autor | správa | |
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Nazdar modelári ,mám jednu otázku viete niekto či sa dá prerobiť 4Tmotor z kosačky,rotavátoru ....na letecký ? Pri tom 4T sa obávam o ten olej či ho bude miešať s palivom 2T by bol asi lepší nie ?Ak máte skúsenisti alebo vedomosti o tom tak budem vďačný. PS:Hľadal som o tom rôzne fóra ale našiel som len malé motory z krovinorezu....zato som založil nové fórum. |
|
Johny107 modelár Príspevkov: 230 Moje modely Poslať správu |
Neoplatí sa to, je to ťažké,nikdy to nebude mať ten výkon a otáčky ako letecký motor |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
To mi je jasné že tá účinnosť bude aj o 20%nižšia.Potreboval by som aspon 190ccm motor tak toto ma napadlo a drahý modelársky sa mi nechce kupovať. |
|
charon modelár Príspevkov: 140 Moje modely Poslať správu |
Kosačka tiež nie je najlacnejšia. A dať do modelu vybehaný motor z 10-ročnej kosačky na ktorej sa pokazilo niečo iné asi tiež nesplní účel. |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Viem zohnať čisto nový 4T 190ccm za 150euro |
|
MATHIAS modelár Príspevkov: 337 Moje modely Poslať správu |
4t z kosačky je absolútne nevhodný, keďže má olejovú vaňu. Navyše je ťažký. |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Zato som ho vyradil teraz ten 2T |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
||
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Mńa by strašne zaujímalo že do čoho by si chcel narvať 4T motor???... /z rotavátora ako to píšeš hore vyššie/ keď taký motor má váhu sám o sebe min. 14-16kg.....https://stroje.bazos.sk/inzerat/88423424/benzinovy-4taktny-motor-55-13HP.php Daj sem tvoj typ na lietadlo ktoré si s tým motorom plánoval poháňať..... Ja som už pár motorov z krovinorezu /2T/ prerobil......A moj kamarát /StanleyP/ už prerobil niekoľko 4T motorov ale tiež to boli len z krovinorezu......Musím ťa však upozorniť že tieto motory sa dajú bez problémov používať v lietadlách a dokonca sa dá s nimi lietať aj nejaké lopingy ale???....sú dosť ťažké......jeden /už prerobený- čiže odľahčený/ 4T motor z krovinorezu váži okolo 2,5kg....je potrebné s tým počítať a hľadať model s krátkym čumákom....kôli vyváženiu.....tu máš odkaz na toho kolegu....V tých odkazoch sú ďalšie odkazy na videá..... https://www.rcportal.sk/twin-honda-gx35-g4281 https://www.rcportal.sk/sopwith-camel-am6348 Nechcem ťa odrádzať ale.....chcem ti poradiť.....ten motor čo o ňom píšeš sa vôbec nehodí na lietadlo.....práve pre svoju príliš vysokú váhu....hľadaj iné riešenie!!!.... Tu máš ešte jeden odkaz na mojho iného kolegu z rc klubu v Očovej....na konci vlákna aj video... http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=124&t=81491 A malá čerešnička na torte.....odkaz pre tých "rypákov" ktorí by chceli okolo toho polemizovať ako sa to nedá a tak....... https://www.youtube.com/watch?v=McPOv2z92Bc |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
Ten 4T som sa len spýtal lebo nevyhovuje viacerým podmienkam ale 2T z krovinorezu viem koľko váži jeden som prerábal na lodku . Váhu chcem mať do 10kg len 2T motor o kubatúre okolo 150ccm neviem zohnať aj keď viem že v niektorých motorových pílach sú také velké objemy . Mám na pláne robiť Stol CH 750 ale s úpravami zato sa informujem o pohone lebo ak niečo nezoženiem tak mi bude zbytočný model bez motoru A pri 4T teda nevadí že olej je zvlášť?Bude sa miešať aj pri lopingoch ....? |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Prečo si myslíš že na 10kg-vý model bude nejaký 50-60ccm 2T motor slabý??? Mám motor z krovinorezu 2T 56ccm a ten má písaný výkon 5HP /5 konských sýl/....dole ti dám odkaz na motor s popisom....V motorových pílach máš max. motory tiež len okolo 50-60ccm 2T.....možno ešte v kontra Stihll-ke by sa našiel nejaký 70 ccm motor......Pílu s motorom 150ccm som ešte nevidel/netvrdím že neexistuje/.....a trocha som sa prechádzal po hore tak viem že stará kontra Stihll-ka mala okolo 18kg celkovú váhu /pilčík sa s ňou trocha cez deň zapotil/......ak by sa mal pilčík vláčiť po hore s pílou o váhe cca 25-35kg tak..........typujem že možno po nejakom 3-4 dni by sa na to vysral a išiel by radšej na úrad práce....../nie každá hora je na rovine/........ 4T motory /benzínové krovinorezy/ používajú /papajú čistý benzín/....čiže olej ktorý sa nachádza v kľukovej skrini je len na mazanie kľukového mechanizmu a piestu.....ale nespaľuje sa...ostáva v kľukovej skrini..... Neporovnávaj to s origo leteckými 4T motormi....ako napr. Saito.....OS Max alebo ASP......tie sú iné....inak riešené....sú mazané z oleja namiešaného v palive.... https://dom.bazos.sk/inzerat/87276651/Predam-motor-na-cinnsky-krovinorez-52KM.php https://dom.bazos.sk/inzerat/87965169/predam-krovinorez.php |
|
samosadovsky modelár Príspevkov: 192 Moje modely Poslať správu |
No to som nevedel ja som to prirovnával k leteckým motorom a ten motor chcem mať do 10 kg lietadlo bude ťažšie ak vôbec bude.Lebo Stihll robi aj 120ccm píly |
|
Peter38 modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
Autor: Peter38
Správa zaslaná: 26. 8. 2018 o 19:44
To su už najvysie rady čo vyraba stihl za to kupiš skoro cele lietadlo..,popripade motor určite |