autor | správa |
samkosam modelár Príspevkov: 90 Moje modely Poslať správu |
Hľadal som , no veľa nenašiel. Asi nesprávna terminológia. Kadiaľ vedie (výpočet) thrust line, datum line v trupe, os trupu (ak nieje v pláne). Zaujíma ma, ako je to s umiestnením "motor-kridlo-výškovka" v rovine. Vzťah , súvis týchto komponentov v osi. Prečo je krídlo-výškovka vyššie či nižšie od motora, alebo v jednej línii...... Kde by som si to mohol naštudovať ? Ďakujem vopred za linky, články, odkazy , kde by som sa viac dozvedel. |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
....skus nasledujuci odkaz a z neho potom preskocis na dalsie ( pozn. tu na tomto df sa vyskytuje v mnohych prispevkoch s podobnou tematikou ako ta tvoja) : http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a-pevnostni-dimenzovani-modelu/ Nenasiel si nic, pretoze zatial nevies pomenovat na co sa vlastne pytas , bude dobre zacat zakladnym nazvoslovim, potom sa uz dohladas. Dost dobre to je popisane na strankach Slavetinskeho, Zarybnickeho, alebo v Akademii letectvi od Jardy Lnenicky ... viz odkazy na zaciatku stranky . Zakladna odpoved na tvoju otazku ...ide o zachovanie momentovej rovnovahy v roznych rezimoch letu. Ciest ako sa toho dosiahne je mnoho. Jedna z moznosti je umiestnit pohonnu jednotku vzhladom k vztlakovej a riadiacej sustave tak ,aby nevznikali zbytocne parazitne pridavne momenty, ktore nemaju konsantny priebeh a ktore bohuzial musime kompenzovat. Urcitu kompenzaciu dosiahneme , okrem ineho, napr. tebou spominanym vyskovym usporiadanim jednotlivych konstrukcnych prvkov na lietadle.To znamena dostat vektor tahu co najblizsie k posobisku vztlaku a tazisku a dostat chvostove plochy z uplavu za kridlom, ktory byva v roznych letovych rezimoch rozne velky a rozne zakriveny. Nie je to jednoduche , lebo drak nebyva ofukovany vrtulovym prudom symetricky a konstantnou rychlostou. A u klasickeho vrtuloveho pohonu do aerodynamiky ( nesymetricke obtekanie, uplav tj. zosikmeny prud vzduchu za kridlom ... ) keca este gyroskopicky a reakcny moment od rotujucej vrtule. veka |
samkosam modelár Príspevkov: 90 Moje modely Poslať správu |
Srdečná vďaka, Veka. Je tam toho viac ako dosť. |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.....neviem ako si na tom s azbukou a technickou rustinou. Tu su stranky , kde je dost chytrosti okolo vrtuli a pohonnej jednotky, tj. ze preco prave tak a nie inak: http://scilib-avia.narod.ru/Teusch/Screw.htm Pozn. Tu reklamu na tvorbu webu budes musiet vytrpiet.Neprisiel som na figel ako sa jej zbavit, trva to 20sekund. veka |
samkosam modelár Príspevkov: 90 Moje modely Poslať správu |
Autor: samkosam
Správa zaslaná: 24. 9. 2015 o 23:21
Uf, učil som sa, niečo málo by som aj vedel, ale toto, skúsim. |