Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 27. 11. 2014 o 13:09
Zdravim,

chcel by som poprosit skusenejsich vrtulnikarov o radu ohladom napajania elektroniky na mojom Raptorovi e700.
Momentalne mam napajanie riesene tak, ze motor napajam cez ESC dvoma 6S lipolkami a zaroven z jednej znich napajam zvysnu elektroniku cez BEC.
Doteraz mi tento setup vyhovoval, avsak planujem nahradit serva cykliky Align DS615 novymi high voltage servami a tak rozmyslam ci by netrebalo kvoli zvysenemu odberu HV setupu toto zapojenie prehodnotit.
Budem moct napajat elektroniku tak ako doteraz , alebo by bolo rozumnejsie zabezpecit napajanie rx, riadiacej jednotky a serv zo samostantneho zdroja (lipo)?
V pripade samostatneho napajania by som to asi riesil dalsou lipolkou (2S alebo 3S) napojenou cez BEC.
A este ma zmysel riesit takto napajanie z pohladu maximalizacie vykonu pohonu? Alebo odber riadiacej elektroniky nie je natolko velky, ze by to malo viditelny vplyv na vykon pohonu, ked je napajana z jednej 6S lipo ako doteraz?

Budem vam vdacny za akykolvek postreh/usmernenie.
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
maros
modelár

Príspevkov: 179

Moje modely
Poslať správu
Autor: maros Správa zaslaná: 27. 11. 2014 o 13:34
Ak pouzivas HV serva je z bezpecnostneho hladiska vzdy lepsie mat elektroniku napajanu priamo baterkou - ak odide BEC, heli je neovladatelna, ak je tam baterka, ktora napaja elektroniku, tak aspon ako tak zaautorotujes aj v pripade, ze odide cely regulator. (ja sam ale mam na vsetkych troch heli napajanie elektroniky len cez BEC )
Niektore serva maju uz udaj kolko beru. - podla toho treba BEC dimenzovat. napr. HBL850 moze brat az 6A = pri troch kusoch + vrtulka kludne 20A peak.

Mne sa podarilo odpalit ccbec pro (papierovy udaj 10A kontinualne, 20A peak) - servo SB2271 + gyro CGY 750 s nastavenym head response na 1.

Takze ak nepouzivaz baterku na priame napajanie elektroniky je moje odporucenie BEC co najviac predimenzovat.
Bydlisko: Šaľa ( 53 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Autor: Shake Správa zaslaná: 27. 11. 2014 o 14:21
TomiXL:
Zdravim,

Budem moct napajat elektroniku tak ako doteraz , alebo by bolo rozumnejsie zabezpecit napajanie rx, riadiacej jednotky a serv zo samostantneho zdroja (lipo)?
V pripade samostatneho napajania by som to asi riesil dalsou lipolkou (2S alebo 3S) napojenou cez BEC.
A este ma zmysel riesit takto napajanie z pohladu maximalizacie vykonu pohonu? Alebo odber riadiacej elektroniky nie je natolko velky, ze by to malo viditelny vplyv na vykon pohonu, ked je napajana z jednej 6S lipo ako doteraz?

Budem vam vdacny za akykolvek postreh/usmernenie.

1. Mozes napajat ako doteraz, len je potreba zvysit napatie na BEC-i ak sa to da (pre vyuzitie vykonu serv), a ak tvoja ostatna elektronika vyssie napatie znesie.
2. Samostatne napajanie lipokou 2S uz nie je potrebne doplnovat BEC-om, preto vlastne boli HV serva vymyslene a zrealizovane.
3. Odber BEC-u nema vplyv na vykon pohonu, ma vplyv na kapacitu - teda dlzku letu.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
TomiXL
modelár

Príspevkov: 635

Moje modely
Poslať správu
Autor: TomiXL Správa zaslaná: 27. 11. 2014 o 15:33
Ako tak nad tym premyslam tak asi pojdem cestou priameho napajania riadiacej elektroniky. Prijimac aj riadiaca jednotka by to napatie mali v pohode zvladnut.
Spociatku som sa bal pripadu, ze co ak odide jeden clanok na baterii, ale ked tak nad tym teraz uvazujem tak je to asi menej pravdepodobne ako ked to nezladne BEC, ked tam mozu byt take odbery.

Zvolim teda asi nejaku 2S 2100-2200mAh 20-25C lipolku.
Ake baterie pouzivate vy?
A ako ich potom pripajate k RX? Ak by som si napriklad spravil kablik so servo konektorom na jednej strane a napr. deant na druhej strane, neviem ci si to nechctiac nebudem pri zapajani z rx vytahovat. Mate to nejak osetrene alebo to riesite inak?
Bydlisko: Poprad, Košice ( 39 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Autor: poison Správa zaslaná: 27. 11. 2014 o 17:06
Najlepsie asi je to najjednoduchsie a to lipo 2cl. A spajat priamo konektorom z bat vyluci sa porucha vypinaca a dalsi prvok v obvode. Ja vsak mam bec takze idem z pohonnych bat. ako zalohu mam malu 2cl lipo ako podporu a aj zalohu pri pripadnom zlyhani becu. Mam rad na heli 2 nezavisle zdroje 700 vka je uz zabijak a aj riziko je treba minimalizovat - zbytocny pad zamrzi.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Lada1
modelár

Príspevkov: 6

Moje modely
Poslať správu
Autor: Lada1 Správa zaslaná: 28. 11. 2014 o 21:07
napajeni BECu z jedne 6s muze klidne nechat.( Mam taky HV serva a je to OK). Buffer pack od 600 davam automaticky.
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 30. 11. 2014 o 19:15
chlapci, možno trošku od veci, ale možno predsa len nie....
pokiaľ dávate samostatne baterku na pohon a samostatne na elektroniku.... robíte spoločné zemnenie? teda, myslím spoločný minus pól všetkých bateriek a na kostru vrtuľníka?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Autor: Shake Správa zaslaná: 30. 11. 2014 o 23:19
Myslim ze to nema ziadny vyznam. Statiku staci uzemnit zauzivanym sposobom na kostru motora. O spajani zapornych polov pohonnej aku a napajacej aku elektroniky som zatial nikde nijaku informaciu nenasiel a ani dovod, preco takuto upravu robit.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 30. 11. 2014 o 23:30
na toto som myslel, shake.... či kostriť mínus len z rádio - baterky, alebo aj z pohonnej... doteraz som mal len malé električky s becom a tam je to jasné...
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
poison
modelár

Príspevkov: 3389

Moje modely
Poslať správu
Autor: poison Správa zaslaná: 1. 12. 2014 o 00:06
Pozor na to spajanie pri spojeni minus polu na kostru staci potom predraty plus niekde na rame a mas faklu.

Shake v tvojej vete je nejasna vec. "Statiku staci uzemnit zauzivanym sposobom na kostru motora."

Statiku Uzemnit? Vrtulnik je vo vzduchu.

Podla mojich doterajsich skusenosti sa u remenovych vrtulnikoch spaja motorova kovova cast zo zadnym loziskom napr. u loga alebo u protosa samotna trubka. Ide podla mna o to aby bol na vrtulniku medzi vodivymi castami izolovanymi medzi sebou napr. plastovym ramom plastovym drziakom trubky rovnaky potencial nie vsak minus a to preto lebo remen a kladky su velmi dobrym zdrojom statiky. Tak to chapem ja ak sa mylim rad sa poucim.
Bydlisko: Madunice ( 46 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 1. 12. 2014 o 00:21
tak... a teraz som už fakt mimo
poison, dáva zmysel čo hovoríš... ale fakt stačí len vodivo prepojiť miesta kde statika môže vznikať?
ja som myslel, že majú byť ešte prepojené na minus .... jasné, nie je to zem v pravom slova význame.... presnejśie je to rovnaký potenciál....
chlapci, ako to vlastne je?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Autor: benko Správa zaslaná: 1. 12. 2014 o 12:36
Vďaka signálu plynu (throttle) máš väčšinou mínus medzi obvodom prijímača/FBL a regulátora prepojený.

Píšem "väčšinou" preto, lebo niektoré regulátory galvanicky rozpájajú tieto dva obvody - jediné čo cez to (Optokoppler?) prejde je signál samotný - má to výhodu keď odíde BEC a napätie hlavnej baterky sa dostane priamo na príjímač a odpáli všetku elektroniku.
buro252
modelár

Príspevkov: 257

Moje modely
Poslať správu
Autor: buro252 Správa zaslaná: 1. 12. 2014 o 15:24
Chalani viem ze trochu odbocim temu ineho vlakna,potreboval by som poradit ako je to s napajanim konkretne pri Trex 550e V2 heli.Dik za vsetky info
Bydlisko: Povazska Bystrica
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Autor: Shake Správa zaslaná: 1. 12. 2014 o 16:43
poison:
Pozor na to spajanie pri spojeni minus polu na kostru staci potom predraty plus niekde na rame a mas faklu.

Shake v tvojej vete je nejasna vec. "Statiku staci uzemnit zauzivanym sposobom na kostru motora."

Statiku Uzemnit? Vrtulnik je vo vzduchu.

Podla mojich doterajsich skusenosti sa u remenovych vrtulnikoch spaja motorova kovova cast zo zadnym loziskom napr. u loga alebo u protosa samotna trubka. Ide podla mna o to aby bol na vrtulniku medzi vodivymi castami izolovanymi medzi sebou napr. plastovym ramom plastovym drziakom trubky rovnaky potencial nie vsak minus a to preto lebo remen a kladky su velmi dobrym zdrojom statiky. Tak to chapem ja ak sa mylim rad sa poucim.

Ano, je to tak ako pises. Ide o rovnaky potencial na vsetkych vodivých castiach heli aby nevznikali vyboje medzi rozdielnymi potencialmi. Napisal som to preto tak, lebo sa to takto uvadza vsade na modelárskych forach a takto tomu rozumeju aj ti, co si s elektrikou moc nerozumeju.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 1. 12. 2014 o 16:57
takže ešte raz otázka....skúsim ju dať jednoznačne....
rovnaký potenciál všetkých častí (pri oddelenom napájaní elektroniky bez bec) znamená spojiť

kostra + minus pol pohonného aku + minus pól baterky elektroniky?
alebo
kostra + minus pól baterky elektroniky?
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 760 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: