Výrobca: | vlastná stavba |
Rozpätie: | 0 mm |
Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Autá - elektrické |
Dĺžka: | 650 mm |
Materiál: | kov, plast, drevo |
Motor: | mabuchi 600 |
ID Modelu: AM9331 | Zobrazenia: 27776 | Pridané: 3. 2. 2019 o 23:38 | Autor: Peter
Autor | Správa |
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
to znamena, ze uz to mas hotove? |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
ešte nie... len pojazdné.... ale slúbil som, že sem nahodím postup..... a tak začínam...... ako som spomínal, po rozhodnutí že prvá trojnápravovaka bude klasika som začal čítal a sledovať iné stavby viacnápravoviek a som sa so sebou dohodol na nasledovných bodoch: - chcem jazdiť túto sezónu, tak na stavbu plechovej budky nemám čas... treba zohnať inú, ale peknú... nie fuknutý lexan - auto má síce vyzerať čo najvernejšie, ale musí mať dostatočnú priechodnosť terénom aj na náročné expedičky či prípadné trial sekcie aj keď s obmedzením kvôli dĺžke... takže pri podvozku bude mať prednosť funkčnosť, pričom budem brat ohľad aj na vzhľad... takže ak bude aj iný ako origo stavba, nesmie vyzerať neprirodzene.... - určite chcem dvojmontáže vzadu ... aj keď bude problém s nápravami alebo šírkou auta.... treba domyslieť - chcem to na kvalitných gumách - to pri dvoch nápravách vzadu a dvojmontážach znamená pri zavretých diferákoch extrémny "koľajnicový" efekt... bude problém zatáčať - treba doriesiť - brzda musí fungovať aj na extrém strmých sekciách tak, ako som zvyknutý z trialu... váhu čakám okolo 7kg v základe... treba doriešiť - o nadstabe nie som rozhodnutý.... takźe v prvom kole riešim komplet pojazdný podvozok na ktorý bude možné doplniť rôzne nadstavby.... - chcem to stavať čo najviac sám... to znamená profily, plechy, samozrejme nápravy a prevodovky z dielcov a komponentov dostupných na nete... isto nie modifikácia stavebnice.... takže týmto mám zhruba definované zadanie... uvidím, čo z neho vypadne |
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
Ja to viem, vypadne z toho parádna mašina že budeme zasa všetci čumieť s otvorenými hubami Teším sa a sledujem |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
Mišo, ty si dilino... takže prvotný výber boli nápravy.... snažil som sa najsť s diaľkovo otvárateľnými diferákmi a s priechodzou nápravou..... žiaľ takéto som nič nenašiel za rozumnú cenu, a tak som z požiadaviek musel upustiť.... vzdal som sa priechodzej nápravy s tým, že to nejak musím doriešiť sám.... padla voľba na pravý čínsky nefalšovaný značkový set, bez mena, ktorý v rámci nejakej akcie vysiel v ozaj dobrej cene..... po rozborke som sa potešil a rýchle doobjednal ešte kus.... pri troche snahy sa totiž z dvoch zadných dá spraviť priechodzia a črevá mi ešte ostanú na servis.... tu ale vyskočil ďalší problém.... ak chcem vzadu dvojmontáže, tak bude zadná náprava širśia o dve kolesá... teda skoro o 8cm.... čo sícepodľa jednych vyzerá brutálne, pre mňa vśak vyzerá blbo.... a tak som začal kresliť, a rozmýślať a kresliť...... a dośiel som k tomu, že mať dvojmontáže zo 4cm śirokých gúm je nezmysel..... našiel som síce krasne úzke gumy na RC4WD, ale keď som si to spočítal, že potrebujem ich 10ks... tak to bolo moc.... a tak som znova kreslil, hľadal, a po výbere výsledku kvalitného čínskeho vývoja kolesá pokroćili do tohto výsledku disk spoločný na dve pneumatiky aby sa náprava mohla vsunúť dovnútra... takže jedna pneumatika je prakticky celá nad nápravou a druhá len málo viac vonku ako štandardný disk.... no a pneumatiky 40mm śiroké sa zúžili na 30mm.... tohto som sa bál, ale nakoniec celá operácia ani moc nebolela... za večer som mal hotových 8ks zúžených pneu... a pri zachovaní pôvodnej širky predných pneu sú zadné vonku asi o pol šírky pneumatiky... teda zhruba tak, ako je to aj na dospelej vetrieske |
Waldas modelár Príspevkov: 680 Moje modely Poslať správu |
Cau. Vymyslel si to paradne. Hod sem link na tie napravy. Dik |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
asi ťa nepoteším.... https://www.aliexpress.com/item/1-10-RC-Car-Parts-Front-Axle-With-4WD-Lock-High-Quality-Alloy-Front-Axle-Red/32831136013.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dbV8y9b https://www.aliexpress.com/item/SCX10-Rear-Axle-With-4WD-Lock-High-Quality-Alloy-Rear-Axle-Red-For-1-10-Scale/32738521693.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dbV8y9b píśu źe je nedostupné a ceny śialené.... ja som kupoval sety.... predná plus zadná... za 135 usd s dopravou...... ale našiel som na ebay... je to rozumnejśie.... a je tam viacero dodavateľov... DMAAOSwFYJb01dA:rk:1:pf:1" target="_blank">https://www.ebay.com/itm/Alloy-Front-Rear-Axle-with-4WD-Lock-For-1-10-RC-Crawler-AXIAL-SCX10-RC4WD-CC01/382639407653?hash=item5917160225:g DMAAOSwFYJb01dA:rk:1:pf:1 tak keď bolo rozhodnute o nápravách a sa vyriešili aj kolesá. zaćal som riešiť zadnú dvojnápravu.... mnohý robia nápravy aj na náklaďákoch tak ako na klasických autách.... linkami a štandardnými tlmičmi..... ano... funkčne je to isto najlepšie riešenie, ale mne sa nepáči vzhľadovo.... linku pod náklaďákom nemajú čo robiť... hlavne tak starým..... a tak bolo rozhodnuté o listových pružinách..... píśe sa o nich veľa zlého.... poskakujú... bortia sa tvarovo.....ano....vśetko je to pravda..... ale pokiaľ to na velkých funguje, musí to predsa aj na modeloch... problém môže byť v zle navrhnutej koncepcii závesu a podľa mňa hlavne na zlom odladení vzájomného vzťahu tvrdosti pružín voći váhe auta..... a tak som začal vymýšlať.... a táto koncepcia sa mi zapáčila asi najviac... a tak som spravil demo model.... |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
To bude paráda Nebude poskakovať ak bude mať tých 7 kg |
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
áno, Štefan... to je úmysel... ale vieš ako sa hovoi... nekrič hop, kým nepreskočíš... a od skoku som ešte ďaleko.... a tak preto zatiaľ len dúfam, že vďaka váhe sa podarí spraviť prirodzený pohyb auta..... táto varianta otočného uchytenia pružin sa mi zapáčila a zdala sa ok... tak vznikla prvá funkčná zostava...... sa mozrejme tomu predchádzala návśteva MM a nákup hliníkových profilov na rám... prvá zostavaprofilov bola fajn, ale veľmi tuhá.... a vetrieska sa predsa krútila... tak som musel kúpiť jemnejšie profily a spraviť dalśi pokus.... celkom mi to prišlo ok.... tak som rýchle spravil aj prednú nápravu...... a takto to nejak dopadlo..... keďže prechodovú nápravu som robil podomácky, vstup do nej mal opačný smer otáčania ako smer otáčania prednej nápravy....takže to chcelo rozvodovku čo má na výstupe dva smery otáćania..... vyčkať kardany a začať s ladením vzájomných polôh.... nastaviť proste polohu rozvodovky tak,, aby sa kardany voľne točili... a pritom rozvodovka minimálne vadila v bruśnej vyśke podvozku...... no a priśiel na rad pohon... voľba padla na dvojrýchlostný aku šrobovák makita na 10,8V..... po prepočtoch na dvojčlánok ktorý chcem použivať som došiel k tomu, že je to na počudovanie akurát... nie je treba žiadnu dodatočnú prevodovku..... proste na rýchly prevod je max rýchlosť ako poklus, na pomalom prevode je to poctivá redukcia na tretine rýchlosti.... to musí utiahnuť aj koňa... no a teraz som zas rozhodil záves zadnej dvojnápravy.... funguje dobre, ale sa mi vlbec nepáčil vzhľadovo... tak som ho trochu prekopal... a keď som uź mal rozhodené nápravy, rozobral som a trochu sa pohrl s ovládaním diferáku... spravil vedenie na bovdeny a zjednotil ich na jedno ovládanie.... takže uź len servo nahodiť niekm... ale to sa ešte uvidí kam.... no a prišla na rad konečne budka... tú som eśte nespomenul.... vytlačil mi ju na 3D tlačiarni kamarát z čiech.... má to ozaj vychytané... aj s prísluśenstvom.... bude ale potrebovať trpezlivosť pri povrchovke... ale to ešte nie je téma.... najprv musí byť kabína na mieste a podobne aj predné blatníky.... takže stav k dnešnému dňu je takýto.... |
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Peter pekne si to tu odprezentoval stále si tie obrázky pozerám dokola , super je aj to že popisuješ aj dôvody prečo si sa rozhodol pre svoje riešenia. Ja by som asi nemal odvahu rezať a lepiť pneumatiky, veľký rešpekt že si sa na to dal, ale keď velmi chceš tú dvojmontáž tak asi žiadna prekážka nie je dosť veľká. Zaujímavo si vyriešil aj odpruženie zadnej nápravy, kde si v podstate pozdlžne linky nahradil druhým listom. Netradičné ale asi funkčné, trochu nevýhodou je že si si týmto riešením nevedel vyregulovať osovú vzdialenosť náprav. Nie že by to vadilo vzhľadovo to nie je až taká závada, ale asi to bude viac prispievať k tomu "koľajnicovému"efektu, lebo čím je vzdialenosť náprav väčšia, tým ťažšie to bude zatáčať. Ale zase máš veľkú výhodu odomykateľných diferenciálov takže sa to trochu vykompenzuje. Ešte by som si dovolil navrhnúť, skús pouvažovať či by sa ti nedalo premiestniť tyč riadenia dozadu na nápravu(zameníš C-huby), musíš sa trafiť medzi listy pruženia a vývod diferáku , vtedy je lepšia geometria zatáčania. Ja to neviem urobiť mne tam prekáža uchytenie tlmiča ale ty to tam máš voľné, tak by sa to teoreticky mohlo dať. Veľká inšpirácia pre mňa a zrejme aj pre ostatných |
miso80 modelár Príspevkov: 161 Moje modely Poslať správu |
Sledujem, vyzera to paradne! |
pepe206 modelár Príspevkov: 597 Moje modely Poslať správu |
budem sledovat a brat inspiracie kedze aj ja idem tento rok zacat stavbu 6x6 |
misho222 modelár Príspevkov: 1964 Moje modely Poslať správu |
Peťo šupa, už teraz čumím s otvorenou hubou Ako ti funguje klzák prednej pružiny, nezadŕhava to, ako sa to správa ? |
pera2008 modelár Príspevkov: 2548 Moje modely Poslať správu |
mne sa pacia tie presne drazky a diery. To ja musim rucne vyrezavat. podla mna ten predny klzak bude zadrhavat casom. |
guitar61 modelár Príspevkov: 103 Moje modely Poslať správu |
|
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
chlapci, som len rád, źe sa vám to páči..... Peťo, ano... snaˇ´zim sa vysvetliť svoje pohnútky a dôvody.... aby ste sa aj vy mohli zamyslieť a možno prídete k iným výsledkom... ale to je fajn.... tak vieme spolu postupovať ďalej.... tie listovky napevno.... ano Peťo... tu sú tak ako to dali listové pružiny a náprava.... osová vzdialenos´t medzi nápravami je asi o 15mm väčśia ako origo.... ale zas aj kolesá mám asi o 6mm väčśie..... tak som sa predbežne rozhodol nechať to tak.... spraviť si prípravok na zatočenie nových očiek na konci listoviek môže byť ďalší vývoj.... Tá tyč riadenia... to je môj neustali boj so sebou..... páčilo by sa mi to a je fakt, že by to aj v tomto prípade bolo ľahśie schodné ako u klasického zavesenia..... no toto musím prelustrovať aj na Jeeeepovi..... tam sa borím o každé malé vylepšenie.... Pepe, čo ideš stavať? máš uź rozhodnuté? mohol by si nejakú peknú potvoru do party Peťo, Mišo.... ten predný klzák vás máta...... a aj mňa dôvodom bolo, že keď som uchytil listovky štandardne ako sa majú na tie blbosti čo sú k tomu, tak som dostal celé vyššie asi o 12-15mm..... a uź to vyzeralo desne..... proste rám bol tak neprirodzene hore, źe by som musel medzi nápravami spraviť nejaké zníženie, aby to nejak vyzeralo.... a ak som vymyslel toto uchytenie.... listy sú vpredu chytené otočne na čape, vzadu na "klzákoch, ktoré nie sú klzáky..... je tam dráźka ktorej sa bojíte źe sa vyderie a cez ňu skrutka a na skrutke je trubička, ktorá sa odvaľuje... prvý pokus bol, źe som drážku dal do prostred profilu... a vtedy ešte klzaie bolo prakticky len po stenách profilu... a to sa mi nepáčilo.... a tak som spravil nové, kde je drážka až pri koreni U profilu.... a tak tá trubička sa odvaľuje po celej ploche.... samozrejme... po hliníku je to také... no... nie práve technické riešenie.... ale zas to mám tak, že 4 skrutky a mám dole celú prednú nápravu aj s klzákmi a vśetkým z rámu.... a viem to jednoducho prerobiť, upraviť... a rámu sa nemusím dotýkať.... Peťo, tie dráźky a diery.... klasická vrtaćka v stojane a dobrý strojový zveráčik (to ten plochý, čo vieš uchytiť k spodku stojana..... alebo ak potrebuješ rovnomerne diery, tak zveráku spravíš lištový doraz a vieš opakovane vrtať v tej istej vzdialenosti..... no a pilenie a pilníkovanie... to je len cvik... |