovak ho budeš mať od ricinu,nie su 9g serva kus malé na taky vetroň a spaľovak? |
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
na povrch chcem dat taku latku,vola sa ,,netkana textilia,, a cele to potom prelakujem,cize bude tam nieco ako potah. Tie serva mozno mozu posobit slabo na tento model,ale kedze to je take ,,hebedo,, a je z depronu,je aj lahucke. Teda serva vyskovky a smerovky dam do chvosta,tesne pred klapky,cize paku to bude mat dobru.Na kridelkach bude kazde servo samostatne,myslim ze by nemal byt problem utiahnut to,bude to lietat pomaly,takze nejaky velky napor na klapky neocakavam.... A este ma napadlo,kridla maju ,,usi,, cize malo by to lietat stabilne a kridelka tam budu len na jednoduchsie otacanie modelu,ziaden akrobat |
pestefpo modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
tvoje práce sa mi páčia ale ta otázka na silu serva nieje ani tak o tom či to potiahne alebo že to je lahké ale že pri lete tomu servu budu klásť odpor aj iné elementy a nie len váha klapky ako takej. predsa len to bude pôsobiť na celú plochu klapky ( zatiaľ neviem čo tam budeš mať V,S,K,M,? ) a aké veľké. To palivo na deprone môže byť kus problém, a máš otestovanú tu kombináciu poťahu? nebude ti to krútiť pri lete a/alebo drobiť , praskať? neskúsiš to olaminovať alebo len olepiť páskou? takéto nejaké zverstva sa bežne robia na motorákoch Prepážku na motor a vibrácie môžeš trochu utlmiť silent blokmy a tým pádom to nebude až tak cítiť.. ale pekná práca držím palce, určite poreferuj ako pokračuješ... |
mAto424 modelár Príspevkov: 3234 Moje modely Poslať správu |
Dakujem velmi pekne....
k tym servam: ja som to ani tak nemyslel,ze model bude lahky,ale vlastne tou vetou zatym,som to chcel odovodnit. Teda ze model je velky,ale zaroven aj lahky...teda serva mozem dat do chvosta a nemusim sa bat (aspon myslim ze to nespravi vela) ze by som mal problem model potom dovazit.A kedze serva budu blizko chvosta,tiahlo nebude moc dlhe a teda ho nebude moc prepruzovat. A tie klapky osm tiez opisal,viem ze nezalezi na jej hmotnosti,ale mylsim ze tie serva by to mali v pohode utiahnut....teda klapky nebudu moc velke,tym padom ani ich plocha nebude velka. Samozrejme ze takyto ,,velky,, model nemozem chciet otocit na par metroch Idem hned aj vyskusat,co to palivo robi s tym depronom,a potom budem uvazovat dalej...to s tym popraskanim veru moze byt problem,pretoze aj ked bude lak synteticky,depron je pruzny a nedivil by som sa keby lak popraskal |