Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2
autor správa
Barlog
modelár

Príspevkov: 232

Moje modely
Poslať správu
Autor: Barlog Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 12:53
lv preco si zmetený ??

no teraz sa vo všeobecnosti častejsie udava tzv. Thrust efficiency ... co je pomer statického ťahu a odoberanej Wataže ...
ano Drive efficiency udava kolko ide do tepla ...
ano každy motor su ma inu ...
použiteľná efektivita sa da pokladat od cca 70% a vedsinou nepresiahne 80% , toto je u drvivej vedsine motorov

prave preto je zaujimavejsia Thrust efficiency ...

ALE

to čo pises nie je pravda ... prejstotu som si to ešte raz overil v drive calcu ...
ak mame udanu charakteristiku motora že pri takejto Wataži ma takuto efektivitu ... tak po dosiahnuti takejto Wataže ju prosto bude mať ...
a je jedno či to bude dosiahnute pri 2S,3S alebo 4S
Bydlisko: SNV a KE ( 35 rokov )
genius3258
modelár

Príspevkov: 988

Moje modely
Poslať správu
Autor: genius3258 Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 12:59
ja sa prikláňam k bumpymu
skôr nieje pravda čo píšeš ty (barlog)... keby to pravda bola, ten motor by nebol zhorel
Bydlisko: Ružomberok ( 26 rokov )
Barlog
modelár

Príspevkov: 232

Moje modely
Poslať správu
Autor: Barlog Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 13:12
mozes mi prosim napisat aké z mojich tvrdeni neni spravne ??

motor zhorel lebo sa prehrial ... kedze v easym je uzavrety ...
sice je tam vstup na vzduch ale bolo to na zemy nebolo tam ziadne prudenie atd ...
ak by bol vo vzdzduchu tak by sa to nebolo stalo ...

popravde netusil som ze sa bude takto hriat ...
ale tak ďalšie poučenie do buducna ...
škoda len ďalšich zbytočnych výdavkov a nemožnosť lietania kym nedôjde nový motor z NL skladu ...
Bydlisko: SNV a KE ( 35 rokov )
genius3258
modelár

Príspevkov: 988

Moje modely
Poslať správu
Autor: genius3258 Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 13:22
tak po dosiahnuti takejto Wataže ju prosto bude mať ...
a je jedno či to bude dosiahnute pri 2S,3S alebo 4S

minimálne toto pravda nieje... s napätím sa účinnosť celkom drsne mení
s vyšším prúdom sa bude motor ohrievať viac= menšia účinnosť
povedzme teda že do motora pôjde 200w, podľa teba bude účinnosť rovnaká pri 2S a aj 4s
200/7,4=27.03A
200/14,8=13.51A
bude účinnosť naozaj rovnaká ? asi nie,čo ?

Ale ak si presvedčený o svojej pravde, ja sa škriepiť nebudem...
Bydlisko: Ružomberok ( 26 rokov )
Barlog
modelár

Príspevkov: 232

Moje modely
Poslať správu
Autor: Barlog Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 13:45
no ja sa nechcem hadať ...
svoje slova opriem o toto ...



podla tohto grafu ...

ak mame odber 40A budeme mat W cca 450 a ucinnost cca 78%

čize ak si dosiahneme pri 2S z velkou vrtulou odber 40A tak bude mat taketo parametre ...
ak z 3S a mensou vrtulou tak tu mame to iste
to same pri 4S

a tu asi sme sa nepochopili ... samozrejme nemyslim to tak ze ked supnem 2S baterku a supnem na plny plyn tak budem mat rovnaky odber ako keby som tam dal 3S ( pri rovnakej vrtuly ) ...
ja som to myslel tak ze si zoberem merak a zarucim aby bol rovnaky odber ...
samozrejme pri roznych baterkach to bude pri inom plyne a inej vrtuly

napr pri mojom configu som musel mat plyn max 75% aby som neprekrocil 25A ... kedze motor ma max 30A
aby som taketo veci nemusel robit mohol som napr zmensit vrtulu oko napr pisal milos.b na 6x4
tam by som mohol ist napr aj do 100% a neprekrocilo by to 25A
Bydlisko: SNV a KE ( 35 rokov )
addo7
modelár

Príspevkov: 199

Moje modely
Poslať správu
Autor: addo7 Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 14:05
no ani ja sa nechcem hadat, ale ten tvoj graf je iba pre jedno napatie, ktore tam uvedene nemas a to je dost podstatny udaj. ak napatie zmenis, zmeni sa ti aj graf ucinnosti.
Bydlisko: Trencin ( 48 rokov )
Barlog
modelár

Príspevkov: 232

Moje modely
Poslať správu
Autor: Barlog Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 14:31
hej viem ja len na ukažku aby som geniusovi ukazal ako som to myslel ...
ano je pravda ze sa meni krivka ucinnosti ...
ale to neni az tak podstatne ... lebo rozdiely pri rovnakom prude su radovo velmi male ...1-3% ...
mal som v predoslom prispevku udat skoro ...

tymto som chcel vyvratit toto tvrdenie

Bumpy_SK:
tych 30a max (pri 4s) je troska pri inej ucinnosti ako si mal s 3s - viac W islo do tepla a preto toto


lebo zo stupajucimy Skami ide ucinnost dole a nie hore ( ak berieme ako konštantu prud )

ak napr prud moze byt variabilna premenna a nechame rovnaku vrtulu tak pri motore ako v obr. a vrtuly 7x4 APC-E
dostavame ...
2S - 75%
3S - 78,4%
4S - 78,6%

co sa ale vyrazne meni z pouzitou baterkou a rovnakou vrtulou je hodnota thrust efficiency ...
2S - 6,3 g/W
3S - 4,6 g/W
4S - 3,6 g/W

tymto som chcel dokazat ze zmena ucinnsti ma velmi mali vplyv ...
čo bol klinec do rakvy mtora bolo prehriatie v dosledku nedostatocneho priudeniu vzduchu ...
a nie pretazenie motora
Bydlisko: SNV a KE ( 35 rokov )
simonic80
modelár

Príspevkov: 610

Moje modely
Poslať správu
Autor: simonic80 Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 19:25
riesite hovadiny
Bydlisko: malacky ( 44 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 19:54
vieš, moja skúsenosť hovorí, že teória je dôleźitá ale prax je prax....
pochopiť teóriu, vedieť ju aplikovat považujem za dôležité pre pochopenie fungovania vecí.
Život ťa ale naučí, že pri výpočtoch používaš údaje, ktoré nemusia byť presné (čím viac no name tým menšia istota presnosti údajov). Je aj možné, že aj teóriu neaplikuješ úplne presne a nezohľadňuješ vśetky vplyvy do detailov...
takže na teóriu sa nesmieš spoľahnúť bezvýhradne, treba kontrolovať predpoklady - teda v tomto prípade platí - nielen merať prúdy a napätia, ale kontrolovať aj teploty. a tak isto, meranie statické tiež veľa nehovorí, vśetko sa ukáže až pri lete - statický ťah a letový prejav sú zas rozdielne veci. nestačí len zladiť motor-baterku-regler-vrtuľu na základe statického merania, lebo dôležíté je aj do akého modelu to celé ide - iné vyźaduje rýchlostný špeciál a iné maketa WW1 - na fungovanie má obrovský vplyv odľahčenie na základe letovej rýchlosti....

a v tom je krása modelárčiny - naučiť sa aplikovať teóriu na základe skúseností do praxe... a zlé rozhodnutia si občas vyźiadajú odpálený motor, inokedy regler alebo celý model
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
simonic80
modelár

Príspevkov: 610

Moje modely
Poslať správu
Autor: simonic80 Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 19:58
Peto ty si to tu napisal doslovne ako to ma byt..uz len to pochopit
Bydlisko: malacky ( 44 rokov )
simonic80
modelár

Príspevkov: 610

Moje modely
Poslať správu
Autor: simonic80 Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 20:54
hasanko ja by som to uz neriesil tu uz to zachadza do fyziky mimo ludske chapanie a nejake tie ako sa povie sedliacke rady nemaju zmysel. kto chce kam tak nech meria a meria
Bydlisko: malacky ( 44 rokov )
Barlog
modelár

Príspevkov: 232

Moje modely
Poslať správu
Autor: Barlog Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 21:19
s Peťom plne suhlasim ...
veď som sa už poučil ...

nelietať v silnom vetre z malimi skusenosťami ... lebo rozfakaš moddel ...
neturuj motor na zemy 5 min bez skoro žiadneho chladenia ... lebo ho odpališ ...

kažede rozhodnutie aj to zle nam da novu skusensť ... a pre modelara to plati duplom ...
tak dufam že už bude menej chybnych rozhodnuti a viac lietania
Bydlisko: SNV a KE ( 35 rokov )
simonic80
modelár

Príspevkov: 610

Moje modely
Poslať správu
Autor: simonic80 Správa zaslaná: 10. 3. 2013 o 21:39
drzime palce
Bydlisko: malacky ( 44 rokov )
1 2
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 517 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Itchy,