Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
samkosam
modelár

Príspevkov: 90

Moje modely
Poslať správu
Autor: samkosam Správa zaslaná: 24. 9. 2015 o 13:22
Hľadal som , no veľa nenašiel. Asi nesprávna terminológia.
Kadiaľ vedie (výpočet) thrust line, datum line v trupe, os trupu (ak nieje v pláne).
Zaujíma ma, ako je to s umiestnením "motor-kridlo-výškovka" v rovine.
Vzťah , súvis týchto komponentov v osi. Prečo je krídlo-výškovka vyššie či nižšie od motora,
alebo v jednej línii......
Kde by som si to mohol naštudovať ?

Ďakujem vopred za linky, články, odkazy , kde by som sa viac dozvedel.
Bydlisko: Bratislava
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 24. 9. 2015 o 14:44
....skus nasledujuci odkaz a z neho potom preskocis na dalsie ( pozn. tu na tomto df sa vyskytuje v mnohych prispevkoch s podobnou tematikou ako ta tvoja) : http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a-pevnostni-dimenzovani-modelu/

Nenasiel si nic, pretoze zatial nevies pomenovat na co sa vlastne pytas , bude dobre zacat zakladnym nazvoslovim, potom sa uz dohladas.

Dost dobre to je popisane na strankach Slavetinskeho, Zarybnickeho, alebo v Akademii letectvi od Jardy Lnenicky ... viz odkazy na zaciatku stranky .

Zakladna odpoved na tvoju otazku ...ide o zachovanie momentovej rovnovahy v roznych rezimoch letu. Ciest ako sa toho dosiahne je mnoho. Jedna z moznosti je umiestnit pohonnu jednotku vzhladom k vztlakovej a riadiacej sustave tak ,aby nevznikali zbytocne parazitne pridavne momenty, ktore nemaju konsantny priebeh a ktore bohuzial musime kompenzovat.

Urcitu kompenzaciu dosiahneme , okrem ineho, napr. tebou spominanym vyskovym usporiadanim jednotlivych konstrukcnych prvkov na lietadle.To znamena dostat vektor tahu co najblizsie k posobisku vztlaku a tazisku a dostat chvostove plochy z uplavu za kridlom, ktory byva v roznych letovych rezimoch rozne velky a rozne zakriveny.

Nie je to jednoduche , lebo drak nebyva ofukovany vrtulovym prudom symetricky a konstantnou rychlostou. A u klasickeho vrtuloveho pohonu do aerodynamiky ( nesymetricke obtekanie, uplav tj. zosikmeny prud vzduchu za kridlom ... ) keca este gyroskopicky a reakcny moment od rotujucej vrtule.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
samkosam
modelár

Príspevkov: 90

Moje modely
Poslať správu
Autor: samkosam Správa zaslaná: 24. 9. 2015 o 15:17
Srdečná vďaka, Veka. Je tam toho viac ako dosť.
Bydlisko: Bratislava
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 24. 9. 2015 o 22:34
.....neviem ako si na tom s azbukou a technickou rustinou. Tu su stranky , kde je dost chytrosti okolo vrtuli a pohonnej jednotky, tj. ze preco prave tak a nie inak: http://scilib-avia.narod.ru/Teusch/Screw.htm

Pozn. Tu reklamu na tvorbu webu budes musiet vytrpiet.Neprisiel som na figel ako sa jej zbavit, trva to 20sekund.

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
samkosam
modelár

Príspevkov: 90

Moje modely
Poslať správu
Autor: samkosam Správa zaslaná: 24. 9. 2015 o 23:21
Uf, učil som sa, niečo málo by som aj vedel, ale toto, skúsim.
Bydlisko: Bratislava
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 734 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: ozzy,