Výrobca: | ja |
Rozpätie: | 2150 mm |
Hmotnosť: | 4000 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1450 mm |
Materiál: | preglejka, balza, fólia |
Motor: | TG aerodrive 4045 350kv |
ID Modelu: AM7762 | Zobrazenia: 4353 | Pridané: 28. 1. 2017 o 09:13 | Autor: ludicek
Autor | Správa | |
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Už sme sa navzájom spoznali. Keď som pri poslednej baterke chcel vyskúšať rolling harrier dva metre nad zemou do kruhu na takmer nulovej doprednej rýchlosti piper dal jasne najavo, že to nie je 3D akrobat a priestor na korekciu už nebol. Toto bol jeho limit, všetko ostatné som zvládol odpáčkovať. Nevadí postaví sa nový. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Chudak skoda ho ale da sa to opravit. |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
||
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
Preco by nie, ved ten profil ( NACA 2414) ma nulovy koeficient vztlaku az pri -2st uhlu nabehu. Takze, ak je nulovy uhol zoradenia a letis skutocne vodorovne ( tetiva rovnobezna s vektorom prudu vzduchu) potom je Cy = 0,2 co je kladne cislo ,viz grafy : http://www.rc-network.de/forum/showthread.php/587-NACA-2414-(NACA-241X)-Profil-Polare-gesucht Pozn. len neviem , preco davas do suvisu nulovy uhol zoradenia s hornopolsnym usporiadanim... nejake vysvetlenie??? veka |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
No lebo to je pre mnohých nemysliteľné. napríklad veľké modely hornoplosnikov majú aj negatívny uhol nabehu čo som čítal. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
.... to vazne? Ukaz . Pozn ... chcel si napisat uhol zoradenia tj. vzajomny uhol medzi tetivami kridla a vodorovnej chvostovej plochy,ze. Pretoze uhol medzi konstrukcnou osou trupu a tetivou kridla moze byt nulovy , kladny ale kludne i zporny.To urcuje aku plochu trupu budes mat omyvanu ( Cx) a ako budes vizualne vnimat poziciu lietadla vo vzduchu ... natiahnuty, potlaceny ... vzhladom k smeru jeho pohybu. U velkych masin to ma vplyv i na vyhlad z kabiny. Uhol zoradenia by vsak mal byt blizky k optimalnemu uhlu nabehu kridla daneho plosneho zatazenia v najcastejsie pouzivanom letovom rezime .Potom eroplan lieta s minimalnym odporom a minimalnymi poziadavkami na energeticku vybavenost. veka |
|
plachton modelár Príspevkov: 5 Moje modely Poslať správu |
Hovorí sa uhol nastavenia. |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... dobre , otazka je co sa pod tym rozumie. Uhol nastavenia som popisal ( pocnuc tretou vetou predchadzajuceho prispevku) ,aby som vysvetlil zakladny rozdiel medzi nim a dalsimi dvoma tj. uhlom zoradenia a uhlom nabehu. http://www.slavetind.cz/stavba/konstrukce/kridlo/Profil_kridla.aspx Pozn. je mozne, ze cesky úhel seřizení je pre slovakov uhol nastavenia , preco nie. Len potom neviem, aky je slovensky ekivalent ceskeho úhlu nastavení . veka |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Ale ja presne viem čo som napísal. Viem rozlíšiť uhol nastavenia a nabehu chvalabohu. |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Je to mätúce lebo si písal o 0°zoradenia a potom mínusovom nábehu krídiel tak sa Vekovi nečudujem že reagoval |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
No hej jasné. Aj v tomto smere preto debatu nerozvijam že ovládam iba totálne základy |