Výrobca: | CARF |
Rozpätie: | 2540 mm |
Hmotnosť: | 20000 g |
Kategória: | Lietadla - benzinové |
Dĺžka: | 2270 mm |
Materiál: | laminát, preglejka, uhlík, atď.... |
Motor: | Kolm il155 |
ID Modelu: AM8405 | Zobrazenia: 15220 | Pridané: 11. 10. 2017 o 20:06 | Autor: miro746
Autor | Správa |
babacisko modelár Príspevkov: 58 Moje modely Poslať správu |
Miro, paráda! |
miro746 modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem |
Waldas modelár Príspevkov: 681 Moje modely Poslať správu |
Miro, ako tam mas riesene vyfuky a hlavne chladenie motora? |
miro746 modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
Chladenie motora mám vyriešené tak, že mám motor "okapotovaný" a trčia iba valce zospodu. Cez otvor pod vrtuľou mám spravený vzduchový tunel, ktorým prúdi vzduch do karburátorov a následne cez oba valce do výduchovej komory vyvedenej na spodku trupu ešte pred krídlom. Keď som meral teplotu oboch valcov, rozdiel tam bol cca 8 stupňov (zadný bol teplejší), čo je úplne v norme, ale zároveň musím podotknúť, že ten motor ešte poriadne nejačal a aj pri letovom režime sa to bude chovať trocha inak, ale to chladenie by malo fungovať.... No a výfuky nemám žiadne-bolo by to dosť komplikované, väčšina modelárov, ktorí majú tieto motory majú iba výfukové rúrky vyvedené von cez trup a ja to mám tak isto.... |
Dano modelár Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
už to letelo? |
miro746 modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
Letelo-resp. neletelo.... Zálet dopadol zle, hneď po štarte to bol veľký boj, nakoľko to na plný plyn letelo stále na pádovej rýchlosti a nedarilo sa mi nastúpať bezpečnú výšku. Snažil som sa ho otočiť a dostať späť na pristávaciu plochu, ale nestihol som a mustang padol z výšky cca 10m(možno menej) síce rovno na brucho, ale pri vysunutom podvozku-následky katastrofálne-podvozok prerazil obe krídla a chvost sa celý utrhol pred koreňom smerovky-držal iba na kabeláži. Vôbec som si nepripustil ani podvedome možnosť, že by ťah motora nestačil.....inak by som asi reagoval na danú situáciu a chvíľu mi trvalo, než som sa spamätal, že čo sa deje a začal s ním bojovať a snažil sa ho zachrániť-moja chyba....(možno som mal zle nastavené stúpanie na vrtule, aj keď podľa rôznych zahraničných diskusných príspevkov som mal vrtuľu nastavenú podľa ich lietajúcich mustangov a to 29/14.) Možno ešte musím motor trocha zabehnúť-neviem, či sa mi "nezatiahol" , lebo bol zlomený iba jeden list vrtule, čo znamená, že sa motor pri dopade na zem netočil....Aj to mohla byť príčina pádu-bol to riadny stres a nafilmované som to žiaľ nemal, aby som to mohol poriadne preskúmať, že čo sa vlastne stalo.... No stalo sa, nevadí, nasledovalo laminovanie, tmelenie, lakovanie a menšie opravy......V súčasnosti je Mustang pripravený na nový pokus, aj keď už nevyzerá úplne ako keď bol nový, ale podstatné je, že všetko funguje ako pred tým, aj keď na zálet použijem radšej dvojlistú vrtuľu a už čakám iba na nový kužel, ktorý je už na ceste, lebo ten zo 4-listej vrtule nepasuje a bez kužela by som mal veľký čelný odpor. A urobil som ešte aj menšie úpravy na zálet a to, že som zatiaľ nenamontoval vybavenie kokpitu-celé aj s pilotom to váži cca 600g a na novom dovažovaní som ušetril ďalších 200g, tak som zvedavý a hlavne pripravený, že to bude zase boj..... Ak sa mi ho podarí zaletieť, potom postupne budem pridávať veci do kokpitu a nakoniec 4-listú vrtuľu.... Tak snáď nabudúce napíšem už len pozitívnu správu.... Pekný večer, M. |
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
To je fakt smola.Najviac štve to,že po oprave už model nie je ako pôvodný.Každý je pred záletom nervózny,ale v kútiku duše počíta,že to bude dobre,že zálet sa podarí,ako má.A keď sa stane niečo takéto,to každého znechutí.Ten Tvoj Mustang je ozaj veľmi pekný model a škoda že to takto vypálilo.Pri ďalšom zálete držím palce a dúfam že to vyjde. |
miro746 modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem, no snažil som sa ho opraviť tak, aby to nebolo vidno, ale miestami, kde to bolo prelaminované a tmelené, mi chýba paneláž, ale to vidno iba pri dôslednom pozretí, inak vyzerá ako pred tým.... A ešte som zabudol spomenúť, že aj pri dvojlistej vrtuli som ušetril váhu cca 550g, tá 4-listá je pekne ťažká, ale zase s ňou vyzerá Mustang omnoho lepšie.....uvidím ako dopadne zálet č.2 a podľa toho skúsim/neskúsim tú 4-listú vrtulu. Tak snáď to už poletí.... M. |
Viktor401 modelár Príspevkov: 230 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, Mrzí ma to, je to ozaj krásny model. Verím, že sa ti to podrí úspešne rozlietať. |
miro746 modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Viktor, no aj to je žiaľ súčasť nášho hobby. Ale ja ho naučím lietať (snáď... ) A ďakujem, M. |
maross modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Zdravim, je to naozaj skoda, viem si predstavit tie neskutocne hodiny prace a potom ked to takto dopadne, asi by ma svihlo. V hlave mi ale vrta jedna vec, pozeram podla lietadiel, ze asi mate bohate skusenosti o to viac mi nejde do hlavy (podla popisu) ten nizky tah motora, ten sa da predsa jednoducho odskusat na zemi, viem ze tah vrtule stojaceho lietadla a tah vrtule za letu su dve rezdielne veci, ale ak je dostatocny staticky tah, tak je velmi pravdepodobne ze bude dostatocny aj ten dynamicky, samozrejme az na par vynimiek, kedy by napriklad bolo stupanie vrtule velmi male, takato vrtula by staticky mohla tahat dobre, no za letu by dosiahla len urcitu maximalnu rychlost a potom by uz nebola schopna zvysovat rychlost letu (prestala mat tah) to len taky moj skromny nazor a pytam sa len zo zvedavosti... |
miro746 modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
Dobrý deň, tak ako píšete, to vyzerá presne na môj prípad, že na zemi , keď som dal plný plyn, som ani na sekundu nezapochyboval, že nepoletí, skôr som si myslel, že vytrhá aj trávu z letiska , no po odlepení od zeme to bol už len jeden veľký prúser. Preto ma to celkom zaskočilo a ako sekundanta som mal pri sebe p. Vlada Kurjana a to je modelár s ešte omnoho väčšími skúsenosťami ako mám ja a aj ten bol prekvapený, že to neletí vzhľadom na to, ako sa to javilo na zemi.... Ale ako som písal, čakám už len na nový kužel a idem na to... Miro. Zalietam ho s dvojlistou vrtuľou a potom sa rozhodnem, že či ho osadím tou 4-listou podľa letového prejavu.... M. |
robertbulko modelár Príspevkov: 200 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, nechcem dávať rozumy a ani nič podobné, len keď čítam napadlo ma niečo v súvislosti so stratou ťahu pri max. plyne. Ja lietam elektrické motory a prevažne dvojlisté vrtule na otáčkach pri max. plyne cca 12000rpm, ale na Spitfirovi kde mám 4 listú vrtuľu sú max. otáčky necelých 10000. Chcem tým povedať len toľko, že to naozaj mohlo mať až príliž veľké otáčky a následne stratu ťahu. Je mi ľúto toho pádu |
Dano modelár Príspevkov: 203 Moje modely Poslať správu |
Tak to je smutné..... |
miro746 modelár Príspevkov: 123 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem, no tie 4-listé vrtule sú trochu zradné-znižujú výkon motora a možno som ho mal hneď zalietať s dvojlistou vrtuľou - nechal som sa asi uniesť tou "parádou" , ale už je to našťastie minulosť a Mustang je opravený a pripravený na nový zálet, tak dúfam, že to už dopadne dobre M. |