autor | správa |
Adam09 modelár Príspevkov: 67 Moje modely Poslať správu |
Chcel by som sa spitať,či sa niekomu stalo alebo neviete niečo o tom.Mam bateriu asi 2 mesiace a išiel som si zalietať,no a pred letom som skontroloval volty v člankoch a vyskočili mi čisla: v prvom članku 4.14V,v druhom članku 4.13V a poslednom iba 1.86V. Nič som s bateriou nerobil len som ju nabil a po troch dňoch,že si idem zalietať a toto mi ukaže voltmeter.Teraz nemôžem bateriu ani nabiť,lebo nabijačka mi ju neprime.Chem sa spitať či ju mam nejako vybiť alebo niečo sňou spraviť,je to celkom nová bateria a nechce sa mi ju vyhadzovať. Za rady ďakujem. |
buro353 modelár Príspevkov: 48 Moje modely Poslať správu |
Ahoj. ten jeden clanok by sa dal nabit samostatne cez balancny konektor ale daj si pozor na polaritu. Nabijacku prepni na program NICD,alebo NIMH a nastav co najmensi nabijaci prud. Zacni nabijat a pockaj kym stupne napetie na tomto clanku aspon na 3,3 az 3,5V. potom prepni nabijacku naspet na program lipol a nabijaj ho ako 1S clanok na napetie 4,2V. Bud vsak pri tom optrny a bateriu maj stale pod dohladom! Zrejme bude tento jeden clanok vadny alebo ti ho nieco vybilo. Ak si kupoval bateriu na Slovensku tak ju skus reklamovat. |
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Toto sa prejavuje aj vtedy keď máš odtrhnutý alebo zle priletovaný jeden servisný káblik na tom článku ktorý ti ukazuje chybu.....vyskušaj ešte zmeráť napetie na hrubom silovom kábli.....ak ti ukazuje plnú hodnotu baterie tak chyba je jasná "na servisnom kabliku" ak aj na silovom kábli chýba určitá hodnota max. voltáže baterie tak je asi pravdepodobne vadný jeden článok..... a vtedy skús ešte ako poslednú možnosť postup ako ti písal "buro353".....pokial to nepomôže tak ju reklamuj..... |
PeCh modelár Príspevkov: 137 Moje modely Poslať správu |
Ja mám tiež jeden aku (500/3S), ktorý sa správa divne. Dám ho nabíjať ako 3S a nabíjačka niekedy (nie vždy) pri kontrole vypíše, že je len 2S, no keď potvrdím, že nabíjať ako 3S, tak ho normálne nabije. Keď by som ho potom ešte skúsil nabíjať, tak ukáže, že je 3S. A minulý týždeň sa mi stalo, že LiPo alarm mi zapípal, že je už malé napätie, tak som pristál, po pristáti ukazoval, že napätie stúplo na 3,54 V/článok, tak som som ho ešte pustil, zachvíľu začal opäť pípať a neprestal ani po pristáti. Tam ukazoval, že jeden článok má už iba 2,99 V, ostatné dva 3,4 V. Rýchlo som ho hodil na nabíjačku a nabíjačka ukazovala, že mal jeden článok má 3,3 V a dva články po 3,4 V a behom chvíľky (cca 1-2 minúty) som ich prúdom 0,4 A dobil na 3,5 V/článok (dodal som im 10 mAh). Následne som nabíjal s 0,3 A necelú hodinu až na storage napätie 3,84 V (dodal som im ďalších cca 250 mAh). V každom prípade je to trocha divné. Hlavne ma prekvapilo, že LiPo alarm a nabíjačka ukazovali rôzne napätie pre jeden článok, pre ostatné sa prakticky nelíšili (aj keď je to rozdiel vlastne len 10 %). Ďalej, že nabíjačka niekedy nevie detegovať 1 článok (ale nemá problém ho nabiť), LiPo alarm nemá problém s detekciou. Nech je to ako je, v sfére hobby zariadení nemôžeme rátať s tým, že meranie bude presné. |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Autor: VladoVrancik
Správa zaslaná: 3. 8. 2015 o 19:29
Osobne lipoalarmu nedoverujem a pouzivam ho iba a vylucne na to aby som vedel kedy pristat a ne na meranie jednotlivych clankov na to je podla mna prilis nepresny napriklad dnes som nabijal 1500mah baterku 3S mal som dostatok casu tak som ju nechal zbalancovat nabijacka po nabiti ukazovala presne 4,2V na kazdom clanku ale spolu mala baterka 12,5V napojil som ju na lipo alarm ten ukazoval na 1 clanku 4,21V na 2 clanku 4,18V a na 3 clanku 4,20V trosku som sa zlakol ze mi nabijacka prebija jeden clanok a tym mi nici baterky ale pre istotu som si to este skontroloval avometom a vsetky 3 clanky maly zhodne 4,19V tym sa iba potvrdzuje ze lipoalarm treba brat z rezervou a pouzivat iba na sygnalizaciu poklesu napetia na clanku k tomu co pises ze bateria je divna a opis co robi je v podstate normalne ked letis a mas odber z baterie je napetie mensie ako ked pristanes a casom po pristati este stupne.chyba bola ze si s tou baterkou este vzlietol preto mohlo uz na slabej baterke potiahnut viac stavy z jedneho clanku ja mam nastavene a odskusane ze lipo alarm zacne pipat pri poklese napetia pod 3,5V to mam istotu ze ak 5 minut po pristati odmeriam baterku ma 3,7V na kazdom clanku samozrejme niekedy sa stane ze niektory clanok ma o 0,1 ci 0,2V menej alebo viac ale to je v poriadku |