Výrobca: | |
Rozpätie: | 0 mm |
Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Lietadla - žhaviace |
Dĺžka: | 0 mm |
Materiál: | |
Motor: | |
ID Modelu: AM264 | Zobrazenia: 33572 | Pridané: 23. 8. 2009 o 19:52 | Autor: Michall72
Autor | Správa |
banova modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Ale mne sa moc onboard videá nepáčia. Tie sú dobré na zobrazenie krajiny nie modelu a my chceme vidieť ako ten "model" lieta a nie prostredie kde lietaš |
Michall72 modelár Príspevkov: 825 Moje modely Poslať správu |
no veď jasne, však sa ešte uvidí čo a ako bude... |
janes-pilotek modelár Príspevkov: 34 Moje modely Poslať správu |
mal som taky model na 1cmm lietal pekne bol aj osadeny elektrom pro480 niekde mam aj videa |
gunter modelár Príspevkov: 130 Moje modely Poslať správu |
Aký profil krídla je použitý na Pluto 4? Ďakujem. gk |
Majko2002 modelár Príspevkov: 1003 Moje modely Poslať správu |
Ja sa chcem spýtať že ako sú vyrezané ostatné rebrá za reb hlavnými rebrami 1,2,3??? |
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
hmm ..... nejako sa ti nechce pouzivat ani zakladnu terminologiu. V trupe mas rebra iba ty. Modely a lietadla obecne, maju v trupe prepazky a polprepazky ... to je system priecnych vyztuh a stavebnych dielcov. Pozdlzne silovy system tvori sustava hlavnych nosnikov (obvykle v rohoch) , pomocnych nosnikov, alebo jednoduchych pozdlznych vyztuh,ktore tvarovo stabilizuju potah.... podopieraju ho aby sa od zatazenia nevlnil. U prutovych konstrukcii sa vyskytuju este uhlopriecne vyztuhy tzv . zavetrovacie vzpery ci pruty,alebo i napinacie vyztuzne lana. Potah trupu moze byt nosny alebo nie. Ked je nosny, tak system prepazok je minimalizovany .... hovri sa tomu skrupinova konstrukcia trupu. Ked je trup zlozeny z hlavnych silovych prvkov (pozdlznych a priecnych ... prenasaju ohyb ) a tuheho potahu , ktory je vzhladom k podopretiu silovym systemom tvarovo stabilizovany, potom hovorime o nosnikovej skrupine. V tomto pripade uz i potah (preglejka, plech, laminat) prenasa zatazenie .... najcastejsie v tangencialnom smere tj. krut. Cista prutovina s nenosnym platenym potahom si s prenosom vsetkych zatazeni musi poradit sama. Niekedy z dovodu pekneho vzhladu, byva na prutovinu upevnena lahka ,doplnkova karoseria z polprepazok a pozdlnych list, cez ktoru je natiahnuty textilny potah. Trup Pluta je tzv. skrupinova konstrukcia. Podivaj sa na celu, sice zkratkovitu, ale podla mna zrozumitelnu prezentaciu: http://docplayer.cz/44211894-Zaklady-letadlove-techniky-ivan-jerabek.html Ad prepazky za odtokovou hranou u Pluta..... v oboch variantach su skladane s paskov narezanej balzy .... sustred sa a kukni na vykresy. V prvom pripade sa pasiky nalepia na bocnice ,spodny a horny potah.Tym sa potahove platy balzy priecne zpevnia na ohyb i na premacknutie pri stlaceni rukou . To znamena, ze nemusis vyrabat samostatne prepazky zlepovanim pasikov do stvorcekov, .... ale keby si sa nudil, tak mozes, vysledok by mal byt stejny... len bude vacia pracnost. V druhom pripade t.j plan z roku 1999, su pasiky balzy najprv pozliepane(v rohoch preplatovane) do tvaru pepazok . Tie su v priebehu stavby postupne vlepovane medzi bocnice trupu. Vlakna balzy su orientovane rovnobezne s dlhsou stranou kazdeho pasku. Takato prepazka ma vyssiu tvarovu stabilitu a tuhost v porovnani s prepazkou vyrezanou v kuse z plneho kusa materialu ci preglejky. Originalny plan Pluto. Upraveny plan z roku 1999 od stejneho konstruktera.... vsimi si rozdiely v konstrukcii trupu a chvostovych ploch. veka |