autor | správa | |
pf1960 modelár Príspevkov: 739 Moje modely Poslať správu |
Googlim, googlim a nič moc - tak sa spýtam na skúsenosti. Vedel by mi niekto napísať aké sú prúdové zaťažiteľnosti pre najštandardnejšie priemery silikónových káblov: 1mm, 1.5mm, 2mm, 2,5mm, 4mm a 6mm? Uloženie klasické - voľne prekrútené v trupe a potom v krídle skôr vedľa seba. Resp. ešte takto - ak použijem napájací kábel rovnakého priemeru ako majú silové prívody na regulátor - tak ho nijako neobmedzím v maximálnom zaťažení - je tak? |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
http://www.mojehobby.cz/diskuze/strom2.php?idforum=4&potec=1193676 A ešte, kábel z regulátora do motora by si nemal predlžovať, radšej od akumulátorov. A radšej twistovať. |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 739 Moje modely Poslať správu |
Dikes - konečne niečo rozumné. Z uvedeného mi vychádza taká vcelku optimistická hodnota 15A / mm2. Jasne - regler - motor sú pri sebe - ale keď máš dvojmetrový jet - motory a regler vzadu a ACCU vpredu tak si neporadíš - do Mirage mi vychádza 1,1 metra. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Toto je naopak, som si istý.. Pretože dlhý kábel má aj nejakú malú parzitnú indukčnosť (bez ohľadu na odpor/hrúbku), a tá ak je medzi baterkou a reglom, môže spôsobiť že pri spínaní s indukovaná veľmi prudká prúdová špička neprenesie do baterky ktorá by ju zachytila, a napätie na regli vyskočí nad prieraz fetov - regl vyhorí. Ak je to na strane motora tak sa len pripočíta k indukčnosti a odporu vinutia a nič hrozné sa nestane (ak je rovnaká pre všetky fázy ak je to strieďák, pre komutátorový je to úplne jedno ale spínanie PWM je aj tam). |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 739 Moje modely Poslať správu |
Zaujímavý názor - väčšinou sa skutočne predlžuje kábel medzi ACCU a reglom - ja ale nie som odborník. A neexistuje nejaký sersam, ktorý by sa priletoval ku predlžovacím káblikom aby to absorbovalo tú špičku? - predsalen prísť o regler za 200 euro nie je žiadna výhra... P.S. Som akurát kukol, že by to vyriešili Anti Spark konektory. |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
To je síce možné, ale ja uprednostňujem čistejší signál pre reguláciu. |
|
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Antispark konektory na to nemajú žiadny vplyv. Ich úlohou je potlačiť iskrenie pri pripájaní batérie k regulátoru. |
|
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Treba dat pekne kondenzatori co najblizsie k reglu vsetci lodickari to tak robime pri velkich prudoch cim viac tim lepsie to odfiltruju kukni zavarskeho ten tam ma sa mi zda ale dlzka kabla 1,1 metra je extrem neda sa edfko posunut blizsie cumaku? |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Antispark konektory neviem čo by riešili, tam je podľa mňa len rezistor na pomalší nábeh a mechanicky sa dotkne prv než telo konektoru..? V návode k reglom býva, že ak je kábel k baterke dlhší než X, treba každých XX centimetrov priletovať kondík nejakej kapacity - ale musí to byť jó kvalitný kondík aby mal zmysel (taký ako je na regli.., malá indukčnosť a lowESR). |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 739 Moje modely Poslať správu |
Autor: pf1960
Správa zaslaná: 27. 1. 2017 o 11:11
Díky za rady - tam vidím, že to bude celkom problém... Holt EDF je vzadu a aby som to vyvážil baterky musia ísť celkom dopredu... Max som schopný ušetriť 10-20 cm (meral som to s rezervou) ale viac nie. Naviac je problém, že sú káble ťahané cez uzavretú zhruba polmetrovú šachtu kadiaľ sa s problémom prevlečú - takže kondíky prichádzajú do úvahy na konci (pri regli) a potom v prvej tretine (pri ACCU)... |