autor | správa | |
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Cafte
Pomaly ale isto sa ucim s mojim vrtulnikom ( http://rcmodely-forum.sk/mini-titan-e325-se-t718.html ) visiet zatial len nosom od seba. Problem nastal ked po cca 4 min vysenia motor jemne spomalil po dalsich asi 30sek. sa jednoducho vypol a vrtulnik padol na zem asi z 1m vysky. Chvalabohu mam dost mohutny treningovy kriz takze tento pad bol uplne bez ujmy. Najprv som myslel ze to bude baterkou ale toto sa opakovalo aj pri dalsich baterkach. Som este pomerne cerstvy zaciatocnik co sa tyka lietania ale nieco mi vravy ze 4min su na visenie dost kratka doba a nahle vypnutie motora je tiez dost nebezpecne. Rozmyslal som ci to nebude nastavenim ESC alebo pitch curve a trottle curve. Pridavam aj moje nastavenia ak by niektory z vrtulnikarov videl nejake zle nastavenie dajte mi prosim vediet ESC: Ochrana baterii- Standard protection Li po-Li On Motor triming- Standard triming Brake mode- no brake Throttle sensitivity-Standard sensitivity Flying mode- helicopter mode without governor THROTTLE CURVE: P1-0% P2-45% P3-65% P4-85% P5-95% PITCH CURVE: P1-40% P2-47% P3-75% P4-75% P5-100% Chcem sa tiez spitat alo velmi maju byt dotiahnute listy na hlave hlavneho rotora... |
|
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Listy by nemali logat, ale zato ani nie napevno... Ale expert niesom
TO vypinanie vidim tak, ze regulator vypina pri vysokom napati este,.. Nastav si ved letovy cas, a lietaj len tolko.. Kolko si asi lietal ? |
|
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
No bolo to asi 4min a aj napriek tomu ze je to vysenie mam pocit ze je to dost malo. Niekto tu myslim pisal o 8min pri vyseni co je raz tak dlhsie... este som zabudol dopisat ze ked sa motor vypne a ja stiahnem plyn a potom zas pridavam vsetko funguje ako predtym akurat ze max taku 1 min. Niesom znalec ale mam s toho pocit akoby sa nieco prehrievalo... |
|
dertypek modelár Príspevkov: 226 Moje modely Poslať správu |
sak ano 8 minut ale pri akych baterkach |
|
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Skus tam dat iny regulator, ci to tiez spravi.. |
|
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Regulator je podla vsetkeho dobry... vlastne oreginal na mini titan. Dost som brazdil internet ohladom spraneho nastavenia kriviek plynu a kolektivu a teraz mam v tom uz uplny chaos . Pozeral som rozne odporucania na mini titan a kazdy odporucal nieco ine. Vacsinou slo vsak o nastavenia pre 3d lietanie . Spomenuty bol governor mod (nastavytelny aj na mojom ESC)ale nikde som akosik nemohol najst vysvetlenie naco a kedy je je vhodny. Ja som to nastavoval podla manualu ale bolo tam napisane ze to nastavenie mam skonzultovat zo skusenejsim vrtulnikarom. Mozno by bolo fajn ak by mi niekto poradil nastavenie kriviek podla svojho zalietaneho mini titana. |
|
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Pocit ze to bude v tych krivkach mam preto ze ze som si vsimol ze po lietani (vyseni ) bol dost zohriaty motor a neskutocne horucy regulator (nedal sa drzat rukou) . Mam pocit akoby som to cele nejak pretazoval... ...a pritom nerobym pri vyseni nejake exra zasahy do riadenia... |
|
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
Nemas privysoke otacky? |
|
mikyno12 modelár Príspevkov: 119 Moje modely Poslať správu |
a takto skusit inu baterku?
ked tade prechadza velky prud, tak je to teple |
|
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
No to si nemyslim . Plyn mam pri vyseni tak na 60-70%. Ajked pravda je taka ze nemam predstavu ako si mozem zmerat otacky... |
|
Brano team RCPortál Príspevkov: 3266 Moje modely Poslať správu |
No, napriklad otackomerom ?
V navode by mohlo mozno byt, ake otacky by mal mat.. Hmm, neviem ale, podla mna je OK, ze je ten motor horuci.. |
|
etrax modelár Príspevkov: 21 Moje modely Poslať správu |
Nazdar,
neviem ci to je este aktualne, ale tento tvoj problem mi vychdza na to ze regulator vypina motor kvoli vybitiu baterie. Takze zmeraj po takomto vypnuti clanky na baterii. Lietam s M E325 a tento problem som mal az ked som vymenil setovy motor za nieco silnejsie. Moze to takisto sposobovat velky uhol nabehu listov a takisto velky pastorok na motore (13Z je v pohode, 15Z je vela), ja teraz pouzivam 12Z a iny motor a snazim sa o najvacsie otacky aby to vladalo pri akrobacii. Napis to napatie na clankoch po lete a budem ti mozno vediet poradit co dalej |
|
RE-Wolwer modelár Príspevkov: 60 Moje modely Poslať správu |
Nazdar
Sorry ze som sa dost dlho neozval ale bol som trochu zaneprazneny poslednych par tyzdnov. Kazdopadne som premeral baterky tak ako si pisal takze pred letom to bolo 12.59v a po skonceni 10.31v. Pri lietani (vyseni) som mal kabinu zlozenu a vrtulnik som trapil cca9 min tak ma napadlo ci tomu zvlastne dlhemu (aspon u mna) letu nepomohlo aj lepsie chladenie motora esc alebo baterky ...(neviem je to len taka myslienka...) |
|
Alfa modelár Príspevkov: 1825 Moje modely Poslať správu |
Nazdar. Mini Titan lieta super so setovým motorom aj regulátorom. Daj tam 13Z pastorok.Krivku kolektivu nastav lineárne od 0 do 100%.Základ je aby si mal v strede knipla kolektívu 0 Stupňov nábehu listu. Ak si začiatočník tak si nastav na kolektive max.8 stupňov plusu aj mínusu.Ak budeš mať málo mínusu bude sa ti velmi zla dostávať vrtulník dolu už len za mierneho vetra. Regulátor so stavebnice funguje perfektne v governor móde.Na prvý plyn si ho nastav na 65% a na druhý plyn 85%.Neviem aké používaš baterie,ale ak tam máš nejakú čínu tak sa potom nečuduj že ten regulátor sa ide zblázniť. |
|
etrax modelár Príspevkov: 21 Moje modely Poslať správu |
Asi to bolo kvoli prehriatiu regulatora, a teplena ochrana znizila vykon, skus zalozit kabinu a zvysit otacky o 5% ako sa zmeni cas ked to vypne. Ako mas nastavenu Battery protection ? |