| Výrobca: | Vlastný návrh aj stavba |
| Rozpätie: | 1115 mm |
| Hmotnosť: | 3620 g |
| Kategória: | Lietadla - turbíny, EDF |
| Dĺžka: | 1555 mm |
| Materiál: | Stavbárske XPS, depron 4mm, balza, preglejka, laminát |
| Motor: | Upravené EDF 90mm + motor XRP B3678 1450KV EDF outrunner |
Pôvodne mala byť povrchovka desert look v dvoch odtieňoch hnedej ale pokazil som to tmavo hnedou farbou ktorá bola nová inej značky a nevyskúšal som si ju lebo som sa spoliehal na to, že akrylom nemám čo pokaziť ale po uschnutí bola fľakatá a drsná ako šmirgel. Tak som to celé vodným šmirglom zbrúsil za asi 4 hodiny pod vodou a nanovo urobil túto osvedčenú povrchovku VERY OLD JET style
Vyzerá ako veterán z vojny. Mne sa páči. V modeli sú spolu 4 servá, dve väčšie digitálne MG-16 na elevonoch, jedno 9gr s kovovými prevodmi na prednú podvozkovú nohu a jedno 9gr na smerovku. Regulátor je YEP 100A z hobbykingu s vymeneným chladičom, za tú cenu je to top 100A regler do 6s. Mám už tretí kus a keď sa dobre naprogramuje cez kartu tak fachčí bez problémov. Baterka vzhľadom na to, že som vyriešil jej pohodlné umiestnenie kde sa môže pohybovať asi 6cm dopredu a 8cm dozadu a váha je fajn tak som kúpil veľkú 6s 5800vku aby sme si aj polietali viacej. Jej chladenie je excelentne vyriešené tým, že predný špic trupu je z troch vrstiev balzy a je v ňom kanál na vstup chladiaceho vzduchu do trupu ktorý sa spája so vzchuchom ktorý vstupuje cez šachtu prednej podvozkovej nohy a obteká okolo baterky a je vysávaný opäť von dmychadlom a vstupuje do sania vzduchu vzadu na zúžení takže má dobrý prechod a rovno chladí aj BEC a prijímač, všetko je zdokumentované v albume. Na plný plyn mi to papá 88A na zemi takže to bude super pretože baterka by sa ani nemala nejak extrémne hriať. Je v tom aj gyro HobbyEagle A3-L ale na zálet pôjde na ruky a ak by bolo treba potom tlmiť nejaké nepresnosti tak ho vyskúšam. Všetko napája môj obľúbený osvedčený externý BEC hobbywing 5-7,5A s extra dvojčlánkom Zippy 2s 800mAh 20C a kapacitorom 3300mf / 16V. Vybavenie kokpitu je z môjho nebohého albatrosa od JTM a kabína je staručká kabína od pána Bosáka z českých Klatov a pôvodne bola ku plánu na MIRAGE 2000ku, už ani neviem odkiaľ som to vtedy splašil ale nakoniec predsa len našla využitie. Zálet plánujem po dôkladných nastaveniach ovládania, predtým ešte nejaké pojazdové skúšky a uvidíme. Ak sa podarí hodím sem potom foto aj video. Celú stavbu krok za krokom si môžete pozrieť v albume tu:ID Modelu: AM6537 | Zobrazenia: 12466 | Pridané: 26. 12. 2015 o 02:04 | Autor: pajlotmato
| Autor | Správa | |
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1478 Moje modely Poslať správu |
Len smerovka kormidlo Russian lady je už navždy zakonzervovaná v laku Dnes som prilepil kormidlá už do pántov a ešte chcem prilepiť ovládacie páky kormidiel aby som mohol zmerať dĺžky tiahel presne lebo tie budem robiť doma v garáži na zveráku tak nebude možnosť ich odskúšať ale mám to už takto vyskúšané viac krát a pasovalo to... |
|
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1478 Moje modely Poslať správu |
Tak a už čakám fakt len na tiahla. Ak by ma niekto v ZV vedel pustiť na 5 minút ku zveráku a ponku tak už by bol komplet hotový Opravil som povrchovku na smerovke, prilepil som epoxidom všetky pánty na kormidlách, celý model dostal dve vrstvy polomatného laku na ochranu povrchovky a dorobil som celý spodok, pár detailov z plechu, ochrana zadnej časti ak by si model pri vzlete alebo pristátí chcel škrtnúť zadkom o zem a dopasoval som aj servá elevonov a zväčšil som otvory okolo páky aby tam voľne vošli aj vidličky MPJET lebo to priečilo pri väčšej výchylke. Zalepil som páky kormidiel a pomeral presné rozmery na tiahla. Stále čakám na prúdový snímač telemetrie takže ešte budem riešiť aj umiestnenie celého modulu telemetrie niekde ale už sa fakt neviem dočkať záletu. ![]() |
|
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1478 Moje modely Poslať správu |
|
|
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1478 Moje modely Poslať správu |
Konečne došiel balík od inžinierov z ďaleka tak som dokončil osadenie senzora prúdu na telemetriu aj teplotného senzora, model som tak mohol finálne vyvážiť poďla vypočítaného ťažiska, stále je tam dosť miesta na presun baterky dopredu aj dozadu, kľudne by sa tam uživil aj 8s alebo 10s pohon lebo dozadu viem ísť dobrých 15cm, dokonca v trupe je miesto na 110mm EDF, hmmmm Letová váha modelu komplet pripraveného k letu vyšla na 3620g , to je na deltu tejto veľkosti ideálna váha, tá plocha by zniesla aj viac. Už len počkať na počasie, neviem sa dočkať toho záletu. ![]() |
|
|
misisko modelár Príspevkov: 534 Moje modely Poslať správu |
Maťo krásne si ho dokončil. Vieš sa neskutočne vyhrať z povrchovkami. Obdivujem tie fotky a nevychádzam z úžasu. Už sa tesim na video zo zaletu. |
|
|
Fasciman modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Už len "full throttle and up to the sky". Nádhera. držím palce, nech lieta minimálne tak dobre, ako to cool super špičkovo vyzerá. |
|
|
LajkoBS modelár Príspevkov: 153 Moje modely Poslať správu |
Ahoj počasie na Yr.No čístá katastrofa - nezmastíme ešte po jednom ére pokiaľ sa vyčasi ? A meral si ten statický ťah? |
|
|
Fasciman modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, tie Vaše éra sú pohladením duše modelára (samozrejme aj ten Tvoj Albík). Ak zmastíte ešte po ére, budem to rád obdivovať. Aký by mal byť ten statický ťah pri tomto ? Ja tipujem minimálne 1,5:1, teda statický tak aspoň 5,5 kg, veľa či málo ? |
|
|
LajkoBS modelár Príspevkov: 153 Moje modely Poslať správu |
Veľa 1:1 je ideal no z 90 edf neviem dostať na 6 s viac ako 3.2kg model 4200g ale lieta to v pohode. |
|
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1478 Moje modely Poslať správu |
Jojoj to keby som mal statický ťah v pomere 1,5:1 tak to by som bol iný pán Tu budem rád ak to bude tých 0,8:1 ale obecne stačí aj polovičný ťah na let, niektoré skutočné jety majú pomer ťahu a hmotnosti len niečo okolo 0,34:1 a lietajú aj akrobačku z horizontu, na dynamiku letu vplýva kopec ibých faktorov, ja osobne si myslím, že toto bude lietať s týmto ťahom ale nebude to nejaký rýchlik. |
|
|
Fasciman modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Tak ten svoj odhad som trocha prestrelil. Ja mám rád premotorované modely a preto pomerne často na mojich prop-modeloch mávam ten pomer okolo 1:1. |
|
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1478 Moje modely Poslať správu |
Samozrejme by som to uvítal aj tu ale pri EDF je to niekedy aj problém dosiahnuť, ono treba nájsť ten kompromis...Uvidíme pri zálete či to bude len taký tréner ďafkať alebo to poletí aj trošku stíhačkovitejšie |
|
|
pajlotmato modelár Príspevkov: 1478 Moje modely Poslať správu |
Dnes prebehol neúspešný zálet čo ma veľmi mrzí pretože je to v podstate moja chyba. Podcenil som uchytenie serva ktoré som už podobne mal na jednom modeli kde s tým nebol problém ale tieto veľké kormidlá chceli asi iný spôsob uchytenia serva. Za letu sa ulomilo uloženie serva pravého elevonu čo malo fatálne následky a model šiel ľavým náklonom k zemi v podstate neovládateľný, padol len 8 metrov od kamarátovho auta riadnou ranou na priamo na asfaltovú dráhu. Musím povedať, že konštrukcia bola vydarená, model vzlietol krásne hladko a poslúchal na riadenie až do osudného momentu. Čo sa týka vybavenia je všetko našťastie OK, ten olaminovaný fasádny polystyrén skvele stlmil náraz a v podstate sa len predok roztrhal na kusy, väčšia časť trupu a krídla ostali polámané ale v kope. Model opravovať nehrozí ale bolo by dobre postaviť nový, možno trochu väčší na silnejší pohon. Uvidíme časom. Bol to krásny stroj. Počas stavby sa objavilo aj pár vecí čo by bolo treba zmeniť takže možno časom bude nejaká V2. ![]() odkaz na Youtube |
|
|
pf1960 modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
Aj škoda ho, jasné že bude verzia 2, ale vždy zamrzí tá kopa práce. Lietal pekne - dokázal si to. |
|
|
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1735 Moje modely Poslať správu |
Je to škoda Maťo, že si mal crash, ale z pohľadu rozbitého lietadla vidím veľa premyslených vecí. Nie len povrchovka bola úžasná... Staviaš fakt skvelé modely, a páči sa mi, že ťa neúspech nezastaví. Už teraz som zvedavý, čo vymyslíš... Držím palce. |