autor | správa |
COCA1 modelár Príspevkov: 166 Moje modely Poslať správu |
zdravim vsetkych.mam otazku..kupil som novu nabijacku,budem nabijat len lipolky.ked budem nabiajat alebo vybijat beterky ,tak na kolko mam nastavit prud ked mam baterky 7,4v 180 mah,250mah,7.4v 1100mah a 11.1v 1500mah.dakujem za radu...... |
milos.b modelár Príspevkov: 1209 Moje modely Poslať správu |
Lipolky nabíjaš spravidla prúdom 1C čiže 1100mAh lipolu prúdom 1,1A a na nabíjačke si nastav aj počet článkov - 7,4V je 2.článok (2S), 11,1V je 3.článok (3S). Napätie (menovité - nominálne) jedného článku je 3,7V. 1S = 3,7V, 2S = 7,4V, 3S = 11,1V atď. Tu si niečo prečítaj o nabíjaní: https://www.rcportal.sk/akumulatory-pojmy-rady-nabijanie-udrzba-c7 , budeš mať v problematike nabíjania trochu jasnejšie. |
COCA1 modelár Príspevkov: 166 Moje modely Poslať správu |
ako casto treba vybijat baterky? |
milos.b modelár Príspevkov: 1209 Moje modely Poslať správu |
Lipolky nevybíjaš (aspoň ja nie - a načo?); keď ich pred lietaním nabiješ, vybiješ ich lietaním v lietadle. Pokiaľ nelietaš často, tak ich treba nabiť do tzv. STORAGE režimu (na uskladňovacie napätie - cca 3,85V na článok). Lipolkám neprospieva, keď ich necháš dlhšiu dobu nabité doplna - tzv."mäknú". |
COCA1 modelár Príspevkov: 166 Moje modely Poslať správu |
lietadlo je mini bee od nine eagle,a baterka je 7,4v 180mah,potrebujem vediet ci je baterka poriadku, odmeral som baterku po nabyti 8,4 v, |
milos.b modelár Príspevkov: 1209 Moje modely Poslať správu |
Čiže: pokiaľ si na lipolke nameral 8,4V, tak podľa toho by to mal byť 2.článok o kapacite 180mAh a teoreticky by mala byť v poriadku - ale pri lipolkách by si mal merať napätie aspoň na 2.desatinné čísla (napr.: 2S = 8,39V). Zmeraj napätia na jednotlivých článkoch na balančnom konektore alebo ešte lepšie - pripoj lipolku na nabíjačku, nastav počet článkov, nabíjací prúd, daj nabíjať a skontroluj si pomocou nabíjačky napätie na jednotlivých článkoch. |
igel modelár Príspevkov: 959 Moje modely Poslať správu |
Baterky sa vybijaju lietanim |
Michal1PA modelár Príspevkov: 303 Moje modely Poslať správu |
Ano, čerstvo nabitá baterka má 8,4V čo je 4,2V na článok. A vybitá baterka má mať na článok 3,7V, pod túto hranicu sa lipol baterky neodporúčajú vybíjať, skracuje to ich životnosť. |
milos.b modelár Príspevkov: 1209 Moje modely Poslať správu |
igel - myslel so tým Lipolky, aspoň ja som ešte Lipolku nevybíjal nabíjačkou. Pred lietaním nabijem, strčím do lietadla a hurá do vzduchu; keď pristanem, tak tam zostane ešte cca 20-25% kapacity, čiže sú zrelé na nabíjačku. Deň-dva do ďalšieho lietania vydržia a keď nie je počasie alebo čas, tak ich hodím do STORAGE režimu a na poličku. |
COCA1 modelár Príspevkov: 166 Moje modely Poslať správu |
Meral som baterku,články majú presne 4,2v.a baterka stale nemá kapacitu.motor sa točí max.5sek. |
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Autor: coro
Správa zaslaná: 6. 4. 2012 o 10:02
Kapacitu asi má, len "nedá prúd" = má vysoký odpor, alebo jednoducho zlikvidovanú elektródu (niekoľko sekúnd podrží a potom padne napätie, občas to bola aj celá minúta - to bola vlastnosť niektorých typov bateriek, že takto zdochli keď sa nechali dlho plne nabité). Alebo máš len nejakú kravskú (príliš veľkú) vrtuľu a vypne to regulátor vďaka prúdovej poistke (vďaka, lebo niektoré ju nemajú a tie len vyšumia), prípadne niekde niečo drhne alebo je tá vrtuľa nevyvážená (a energiu odovzdáva vibráciám čo spôsobí výrazné zvýšenie odberu) |