autor | správa | |
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Problem oleja je v tom, ze musi byt rozpustny v alkohole, co bezne oleje nedokazu. Preto ten aerosynth2, ten je rozpustny. |
|
miro2 modelár Príspevkov: 31 Moje modely Poslať správu |
Treba vylúčiť možnosť zlého paliva,dať novú sviečku a skontrolovať palivový systém-hadičky-/aj v nádrži,môže byľ deravá/ ,tlakovanie-tam može byť karbón,hlavne pri ricíne. Potom už je to iba o mechanickom stave motora a karburátora. |
|
simonic80 modelár Príspevkov: 610 Moje modely Poslať správu |
skus ten motor ladit ked bude teplejsie. |
|
thisway670 modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Nádrž so použil 100% dobrú a aj hadičky sú dobré. Sviečku som vyskrutkoval z motora 8,5ccm, ktorý ide ako hodinky aj v zime. Motor (ASP 6,5ccm) som mal rozobraty, menené ložiska, hlavu motora, tesnenia hlavy a klukovej skryne. Nakolko som mal pretočený závit, tak zavitnkom som si spravil 4mm s povodných 3mm závyty na telese karburátora a na klukovej skryni. Všetko dobre tesní a je to ako nové. Motor má aj dobru kompresiu, nie je vôľa medzi kľukovym hriadelom a ojnicou, nezadrháva kľuková hriadel. Keď to nemozě byť palivom, tak už potom len zimou, ale nejde mi do hlavy že 8,5ccm ide ako hodinky aj v zime a ten je čerstvo po zábehu, 7,5ccm čo má kamarát a moja 6,5ccm na ktorej som robil generálku idú presne rovnako a u oboch je ten problém, ktorý sa snažím vyriešiť. Možno viac zabehnute motory majú problém s prevádzkou v zime než nové motory. |
|
Peter team RCPortál Príspevkov: 2167 Moje modely Poslať správu |
ja som používal sviečky OS8 - osvedčili sa mi na motoroch OS a ASP v helinách aj lietadlách.... je drahśia trocha, ale šlape |
|
thisway670 modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Ja som odjakziva pouzivat len ASP sviecky, ale raz som si kupil aj inu znacku uz teraz neviem aka to bola znacka len viem ze bola R4 cold pre motory od 6 do 10ccm ale nebola dobra, bola ako keby moc studena, lebo motor som musel drzat pri vyssich volnoeznych otackach aby nezhasol a pocas letu hocikedy skapal motor, proste vlakno si neudrzalo teplotu a tak nezapalilo zmes ... Mozno to bol nepodarok sviecky alebo by dobre isla na vyssej kubature motora, mozno na tej 10ke, lebo som ju mal na 6,5 a aj 8,5ccm a nebol som spokojny. Skusim teda tu OS8 ci bude lepsia nez ASP a ci bude mat aj zivotnost dlhsiu. Ja kupujem najlacnejsie palivo to FAI 85/15 alebo 80/20, ale rozdiel nevidim v prevadzke motora, akurat jedno je viac horlavejsie kedze ma viac methanolu a druhe palivo zase viac maze a zvysuje zivotnost motora. Pri oboch palivach "grcia" z vyfuku ale ked som pouzil na skusku drahsie palivo s nitrom 10%, tak negrcalo z vyfuku nic. |
|
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Paliva so synterickym olejom, menej spinia aj modely je menej "citit" ako paliva s klasickym ricinom. Trosku nitrometanu nie je na zavadu,ale nie je to nutne. Bez nitrometanu je motor citlivejsi na nastavenie... Tiez pouzivam ASP sviecky(ASP 12,5ccm a MVVS 10 a 12,7ccm), tie OS ma sklamali, motor nesiel tak ako som chcel. |
|
thisway670 modelár Príspevkov: 14 Moje modely Poslať správu |
Autor: thisway670
Správa zaslaná: 14. 4. 2013 o 16:57
Problem je vyriešený stačilo počkať na vyššiu teplotu vzduchu. Motor som skúšal pri 12°C a šiel ako ma .... |