Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6
autor správa
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Autor: benko Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 13:22
Padla tu otázka ako je najlepšie montovať páky serv, páka serva kolmá na servo alebo na tiahlo.

Ja som názoru, že správne má byť kolmý uhol medzi pákou a tiahlom, Kenny a jeho ďalší traja prívrženci ("súhlasim" tlačítko) sú opačného názoru.

Tu je moje zdôvodnenie, rád by som to prediskutoval. Prečo si väčšina z Vás myslí, že to má byť opačne ?

A) nelinearita ovládania cykliky spočíva v rôznych dosahoch pri tých istých zmenách uhla. Pri zmene z 0 na 30 stupňov je zmena výšky väčšia než z 30 na 60 stupňov.

B) v ideálnom stave je kolmý uhol aj medzi pákou a tiahlom ako aj medzi pákou a hlavnou oskou. Nie vždy to je však možné, ideálne riešenie som videl len na Gobline.

C) Pre mňa sporný názor tvrdí, že lepšie je mať pravý uhol medzi pákou a hlavnou oskou rotora. Obrázok ukazuje extrémny prípad, to na poukázanie na nepresnosť ktorá tým vzniká, v praxi ten rozdiel až taký veľký nebude. Každopádne tam je rozdiel medzi maximálnym pozitív-pitch a negatív-pitch, a taktiež to zhoršuje presnosť v strednom bode.

D) Riešenie problému je montovať páky kolmo na tiahlo, potom pozitív aj negatív pitch je rovnaký, a získame najväčšiu presnosť serva okolo stredu čo zlepšuje riadenie.

Tak a teraz idem lietať s mojím D-nastavením, dúfam, že máte zlé počasie a kým sa vrátim mi to tu niekto vysvetlí



pkotatko
modelár

Príspevkov: 254

Moje modely
Poslať správu
Autor: pkotatko Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 14:57
Paka serva musi byt kolma na tahlo. Jasne.
Tam, kde mas servo umistene rovnobezne nebo kolmo k hl. hrideli, tak je potom paka samozrejmne kolmo i k servu. Ne u vsech heli to ale tak je.
( 59 rokov )
mravecm1
modelár

Príspevkov: 608

Moje modely
Poslať správu
Autor: mravecm1 Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 15:03
A zase dvaja s niecim nesuhlasia, ale pritom ani srnka netusi, s cim vlastne nesuhlasia.
Benko: ospravedlnujem sa za offtopic, ale fakt mi to nedalo. Prosim, dalej to prilis nerozmazavajme. Ja uz urcite nebudem
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Autor: benko Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 15:56
pkotatko, keď to tak vyjde tak je super, ale mne to tak nevyšlo ani na Logu ani Voodoo. To či to vyjde záleží aj od pozície montáže páky na servo (kde sa našróbuje), a tá nie je na každom druhu serva rovnaká. Taktiež ak chce človek viac pitch a namontuje tiahlo do ďalšej dierky tak to zase nie je možné spraviť kolmo.

Otázka je, ktorá možnosť je v takom prípade správna, ty píšeš "na tiahlo", traja už s tebou súhlasia, ja píšem to isté a traja už nesúhlasia. Ja som túto možnosť aj odôvodnil, zaujímalo by ma aké argumenty sú pre alternatívu, mňa totiž nenapadá nič.

90 ľudí to tu už prečítalo ale iba pkotatko sa ozval... DF
Erich001
modelár

Príspevkov: 809

Moje modely
Poslať správu
Autor: Erich001 Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 15:59
tu su dva priklady kde nieje mozne podla manualu dat paku serva kolmo na tiahlo.

Dok1.doc
Bydlisko: Bernolakovo ( 53 rokov )
Ludo_ZA
modelár

Príspevkov: 567

Moje modely
Poslať správu
Autor: Ludo_ZA Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 16:05
V tej 500 to je možné, ak sa použije prvá dierka. Obeťou je však malý rozsah dráhy serva.

(A konečne sa mám na čo vyhovoriť, keď mi to vo vzduchu nejde )
Bydlisko: ČR ( 36 rokov )
rinTinTinNR
modelár

Príspevkov: 33

Moje modely
Poslať správu
Autor: rinTinTinNR Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 16:14
v tom Dok1.doc preco by to nebolo mozne u T-rex 500 ESP ?
Edit: tak tak, jak hovori helicobacter....
Bydlisko: Nitra ( 34 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 16:17
Jedíné presné je ak je páka serva kolmá na hlavnú hriadel vrtulníka a zároveň tiahlo kolmé na páku serva. Ak to tak nevychádza,tak ten vrtulník konštruoval idiot ! Podstatná vec je aby bola páka kolmá na hriadel,ale ak nevychádza tiahlo rovnobežne s hlavnou hriadelou,tak to nie je až tak hrozné,dá sa s tým lietať !!!
Bydlisko: Trnava, vek-46
Erich001
modelár

Príspevkov: 809

Moje modely
Poslať správu
Autor: Erich001 Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 16:21
no preto ze budes mat maly rozsah ( napr. ak tam das bezpadlo tak ako robo1 , tak ti nevide nastavenie klopenia 8°.)
suhlas Alfa.
Bydlisko: Bernolakovo ( 53 rokov )
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Autor: benko Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 16:31
Alfa to je jasné že sa s tým dá lietať, ale prečo je dôležitejšie aby bola páka kolmá na hriadeľ ?
rinTinTinNR
modelár

Príspevkov: 33

Moje modely
Poslať správu
Autor: rinTinTinNR Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 16:35
tipujem: pretoze hriadel neni vo vrtulniku osadena pod 90 stupnovym uhlom, tym padom ani doska cykliky nechodi pod tymto uhlom vzhladom k vrtulniku/k servam
Bydlisko: Nitra ( 34 rokov )
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 17:19
benko:
Alfa to je jasné že sa s tým dá lietať, ale prečo je dôležitejšie aby bola páka kolmá na hriadeľ ?

Len tak ti budú vychádzať mechanicky výchylky rovnaké na obidve strany (linearne) Samozrejme,za podmienky,že máš v strede kniplu nulu.


pretoze hriadel neni vo vrtulniku osadena pod 90 stupnovym uhlom,
Voči čomu nie je pod 90 stupňovým uhlom ? To je tiež otázka na zamyslenie !
Bydlisko: Trnava, vek-46
benko
modelár

Príspevkov: 1259

Moje modely
Poslať správu
Autor: benko Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 17:25
však pozri na obrázok B) tam vidno že vtedy práveže nie sú rovnaké
Alfa
modelár

Príspevkov: 1825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Alfa Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 17:27
Práveže tam sú rovnaké.Páka robí rovnaký rádius smerom hore a tiež smerom dolu,takže musí byť rovnaká výchylka.Michal tu sa to zle píše,ale teším sa ak prídeš do TT na Fun Fly a dáme debatu,rozumnú. Ale počkaj chvilku,možno napíše niečo Kuro a všetkým sa bude pariť z hlavy,ten nám to vysvetlí
Bydlisko: Trnava, vek-46
Shake
modelár

Príspevkov: 452

Moje modely
Poslať správu
Autor: Shake Správa zaslaná: 3. 2. 2013 o 17:30
Alfa:
Jedíné presné je ak je páka serva kolmá na hlavnú hriadel vrtulníka a zároveň tiahlo kolmé na páku serva.

Toto je idealny stav, ale u vacsiny vrtulnikov to tak nie je. Benko ma pravdu - je dolezite aby bola paka serva kolma na tiahlo. Ide o to, aby sa otacavy pohyb serva zmenil na linearny na kazdu stranu pohybu serva rovnako. A to moze zabezpecit jedine kolma poloha paky serva a tiahla. Co sa tyka dlzky ramena serva, je lepsie ak je krartsie - je lepsie vyuzita sila serva a aj jeho presnost.
Bydlisko: Partizánske ( 60 rokov )
1 2 3 4 5 6
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 948 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: marianr,