Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
Side
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Autor: Side Správa zaslaná: 13. 11. 2016 o 17:41
Zdravím pani modelári. Potreboval by som poradiť či sa oplatí nahradiť benzínový motor DLE 20RA za žhavík napr. ASP 180ARFS 4T DAP v akrobate Sbach 300 od goldwingu. Benzín je v pohode okrem nožového letu v ktorom mi už par krát zhasol. Chcel by som vedieť či sa to oplatí a aké mate skúsenosti so 4T v takomto akrobate. Prosím vás poznám výhody elektro pohonu ale neprosím si. Chcem lietať a nie nabíjať. A hlavne mi pri el. pohone chýba ten krásny zvuk hlavne 4T. Foto bude v galérií.
Bydlisko: Žilina ( 56 rokov )
MUSTANG52
modelár

Príspevkov: 231

Moje modely
Poslať správu
Autor: MUSTANG52 Správa zaslaná: 13. 11. 2016 o 19:21
Podla mna žhavík do akrobata nie je vhodný. Benzínový motor nemôže zhasnúť v nožáku, ani v žiadnej inej polohe. Treba zistiť kde je chyba, naladiť poriadne motor a pôjde to výborne, veď je to DLEčko . Motor by som menil iba ak by mal byť ten model na 3D lietanie, tam bude ta 20 asi slabá. Na 3D akrobaciu by to chcelo 30-35cc.
Bydlisko: Nové Sady
maxim
modelár

Príspevkov: 336

Moje modely
Poslať správu
Autor: maxim Správa zaslaná: 13. 11. 2016 o 20:30
Ci benzin. alebo zhavik-ak je dobre naladeny-nesmie zhasnut v ziadnej polohe. Na akrobaciu ako taku , je mozne vyuzit obidva typy motorov, akurat pri 3D akrobacii je vhodnejsi benzin a pri tejto velkosti elektrika.
Bydlisko: Pezinsko ( 56 rokov )
Side
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Autor: Side Správa zaslaná: 13. 11. 2016 o 21:47
Ten žhavík ma láka hlavne pre ten krásny zvuk. výkonovo by to aj mohlo stačiť. S 20cc DLEčkom je to tak na hrane, vysieť to dokáže na 3/4 plynu ale je pravda že hneď to nevystrelí kolmo hore. Mám na ňom vybehaných 7 l benzínu v pomere 25:1 tak ešte nie je zabehnutý na 100%. Čo sa týka ladenia tak to bola matura dokonca menenie pružinky na regulačnej membráne. Teraz ide celkom v pohode ale ešte takojuje od 1/4 plynu dole. V stredných a vysokých otáčkach perfektne ale volnobeh je trochu bohatý. Keď uberiem na L tryske tak je potom v strede chudobný. Asi budem musieť skúsiť nový karburátor. A hlavne keď pracuje reg. membránou na dol čo je v nožovom lete na ľavej strane stráca výkon. to znemá že by ho chcelo v strede obohatiť a na spodu ochudobniť. Nemá náhodou na to vplyv aj nízka vonkajšia teplota?
Bydlisko: Žilina ( 56 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 14. 11. 2016 o 06:38
hlavne by som Zmenil ten pomer oleja a benzínu na 1:40-45. 1:25 je šialené
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
Side
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Autor: Side Správa zaslaná: 14. 11. 2016 o 07:18
Zdravím LV. Ten pomer je podľa návodu. Po zábehu by to malo byť 1:30. Tak to je v príručke.
Ale musím to ešte zistiť. Pravdu povediac čakal som na tvoju reakciu lebo som počul že si skúsený odborník v modelárskej brandži (myslím to úprimne). A hlavne ma prekvapilo že mi nevnucuješ elektro pohon ten tam zatiaľ nechcem. Čo by bolo na tom zlé alebo nevýhodné keby som tam použil 4T žhavík myslím namiesto toho benzínu?
Bydlisko: Žilina ( 56 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 14. 11. 2016 o 10:48
4t žhavík oproti benzínu = pomalé prechody na stíhačku a polomakety hornoplochov áno, na akrobat nie.
Žhavík = zasraný model a to hrozne.
4T = Náročnejšia údržba,
4T + žhavík = častejšie nastavovanie, problémy so sviečkami. Žhavíky všeobecne sú technológia minulého storočia.
Čo sa týka elektra do akrobatov do rozpätia 2,6m je jasná vec. Neoddiskutovateľné výhody. Nikomu to nevnucujem, na to musí každý dospieť sám.


Side:
Zdravím LV. Ten pomer je podľa návodu. Po zábehu by to malo byť 1:30. Tak to je v príručke.

V tom prípade je v konštrukcii motora niečo špatne...
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
Side
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Autor: Side Správa zaslaná: 14. 11. 2016 o 14:03
LV áno súhlasím s tebou čo sa týka el. pohonu, sú mi jasné aj výhody je to z môjho oboru. Síce nad dva metre už pochybujem o ekonomickej výhodnosti ale vlastnosťami dobre beriem. Vieš ja som skôr za pílenie uší spalovákom a hlavne na polietanie pre radosť. Na jedno nabitie LiFe 1400 polietam pol dňa a toho benzínu moc neminiem. Keď si zrátam cenu pohonu, regulátor, sady akumulátorov min. 2, nabíjačku samozrejme lepšiu, centrálu alebo čas a palivo v naštartovanom aute počas dobíjania. Ale to je len môj názor samozrejme že nemám takú istotu prevádzky ako pri elektro. Ale na druhej strane je to trochu adrenalín keď zhasne spalovák mal som možnosť to vyskúšať a skončilo to nie veľmi dobre.
Bydlisko: Žilina ( 56 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 14. 11. 2016 o 17:19
Na jedno nabitie LiFe 1400 polietam pol dňa
Možno vo vetroni...
2m akrobat zožerie na jeden 6 minútový let 250-300mAh
2,6m akrobat 500mAh
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
Side
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Autor: Side Správa zaslaná: 14. 11. 2016 o 17:54
Myslíš spotreba serv alebo zapaľovania? Zapaľovanie má spotrebu 300 - 400 mA pri plnom plyne. A keď dobíjam tak do zapaľovania nabíjam viac mA /väčšinou/. Serva mám 2X HS-5496MH výškovka, smerovka a 3X HS-5495BH krídelka a plyn.

Akumulátory mám rovnaké 2x 1450 mA LiFe 6,6V dvojčlánok.
Bydlisko: Žilina ( 56 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 626 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: misiatko,