Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Autor: goro Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 11:58
Ja som toto nikdy neriešil, dám tam vhodný motor,reg, vrtuľu zapnem, ma ťah nemá ťah, prehrieva sa , neprehrieva sa a není co riesit hlavne u takýchto hadzadiel. No asi som zo starej školy kedy neboli tieto meracie hračky k maniu Tak isto, ako som nikdy neriešil iné veci.Buď som to upačkoval, alebo som sa to musel naučiť.Ale pravda lietam iba rekreačne.Hlavne keď ti to ukazuje málo buď rád horśie by bolo , keby ti to na ten tvoj 20A reg ukazovalo odber 30A to už potom neviem čo by si robil.
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Autor: goro Správa zaslaná: 23. 1. 2014 o 14:50
Ved si to skus zapojiť na iné lietadlo a uvidis ako ti to tam bude ukazovať.mozno keby si to spravil hneď tak zistis, ze ti to ukazuje zle a nemusis tu nic riesit.
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
goro
modelár

Príspevkov: 467

Moje modely
Poslať správu
Autor: goro Správa zaslaná: 27. 1. 2014 o 09:27
ja by som skusil inu vrtulu
Bydlisko: Bratislava ( 57 rokov )
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 27. 1. 2014 o 12:54
Skús 8x4" ak máš. Merlin by mal letieť aj na haloletový motor. 8-)

A onô,
celadnik:
tak som ten motor odskúšal v praxi na merlinovi a je dosť slabý.

Kedy si to skúšal? Teraz v zime vonku? Lebo LiPolky nemajú rady mráz... Ale tuším si meral napätie a bolo OK, teda ak to bolo napätie na aku pri motore naplno...
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
Michal1PA
modelár

Príspevkov: 303

Moje modely
Poslať správu
Autor: Michal1PA Správa zaslaná: 27. 1. 2014 o 13:19
Na ten motor treba vrtuľu 8x4 a v pohode utiahne aj 8x5.
Bydlisko: okr.Pieštany, ( 66 rokov)
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 27. 1. 2014 o 13:37
celadnik:
a nehrozí zhorenie/preťaženie motora? Keď má max. výkon 50W? Teraz je tam vrtula 7x4.5 A nameral som odber pri plnom plyne 4 A (ale merač mi nemeria napätie, napätie mi ukáže len aké je v baterke (pri 2S 8.4V, pri 3S 12,6 V atď....). Čiže 4A, ale neviem pri akom napätí zatiaľ.


8,4 a 12,6 je nominálne napätie (naprázdno, bez odberu, pri záťaži 0A, čo si vyberieš). Potrebuješ vedieť napätie pri plnej záťaži, to hovorí trochu o stave aku.

Povytiahni konektory aku/esc, daj tam banániky od voltmetra, daj plný plyn a po 10 s pozri napätie. (Hodí sa mať 8 rúk.) Po vypnutí chyť motor, mal by si udržať na ňom ruku (prst). Ak je OK, skús 30 sekúnd. Ak nebude páliť ani potom, lietaj. Po pristátí skontroluj teplotu motora kontaktným prstovým teplomerom.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
Michal1PA
modelár

Príspevkov: 303

Moje modely
Poslať správu
Autor: Michal1PA Správa zaslaná: 27. 1. 2014 o 13:51
Bydlisko: okr.Pieštany, ( 66 rokov)
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 27. 1. 2014 o 17:11
Tá matematika tak ako si napísal neplatí. U x I je príkon. Výkon je príkon x účinnosť, účinnosť je od 25% pri plechovke po asi 80%. Ak motor preťažuješ věľkou záťažou, rastie prúd a klesá účinnosť. Preto hreje viac a viac.

Už som to tu písal, výkon pohonu nepoznáš, ten zistíš len z výkonových kriviek vrtule (závislosť výkonu vrtule od otáčok).
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
chimo
modelár

Príspevkov: 133

Moje modely
Poslať správu
Autor: chimo Správa zaslaná: 12. 2. 2014 o 17:24
U - V, I - A , P - W
Bydlisko: Žilina
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 576 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: matus13,