Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
demolator24
modelár

Príspevkov: 500

Moje modely
Poslať správu
Autor: demolator24 Správa zaslaná: 7. 4. 2010 o 11:50
Ahojte "elektrikári", nemám s tým skúsenosti a preto sa pýtam, či existuje nejaká prevodová tabuľka na porovnanie elektromotorov. Ide mi o to, že ktorým motorom môžem nahradiť elektromotor AXI 2826/10?(ekvivalent). Jedná sa o pohon pre cvičný model s rozpätím cca 1300 mm, ovládanie krídielká, smerovka, výškovka a samozrejme motor. Za radu a pomoc ďakujem napred.
Bydlisko: Levice ( 69 rokov )
cibalko
modelár

Príspevkov: 362

Moje modely
Poslať správu
Autor: cibalko Správa zaslaná: 7. 4. 2010 o 14:12
Vies, takto sa to moc poradit ani neda, lebo co vyrobca, to ine rozdielne parametre vyplyvajuce z toho cisla. Ja aj moji znami to robia tak, ze ked potrebujem nahradit elektromotor, nahradim ho takym s priblizne rovnakou hmotnostou ako mal ten predchadzajuci. Vykonove parametre sa zvycajne az tak moc nelisia, ked das podobnu hmotnost motora. Aspon ked ja som nahradil motor axi2212/26, ktory ma 56g motorom s hmotnostou 52g, vykony boli dost podobne. Takze ja by som to kupil podla hmotnosti.
Bydlisko: Žilina
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 7. 4. 2010 o 14:33
Už som to tu niekde písal, ale toto patrí aj k tomu. Stiahni si program Drive Calc, ktorý je priamo určený na stanovenie vhodného motora pre daný model. Je veľmi jednoduchý a naučíš sa s ním pracovať. Databáza sa sťahuje z inetrnetu automaticky a postupne sa dopĺňajú motory, vrtule atp.

Program je zdarma a stiahneš si ho z tejto stránky:
http://www.drivecalc.de/
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
demolator24
modelár

Príspevkov: 500

Moje modely
Poslať správu
Autor: demolator24 Správa zaslaná: 7. 4. 2010 o 16:59
Ďakujem za pohotové odpovede, skúsim s tým kalkulátorom.
Bydlisko: Levice ( 69 rokov )
Ro.bo
modelár

Príspevkov: 1143

Moje modely
Poslať správu
Autor: Ro.bo Správa zaslaná: 7. 4. 2010 o 18:14
Drive Calc je super program ja ho tiež používam skús to určite to bude prínos pre tvoj problém.
To čo píše Cibalko je reálne hmotnosť rovnaké kV a približne to sadne.
Aký motor chceš použiť myslím značku.
Bydlisko: Turčianske Teplice
Ro.bo
modelár

Príspevkov: 1143

Moje modely
Poslať správu
Autor: Ro.bo Správa zaslaná: 7. 4. 2010 o 18:31
Bydlisko: Turčianske Teplice
demolator24
modelár

Príspevkov: 500

Moje modely
Poslať správu
Autor: demolator24 Správa zaslaná: 7. 4. 2010 o 18:38
V podstate mi na značke nezáleží, rozhodujúca je cena a aby parametre boli podobné ako má AXI 2826/10, nie som fajnšmeker a preto mi nevadí, že v lietadle nebudem mať drahý axi, keď tú istú prácu odvedie aj niečo z HC. Podstatné bude aby to letelo. Hovorí sa tomu, že chcem veľa muziky za málo peňazí...tuším ... a dík za povzbudenie.
Bydlisko: Levice ( 69 rokov )
Ro.bo
modelár

Príspevkov: 1143

Moje modely
Poslať správu
Autor: Ro.bo Správa zaslaná: 7. 4. 2010 o 18:48
Ten odkaz na Turnigy čo som tam dal je za 18,80 USD.
Bydlisko: Turčianske Teplice
rogi
modelár

Príspevkov: 476

Moje modely
Poslať správu
Autor: rogi Správa zaslaná: 9. 12. 2014 o 20:43
ktorí z týchto dvoch motorov by dokázal svižne dostať v krátkej dobe aspon do 50metrov EasyStar?

MIG AC 400/20
- Priemer x dĺžka: 28 x 36mm
- Hmotnosť: 68g
- Priemer hriadeľa: 3,2mm
- Otáčky /Volt: 2000
- Odporúčané vrtule: pre Li-pol 2S....6x5“ AERONAUT GLAS
- Prúdový odber: do 10A


Arrowind 2836-17
Počet článkov: 2 - 4 Lixx
Otáčky: 2450 ot./V
Max. prúd: 17 A
Priemer: 28 mm
Dĺžka: 36 mm
Priemer hriadele: 3,2 mm
Hmotnosť: 66 g
Bydlisko: Ružindol ( 60 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 11. 12. 2014 o 18:34
Ten Mig je podľa toho "čo bolo zverejnené" takmer o polovicu slabší (10A max).
Narážam na to že motor má len 3 dôležité parametre, z toho len 2 podstatné - KV a odpor, a z nich jeden chýba. (a prúd naprázdno, ale to je len o účinnosti hlavne pri ľahšej záťaži..)

Navyše nepíšeš či to chceš na 2s lipo.
Na 2s by sa dalo ísť aj vyššie než KV 2450, ale zas vhodnejšie by bolo použiť 3s ak sa hovorí o nejakom potrebnom výkone, aby to nebol nejaký kravský prúd pri 7 voltoch - zbytočne veľké straty a ťažké káble aj regl..

Ja mám osvedčené tieto pidimotory na 3s Lipo (4s A123) s vrtuľkami 6/3, 6/4 (ale to je cez 300W, pre ES nezmyselne veľa), easystaru by asi stačila 5x4 aj 5x3. Pre fakt svižný "kus" 4,7"4,7" CAM carbon od Graupnera
http://rctimer.com/product-116.html BL 2212-06 2200KV.
rogi
modelár

Príspevkov: 476

Moje modely
Poslať správu
Autor: rogi Správa zaslaná: 12. 12. 2014 o 17:28
zatial žiadnu LiPolku nemám, lietam na 7 článok NiCd kapacitou okolo 1000mAh (už si nepamatám), motor Permax. Teraz som kúpil APC vrtulu 6x4 na skúšku ako to bude snou stúpať. Doteraz som lietal so sklopkou od Robbe 6x3,5 stúpa to lenivo ale inak motorový let je v dĺžke od 7 do 12 minút podĺa poveternostních podmienok.
Skúsil by som trojčlanok LiPol, motor môžem tak na slovensku kúpiť nemám PayPal a neviem anglický. Som prekvapení v tom odkaze ten motor potrebuje až 30Amperovy regulátor, doma mám 20A a 50A od robbe roxxy.
Bydlisko: Ružindol ( 60 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 14. 12. 2014 o 22:11
Ten motor zas nie je úplne bežný čínsky motorček, hlavne asi kvoli tomu KV 2200 je trochu mimo bežných čísel. Ale na hobbyking čo mali svoj takmer rovnaký motor, ten nemá rovnaké vlastnosti - asi sa tento nejak podaril. Inak to s číňanmi tak býva, niektoré sa vydaria, iné ani moc nie.. Na druhú stranu aj kvalita - nvidno nič zlé ale vinutie nemali zaliate tak ak by som si ho nezalial možno by sa predralo po pár letoch a nebol by som tak nadšený. A treba rátať s tým že pri tých rozmeroch aj ložísk a otáčkach, raz za čas môže chcieť nové ložiská (človek nevyváži vrtuľu alebo ňou štrajchne o zem, a to 4mm ložisko asi nemôže vydržať..)

To s reglom, ťažko to odbiť že to nie je pravda a s menšou vrtuľou nebude žrať veľký prúd, lebo to je asi tak že motory hlavne teda obežky s vysokými otáčkami na volt sú navinuté len pár otočkami hrubého drátu a je tam malý odpor, prúd teda ľahko vyskočí vysoko.. Pri rozbehu a aj pri spínaní alebo brzdení, lebo chýba ten odpor čo som spomínal že majú plechovky hlavne v komutátore - ale nielen tam, aby mala plechovka čo má 2 póly (magnetické) nejaké rozumné otáčky, je tam tých otočiek vinutia hodne, a teda zmestí sa len tenší vodič a je dlhý. Obežka má pólov veľa, zjednodušene napíšem že za každý druhý magnet - nech ich je 12 či 14? To je ako by mala prevodovku.
Ale na 20A regl by som sa nebál taký 50gramový motorček použiť, presnejšie ja to mám aj na 18A dualsky xc1812 aj Turnigy Plush 18A (inak sú to identické plošáky nanajvýš možno iné niektoré súčiastky..), len na menej napätia alebo menšiu vrtuľku. (problém tých reglov je slabý alebo presnejšie nechladený BEC).

Každopádne s výkonom plechovky motora hoc aj výrazne ťažšej, to moc porovnávať nejde. Skorej VM2020/27 a aj ten len ťažko (ten som mal na rovnakom modeli predtým takže viem..)..
1000mAh na 10 minút mi vychádza tak 6A odber. Pri 7 článkoch nech cca 8V je to 50W príkon a z nich sa aspoň tretina stratí ako teplo. Takže odhadom 30W na vrtuli, no a na vrtuli sa stráca takmer vždy väčšina, takže prácu koná pár jednotiek W (to sa dá prepočítať z hmotnosti a stúpania, koľko zostane, ale neradím to robiť lebo to je strašne málo až to človeka naštve...)
Rovnako prúd čo sú ochotné dodať lipolky (nehovorím že to aj vydržia, hlavne nie celú dobu letu), je s niklákmi asi neporovnateľný. Leda N-1000SCR, ale rozdiel hmotnosti je teda "dramatický"..

Ten PayPal, hm. Možno pre modelára by to stálo za snahu, založiť..
rogi
modelár

Príspevkov: 476

Moje modely
Poslať správu
Autor: rogi Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 12:36
"coro" tie výpočty mi beru optimizmus, ako som si všimol v programe DC, môžem mať príkon ked to netahá Dnes som dokončil unášač pre vrtulu APC 6x4 (stáť pri sustruhu v zime je hrúza) urobil som statickú skúšku=mám pocit že to lepšie tahá, uvidím ako bude ES teraz stúpat. Ale aj tak by som tam rád dal striedak.
"coro" všade píšu že statický ťah nieje smerodatní, ako to je? Ved aj v calculatoroch sa uvádza.
Bydlisko: Ružindol ( 60 rokov )
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 14:14
Statický ťah nekoná prácu (je tam nula v sila krát dráha).
Bez porušenia fyzikálnych zákonov sa môžeš s 5W motorčekom snažiť urobiť hydraulický lis a ak máš dosť času tak to aj bude fungovať..
Pri vrtuli to je nejak obmedzené, ale proste sa môžeš prehnane povedané dostať k vrtuli čo má ťah 100N a pritom to nepoletí lebo už pri 2m/s to má ťah nula, a model potrebuje 8m/s aby vôbec letel (minimálka).
Ale aj opačný extrém je blbosť, vrtuli stúpa účinnosť s uhlom nábehu listov, ale je to len teoreticky možná účinnosť a dá sa často dosiahnuť leda v aerodynamickom tuneli (napríklad vrtuľa 8/16".. nikdy nedosiahne s reálnym modelom tú rýchlosť aby zabrala..).

Mám pocit že mnohí lietajú tak že im vrtule len miešajú vzduch či pri klesaní dokonca brzdia. Pri akrobate to je často zámer, inak je to chyba.
Dokonca aj pri vetroni čo stúpa strmo hore a nesie hmotnosť modelu a ten ťah je dôležitejší než rýchlosť - ak má výkon čo by stačil na 15m/s stúpanie a dá tam vrtuľu čo pri 10m/s prestane ťahať, môže sa tešiť že "za letu sa odľahčí" ale to znamená že vlastne len vozí zbytočné závažie.
Pri cessne sa to prejaví len tak že musia letieť aj v rovine na takmer plný plyn aby im to tá vrtuľa nebrzdila, a pridanie na plný vlastne skoro nič neurobí. Ale aj to točenie vrtuľou bez záberu nejaký výkon žerie, takže zbytočne pália kapacitu bateriek a teda ich váhu aj zbytočne vozia v modeli..

Takže Ťa má zaujímať ako ťahá (a či optimálne zaberá) vrtuľa od určitej rýchlosti, minimálky modelu (povedzme od momentu kedy sa odlepí z dráhy) až po maximálnu rýchlosť akou chceš letieť naplno (a tam práve je najpodstatnejší ťah lebo musí vyrovnať odpor ktorý samozrejme rastie s rýchlosťou.
Proste sa treba trafiť a oplatí sa vyskúšať, a nielen iné rozmery vrtulí ale aj iné značky - každá je mierne iná a niektorá "sadne" konkrétnemu modelu a pri konkrétnom pohobne, jednoducho najlepšie. Ale pritom vôbec nemusí mať vysoký statický ťah.. takže ten je podľa mňa úplne že nanič.
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 15. 12. 2014 o 15:24
8-)
coro:
Statický ťah nekoná prácu (je tam nula v sila krát dráha).

Ale koná, premiestňuje vzduch nenulovej hmotnosti nenulovou rýchlosťou.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 352 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: