Výrobca: | BY PELIKAN DANIEL |
Rozpätie: | 2100 mm |
Hmotnosť: | 1440 g |
Kategória: | Lietadla - vetrone |
Dĺžka: | 1230 mm |
Materiál: | EPP |
Motor: | C2835 - 1000KV |
ID Modelu: AM4276 | Zobrazenia: 48127 | Pridané: 6. 5. 2014 o 08:09 | Autor: cipmunk
Autor | Správa | |||
peterrc modelár Príspevkov: 1034 Moje modely Poslať správu |
ja som naposledy skúšal s Betou s fpv a osd, vyletieť čo najvyššie....................dostal som ju na 250 metrov, vyššie by to bolo trápenie modelu, vzhľadom na jeho výkon a váhu s fpv....... Ale pokiaľ viem, tak povolené je aj tak len do 300metrov ísť, pri dodržaní zákonov a predpisov. Mňa skôr zaujíma vzdialenosť od štartu ako výška. Výška mi okolo tých 150-200 metrov stačí.
Ak sa ti nezdá prehnutie krídel na game, skús foxa 2300 Spravíš loping a budeš silno veriť, že krídla vydržia , Na game, keď som skúšal loping, tak sa až tak strašne neprehýbali. Na foxovi niekedy tŕpnem, či sa nezlomia.......... |
|||
DanR modelár Príspevkov: 321 Moje modely Poslať správu |
Zdravím Gamakov! Pri prečítaní tohto vlákna som sa aj pobavil. Vidím, že je tu správna partia. Oceňujem "cipmunk" (neviem to vyskloňovať=)), že berie to s nadhľadom. Som veľmi zvedavý ako bude prežívať let s ozajstným vetroňom a nie s autobusom, na ktorom sa čumák ohýba. To bude asi životný zážitok. Ja mám tiež autobus a beriem to ako predprípravu na skutočný termický vetroň. Mám olaminovanu prednú časť čumáku len zo spodu a je to fajn vec. Pomôže to aj s vyvážením okrem iného. Chcel by som Vás poprosiť, aby ste sa podelili so mnou o naprogramovanie vysielačky pre 6-servovu Gamu. Letové režimy, termické lietanie, pristávanie, štart, hlásenie stavu batérie, výšku, stúpanie, klesanie, potlačenie vyškovky pri pridaní plynu,... Ak každý s niečim prispeje, tak to bude komplet. Ďakujem. |
|||
peterrc modelár Príspevkov: 1034 Moje modely Poslať správu |
naprogramovanie: ch1 - krídelkko č.1 ch2 -výškovka ch3 - motor ch4 - smerovka ch5 -klapka 1 ch6 - krídelko 2 ch7 - klapka 7 Klapky mám na T9x-ke na 3-polohovy knipel, kde základná poloha- klapky v nule, 1- poloha klapky mierne vysunuté, 2 - poloha klapky vysunuté asi do 1/2 Na pristávanie vysúvam na 1. polohu väčšinov. Telemetriu zatiaľ nepoužívam. Potlačenie výškovky nemám nastavené, nepripadá mi, že by trebalo. Letové režimy nepoužívam. |
|||
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
pred časom som si chcel gamu kupit , potom som začal čitat toto vlákno a tak som sa jej nasýtil, ze ju už nechcem, Nie preto, ze by som si myslel, ze je to zle lietadlo , ale jednoducho mi to stačilo a pôjdem ako som aj začal stále cestou konštrukčných modelov. |
|||
peterrc modelár Príspevkov: 1034 Moje modely Poslať správu |
Goro, čo sa ti na game znepáčilo?? |
|||
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
píšem, ze si nemyslím, ze je to zle lietadlo neznepačilo sa mi.Len tak som sa jej nasýtil. Cipmuk to tu tak pekne všetko opisoval a ja som to tak prežíval, akoby som s ňou lietal. A zrazu už som sa nejak dostal do stavu, že teraz mám chuť na poriadny vetroň. Aké som niekedy mal a to konštrukčne rozp. cca min dva metre.Kúpil som tu aj na bazare jeden , len ho musím poopravovať a na daľšiu sezónu bude hotový. Je to falco evo3 ak ho niekto má budem rád ak mi povie ako sa mu s ním lieta. mám ho bez motora a stále neviem aký motor tam dať. Originál tam mal isť plechovka 600 , ale nejak sa mi to nepáči mám takú 600vku tak stále váham, či ju tam dať a ći s prevodovkou, alebo na priamo .... no neviem |
|||
peterrc modelár Príspevkov: 1034 Moje modely Poslať správu |
tiež mám doma konštrukčný jeden, ale meno/typ neviem, vyzerá že bol domácky robený. Musím len osadiť motor a esc. Mal by som sa k tomu dokopať už. |
|||
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
ake má rozp. a krídlo ? aký má chvost? |
|||
peterrc modelár Príspevkov: 1034 Moje modely Poslať správu |
chvost klasický, nie T-ckovy. rozpätie tušim 1 m váha okolo 500g |
|||
DanR modelár Príspevkov: 321 Moje modely Poslať správu |
Vďaka za reakciu. Ja mám tiež také usporiadanie kanálov. Napr. dá sa lietať aj bez akejkoľvek úpravy parametrov, ale ak vysielač ponúka možnosti, tak by sa mali využiť a pri krízových situáciach a veľkom vetre je to veľká pomoc. Mal som na mysli trochu podrobnejšie nastavenie. Na nete som našiel ešte iné, ale som to neodskúšal: Arkus.eepe Je to pre Taranis, ale podľa princípu sa dá asi nastaviť každý vysielač. Tento konkrétne zapína a vypína plyn pri stúpaní v termike a klzani. Plyn začína až pri 60% výchylke páčky. Má to rôzne hlásenia pre napätie batérie, silu signálu RSSI, rôzne upozornenia,... Chodím sa učiť lietať termické lietanie k jednému profíkovi, ktorý 30 rokov lietal na riadnom vetroni a zistil som, že o termickom lietaní nič neviem. Tiež mám v pláne si kúpiť riadny vetroň, ale myslím si, že ešte nie som na to vôbec pripravený a Gama-autobus je vhodný model na učenie sa hlavne cenovo a opravitelnosti.. Tiež mi nelietala ako tu niektorým, ale vždy je to len v ťažisku, polohe motora a geometrii. Chcel by som dať do pozornosti veľkosť výchyliek SVK a ich diferenciaciu, ktorou sa dá v zákrutách nestratiť výšku. Bol by som rád, ak by ste sa pochválili s vašimi vychytavkami, aby sme sa posúvali ďalej a vyššie=)) |
|||
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
to nieje moc velky to osadis lahko.
Prosim vas zachrante maaaaa lietalo sa niekedy bez toho, ze nemali nijake nastavenia a lietali termiku neskutocne pamata si niekto tie casy? bolo to horsie lietanie ako teraz s takymto nastavenim? nieje to len o sikovnosti pilota????? |
|||
BA2506 modelár Príspevkov: 19 Moje modely Poslať správu |
Mam lietadielko Just od Riva model. Ovladana vyskovka a smerovka. Lieta nadherne. To lietadlo poleti na akejkolvek vysielacke bez nastavenia. Ale mam aj Gamu ktora ma navyse kridelka a klapky. Oba boli na Y a diferenciaciu som mal nastavenu mechanicky. To by som zatial zvladol s vysielackou bez nastavenia. Ale zmenu profilu kridla (aj ked ta Gama podla nazorov moc na to nereaguje) rucne nedam. Nie vsetko je na sikovnosti pilota. Kopu veci nam umoznuje moderna technika. Kupil som vyrezy na Lyon. Navrhnuty bol v 1972. Ovladana iba smerovka. Takze uplna klasika. Uz sa na neho tesim ked ho so synom postavime. Aby som to zhrnul. Velmi rad lietam na ovladanie jednoduchsimi lietadlami, ale tak isto rad vyuzijem technicke vymozenosti modernych lietadiel. Aspon sa mam co ucit. |
|||
cipmunk modelár Príspevkov: 252 Moje modely Poslať správu |
Presne čo na ktorom kanály mám nastavené si fakt nepamätám. Keď mi to brat nastavoval tak bolo každé servo (klapky,krídelká) na zvlášť kanály. Nastavil výchylky a mix, aby sa smerovka jemne natáčala a tak. Potom som s tým lietal a pár krát bachol a všetko som nejak premazal. Stále som si nenašiel čas na úplné preštudovanie a nastavenie vysielača, preto lietam na surovo na nejaké prednastavené údaje. Mám prijímač 7ch ale teraz používam klapky a krídelká cez Y kábel. Výchylky mám nastavené maximálne bez podrobných nastavení a lietadlo robí to čo od neho očakávam. Ale viem že príde čas aj na to aby som si už konečne sadol aj na podrobnejšie nastavovanie. Zatiaľ s týmto modelom mi to takto na surovo vyhovuje. Pokojne tomu hovorím, že lietam na prasa |
|||
goro modelár Príspevkov: 467 Moje modely Poslať správu |
Celý život lietam na surovo a v pohode veď na to mám kniple aby som s nimi niečo robil a nie oni za mňa Ja som úplný analfabet veď keď má niekto nastavenú vyskovku aby sa potláčala pri pridaný plynu veď to urobím aj ja keď potrebujem a koľko potrebujem veď načo potom držím vysielačku v ruke.Asi som niečo nepochopil ale mne je to jedno možno keby som mal nejaký veľký stroj čo by som fakt nestihal ...... |
|||
DanR modelár Príspevkov: 321 Moje modely Poslať správu |
...predpokladal som, že budú negatívne reakcie prevládať a zatiaľ je to opačne. Som rád, že pokrok vyhráva a ani sa nedá zastaviť lenže ja som sa chcel dostať k nejakým nastaveniam, ale zatiaľ nič. Asi treba hľadať niekde inde. Na tie mixi sa ma pýtali starý borci na letisku prečo to nemám nastavené. Viem si niečo nastaviť aj sám, ale keď to zlé nastavím, tak ani nezistím či niet niečo lepšie. |