Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Nabijace iCharger 206B a 1010B+

Pridané: 13. 11. 2011 o 11:29 | ID článku: CLA72 | Zobrazenia: 12414x | Komentárov: 20 | Autor: redix

Vyskytuju sa tu cas od casu ziadosti zacinajucich modelarov o doporucenia na kupu nabijacky, pripadne diskusie na temu ktora nabijacka je dobra a ktora nie, tak som sa rozhodol napisat svoje skusenosti s modelarskymi multichemistry nabijackami ktore mi presli rukami. Budem rad ked sem pridaju skusenosti s tymi svojimi aj ostatni clenovia fora. Myslim ze sa bude hodit hlavne pre tych, ktorym Santa nenosi Schultze a Jamary pod stromcek

Ked som sa po priblizne 15 rokoch vratil k modelarstvu (len tak zlahka, informativne by sa dalo povedat), zistil som ze veci sa hodne zmenili, co bolo volakedy nepredstavitelne je dnes bezne, myslim tym hlavne elektricky pohon v kombinacii s vysoko kapacitnymi bateriami LiPol a LiFePo 4. Takze prva vec ktoru som riesil okrem modelu bola nabijacka. Kamarat mi poradil Hobbyking , takze moj vyber modelarskeho vybavenia zacal tam. Prva nabijacka bola Imax B6 (genuine) 50W

Prisla za 2 tyzdne v baliku aj s par bateriami 3S. Medzitym prestudovany kopec materialu o LiPol bateriach , balancovani a tak podobne. Takze ako prisla, hned prva vec bola dat baterie do nabijacky a zmerat v nej jednotlivec lanky. Na moje prekvapenie clanky neboli vobec rovnake, rozchadzali sa aj o 250mV. Tak som vytiahol multimeter a ten mi ukazal rozdiely 15mV. Zacal som nabijat prvu bateriu, neustala kontrola napatia, porovnavanie clankovych napati s celkovym napatim, samozrejme po spocitani jednotlivych clankov napatie nesedelo na celkove napatie ktore ukazovala nabijacka. Kazdopadne som donabijal hodne pod 4,2V na clanok, riskovat som nemienil po skonceni nabijania nabijac ukazoval vsetky 3 clanky uplne identicke. Akurat moj multimeter s tym nesuhlasil a ukazoval presne opacne ako ked prisla bateria a bola z vyroby vybalancovana. Co bolo horsie multimeter ukazoval napatie vyssie ako nabijac, z coho logicky vyplynulo ze keby som to nechal donabijat do konca, prejdem za hranicu najvyssieho napatie. Letela do smetiaku. Samozrejme nabijacka, nie bateria. Nastastie so meste nemal dokonceny model, takze som sa vratil na HK shop a vyberal dalsiu. Povedal som si ze lacne veci sa z ciny neoplati kupovat, tak som isiel do strednych cenovych relacii. Parametrovo to vyhrala G.T Power A6-10 200W

Velke ocakavania, samozrejme nesplnene, balancer isiel zas po cinsky, aj ked uz v mensich odchylkach.. Studium internetu, prevazne rcgroups poradil ze sa da kalibrovat. Bohuzial to uz asi niekto predo mnou skusal, predpokladam vo fabrike, nakalibroval ju zle a kedze tato operacia sa na tomto type nabijacky da spravit len raz , uz som nemal sancu. Tento typ je dost rozsireny, takze som nasiel vela navodov na vylepsenia, medzi inymi aj chlapika ktory predaval „upgrade“ tychto nabijaciek. Upgrade pozostaval zo sady odporov, ktore bolo treba vymenit za originalne ktore maju dovolenu odchylku 1%. 1% sa moc vela nezda, ale ked zoberiete ze pri 4,20V to robi 42mV ,(pricom tych odporov je tam hodne, takze odchylka moze byt aj viac ako 1% co bol pripad mojho prveho nabijaca), Pri LiPoly bateriach je rozdiel 4.200V ktore ukazuje nabijac a 4.242V v skutocnosti dost podstatna, dalo by sa povedat aj kriticka. Aj ked odchylky neboli velke, nehodlal som si ju ponechat, na NiMh som uz par nabijaciek doma mal. Ponukol som ju so zlavou na predaj cez inzerat.

Tu sa dostavame k jadru clanku. Po vela kladnych hodnoteniach co sa tyka kvality, softwaru a uzivatelskej podpory na internetovych forach som sa rozhodol skusit nabijac znacky Icharger.

Pre moje potreby som sa rozhodol pre verziu 106B+ (6 clankov, 10A). Sice som si povedal ze z HK uz ziadny nabijac ku mne domov nepride, ale kedze google ukazal najlepsie ceny prave tam a v recenziach som sa presvedcil ze je to original od Junsi tak som sa rozhodol kupit ho tam. Bohuzial (alebo na stastie?) 106B+ skladom nemali a ja som ju potreboval co najskor tak som zobral co bolo skladom aj ked drahsie a nemal som potrebu na 20A nabijacku pri mojich 3-4S bateriach do 2800mAh. Kupil som iCharger 206B.


Samozrejme hned ako dorazil, multimeter pripraveny, sietovy zdroj takisto a islo sa merat. Mal som este nedotknutu 2800 3S Zippy ktoru som len odmeral po prichode, mala na kazdom clanku 3.86V na multimetri aj v iChargeri. Celkom ma to potesilo, aj ked som bol pripraveny na to ze sa nabijac a multimeter aspon o nejaku desatinu voltu rozidu. Keby aj , vedel som ze iCharger mozem kalibrovat kazdy den aj 10x , nie len raz za zivot ako predchadzajuce. Nebolo treba. Bol absolutne presny. Prislo prve nabijanie, potom som precykloval vsetky Lipoly a A123 baterie co som mal doma a vsetky testy ok. Prevadzka komfortna, ventilator sa nespustil pri nabijiani ani raz, skoro som si zacal mysliet ze vobec nefunguje, zvyknuty z predchadzajuceho G.T. Teplota ale do 40°, vsetko v poriadku. Zapol sa ked som presiel na vybijaci cyklus. Myslim ze podrobne vlastnosti a funkcie popisovat v tomto clanku nemusim, zhrniem akurat tie hlavne:
- Napajacie napatie : 10-28V <-- toto som ocenil neskor ked som presiel na bezplatny elektricky zdroj 24V autobateriu, ako aj pre „cestovnu“ nabijacku k HP notebooku 19V / 7.89A (v skutocnosti dava cez 20V), takze som bol rad ze nemali v case nakupu 106B+, ktora ma max napajanie do 18V.
- Nabijaci prud : 20A (300W)
- Vybijaci prud : 20A (20-500W)
- viac ako 90% ucinnost
funkcie navyse od standardnych cinskych nabijaciek:
- meranie vnutorneho odporu clankov a celej baterie
- funcia pre napajanie odporoveho drotu na rezanie polystyrenu.
- regeneracne vybijanie – ak mate plne nabitu Lipoly bateriu a potrebujdete ju vybit na skladovacie napatie, energia z LiPoly ide cez nabijacku do zdroja naspat. Samozrejme ked ten zdroj je akumulatoroveho typu, do spinaneho zdroja nie. Moze to byt autobateria ktoru pouzivate ako zdroj pre nabijac, moze to byt ina modelarska batieria, kludne aj ina Lipoly ktoru zas potrebujete dobit.
- moznost pouzivat nabijac len ako monitor clankov pri pouziti inej nabijacky
- moznost nastavenia koncovej voltaze pre vsetky typy baterii a ulozenie do profilov – vyuzivam hlavne ked nabijam vecer a je predpoklad ze dalsi den bude lietatelne pocasie, vtedy dobijam clanky na 4.00V miesto skladovacich 3.85V , rychlejsie som potom pripraveny vyrazit.

Ked pisem tento clanok, iCharger uz pouzivam vyse rok, bez jedineho problemu, baterie su perfektne vybalancovane, teda nie bez jedineho problemu, jeden problem som mal, ale zapricineny mnou a mojim blackoutom hlavy, popisem neskor v clanku. Znami maju robbe, hyperiony, takze som mal s cim porovnavat, nevymenil by som moj ani za dvojnasobne drahsi hyperion. Kvalitou su porovnatelne, funkciami uz nie.

Teraz by som rad popisal jednu prihodu, pre ktoru som dvojnasobne rad ze som sa rozhodol pre iCharger. Bol som sprosty, vobec som v tej chvili nerozmyslal, samozrejme som ale hned vedel preco sa z nabijaca zacalo dymit. Takze som sa snazil nabit podvybitu gelovku, nabijac sa nechytal koli nizkemu napatiu, tak ma v tej chvili nenapadlo nic lepsie ako natiahnut kable z autobaterie a pustit volty napriamo go geloveho akumulatoru aby chytil nejake napatie za zacal ho iCharge nabijat. Samozrejme ze som nabijac z tej gelovky neodpojil a kedze bol na tom istom zdroji stalo sa to co sa stat muselo, zacal dymit. V pol sekunde bolo vsetko odpojene, ale nabijac uz nebol nabijac :-|. Po rozobrati to vyzeralo asi takto:

Pokracovalo to rozhovorom s hobbyking supportom, chceli aby som poslal fotky poskodenia. Poslal som im teda foto, pockal som si par dni a prisla odpoved ze mi reklamaciu uznat nemozu, pretoze vyrobok stratil zaruku ked som ho otvoril. Medzi tym som to riesil zaroven s vyrobcom na rcgroups, ktory mi po ujasneni situacie napisal ze ked chcem tak to mozem poslat priamo im do fabriky. Samozrejme som bol na druhy den na poste a nabijac isiel prvou triedou za 7,30E do Ciny a nie do Hongkongu. Este predtym ako mi prisla odpoved z HK ze mi reklamaciu neuznavaju. Kedze som vedel ze to nejaky cas potrva, kupil som si dalsi iCharger , tentoraz 1010B+, aby som nemusel robit velku pauzu v lietani a tiez som nevedel ci ma predsa len Junsi neposle do prdele kedze to bola moja chyba. Samozrejme ze som supportu v HK napisal ze k zavade doslo pred otvorenim vyrobku, ze som ho otvoril az po ich ziadosti o fotky a bla bla dalej. Zas som si pockal par dni, medzitym zasielka dorazila do ciny, a prisla mi odpoved ze nech im to teda poslem do HK a uvidia co sa s tym da robit. Ani som im uz viac neodpovedal. Po tyzdni aj nieco od prichodu zasielky do ciny mi Junsi poslal na rcgroups spravu ze je to hotove a posielaju mi ju naspat DHL a pribalili mi este
CellLog 8M

ako kompenzaciu za starosti sposobene ich vyrobkom . Mal som uz doma 2 cinske „merace“ clankov z HK, ale tento CellLog naozaj mera presne. Ako keby pouzivali ten isty zdroj na kalibraciu ako ja. Meria na mV, ma viac obrazoviek, ukazuje rozdiely medzi clankami, zvukova signalizacia atd. Naozaj sikovna vecicka. Za 3 dni som mal 206B doma, kurierom az pred branu. Skontroloval som ju dokladne, vnutorna doska bola nova, akurat display a skrinka ostali z mojho povodneho. Je samozrejme plne funkcny. Po par krizovych testoch s bateriami raz v 206B, raz v 1010B+ som skonstatoval ze v tej fabrike asi naozaj robia vystupnu kontrolu a kalibraciu, pretoze merania boli na obidvoch uplne totozne.
Tento nabijac ma skvelu uzivatelsku podporu, hlavne na rcgroups kde je velke vlakno venovane tymto nabijacom ,ktore je sledovane vyrobcom ktory ma riesenie prakticky na vsetko. A samozrejme aj vyborny a priatelsky servis, co som zistil na vlastnej kozi.
Takze teraz par obrazkov z praxe, vyrobil som si konektory prakticky na vsetko co som potreboval, vratane autozapalovaca a spominaneho HP zdroja:

Samozrejmostou su bateriove drziaky pre NiMH :

Seriove nabijanie:
Pre XT-60 konektory je potrebne kupit alebo vyrobit nieco taketo,

pre 4mm konektory ktore pouzivam ja ich staci takto jednoducho zapojit,

nie je treba ziadne dalsie kable a koncovky. Balancne konektory na 1010B+ su sucastou nabijaca, daju sa nabijat kombinacie 5x2S, 3x3S , 2x4S alebo 2x5S seriovo. Pre 206B je mozne cez HK kupit 2 x 3S -> 6S Splitter JST-XH
Treba si dat ale pozor na + a – na silovych konektoroch , treba pozriet ktora bateria ma pripojeny na balancnom konektore prvy pin (cierny minus) a len z tej ,JEDINE z tej zapojit cierny kabel do siloveho minusoveho konektoru z nabijaca, inac bude ohnostroj a zvaranie balancnych konektorov . Nebudem tu rozvijat ktory system nabijania viacerych baterii naraz je lepsi, ci seriovy alebo paralelny, kazdy nech si pouziva aky sa mu paci, ja som dal prednost seriovemu. Vacsinou nabijam baterie jednotlivo, ale ked su v skladovacom napati, takze maju jednotlive clanky rovnake, je rychlajsie ich nabijat po 2 alebo troch. Ked sa rozhodnem ist lietat tak viem dat 5 3S 2200mAh baterii za menej ako pol hodinu zo skladovacieho do plneho napatia pri nabijani 1C.

Este par foto z nabijania:

To je zatial asi vsetko, ak ma napadne nieco dalsie, doplnim. Fotky su mensej kvality, svetlo uz nebolo moc dobre, aj ten podklad spravil svoje, ak bude treba tak spravim lepsie a vymenim. A samozrejme gramaticke preklepy a chyby ak nejake najdete tak mi ich piste cez sukromne spravy aby som si to opravil a neostavala vo vlakne stopa mojej negramotnosti . Kedze prevazne pisem anglicky a na anglickej klavesnici, pisem bez diakritiky a nenasiel som doteraz spellchecker ktory by to po mne dokazal dat do poriadku. Dakujem.

1 2
Autor Správa
Rupeeert
modelár

Príspevkov: 965

Moje modely
Poslať správu
Autor: Rupeeert Správa zaslaná: 10. 2. 2012 o 18:09
Výborný článok
Bydlisko: Hlohovec ( 33 rokov )
kuro99
modelár

Príspevkov: 2161

Moje modely
Poslať správu
Autor: kuro99 Správa zaslaná: 10. 2. 2012 o 19:55
redix 5/5, super clanok
Bydlisko: ZA
Ďusi
modelár

Príspevkov: 134

Moje modely
Poslať správu
Autor: Ďusi Správa zaslaná: 19. 3. 2012 o 15:05
Akurát som včera na letisku hovoril už asi po stodesiatykrát: Rozdiel medzi lacnými nabíjačkami z Hobbycity a iChargerom z Hobbycity nie je v súčiastkách, obale, ale hlavne v tom SW, čo riadi nabíjanie a balancovanie!
Príklad: doniesol chalan dvojčlánok Lipol 5000 mAh z auta, napätie sady 1,5 V. Hobbyking nabka zahlásila chybu kontaktov a ďalej sa s nami nebavila. iCharger 106B+ zahlásil, že sada je podvybitá a či ju chcem reštaurovať. Potvrdil som OK a namiesto nastavených 5A začal tiskať do baterky asi 5 mA, kým napätie na oboch článkoch nedosiahlo 3V a potom postupne zvyšoval nabíjací prúd na 100 mA a neskôr (už si nepamätám, pri akom napätí) stále pridával prúd. Baterku sme rozchodili, aj keď neviem, ako dlhu ju majiteľ ešte trápil.
iChargery sú naozaj skvelé nabíjačky, presné a kvalitné. Ich podpora od Junsiho vynikajúca. Nechápem, ako ešte niekto môže kupovať Imaxy a podobné tridsaťdolárové zabíjačky batériíí a potom sa čudovať, že mu nanotech vydrží iba tridsať cyklov...
Bydlisko: Veľký Krtíš
RaikoAl
modelár

Príspevkov: 606

Moje modely
Poslať správu
Autor: RaikoAl Správa zaslaná: 5. 9. 2012 o 16:58
čo mám nastaviť na iCharger 1010B+aby sa mi správne nabíjali NiMh baterky lebo mi to stále vypínal nabíjanie a po nastavení 15 mV niekde v menu tak teraz mi to nevypína a tlačí do bateriek do tedy pokiaľ to nevypne ?
Bydlisko: Banská Štiavnica ( 51 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Autor: redix Správa zaslaná: 6. 9. 2012 o 12:09
delta peak pre NiMH je to miesto kde to treba nastavit, zalezi to od typu baterie, inac sa prejavi delta pokles pri eneloop a inac pri green power ci ako sa tie baterie volaju. treba otestovat, ponastavovat, ulozit a potom len prepinat programy. delta peak je treba nastavit inac ked nabijas 2 baterie v serii a inac pri 6 bateriach.
Bydlisko: Senec
RaikoAl
modelár

Príspevkov: 606

Moje modely
Poslať správu
Autor: RaikoAl Správa zaslaná: 6. 9. 2012 o 19:50
Díky moc !
Bydlisko: Banská Štiavnica ( 51 rokov )
Jameson
modelár

Príspevkov: 221

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jameson Správa zaslaná: 6. 9. 2012 o 20:45
Ďusi:
iChargery sú naozaj skvelé nabíjačky, presné a kvalitné. Ich podpora od Junsiho vynikajúca. Nechápem, ako ešte niekto môže kupovať Imaxy a podobné tridsaťdolárové zabíjačky batériíí a potom sa čudovať, že mu nanotech vydrží iba tridsať cyklov...


Nechcem rýpať, ale Nanotech vydrží cca 20 (30 je moc!) cyklov aj na iChargeri - vyskúšané osobne, nedávno som vyhadzoval 6 Nanotechov 3S 2200mAh, ktoré boli nafúknuté ako zeppelínové vzducholode. Inú nabíjačku ako iCharger nepoznali (mám 106B a 206B). Nikdy neboli prebité ani podbité (pod 9.6V pod záťažou). Tým nehovorím, že iCharger je zlá nabíjačka, tá 106B je jednou z prvých z HobbyKingu, ešte bez USB konektoru (firmware som tam flashoval cez sériový konektor) a obe fungujú už roky k absolútnej spokojnosti, ale Nanotech sú neskutočne zlé batérie. Ale to už je asi na iný článok...
Bydlisko: Bratislava ( 47 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Autor: redix Správa zaslaná: 7. 9. 2012 o 00:07
ja mam potom asi zazracne nanotechy lebo maju okolo stovky a stale maju Ri 4-5 mOhm a nie su nafuknute.
pokial si nakupil za 8$ 25-50C tak sa necuduj.
Bydlisko: Senec
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Autor: mravecm1 Správa zaslaná: 7. 9. 2012 o 06:45
Jameson:
...ale Nanotech sú neskutočne zlé batérie. Ale to už je asi na iný článok...

tak k tomuto sa pripajam... NANOTECH je smejd.
Mal som 3 kusy NANOTECH 2200mAh 3S v TREX450 PRO a vsetky sa zacali nafukovat uz pocas prvej sezony, velmi skoro. Presny pocet cyklov neviem povedat, lebo take veci nepocitam, ale je fakt, ze ja moc casto nelietam. Mimochodom tiez som ich nabijal na 206B (je to fakt super nabijacka).

A mam este jednu nanotech 2200 4S do jednej polystyrenovej stihacky. Mala len par cyklov, ale prisla zima, tak som ju nabil na STORAGE a nechal tak. Pocas zimy sa sama od seba nafukla... uplne bezdovodne, ved som s nou nic nerobil.
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Autor: redix Správa zaslaná: 7. 9. 2012 o 08:35
su 4 druhy nanotechov, o ktorych pisete ?
Bydlisko: Senec
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Autor: mravecm1 Správa zaslaná: 7. 9. 2012 o 08:51
Turnigy nano-tech 2200mah 3S 45~90C
Turnigy nano-tech 2200mah 4S 45~90C
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Autor: redix Správa zaslaná: 7. 9. 2012 o 09:07
ja mam 3S a 4S 35-70 z prvych varok ako sa tam objavili a tie drzia .
Bydlisko: Senec
Jameson
modelár

Príspevkov: 221

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jameson Správa zaslaná: 8. 9. 2012 o 00:01
Ja som mal pár 35-70C a dva páry 45-90C. Rozdiel som v nich nevidel, puchli úplne rovnako. Zo začiatku som si myslel, že je to kvôli paralelnému zapojeniu. Ale potom mi spuchol aj sólo Nanotech v trikoptére a nakoniec začala puchnúť sólo 3S 5000mAh 35-70C v Skywalkeri s maximálnym prúdom 45A (pár sekund po štarte), letový priemer následne okolo 15A, nikdy nebola vybitá pod 4000mAh... Odvtedy mi táto značka domov nesmie. Len pre porovnanie, rovnako stará a rovnako používaná Zippy 40C nemá ani náznak nafukovania...
Bydlisko: Bratislava ( 47 rokov )
redix
modelár

Príspevkov: 1947

Moje modely
Poslať správu
Autor: redix Správa zaslaná: 8. 9. 2012 o 09:22
zjavne cinan zo zaciatku spravil dobre serie a ked sa to zacalo dobre predavat tak znizil naklady
takze na dalsiu sezonu ich uz nekupim ani ja.
Bydlisko: Senec
kamil413413
modelár

Príspevkov: 1286

Moje modely
Poslať správu
Autor: kamil413413 Správa zaslaná: 8. 9. 2012 o 17:12
ja mam doma 2X scorpio racing pack 4200mAh Ni-mh mam ich napojene an mig 600 turbo (jazdim na jednej vybije sa dam druhu) ale mam ich asi 5-6 rokov ale stale tahaju paradne nenafukuju sa vobec. nabijam ich iba na Unicharger 600 velká trafková nabijacka ale planujem kupit Savage flux hp a tam kupin novu nabijacku a mozno aj baterky
Bydlisko: Vitanová ( 26 rokov )
1 2
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 774 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: costa, 001Pato,