autor | správa | |
Lubo22 modelár Príspevkov: 109 Moje modely Poslať správu |
Nimh som este neskusal lebo som nevedel ci to mozem menit, tak najskor som sa pytal. Lebo kolega kupil nimh do traxxas teton a zistil ze je velka a opytal sa ma ci ju nekupim. Ja mam lipol 7600mAh. Takze ak to treba prepinat ostanem pri lipol. Ta baterka vyzera ze bude dlho drzat na TRX-4. Myslim co sa jazdy tyka. Jazdim zatial na 50% vykonu |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
stale treba pozerat rozmery, lebo ani zdanlivo rovnake baterky parametrovo mozu mat rozne rozdiely |
|
peterprievidza modelár Príspevkov: 176 Moje modely Poslať správu |
Lubo tú NIMHu môžeš kľudne použiť, neviem prečo ti Peťo tlačí kaleráby do hlavy, že je to riziko. Dole sú citáty z troch modelársky predajní, kde jasne píšu, že sa môže použiť 7 článok NIMH. To prepínanie regulátora je tam ako ochrana práve pre LIPO, lebo tie nemôžeš vybiť do tla na rozdiel od NIMHy. Takže ak necháš regulátor prepnutý do "módu" LIPO a použiješ NIMHu, stane sa len to, že NIMHu nevybiješ úplne a teda nevyužiješ celý jej potenciál. Niekto tu má problém s pochopením prečítaného textu, možno by bolo dobré použiť ten Windovs. "Motor: jednosmerný Titan 21T 550 ESC regulátor: Traxxas XL-5 HV Motor aj regulátor sú konštruované pre napájanie 3-článkovým Li-Pol akumulátorom, alebo 7-článkovým NiMH akumulátorom." "Srdcom modelu Traxxas TRX-4 je jednosmerný motor Titan 21T rady 550 a elektronický regulátor XL-5 HV. Motor a regulátor sú koncipované na napájanie dvojčlánkovým (7,4V) alebo trojčlánkovým (11,1V) LiPo akumulátorom o kapacite minimálne 4000mAh. Model je tiež možné napájať aj sedemčlánkovým (8,4V) NiMH akumulátorom." "Srdcem modelu Traxxas TRX-4 je stejnosměrný motor Titan 21T řady 550 a elektronický regulátor XL-5 HV. Motor i regulátor jsou primárně koncipovány pro napájení 3-článkovým LiPo akumulátorem o kapacitě minimálně 4000 mAh. Model lze rovněž napájet i 7-článkovými NiMH akumulátory." |
|
Lubo22 modelár Príspevkov: 109 Moje modely Poslať správu |
Vcera som s autom pojazdil u kolegu v byte ale potom aj vonku. Tu NIMH bateriu si nechava kolega nejak ju tam pripevni takze ja mam Lipol. Skusal som motor po jazde vonku lebo som cital ze dokaze byt velmi horuci no u mna bol zatial len teply ruku som pohode udrzal na nom. Akurat som si vsimol ze v nom lietaju iskry. Je to normalne? Asi to tak ma byt ako ked lietaju iskry na uhlikovom motore vo vrtacke? |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
Skus si precitat anglicky manual a treba ho citat cely. ano je to hlavne kvoli Lipo tam tak nastavene, lenze presne preto je to lepsie prestavovat, lebo Nimh ti moze tympadom vypinat dost casto |
|
flateric modelár Príspevkov: 66 Moje modely Poslať správu |
ja som pouzil starsiu 7clankovu nimh a napriek plnemu nabitiu sa trxko ani nepohlo. Dal som lipolku a islo a dal som novy 7 clanok nimh a islo. Takze starsia nimh resp, nie naplno nabita nimh je v lipo -mode takmer nepouzitelna. Vypne ti ju.. |
|
Lubo22 modelár Príspevkov: 109 Moje modely Poslať správu |
Druhy den sa uz hram s autom a stale ESC nehlasi ze treba Lipol bateriu nabit. Vyzera to na slusnu vydrz s tou bateriou. Jazdi to pekne rychlost to ma tiez fajn zatial som spokojny. Akurat som si to poobzeral a vsade sama necistota a prach. Chcel by som sa opytat ze, na co treba najviac dbat pri cisteni a udrzbe. Co treba namazat a cim. Doma najdem tak motorove oleje alebo len wd40 |
|
flateric modelár Príspevkov: 66 Moje modely Poslať správu |
nic nemazat, len by sa ti tam nalepila spina. a ani nahodou nedavaj ziadne WDcko na loziska a podobne. Len si ich "zalepis" spinou |
|
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
ja model cistim cisticom brzd, ale na niektore veci strieknem tekutu vazelinu. Ale je pravda, co je mastne, to chyta prach, cize opatrne s tym. najlepsie je natiskat vazeninu dnu, nie vonku |
|
Lubo22 modelár Príspevkov: 109 Moje modely Poslať správu |
Ja som to zatial cistil stlacenym vzduchom. Akurat dnes ma prekvapilo ze auto nehlasilo pipkanim slabu bateriu. Alebo to pipkat nema? To neviem. Dnes som auto vybil a islo citelne slabsie. Tak hned som dal vrch dole a na regulatore blikala cervena LED.. predtym bola zelena. Tak som bateriu odpojil a dal nabit. |
|
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Treba na baterku (na servisný konektor)pripojiť LiPo-alarm a ten si vieš nastaviť kedy má pípať a meria každý článok zvlášť aj všetky spolu. Aj počas jazdenia máš prehľad ako sú na tom jednotlivé články. https://www.youtube.com/watch?v=UCjnMjd3-3g Pozri si v manuále, či má pípať, svietiť(a akou farbou)blikať alebo sa aj odpojí, aby si vedel ako auto s tebou môže "komunikovať". |
|
Lubo22 modelár Príspevkov: 109 Moje modely Poslať správu |
Po nejakom case asi prvy problem. Auto jazdilo do dnes ako drak. Lenze dnes som nabural do obrubnika a otocilo kolesa uplne do prava. Ked dam ovladacom lavo, auto ide priblizne rovno ak pustim ovladac tak uz zasa ide uplne v pravo.. treba na serve nieco nastavit? Alebo manualne povolit tie tycky a doladit nejak |
|
didikk modelár Príspevkov: 175 Moje modely Poslať správu |
Zrejme sa pretocila paka na serve alebo rozobrat servo a pozriet na ozubene kolecka ci niektore neporazilo |
|
Lubo22 modelár Príspevkov: 109 Moje modely Poslať správu |
Akurat som to pozetal a je len pretocena packa. som ju mierne posunul, zlozil a funguje. Akurat ze som posunul malo este stale ide do strany ale uz sa da jazdit. doladim ked bude cas |
|
Lubo22 modelár Príspevkov: 109 Moje modely Poslať správu |
Dnes som sa tym pohral. Auto uz plne funkcne ale ako som na to pozeral tak ta plastova paka na serve vela nevydrzi. Chcel by som kupit novu. Pozrel som nejake eshopy ale nic neni skladom.(Vela predajni nepoznam) Viete poradit kde by som ju zohnal? A chcel by som aj srobik co sa ta paka prikruti do serva. |