autor | správa | |
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
Ja som toto nikdy neriešil, dám tam vhodný motor,reg, vrtuľu zapnem, ma ťah nemá ťah, prehrieva sa , neprehrieva sa a není co riesit hlavne u takýchto hadzadiel. No asi som zo starej školy kedy neboli tieto meracie hračky k maniu Tak isto, ako som nikdy neriešil iné veci.Buď som to upačkoval, alebo som sa to musel naučiť.Ale pravda lietam iba rekreačne.Hlavne keď ti to ukazuje málo buď rád horśie by bolo , keby ti to na ten tvoj 20A reg ukazovalo odber 30A to už potom neviem čo by si robil. |
|
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
Ved si to skus zapojiť na iné lietadlo a uvidis ako ti to tam bude ukazovať.mozno keby si to spravil hneď tak zistis, ze ti to ukazuje zle a nemusis tu nic riesit. |
|
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
ja by som skusil inu vrtulu |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Skús 8x4" ak máš. Merlin by mal letieť aj na haloletový motor. 8-) A onô,
Kedy si to skúšal? Teraz v zime vonku? Lebo LiPolky nemajú rady mráz... Ale tuším si meral napätie a bolo OK, teda ak to bolo napätie na aku pri motore naplno... |
|
Michal1PA modelár Príspevkov: 303 Moje modely Poslať správu |
Na ten motor treba vrtuľu 8x4 a v pohode utiahne aj 8x5. |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
8,4 a 12,6 je nominálne napätie (naprázdno, bez odberu, pri záťaži 0A, čo si vyberieš). Potrebuješ vedieť napätie pri plnej záťaži, to hovorí trochu o stave aku. Povytiahni konektory aku/esc, daj tam banániky od voltmetra, daj plný plyn a po 10 s pozri napätie. (Hodí sa mať 8 rúk.) Po vypnutí chyť motor, mal by si udržať na ňom ruku (prst). Ak je OK, skús 30 sekúnd. Ak nebude páliť ani potom, lietaj. Po pristátí skontroluj teplotu motora kontaktným prstovým teplomerom. |
|
Michal1PA modelár Príspevkov: 303 Moje modely Poslať správu |
||
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
Tá matematika tak ako si napísal neplatí. U x I je príkon. Výkon je príkon x účinnosť, účinnosť je od 25% pri plechovke po asi 80%. Ak motor preťažuješ věľkou záťažou, rastie prúd a klesá účinnosť. Preto hreje viac a viac. Už som to tu písal, výkon pohonu nepoznáš, ten zistíš len z výkonových kriviek vrtule (závislosť výkonu vrtule od otáčok). |
|
chimo modelár Príspevkov: 133 Moje modely Poslať správu |
Autor: chimo
Správa zaslaná: 12. 2. 2014 o 17:24
U - V, I - A , P - W |