Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 22. 5. 2019 o 20:10
ahoj chlapci..... mám takú otázku pre skúsených drótikárov..... staviam Pragu V3S..... a ako pohon som si zvolil motor s prevodovkou z akumulátorky makita na 10,8V..... ja to poháňam dvojčlánkom Lipol a riadim regulátorom hobbywing 1080.......
To čo celkom nechápem, je extrémne prehrievanie pohonu už po pár desiatkach metrov....
celkové sprevodovanie je tak ako som zvyknutý, na prevodovú dvojku ide auto asi 8km/hod....... na jednotku asi tretina.....

použivam tieto šrobovačky Makita DF030D / DF330D v práci uź roky, zvládnu toho celkom pekne a sú spoľahlivé......
pohon v aute na dvojčlánky mi rýchlostne plne vyhovuje a kým sa motor neprehreje, je aj výkonovo super.....

ja vidím ako príčinu dve možnosti.....
- ide o strši pohon, je možné že sú uhlíky už odpálené a preto sa prehrieva?
- môže prehrievanie spôsobovať bordel v motore? myslím nejaké prach, piliny kovové?
- môže to spôsobovať regulátor?

jazdím expedičky už pár rokov... aj vlastné stavby..... a teraz som chcel skúsiť pohon vrtaćkou... hodil sa mi tvarom, prevodom aj dvojrýchlostnou prevodovkou...... ale som takto narazil......
ďakujem za rady alebo aspoň tipy, čo môže byť problém.....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
tomas14
modelár

Príspevkov: 116

Moje modely
Poslať správu
Autor: tomas14 Správa zaslaná: 23. 5. 2019 o 16:43
Sledujem, že zatiaľ žiadna odpoveď...
Ak je motor v poriadku, tak príčinou môže byť nízky výkon pohonu. Aká je hmotnosť modelu? Konkrétna šroubovačka je pomerne malá, predpokladám že DC motor môže mať tak max. do 100W, ale pri napätí cca 10,8V. Pri napájaní 2S poklesne výkon pravdepodobne viac ako o 1/3. S prevodovkou to môže stačiť tak na rovinke...
Príčina prehrievania DC motora
- opotrebované uhlíky, to asi nie, maximálne tak zvýšené iskrenie medzi uhlíkmi a komutátorom a občasné zastavovanie motora z dôvodu zlého kontaktného spoja medzi uhlíkom a komutátorom motora (zvýšenie teploty lokálne, na komutátore)
- mechanické nečistoty v motore asi nie...
- regulátor asi nie...

Mal by stačiť jednoduchý test. Podložiť auto a spustiť ho bez zaťaženia...
Ak je motor v poriadku a je zabezpečené chladenie tzn. nezakryté otvory na motore (aj vpredu) tak by sa nemal nadmerne zahrievať. (že by robila neplechu aj tá pekná modrá zmršťovačka ???)
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 23. 5. 2019 o 18:28
zadné otvory sú otvorené.... predné samozrejme nie... z princípu nemožné... vpredu je predsa prevodovka....
zmršťovačka - vôbec nie je pekná... je hnusná.... ale nezohnal som čiernu ani transparent.... ale tá len zaisťuje bajonetový spoj prevodovky... prekrýva asi tak max 15mm z motora.... za tým je motor s posilovacím prstencom v kovovom upevňovacom strmeni... čo teoreticky ešte viac napomáha chladeniu....
výkon motora... nevylučujem... ale v tom prípade by otáčky v stojane... teda kolesá vo vzduchu - a poćas jazdy mali výrazne poklesnúť..... ale to sa nedeje... a dokonca aj do stmého kopca to ide celkom svižne.... a dlhdobo....
ale v zásade... aj keď len teoreticky....ostáva len nevhodný motor.... takže musím skúsiť zameniť..... len nejak z neho stiahnuť pastorok a nalisovať na druhý..... akurát autičkárske sú s plośkou.... na to sa lisovať nedá.... takže len nejaký poriadny MIG alebo SPEED..... to bude zas rodeo s otáčkami.....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
MATHIAS
modelár

Príspevkov: 337

Moje modely
Poslať správu
Autor: MATHIAS Správa zaslaná: 24. 5. 2019 o 10:12
Ahoj Peter,

no nepríde mi logické že ak ten motor fungoval v akuskrutkovačke na 10,8 V a bol zaťažený cez prevodovku priamo na jej hriadeli vrtákom alebo šróbovaním (na čo to bolo navrhnuté) tak sa pri 7,4V a ďalšom prevode (prevod v "nediferenciáli" prehrieva.

Musí tam byť nejaká chyba a to buď zadretá nejaká časť v prevodovke napr ložisko atď čiže nejaké trenie v prevodovke. Alebo môže byť vadné prepálené vinutie na motore .... jednoducho je časť vinutia prepálená a tým zvyšuje odber a rovnako aj prehrieva motor.

Takže v prvom rade by som motor odpojil od prevodovky a vyskúšal či ide lahko... a ak áno tak by som sa zameral na motor.
Bydlisko: Nove Zamky / Bratislava ( 37 rokov )
newPOPE
modelár

Príspevkov: 383

Moje modely
Poslať správu
Autor: newPOPE Správa zaslaná: 24. 5. 2019 o 11:31
Ahoj,

presne tento jav som pozoroval pri novom motore a esc. Pár otáčok a horuci motor aj regulátor. Problém bol vo veľkom mechanickom odpore pohonu. Odpojil som motor a všetko odladil tak aby všetko išlo otočiť rukou ľahúčko odvtedy všetko slape. Je možné že máš aj slabý motor na to (slaby moment).
Bydlisko: SC
lv
modelár

Príspevkov: 2802

Moje modely
Poslať správu
Autor: lv Správa zaslaná: 24. 5. 2019 o 11:40
Samotnym poklesom napatia z 10,8 na 7,4V nemoze predsa nastat prehrievanie. Mensi prikon = mensi vykon...
Bydlisko: Trenčianska Turná ( 58 rokov )
tomas14
modelár

Príspevkov: 116

Moje modely
Poslať správu
Autor: tomas14 Správa zaslaná: 24. 5. 2019 o 16:46
Peter:
zadné otvory sú otvorené.... predné samozrejme nie... z princípu nemožné... vpredu je predsa prevodovka....

No neviem... Nepoznám konkrétny typ šroubovačky z ktorej máš použitý motor s prevodovkou, ale mám jednu - motor priemer 42 x 90 mm a medzi motorom a prevodovkou medzera cca 2-3 mm na prístup vzduchu do motora.
BOravec
modelár

Príspevkov: 577

Moje modely
Poslať správu
Autor: BOravec Správa zaslaná: 27. 5. 2019 o 21:07
Ja by som ten motor ak je príčinou jeho stav nepoužíval. Nie je to až taká položka a nestojí za to sa s tým zaoberať. Mimochodom MIG existujú aj pre napájanie 3S LiPol, možno by nejaký vyhovoval, napätie je podobné ako máš teraz.
Bydlisko: Bratislava
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 28. 5. 2019 o 09:25
ďakujem chlapci.... potreboval som myšlienky, čo by to všetko mohlo byť.....
takžekeď to zhrniem....
- origo je to na napájanie trojčlankom Lion - 10,8V....... ja to napájam dvojčlánkom Lipol - teda 7,4-8,4V.... teda ako aj Laco píše odtiaľto preťaženie nemôže byť
- nedostatok výkonu nepredpokladám.... naprázdno (nadvihnutý) či počas jazdy otáčky výrazne neklesajú.... ani pri dlhšom stúpaní do svahu
- celkový mechanický odpor..... no... sú to tri nápravy..... ale keď odpojím pohon a točím rozvodovku vstupným kardanom tak odpor tam samozrejme je od troch náprav, ale príde mi adekvátny ..... takže problém by musel byť v samotnej prevodovke uź len a v motore....

takže najjednoduchšie... ako aj Boravec radí.... výmena motora..... je to aj reálne.. odpracoval si svoje vo výrobe.... uvidíme....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
RedByron
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Autor: RedByron Správa zaslaná: 20. 6. 2019 o 15:21
Neviem či nebude problém v návrhu skrutkovačky - predsa len výrobca na nej potrebuje zarobiť - navrhne napr. 500W motor s tenším a kratším vinutím, ale s chladením akurát možno na 30% prevádzky (zaskrutkuješ skrutku, kým nachystáš ďalšiu motor oddychuje). Preto sú profi v porovnaní s hobby výrazne drahšie. V tvojej Tatre však ide motor takmer nepretržite...
Bydlisko: Dolný Kubín
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 702 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: pf1960,