Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
miso3030
modelár

Príspevkov: 152

Moje modely
Poslať správu
Autor: miso3030 Správa zaslaná: 20. 12. 2017 o 07:34
Zdravím vás. Mám dve paralelne zapojené batérie 3s 4900mAh na expedičnom aute. Radšej to tak nepoužívať alebo je to v pohode?
bladejac
modelár

Príspevkov: 638

Moje modely
Poslať správu
Autor: bladejac Správa zaslaná: 20. 12. 2017 o 07:51
Zalezi ci maju rovnake S-ka kapacitu a aj C-ka
Bydlisko: JB (Trnava)
miso3030
modelár

Príspevkov: 152

Moje modely
Poslať správu
Autor: miso3030 Správa zaslaná: 20. 12. 2017 o 09:06
Úplne dve rovnaké batérie. Rovnaké S aj C aj kapacitu
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 20. 12. 2017 o 09:35
bladejac:
maju rovnake S-ka kapacitu...

To je nieco nove?

Ak su akumulatory rovnake mozes ich pouzivat v paralelnom zapojeni.
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
miso3030
modelár

Príspevkov: 152

Moje modely
Poslať správu
Autor: miso3030 Správa zaslaná: 20. 12. 2017 o 20:10
Jeden chalan mi tvrdí že sa veľmi tak baterky ničia. Že nevydržia . Že ich zničím tak
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 20. 12. 2017 o 20:27
Na expedičáku, im podľa mňa nič nehrozí.
Keby si to mal v hotlineri (kde celú kapacitu vybiješ možno za 6 x 10 sekúnd motora) tak by bolo sakramentsky dôležité aby mali rovnaké "C"čka (vyjadrujú pomer medzi kapacitou a vnútrným odporom), ale ak jazdíš aspoň 30 minút tak je to pre baterku úplné flákanie a nehrozí vôbec nič.
Inak preto tak píšem že "C"čka, lebo na kapacie by ani tak nezáležalo, keby existovali presne rovnako tvrdé a rovnako sa správajúce polovičné, tretinové alebo naopak násobne väčšie baterky (všetky prúdy by sa rozložili pomerne podľa kapacity). Ale asi v reáli neexistujú.
Drobný problém je so stavom, napríklad vekom, počtom cyklov, spôsobom skladovania.. Rovnaé nápisy ešte neznamenajú že baterky sú rovnaké.
O tom že "s" čiže napätie musí byť rovnaké netreba dúfam ani hovoriť, to je úplná samozrejmosť. Asi ako nespojiť to opačne.
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 20. 12. 2017 o 20:31
miso3030:
Jeden chalan mi tvrdí že sa veľmi tak baterky ničia. Že nevydržia . Že ich zničím tak

Never žvástom od tých čo o tom hovno vedia. Ja lietam 2S2P/6S5000 (12S 10Ah) príkon 6,5kW
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 20. 12. 2017 o 23:17
miso3030:
Jeden chalan mi tvrdí že sa veľmi tak baterky ničia. Že nevydržia . Že ich zničím tak


Mišo, v pohode uplne..... poznáś asi môjho defa.... tam jazdím paralelne 2 dvojčlánky... uź štvrtý rok.... spolu ich topím pod vodou, pod blatom, v snehu.... teraz sa ich chystám vymeniť, lebo trochu zmäkli.... ale na expedičke stále v pohode... len na triale to zbadať koncom dňa.... tam asi viac fasujú....
takźe kľudne ich napoj paralelne...a nabíjaj s balancerom... a budú v pohode.....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
chimo
modelár

Príspevkov: 133

Moje modely
Poslať správu
Autor: chimo Správa zaslaná: 20. 12. 2017 o 23:58
6S5000mA je 22,2Vx5A=111Wh, čiže do série, alebo paralelne to bude stále 2x111Wh=222Wh, ale podľa Teba je 2P6S5000mA do série 12S10A, to je 44,4Vx10A=444Wh takže Ty z toho vytiahneš 2x viac el. energie. Treba ti to opraviť, až to nemýli.
Bydlisko: Žilina
miso3030
modelár

Príspevkov: 152

Moje modely
Poslať správu
Autor: miso3030 Správa zaslaná: 21. 12. 2017 o 23:12
Ďakujem za odpovede . Peťo mám dosť dobrú nabíjačku. Takže s balancerom je automatika. Ale potešil si ma. Aj názory ostatných.
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 576 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 0 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: