autor | správa |
nicor7 modelár Príspevkov: 152 Moje modely Poslať správu |
Mám jednu otázku na batériu. Mám celkovo dosť starú batériu má už asi cez 2 roky a keď ju nabijem a dám do modelu vydrží tak 20 sec znamená to že už je ponej že už si svoje odslúžila ?? Ďakujem Ps: iná batéria mi tam vydrží aj 30min |
jetylo modelár Príspevkov: 1069 Moje modely Poslať správu |
Nepises aka je to bateria - technologia, ako bola , resp nebola pouzivana, u niektorych typov barerii moze hrat ulohu aj pocet nabijacich/vybijacich cyklov a podobne. skus to upresnit... |
maxim modelár Príspevkov: 336 Moje modely Poslať správu |
Ano je ponej...koniec. |
nicor7 modelár Príspevkov: 152 Moje modely Poslať správu |
Typ je li-hv nabijacích cyklov/vybíjacích dokopy tak 80 ale je to odhad |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
s veľkou pravdepodobnosťou koniec..... ono..... z mojich skúseností..... HV aku sú citlivejšie na zaobchádzanie a majú kratšiu životnosť... podľa mňa majú opodstatnenie na súťažné jazdenie........ ale na hobby jazdenie som sa vrátil k normálnym..... |
Janko-O modelár Príspevkov: 106 Moje modely Poslať správu |
Autor: Janko-O
Správa zaslaná: 27. 2. 2021 o 09:37
Mám niekoľko HV LiPoliek. Sú to asi najlepšie LiPolky aké mám, myslené z pohľadu vnútorného odporu. Zatiaľ, po niekoľkých rokoch, ich parametre nedegradovali - možno je to aj tým, že sa o všetky svoje LiPolky primerane starám. Pojmom primerane rozumiem: - skladujem v chlade v STORE režime, čiže napätie jednotlivých článkov cca 3,80V - nabíjam tesne pred lietaním, tak aby v plne nabitom stave boli skôr zlomky hodín, ako dlhé hodiny - zabraňujem podvybitiu, telemetriu mám nastavenú tak, že keď dolietam, nemusím robiť nič, články majú 3,80V/čl. - batérie nepreťažujem - dbám, aby boli batérie v modeli dobre chladené, v niektorých väčších modeloch aj za cenu ofukovania malým ventilátorom ( http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=975&n=aktivne-chladenie-lipol-baterie-v-modeli ) Ale pozor! Cez to všetko som zistil, že nie vo všetkých modeloch môžem Li HV batérie použiť. O tom v konečnom dôsledku rozhodne regulátor. Už sa mi stalo, že ak som do modelu, kde bol regulátor na max. 4S LiPol (nie HV) a ja som pripojil 4-článkovú HV, tak regulátor nesúhlasne pípal a nerozbehol sa. Až keď som pohybmi serv po určitú dobu napätie batérie znížil, tak sa regulátor rozbehol. Druhá alternatíva je, že som do modelu s regulátorom, ktorý zvláda aj 6S LiPol (nie HV) pripojil plne nabitú 4S Li HV. Urobil som motorvú skúšku: zo začiatku všetko OK, ale po chvíli začal ťah motora vädnúť. Nebudem to naťahovať, princíp je takýto: regulátor si vďaka mierne vyššiemu napätiu, než aké by mala 4S normálna LiPolka, myslel že je pripojená čiastočne vybitá 5S normálna LiPolka. Ale po chvíli behu motora napätie pripojenej 4S Li HV kleslo, čo regulátor vyhodnotil tak, že ním uvažovaná 5S je už dosť vybitá a tak začal obmedzovať výkon pohonnej jednotky. |