autor | správa | |||
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
by bol podstatne dlhší a nudnejší kedže väcsina ludi to nerieši a vola to bateria namiesto akumulator tak som to tak napisal |
|||
DroneServis modelár Príspevkov: 30 Moje modely Poslať správu |
a čo je natom polopravda až nezmysel? samotný výrobcovia udávaju že akumulatory by sa nemali nabíjať ked su teplé..čím je akumulator castejsie vystavovaný teplu rychlejsie straca kapacitu..nehovorim že ju strati hned ale pomaly a isto |
|||
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
OMG nie každý vyberá akumulátor z modelu upečený. A lítiovky nabíjam vždy keď sa dá. A nevybíjam. Edit: Dogmatický zoznam príkazov nenahradí používanie rozumu. |
|||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
- Všetky typy akumulátorov je najlepšie nabíjať až keď je akumulátor vybitý = nezmysel. Väčšine akumulátorov vybíjanie do spodnej hranice nerobí dobre. Niektorým viac iným menej, ale hlavne im vadí ak takýto vybitý akumulátor "zabudnete" a nabijete až o pár dní. PS: Pamäťový efekt u akumulátorov sa síce podarilo nasimulovať, ale v laboratórnych podmienkach. - Nabíjať by sa mali pri teplote 10-30°C (pri izbovej teplote) = nezmysel. Nič také v datašitoch výrobcov nenájdeš. Pri mínusových teplotách sa ale nabíja na iné napäte a rozumné nabíjadlo s tým nemá problém. - Batériu nikdy nenabíjajte hneď po vytiahnutí z modelu nakoľko bude po tzv. výkone zohriatá = čo si pod takým "zohriata" súdruh prestavuje? 5,10,20,30,40°C? Dobre nadimenzovaný akumulátor sa ti zohreje maximálne na 30-40°C a pri nabíjaní 1-2C vychladne. Ja som vždy nabíjal okamžite po vytiahnutí z modelu. - Ako pri všetkých druhoch akumulátoroch počkajte kým sa ochladí na prijateľnú teplotu pre nabíjanie. = daj hodnotu nech sa poučím. |
|||
mato321 modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
pre cloveka co o nabijacich akumulatoroch nic nevie su tieto informacie dostacujuce ako vseobecne info a uplne kludne mu pomozu predlzit ich zivotnost tymito postupmi ako keby nemal vediet vobec nic aj ked je pravda ze kazdy z uvedenych akumulatorov ma ine hodnoty pre nabijanie aj vybijanie a a kazdy uvedeny akumulator vyzaduje specificky pristup Baterka bateria baterky je uplne v pohode nazov nechapem co natom vidite take zle,tento vseobecny nazov je zauzivany snad kazdym okrem "TOP" odbornikov vacsina eshopov a predajni co predavaju NiMH NiCd Lion a aj LiPo ale aj alkalicke a podobne vyuziva sekciu Battery alebo baterie a ku tej zime povedzme ze sa bavime o minusovych teplotach to je asi fakt asi to najkrajnejsie riesenie kedy nabijat akumulatory,ok vybije sa mi autobaterka(podla niektorych zle pomenovanie ) v zime potrebujem jazdit tak nabijam,ale nabijat Lipolky niekde na poli pri minus neviem kolko tak to hranici z nie moc zdravym rozumom kedze kazdy TOP odbornik vie co dokaze sposobit zrazanie tepleho a studeneho vzduchu nielen v nabijacke a ci mu to stoji za to riskovat znicenie draheho nabijacia pravdepodobne tu viaceri nemaju zrovna lacne nabijacky typu čina za 10-15 eur alebo radia v tejto cenovej hladine |
|||
ujovko modelár Príspevkov: 119 Moje modely Poslať správu |
Plne súhlasím:
Ja nie som TOP odborník, lebo netuším, čo sa stane ak sa v mojej nabíjačke zrazí teplý a studený vzduch. Asi bude búrka v pohári vody. Musím sa však pochváliť, že moja nabíjačka patrí k tým drahším (stála 20€). K veci, mato321: asi si si nedávno kupoval televízor alebo niečo podobné a pamätáš si z návodu, že nemáš zapínať spotrebič po prenesení zo studeného do teplého prostredia. Problém môže nastať, ak sa na studených súčiastkach vyzráža vlhkosť zo vzduchu. Ak to stečie po nejakej väčšej ploche a spojí sa do kvapky...... Je to ako studené okuliare pri vstupe do obchodu. Ak si v nabíjačke zavretej do igelitového sáčku z bytu odnesieš 0,5l vzduchu teplého 25°C a plne nasýteného vlhkosťou, odnesieš z domu 0,00043 g vody, čo je guľa s priemerom 0,0936mm. Obávam sa, že aj keby sa to celé vonku pri -10°C vyzrážalo do jedinej guľky, nebude to stačiť na vyskratovanie ani malinkého chrobáčika na doske. |
|||
Trnavak modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
Cez sezónu LiPo nabíjam po príchode z letiska na full, nenechávam baterku dlho vybitú. Na zimmý spánok doporučujem nabiť a uskladniť na storage móde. LiPo balancujem maximálne 1 - 2 krát do roka, aj to samostatne po 1 článku, nabíjanie s balancérom nepoužívam,skracuje to životnosť. Keď nemusím, nenabíjam vysokým prúdom ale pri 1 C. Lipolkám najviac škodí vybíjanie pod 3.7 V, obzvlášť pri vysokých odberoch. Dolietať a dojazdiť treba včas a nie koľko to dá a dokedy sa to ešte hýbe. |
|||
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Priatelia moji modelári - sám dosť často používam výraz batéria i pre to čo niektorí z Vás striktne volajú akumulátorom - hlavne z dôvodu nech v jednom príspevku nemusím používať dookola to isté slovo. Tu by sme si mali vyjasniť pojmy. Mnohí z nás (Vás) si síce zvykli rozlišovať primárny článok (nenabíjací) ako batéria a nabíjací (sekundárny) ako akumulátor. Principiálnu chybu bude robiť len ten kto bude jeden článok (je jedno či nabíjací alebo nenabíjací) nazývať batériou, alebo nenabíjací článok (ak ich je viac v kope tak batériu) nazývať akumulátorom preto, že tento nedokáže energiu opakovane ukladať (akumulovať). Väčšina z Vás (nás) aj tak nerozlišuje či do vyhľadávača zadáva "LiPo akku" alebo "LiPo Battery" Podpora môjho presvedčenia: http://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=bat éria[b] (Batéria: 2. rad istých predmetov galvanická b. rad spojených elektrických článkov; akumulátorová batéria) P.S: Zvažujte, pozrite sa na veci i z druhej strany skôr než niekoho obviníte len preto, že vidí veci inak ako vy. (Ja ňe vychodňar) |
|||
macil modelár Príspevkov: 1093 Moje modely Poslať správu |
Výživné čítanie pre všetkých - http://www.battex.info/ |
|||
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Komu by bolo málo tak: http://batteryuniversity.com/learn/ |
|||
Banjo modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
RedByron, ano v anglictine je "battery" akumulator , nikto nema problem ak to budes volat "akumulator" bateria, v podstate sa to da akceptovat, ak to beries ako anglicky eqvivalent , lenze ak si vsimnes nazov vlakna " Nieco o baterkach " tak tam bateria ani akumulator nieje. Baterka = v anglictine, ak sme teda v tejto rovine, je [b] flashlight Pre mna za mna si to volaj ako chces, ale servisny technik by mal vediet ako sa co vola, aj ked v podstate v clanku popisuje akumulatory potom zrazu baterie a tak vselijak dohromady. Nechcem byt akoze najaky puntickar, ale ja uz 18 rokov pracujem v servise, a z toho cca 8 rokov zaskolujem servisnych technikov, a aj ked je v podstate vsetko v anglictine , ani jeden nenadava "akumulatoru - battery " BATERKA . |
|||
mato321 modelár Príspevkov: 180 Moje modely Poslať správu |
to snad nemyslis vazne ze baterry je v preklade akumulator ked uz chces byt akoze doslovny,ako sory ale ty veris nejakemu nevydarenemu slovniku ktory som nespocetne x krat videl prekladat nezmysli prave z anglickeho slova je odvodene nase slovenske pomenovanie battery = bateria batteries = baterie |
|||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Jeden tu z toho môže byť jeleň, alebo aj muflón. Skúsim teda takto, jednoducho. Vo vzťahu k elektro, všeobecne bez chem. zloženia. Jeden elektrický článok (aj monočlánok) = chemický zdroj el. energie. Ak je nabíjatelný = akumulátor. Spojenie dvoch, alebo viacerých = batéria. Ak je nabíjatelná = akumulátorová batéria. No a na svietenie používame baterku. Lebo. Lampáš, svietidlo = baterka. Veru, slovečina je bohatý jazyk. |
|||
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
||||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
vever440 Z čoho sa asi taká baktéria skladá? Tu je niečo pre začiatočníkov: |