autor | správa | |
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, Ma niekto kupenske zariadenie na predohrev lipo akumulatorov? Pripadne link potesi. Dakujem. |
|
Lubomir modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Tušil som, že som niekde také niečo videl. Ešte to nie je so mnou až také zlé ) https://hobbyking.com/en_us/turnigy-programmable-lipo-battery-warmer-bag-12v-dc.html |
|
juroa modelár Príspevkov: 92 Moje modely Poslať správu |
Ja mám spravený kufor s vyhrievaním pomocou tohoto https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-universal-heater-system.html inšpirované rcgroups.com a rc-network.de Večer Ti možem poslať foto. Chcem spraviť aj blog o stavbe + merania studené vs. teplé Lipol, ešte nebol čas nato. "Kúpenské" sú fest drahé, napr. https://www.hoelleinshop.com/lipo-heizung.htm?shop=hoellein&SessionId=&a=catalog&t=49302&c=25745&p=25745 |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Zase raz pekna hlupost od HK napisane vraj prevadzkova teplota -10ºC ~ 45ºC Cize ak bude iba -5 neda sa to pouzit asi sa boja ze by sa baterky pripiekli. Ale teraz vazne aku to ma ochranu prehriatiu,,viem si zivo predstavit ako mi to upecie baterky aj zo sackom pri neakom probleme |
|
addo7 modelár Príspevkov: 199 Moje modely Poslať správu |
Tomix, citaj poriadne ved ked bude -5, si v prevadzkovej teplote. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
ospravedlnujem sa to nie ze by som necital poriadne ale bez okuliarov som uz slepi ja som myslel ze je to - 45ºC a nie ~ 45ºC |
|
Peter Kovac modelár Príspevkov: 482 Moje modely Poslať správu |
Super. Dakujem za vsetky rady a fotky. |
|
juroa modelár Príspevkov: 92 Moje modely Poslať správu |
||
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Je to az tolko citit ked sa predhreju baterky ze daju aj realne viac? |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Priklad: Piper 1,7m hmotnost okolo 2,5kg pohon motor RAY C3548/06 790kv regulator 60A odber okolo 45-55A baterka uplne nova Turnigy 4S 3200mah 20C pri vonkajsej teplote cca 5 stupnov mi telemetria hlasila hned po starte ze je vybita baterka s lietadlom som sice vedel lietat cca 8 minut ale iba na pol plynu po dolietani baterka uplne studena teraz pri pocasi cca 15-20 stupnov lietam 8-10 minut ale davam aj plny plyn a telemetria nehlasi ze je baterka vybita.Po dolietani baterka vlazna cca 35-40 stupnov iba odhad. Z toho usudzujem ze baterka sice kapacitu ma aj v zime ale nie je schopna dodat tolko C ako v lete preto si myslim ze predohrev je fakt dobra vecicka |
|
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
V zime ano to chapem ale tak ci aj v lete je to treba? |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
V lete by to bolo zbytocne pri odbere sa ti baterka stejne po par sekundach zohreje preto ju skor treba chladit dobre vetranie a podobne |
|
ludicek modelár Príspevkov: 590 Moje modely Poslať správu |
Príklad: mínus 19°C, akrobat 2m, odbery do 110A, 6SLiPo 35-45C, odlietaný rovnaký štýl, čas aj kapacita, v baterke zostalo rovnako ako v lete. Takže myslím, je to všetko len o baterke, vetraní/nevetraní, pred lietaním pri -19 mám aku vo vetrofke. V pomalolete pri -19 najlepšie prelepiť vetracie otvory. |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1756 Moje modely Poslať správu |
Ludicek moze byt,mas aku vo vetrovke.ta vetrovka nefunguje ako predohrev? Skus nechat baterku iba tak polozenu vonku na kufriku a potom zistis rozdiel. Samozrejme vo vetrovke sa baterka nezohrieva ale predpokladam ze ju nabijas doma pri izbovej teplote,nabitu ju vlozis do vetrovky ktora zabranuje jej podchladeniu na letisko ides vo vyhriatom aute ktore ju udrzi v izbovej teplote az do prichodu na letisko.Dalsia dost podstatna vec odber 110A dokaze poriadne zohriat kazdu baterku aj keby mala 80C. Uznavam vsak ze prelepenie vetracich otvorov pomoze a to dost vyrazne. |
|
juroa modelár Príspevkov: 92 Moje modely Poslať správu |
Rozdiel to robi aj v lete, nielen v zime, predohrev na 30-40°C zníži vnutorny odpor lipoliek, daju cca o 0,1-0,2V+/čl. viac pri 140-150A. Pri 10čl.-300W rozdiel a to už je poznať. V zime nelietam, ale myslím ze rozdiel bude omnoho väčší ak majú baterie do 10°C. Jasné, že to netreba prehnať s teplotou lebo sa trošku zohreju v lietadle, niekomu viac niekomu menej. Pri menej náročnom lietaní to bude aj o využitelnej kapacite. |