[quote=Peter] možno ma ukameňujete... ale stále mám problém pochopiť.... prečo je do tanku... trialu... expedičky.... - proste kde sa nevyžaduje dlhodobe vysoká rýchlosť a kde sa k motoru a k regulátoru dostane bordel a voda vo veľkom množstve a často... prečo je dobré si tam komplikovať život strieďákom a nepouźiť jednosmerný motor? nie vźdy je totiž to modernejšie a drahšie aj účelnejšie na dané použitie.... [/quote] Nie som autíčkar ale dovolm si povedať, že: - strieďáku motoru by mal vadiť bordel aj voda len mechanicky, elektricky by mal byť komplet izolovaný a schopný behu aj úplne zatopený (až na to že mi zhrdzaveli plechy statoru - to ale má aj jednosmerný=komutátorový motor rovnaké). Takže mechanický komutátor tam je podľa mňa na škodu. - regl z číny obojsmerný autíčkový, sa mi zdá že stojí rovnako ak nie menej než obojsmerný (auto/loď) regl pre komutátorové motory. - ceny motorov mi pripadajú byť podobné? - obojsmerný regl auto/loď vyhorí ak sa doň dostane voda presne rovnako ako strieďák, má síce len 2 H-mostíky a strieďák 3, ale inak sú rovnaké, žiaden rozdiel v ochrane pred vodou tam nevidím. - ochrana pred vyhorením po zablokovaní je vec reglu, toto už neviem konkrétne z praxe ak je robené ale strieďák by mal vypadnúť zo synchronizácie aj v prípade že to regl nerieši zámerne, a je otázne ako to rieši ktorý typ reglo pre komutátorové motory.. - kde je to komplikovanie si života strieďákom?