autor | správa | |
pf1960 modelár Príspevkov: 739 Moje modely Poslať správu |
Skúste poradiť - mám dva identické motory (HET 2W-20), dve identické dmychadlá (VASA 64mm) a tri regulátory (2 identické). VASY sú spárované s motormi (SET). Porovnával som oba sety so všetkými kombinácie regulátorov a výsledok je následovný: 1. SET - so všetkými regulátormi - odber na maxime 37A 2. SET - so všetkými regulátormi - odber na maxime 30A. čo je dosť podstatný rozdiel. Takže otázka - čo môže spôsobiť až taký rozdiel? Je to iba v motore, alebo tam vstupuje aj prvok dmychadla? Dík |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Teoreticky motory žerú možno 1-2A, samotné bez zaťaženia, takže takmer všetok odber je daný LEN prvkom dmychadla... Ale podstatné sú aj otáčky na volt, to KV, čiže ako chce ten motor točiť.. To je dané aj počtom závitov, ale aj silou magnetov (čím slabšie, tým vyššie otáčky, vyšší prúd.. v tomto prípade horší motor bude ten s vyššími a väčším prúdom..) Alebo naopak, otáčky sú dané aj EFEKTÍVNYM napätím takže každý pridaný odpor ho zníži a s ním aj otáčky a teda príkon/prúd. (nedobre letovaný konektor motora?) Takže by si v prvom rade mal porovnať otáčky - ak nie zmerať, tak ich pusti naraz a počúvaj. Ak to čo žerie viac pobeží aj rýchlejšie, nesedí KV motorov. Ak naopak bude žrať viac prúdu a netočiť sa až tak (alebo len takmer rovnako,) tak je buď nevyvážené alebo aspoň o milimeter väčšie alebo krivé... Alebo ten druhý čo žerie menej ale aj menej točí, má väčší odpor - pusti 1A cez vinutie a zmeraj stratu v milivoltoch a porovnaj s druhým (len na chvíľku nech nezhorí). Alebo tam kde žerie a netočí sa, je nejaký iný problém s motorom (nezdá sa mi že by tak malý nárast že o 20 percent mohlo byť niečo vážnejšie, medzizáviťák motoru by odber asi najmenej zdvojnásobil..). |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 739 Moje modely Poslať správu |
Kukám na merače otáčok - existuje nejaký aj na EDF? Videl som iba na vrtule. Faktom je, že na tom s nižším odberom (nazvime ho slabší) som odstraňoval izoláciu na prívodných kábloch motora - spätne som ich zaizoloval iba zmršťovačkou - možný zdroj problému??? Oba motory majú samozrejme identické kV (teda podľa štítku) - večer ten slabší z EDF vyberiem, skúsim pootočiť klieštinu či to nepomôže pri vyvážení, pravdou je, že má - oproti tomu silnejšiemu - oveľa "nekultivovanejší" zvuk - nie je taký čistý ani nenebieha tak kľudne a plynulo ako ten prvý (ale zase ani viditeľne netrhá). |
|
marianr modelár Príspevkov: 1466 Moje modely Poslať správu |
To je jedno, vydelíš počtom listov a vynásobíš 2. A či sú rovnaké, zistíš aj bez bulharskej konštanty. |
|
pf1960 modelár Príspevkov: 739 Moje modely Poslať správu |
Díky za rady - otáčkomer zatiaľ nemám tak to dnes nevyriešim. Tak u slabšieho som preletoval konektory, pootočil klieštinu - výsledok je ten istý. A všimol som si, že v určitej pozícií káblov motor cuká - čo by odpovedalo zlému kontaktu - bohužiaľ asi priamo pri vstupe do motora resp. až v púzdre. No a včul babo raď - ani len netuším ako sa dá do inrunnera dostať a prepájať káble... |
|
devinska modelár Príspevkov: 2 Moje modely Poslať správu |
Poprosim o radu aky jednosmerny motor 12 V mam dat do lodky aby nezralo baterky a isiel priemernou rychlostou.Kupil som 2x motor https://www.rcsvet.sk/stejnosmerne/12277-graupner-speed-700-bb-turbo-12-v-4013389133739.html ale nie som spokojny taha mi to do jednej strany.Ďakujem za kazdu radu |
|
TomasBa modelár Príspevkov: 480 Moje modely Poslať správu |
Nemas len pridretu hriadel na jednej strane popripade zle vytrimovanu lod? Lebo plechy same o sebe moc nezeru a ked tam das napr 600vku bude mat vetsi odber lebo bude viac zatazena |
|
marek4444 modelár Príspevkov: 476 Moje modely Poslať správu |
Autor: marek4444
Správa zaslaná: 7. 7. 2017 o 13:08
Bude potrebný trošku detailnejší popis, aký je trup lode(aspoň rozmery, hmotnosť, výtlak) aké sú šróby(vrtule) priemer , smer otáčania, počet listov, stúpanie, plocha listov, maximálne otáčky atď(aspoň niečo z toho), použitý zdroj(zdroje). Potom môžeme začať dumať kde môže byť chyba. Keď je vyvážená sústava tak je aj odber malý a batérie vydržia dlho. Pre istotu si treba overiť správnosť otáčania vrtulí, a lepšie je keď sú protibežné - jedna pravá druhá ľavá, netreba na to zabudnúť pri zapojení. Na vrtule s veľkým záberom nemôžeš dať vysokootáčkový motor s nedostatočným výkonom lebo sa bude silno hriať a nakoniec odíde,. |