Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
VladoVrancik
modelár

Príspevkov: 1757

Moje modely
Poslať správu
Autor: VladoVrancik Správa zaslaná: 13. 9. 2021 o 11:01
Ahojte potrebujem poradit,dostal sa ku mne 4m vetron osadeny regulatorom Arrowind 60A 2-6S.
Nie je mi ale jasne co je tam za motor.Vrtula tam je 13/7 avsak zmensena na velkost 12/7.
po napojeni 3S 2200mah baterky to ma vykon iba 95W a odber asi 13A, na 4S 3700mah to ma vykon 200w a odber iba 17A.
5 alebo 6S baterky som radsej neskusal aby som ho neodpalil.
Pokial by niekto vedel identifikovat motor podla obrazkov a rozmerov budem velmi ram
Vonkajsi priemer je 37mm dlzka bez osiek 51mm.
Motor ma dost husto vinutie zhruba 2x viac ako bezny RAY ci nieco podobne.



Bydlisko: Nove Zamky ( 53 rokov )
MATHIAS
modelár

Príspevkov: 337

Moje modely
Poslať správu
Autor: MATHIAS Správa zaslaná: 14. 9. 2021 o 13:06
No toto identifikovať asi ťažko... ale podla popisu vinutia - jemné bude motor navinutý na nízke KV. čo je vidieť aj na tvojich pokusoch s akumulátormi 3s a 4S. Meraj prúdy kontroluj teplotu motora a regulátoru a zvyšuj počet článkov podla mňa skončíš asi na 6S aby to malo výkon zhruba do 600w
Bydlisko: Nove Zamky / Bratislava ( 37 rokov )
Janko-O
modelár

Príspevkov: 106

Moje modely
Poslať správu
Autor: Janko-O Správa zaslaná: 15. 9. 2021 o 09:02
Myslím si zhruba to isté, čo Mathias.
Ale na presnejšiu identifikáciu sa dá použiť porovnávacia (komparačná) metóda.

Ak máš (alebo kamarát má) motor podobnej veľkosti a váhy, tak od toho sa dá odraziť.
Lebo výkon motora tesne korešponduje s jeho veľkosťou a hlavne s váhou.
Je zrejmé, že 600W motor nemôže byť rovnako veľký (či skôr malý) a ťažký (ľahký) ako 150W motor. Tá úmera nebude lineárna, ale aspoň približný odhad výkonu motora sa s tým urobiť dá.

-----------------------------

S Kv motora je to paradoxne presnejšie:
- motor so známym Kv (nemusí byť rovnako veľký ani rovnako ťažký (a teda rovnako výkonný) ako "lustrovaný" motor) uchyť do aku-skrutkovača a roztoč rotor (naplno, čo aku-skrutkovač dá).
- k ľubovoľným dvom (z troch) vývodom motora pripoj multimeter, ktorý dokáže merať aj malé striedavé napätia (tie najlacnejšie, čo merajú len 200 a 600V striedavých, na to nie sú vhodné), alebo osciloskop.
- zmeraj naindukované striedavé napätie.

- potom do aku-skrutkovača uchyť "neznámy" motor a roztoč na rovnaké otáčky (naplno, čo aku-skrutkovač dá).
- k ľubovoľným dvom (z troch) vývodom motora pripoj multimeter, alebo osciloskop.
- zmeraj naindukované striedavé napätie.

...............

Týmto si nezisťoval konštantu Kv, ale jej obrátenú hodnotu (teda nie Otáčky na Volt, ale Volty na Otáčku). Ale to nevadí.
Kv tvojho (neznámeho) motora zistíš tak, že dáš do pomeru napätia namerané na ich vývodoch.
Pomer ich Kv je potom opačný ako pomer ich napätí.

Príklad:
- na známom motore s Kv = 1000 si nameral 200mV
- na neznámom motore s neznámym Kv si nameral 400mV (je dvakrát väčšie ako u známeho motora)
- pomer napätí je 2:1
- Kv neznámeho motora je teda 500, (je dvakrát menšie ako u známeho motora)
Bydlisko: Banská Bystrica
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 601 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: