Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
PeePo
modelár

Príspevkov: 1037

Moje modely
Poslať správu
Autor: PeePo Správa zaslaná: 15. 2. 2018 o 18:06
by bol podstatne dlhší a nudnejší
ale veď to aj nudné je a na to čo sa človek dozvie, teda nedozvie je to dosť dlhé
kedže väcsina ludi to nerieši a vola to bateria namiesto akumulator tak som to tak napisal
a to je prvá chyba a najdôležitejšia čo si spravil.
Bydlisko: Trenčín ( 34 rokov )
DroneServis
modelár

Príspevkov: 30

Moje modely
Poslať správu
Autor: DroneServis Správa zaslaná: 15. 2. 2018 o 19:37
lv:
DroneServis:
...možno si si aj ty nejaké info vycucol z netu a myslíš si že teraz mas pravdu ty..

Povedzme že niečo o tom viem.
Cca 10 rokov dozadu som si HD zasieral logmi a grafmi s testami LiXX a NiXX akumulátorov. Tento koníček ma držal asi 2 roky.
DroneServis:
"Banjo čo sa ti nezdalo na prvej vete?"
Všetky typy akumulátorov je najlepšie nabíjať až keď je akumulátor vybitý. Nabíjať by sa mali pri teplote 10-30°C (pri izbovej teplote). Pozor! Batériu nikdy nenabíjajte hneď po vytiahnutí z modelu nakoľko bude po tzv. výkone zohriatá. Ako pri všetkých druhoch akumulátoroch počkajte kým sa ochladí na prijateľnú teplotu pre nabíjanie.


Zvýraznil som ti tie časti viet v ktorých sú polopravdy až nezmysly.

a čo je natom polopravda až nezmysel? samotný výrobcovia udávaju že akumulatory by sa nemali nabíjať ked su teplé..čím je akumulator castejsie vystavovaný teplu rychlejsie straca kapacitu..nehovorim že ju strati hned ale pomaly a isto
Bydlisko: Jaklovce
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 16. 2. 2018 o 10:43
OMG nie každý vyberá akumulátor z modelu upečený.
A lítiovky nabíjam vždy keď sa dá. A nevybíjam.

Edit:
Dogmatický zoznam príkazov nenahradí používanie rozumu.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 16. 2. 2018 o 13:21
DroneServis:
"Banjo čo sa ti nezdalo na prvej vete?"
Všetky typy akumulátorov je najlepšie nabíjať až keď je akumulátor vybitý. Nabíjať by sa mali pri teplote 10-30°C (pri izbovej teplote). Pozor! Batériu nikdy nenabíjajte hneď po vytiahnutí z modelu nakoľko bude po tzv. výkone zohriatá. Ako pri všetkých druhoch akumulátoroch počkajte kým sa ochladí na prijateľnú teplotu pre nabíjanie.

a čo je natom polopravda až nezmysel? samotný výrobcovia udávaju že akumulatory by sa nemali nabíjať ked su teplé..čím je akumulator castejsie vystavovaný teplu rychlejsie straca kapacitu..nehovorim že ju strati hned ale pomaly a isto

- Všetky typy akumulátorov je najlepšie nabíjať až keď je akumulátor vybitý = nezmysel. Väčšine akumulátorov vybíjanie do spodnej hranice nerobí dobre. Niektorým viac iným menej, ale hlavne im vadí ak takýto vybitý akumulátor "zabudnete" a nabijete až o pár dní. PS: Pamäťový efekt u akumulátorov sa síce podarilo nasimulovať, ale v laboratórnych podmienkach.
- Nabíjať by sa mali pri teplote 10-30°C (pri izbovej teplote) = nezmysel. Nič také v datašitoch výrobcov nenájdeš. Pri mínusových teplotách sa ale nabíja na iné napäte a rozumné nabíjadlo s tým nemá problém.
- Batériu nikdy nenabíjajte hneď po vytiahnutí z modelu nakoľko bude po tzv. výkone zohriatá = čo si pod takým "zohriata" súdruh prestavuje? 5,10,20,30,40°C? Dobre nadimenzovaný akumulátor sa ti zohreje maximálne na 30-40°C a pri nabíjaní 1-2C vychladne. Ja som vždy nabíjal okamžite po vytiahnutí z modelu.
- Ako pri všetkých druhoch akumulátoroch počkajte kým sa ochladí na prijateľnú teplotu pre nabíjanie. = daj hodnotu nech sa poučím.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
mato321
modelár

Príspevkov: 180

Moje modely
Poslať správu
Autor: mato321 Správa zaslaná: 16. 2. 2018 o 18:13
pre cloveka co o nabijacich akumulatoroch nic nevie su tieto informacie dostacujuce ako vseobecne info a uplne kludne mu pomozu predlzit ich zivotnost tymito postupmi ako keby nemal vediet vobec nic aj ked je pravda ze kazdy z uvedenych akumulatorov ma ine hodnoty pre nabijanie aj vybijanie a a kazdy uvedeny akumulator vyzaduje specificky pristup
Baterka bateria baterky je uplne v pohode nazov nechapem co natom vidite take zle,tento vseobecny nazov je zauzivany snad kazdym okrem "TOP" odbornikov vacsina eshopov a predajni co predavaju NiMH NiCd Lion a aj LiPo ale aj alkalicke a podobne vyuziva sekciu Battery alebo baterie

a ku tej zime povedzme ze sa bavime o minusovych teplotach to je asi fakt asi to najkrajnejsie riesenie kedy nabijat akumulatory,ok vybije sa mi autobaterka(podla niektorych zle pomenovanie ) v zime potrebujem jazdit tak nabijam,ale nabijat Lipolky niekde na poli pri minus neviem kolko tak to hranici z nie moc zdravym rozumom kedze kazdy TOP odbornik vie co dokaze sposobit zrazanie tepleho a studeneho vzduchu nielen v nabijacke a ci mu to stoji za to riskovat znicenie draheho nabijacia pravdepodobne tu viaceri nemaju zrovna lacne nabijacky typu čina za 10-15 eur alebo radia v tejto cenovej hladine
Bydlisko: BA ( 42 rokov )
ujovko
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ujovko Správa zaslaná: 16. 2. 2018 o 21:13
Plne súhlasím:
lv:
Takto to vyzerá ak "mladý chalan" chce napísať článok o niečom o čom nemá ani tušenia a niečo "vycucol" z netu, kde to napísali jemu podobný.
Nuž, doba fejsbúková...


Ja nie som TOP odborník, lebo netuším, čo sa stane ak sa v mojej nabíjačke zrazí teplý a studený vzduch. Asi bude búrka v pohári vody.
Musím sa však pochváliť, že moja nabíjačka patrí k tým drahším (stála 20€).

K veci, mato321:
asi si si nedávno kupoval televízor alebo niečo podobné a pamätáš si z návodu, že nemáš zapínať spotrebič po prenesení zo studeného do teplého prostredia. Problém môže nastať, ak sa na studených súčiastkach vyzráža vlhkosť zo vzduchu. Ak to stečie po nejakej väčšej ploche a spojí sa do kvapky...... Je to ako studené okuliare pri vstupe do obchodu.
Ak si v nabíjačke zavretej do igelitového sáčku z bytu odnesieš 0,5l vzduchu teplého 25°C a plne nasýteného vlhkosťou, odnesieš z domu 0,00043 g vody, čo je guľa s priemerom 0,0936mm. Obávam sa, že aj keby sa to celé vonku pri -10°C vyzrážalo do jedinej guľky, nebude to stačiť na vyskratovanie ani malinkého chrobáčika na doske.
Bydlisko: Košice
Trnavak
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Autor: Trnavak Správa zaslaná: 17. 2. 2018 o 07:01
Cez sezónu LiPo nabíjam po príchode z letiska na full, nenechávam baterku dlho vybitú.
Na zimmý spánok doporučujem nabiť a uskladniť na storage móde.
LiPo balancujem maximálne 1 - 2 krát do roka, aj to samostatne po 1 článku,
nabíjanie s balancérom nepoužívam,skracuje to životnosť.
Keď nemusím, nenabíjam vysokým prúdom ale pri 1 C.

Lipolkám najviac škodí vybíjanie pod 3.7 V, obzvlášť pri vysokých odberoch.
Dolietať a dojazdiť treba včas a nie koľko to dá a dokedy sa to ešte hýbe.
Bydlisko: Trnava
RedByron
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Autor: RedByron Správa zaslaná: 17. 2. 2018 o 13:19
Priatelia moji modelári - sám dosť často používam výraz batéria i pre to čo niektorí z Vás striktne volajú akumulátorom - hlavne z dôvodu nech v jednom príspevku nemusím používať dookola to isté slovo. Tu by sme si mali vyjasniť pojmy. Mnohí z nás (Vás) si síce zvykli rozlišovať primárny článok (nenabíjací) ako batéria a nabíjací (sekundárny) ako akumulátor. Principiálnu chybu bude robiť len ten kto bude jeden článok (je jedno či nabíjací alebo nenabíjací) nazývať batériou, alebo nenabíjací článok (ak ich je viac v kope tak batériu) nazývať akumulátorom preto, že tento nedokáže energiu opakovane ukladať (akumulovať). Väčšina z Vás (nás) aj tak nerozlišuje či do vyhľadávača zadáva "LiPo akku" alebo "LiPo Battery"

Podpora môjho presvedčenia: http://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=bat éria[b] (Batéria: 2. rad istých predmetov galvanická b. rad spojených elektrických článkov; akumulátorová batéria)

P.S: Zvažujte, pozrite sa na veci i z druhej strany skôr než niekoho obviníte len preto, že vidí veci inak ako vy. (Ja ňe vychodňar)
Bydlisko: Dolný Kubín
macil
modelár

Príspevkov: 1093

Moje modely
Poslať správu
Autor: macil Správa zaslaná: 17. 2. 2018 o 13:31
Výživné čítanie pre všetkých - http://www.battex.info/
Bydlisko: KE - Furča
RedByron
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Autor: RedByron Správa zaslaná: 17. 2. 2018 o 14:03
Komu by bolo málo tak: http://batteryuniversity.com/learn/
Bydlisko: Dolný Kubín
Banjo
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Autor: Banjo Správa zaslaná: 17. 2. 2018 o 16:23
RedByron:
Priatelia moji modelári - sám dosť často používam výraz batéria i pre to čo niektorí z Vás striktne volajú akumulátorom - hlavne z dôvodu nech v jednom príspevku nemusím používať dookola to isté slovo. Tu by sme si mali vyjasniť pojmy. Mnohí z nás (Vás) si síce zvykli rozlišovať primárny článok (nenabíjací) ako batéria a nabíjací (sekundárny) ako akumulátor. Principiálnu chybu bude robiť len ten kto bude jeden článok (je jedno či nabíjací alebo nenabíjací) nazývať batériou, alebo nenabíjací článok (ak ich je viac v kope tak batériu) nazývať akumulátorom preto, že tento nedokáže energiu opakovane ukladať (akumulovať). Väčšina z Vás (nás) aj tak nerozlišuje či do vyhľadávača zadáva "LiPo akku" alebo "LiPo Battery"

Podpora môjho presvedčenia: http://slovnik.azet.sk/pravopis/slovnik-sj/?q=bat éria (Batéria: 2. rad istých predmetov galvanická b. rad spojených elektrických článkov; akumulátorová batéria)

P.S: Zvažujte, pozrite sa na veci i z druhej strany skôr než niekoho obviníte len preto, že vidí veci inak ako vy. (Ja ňe vychodňar)

RedByron, ano v anglictine je "battery" akumulator , nikto nema problem ak to budes volat "akumulator" bateria, v podstate sa to da akceptovat, ak to beries ako anglicky eqvivalent ,
lenze ak si vsimnes nazov vlakna " Nieco o baterkach " tak tam bateria ani akumulator nieje.
Baterka = v anglictine, ak sme teda v tejto rovine, je [b] flashlight
Pre mna za mna si to volaj ako chces, ale servisny technik by mal vediet ako sa co vola, aj ked v podstate v clanku popisuje akumulatory potom zrazu baterie a tak vselijak dohromady.
Nechcem byt akoze najaky puntickar, ale ja uz 18 rokov pracujem v servise, a z toho cca 8 rokov zaskolujem servisnych technikov, a aj ked je v podstate vsetko v anglictine , ani jeden nenadava "akumulatoru - battery " BATERKA .
Bydlisko: Bratislava ( 65 rokov )
mato321
modelár

Príspevkov: 180

Moje modely
Poslať správu
Autor: mato321 Správa zaslaná: 17. 2. 2018 o 18:02
to snad nemyslis vazne ze baterry je v preklade akumulator ked uz chces byt akoze doslovny,ako sory ale ty veris nejakemu nevydarenemu slovniku ktory som nespocetne x krat videl prekladat nezmysli
prave z anglickeho slova je odvodene nase slovenske pomenovanie
battery = bateria
batteries = baterie
Bydlisko: BA ( 42 rokov )
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 17. 2. 2018 o 19:52
Jeden tu z toho môže byť jeleň, alebo aj muflón.
Skúsim teda takto, jednoducho. Vo vzťahu k elektro, všeobecne bez chem. zloženia.
Jeden elektrický článok (aj monočlánok) = chemický zdroj el. energie.
Ak je nabíjatelný = akumulátor.
Spojenie dvoch, alebo viacerých = batéria.
Ak je nabíjatelná = akumulátorová batéria.
No a na svietenie používame baterku. Lebo.
Lampáš, svietidlo = baterka.
Veru, slovečina je bohatý jazyk.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
vever440
modelár

Príspevkov: 261

Moje modely
Poslať správu
Autor: vever440 Správa zaslaná: 17. 2. 2018 o 20:01
Z čoho sa asi taká baktéria skladá? Tu je niečo pre začiatočníkov:


Bydlisko: Prievidza
saroj
modelár

Príspevkov: 535

Moje modely
Poslať správu
Autor: saroj Správa zaslaná: 17. 2. 2018 o 20:13
vever440
Z čoho sa asi taká baktéria skladá? Tu je niečo pre začiatočníkov:

Jedna spoluhláska a sme úplne v ...., inde.
Bydlisko: Brezová pod Bradlom ( 67 rokov )
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 758 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 3 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: