Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5 6 7 8
autor správa
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: mior Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 16:19
Áno, myslím to smrteľne vážne!

Ja ale NEpíšem, že motor má otáčky presne závislé (úmerné) na šírke riadiaceho impulzu, vstupujúceho do regulátora, bez ohľadu na to, do akej miery (akou vrtuľou) je motor zaťažovaný.

A vieč čo, naštvem ťa. Ja som to (čo spomínaš v tej garáži) meral. Nie síce v garáži, ale na pracovnom stole:
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=96&n=snimanie-otacok-elektromotorov
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=314&n=overenie--zistenie-parametrov-neznameho-motora

Ako môžeš vidieť, moje prístrojové vybavenie je dostatočné na to, aby som laserovým otáčkomerom zmeral otáčky motora a digitálnym osciloskopom zmeral frekvenciu obálky PWM signálu, teda frekvenciu točiaceho sa magnetického poľa v motore.
Ty si už niekedy niečo také vôbec meral, alebo si len tak "strelil" od pása?
Pochváľ sa! Ukáž!
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
Discovery
modelár

Príspevkov: 16

Moje modely
Poslať správu
Autor: Discovery Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 16:59
Mior, si teoretik a nemal by si sem pisat. Ty stale pises o motore bez vrtule a vsimol som si to aj v tom clanku. Na tomto fore nikoho nezaujima motor bez vrtule, uvedom si to. Akonahle das na hociaky motor vrtulu, tvoja teoria je blud.
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: mior Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 17:30
Takže teoretik, hovoríš?
Keď to hovoríš ty, tak dobre.

Tu sú dve videá: Na hriadeli motora je pripevnený magnet a otáčky motora sníma cievka - na obrazovke žltý priebeh.
Frekvenciu rotujúceho magnetického poľa zobrazuje modrý priebeh. Frekvencia magnetického poľa je u outrunerov závislá od počtu magnetov: tento konkrétny motor Turnigy ich má 14, usporiadaných tak, akoby ich bolo 7. Preto je frekvencia magnetického poľa PRESNE 7-násobne vyššia ako frekvencia otáčania rotora. Keby to bol inruner s jedným magnetom, tak by frekvencia nebola násobná ale rovnaká.
Na prvom videu je celkový pohľad na "pracovisko":
https://www.youtube.com/watch?v=zWtSFHBfOVY
na druhom je lepší pohľad na obrazovku:
https://www.youtube.com/watch?&v=QG6oOw7TJio
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
Discovery
modelár

Príspevkov: 16

Moje modely
Poslať správu
Autor: Discovery Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 17:45
Veď ti hovorim, ze tam nemaš vrtulu, daj tam normálnu vrtulu a teoria je včude
Atto
modelár

Príspevkov: 181

Moje modely
Poslať správu
Autor: Atto Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 18:20
Discovery:
Mior, si teoretik a nemal by si sem pisat. Ty stale pises o motore bez vrtule a vsimol som si to aj v tom clanku. Na tomto fore nikoho nezaujima motor bez vrtule, uvedom si to. Akonahle das na hociaky motor vrtulu, tvoja teoria je blud.

Chlapec môj, teraz si ale strelil capa.
Keby skôr, ako si napísal tieto riadky, si si pozrel na miorovu web stránku, veď dal niekoľko odkazov, tak by si videl, že mior je praktik aj s bohatými teoretickými vedomosťami.
Takže skoč sem: http://rcmodely.cevaro.sk/
je tam 10 článkov, dole pod nimi sú modré čísla 1 2 3 ...... a po kliknutí na každé číslo sa ti zobrazí ďalších 10 článkov. Ak si ich čoby len zbežne pozrieš, zistíš že nemáš pravdu.
Ale je možné, že patríš medzi tých, na ktorých adresu som pred pár dňami poznamenal toto:
Atto:
Chlapi, Marian a Laco.
Dospel som k podozreniu, že tu (aspoň v tomto vlákne) nie je príliš veľký záujem o pochopenie fyzikálnej podstaty problému.
Takže sa už radšej o nič nesnažím.

Mior túto moju poznámku asi nečítal a tak sa snaží. Ale vyzerá to, že márne.
Mior, vy..r sa na to. Tu pochopenie nenájdeš.
Banjo
modelár

Príspevkov: 299

Moje modely
Poslať správu
Autor: Banjo Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 18:31
Discovery:
Veď ti hovorim, ze tam nemaš vrtulu, daj tam normálnu vrtulu a teoria je včude

A co sa stane podla teba ked tam da vrtulu ?
Bydlisko: Bratislava ( 65 rokov )
Discovery
modelár

Príspevkov: 16

Moje modely
Poslať správu
Autor: Discovery Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 18:40
Mior tu urcite pochopenie nenajde ak tvrdi, ze:
este raz citujem:
To znamená, že frekvencia točiaceho sa magnetického poľa (ktoré "vyrábajú" cievky statora na základe "pokynov" elektroniky) je PRESNE TAKÁ ISTÁ ako frekvencia otáčania rotora (magnetov). Len fáza (tu sa ale nazýva sklz) medzi nimi sa mení, väčšinou podľa zaťaženia
Plati to iba pre motor bez vrtule, co nema ziadny prakticky vyznam.
Fakt tu iba zahlcujete forum svojimi teoriami.
Toto vlakno sa tyka zhoreneho regulatora z lodky. Tak dajte nejaku prakticku radu, ktora by cloveku pomohla a memiesajte sem teoriu motorov bez vrtule.

Ked tam da vrtulu, tak realne otacky motora budu ovela mensie ako frekvencia magnetickeho pola z regulatora a strati sa aj linearna zavislost tychto 2 velicin, lebo krutiaci moment vrtule ma zhruba kvadraticku zavislost na otackach. Ak to s vrtulou prezenie, tak mu otacky klesnu aj na 1/2 a z toho motora aj regulatora mu ujde vsetok dym a bude si musiet ist do drogerie dokupit dym do elektroniky, aby mohol dalej pokracovat
Atto
modelár

Príspevkov: 181

Moje modely
Poslať správu
Autor: Atto Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 18:46
Vieš čo? Tipnem si.
Však ty netušíš, čo to tzv. točiace sa magnetické pole vôbec je? Však netušíš , čo to je synchrónny 3-fázový motor, čo to je asynchrónny 3-fázový motor, čo to je frekvenčný menič a už vôbec nevieš ako regulátor funguje?

Lebo toto vlákno je o regulátore. A Nicor7 chce(l) radu. A takú radu mu môže dať ten, kto tomu rozumie.
Ty regulátorom a 3-fázovým synchrónnym motorom rozumieš? Tak mu daj radu!

Asi nie, však. Ale predpokladám, že rozumieš spaľovacím motorom, trebárs takým, čo sú v autách.
Čo myslíš, keď taký motor beží na voľnobeh, tak pomer otáčok vačkového hriadeľa k otáčkam hriadeľa motora je iný ako keď idem po diaľnici 130-kou?

Alebo tu nikoho motor bežiaci na voľnobeh nezaujíma? Tak to budete musieť zisťovať za jazdy, v tej 130-ke!
Discovery
modelár

Príspevkov: 16

Moje modely
Poslať správu
Autor: Discovery Správa zaslaná: 23. 12. 2018 o 19:21
No prakticka rada by bola, ze napriklad sa mu mohla dostat do toho regulatora vlhkost a mohlo to sposobit skrat, alebo mal vadny konektor a ten sa mu prehrial, alebo mal jednoducho smolu a ten regulator mal vyrobnu vadu. Mne z Hoby Kingu poslali novy regulator, mne nezhorel ale proste fungoval len na prve pripojenie baterie a po vymene baterie uz nezapipal a ani nesiel. Poslali mi novy.
Atto
modelár

Príspevkov: 181

Moje modely
Poslať správu
Autor: Atto Správa zaslaná: 24. 12. 2018 o 08:56
Discovery:
... prakticka rada by bola, ze napriklad sa mu mohla dostat do toho regulatora vlhkost a mohlo to sposobit skrat ...

V aute?
Síce nevieme kadiaľ jazdil.
Discovery:
... alebo mal vadny konektor a ten sa mu prehrial ...

To sa tu riešilo prvé tri strany, možno viac.
Discovery:
... alebo mal jednoducho smolu a ten regulator mal vyrobnu vadu ...

Aj na to sa tu odpovedalo:
marianr:
Nevymýšľajte konšpirácie, proste šmejdový regulátor, treba kúpiť poriadny.
P.S. Urobiť závery podľa "pocitov" sa nedá.
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 24. 12. 2018 o 10:01
Ja som mal celé auto pod vodou a nič neodišlo. Sušil som 3 týždne.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
RedByron
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Autor: RedByron Správa zaslaná: 24. 12. 2018 o 12:25
To Atto: Súhlasím s tebou k príspevku o indukcii niekde vyššie na 95%. Len si uvedom, že existuje len magnetická indukcia - jej dôsledkom je napätie či prúd (elektrina). Elektrická indukcia v neexistuje (Je len dôsledkom magnetickej) - opäť tokom prúdu vzniká magnetické pole. Na pojmy si dávam pozor odkedy som sa súdil s poisťovňou kvôli indukcii napätia. Statická elektrina (ak si mysle toto) ti nezničí zariadenie pokiaľ nedôjde k toku prúdu (a tým magnetickej indukcii) a alebo k prerazeniu izolácie v dôsledku vysokej hodnoty napätia a zničeniu zariadenia "priamym" prúdom. Pokiaľ ide o twist- stále prízvukujem - potlačenie rušenia zvonku (napríklad od elektromotora) potlačíš len ak je signál vedený symetricky.
To Discovery: Skús si zapojiť dva hoci aj úplne rovnaké "BLDC" motory (strieďaky) na jeden regulátor čo to spraví (skúšal som kedysi pred časom ) . Pokus len na vlastnú zodpovednosť - zhorí ti buď regulátor alebo jeden z motorov. Preto na tej "synchronizácii" - aj keď netvrdím,že otáčky sú synchrónne ale nevylučujem ich či, nejaký "synchrónny pomer" alebo niečo v kombinácii so sklzom. Rád by som to pochopil do detailu, preto Atto založil nové vlákno kde by sme si to mali vysvetliť.
To Marinar: Záleží či vysušíš a jazdiš alebo len jazdíš. Môj ujo (naviedol ma ma na RC) oprával vždy televízor - je jedno aký starý elektrónkový alebo nový (Plazmy a LCD nie len ak mali ďalšie krycie sklo) - tak, že ho najskôr otvoril a vysprchoval (doslova).... .
Bydlisko: Dolný Kubín
Atto
modelár

Príspevkov: 181

Moje modely
Poslať správu
Autor: Atto Správa zaslaná: 24. 12. 2018 o 14:30
RedByron:
Len si uvedom, že existuje len magnetická indukcia - jej dôsledkom je napätie či prúd (elektrina). Elektrická indukcia neexistuje (Je len dôsledkom magnetickej) - opäť tokom prúdu vzniká magnetické pole.

A čo také MOSFET tranzistory?
Zaobídu sa bez elektrickej indukcie?

Lebo elektrická indukcia sa na internete spomína, v učebných textoch, vo Wikipédii, ...
mior
modelár

Príspevkov: 165

Moje modely
Poslať správu
Autor: mior Správa zaslaná: 24. 12. 2018 o 19:54
Discovery:
Mior tu urcite pochopenie nenajde ak tvrdi, ze, este raz citujem:

To znamená, že frekvencia točiaceho sa magnetického poľa (ktoré "vyrábajú" cievky statora na základe "pokynov" elektroniky) je PRESNE TAKÁ ISTÁ ako frekvencia otáčania rotora (magnetov). Len fáza (tu sa ale nazýva sklz) medzi nimi sa mení, väčšinou podľa zaťaženia

Plati to iba pre motor bez vrtule, co nema ziadny prakticky vyznam.
Fakt tu iba zahlcujete forum svojimi teoriami.
Toto vlakno sa tyka zhoreneho regulatora z lodky. Tak dajte nejaku prakticku radu, ktora by cloveku pomohla a memiesajte sem teoriu motorov bez vrtule.
Ked tam da vrtulu, tak realne otacky motora budu ovela mensie ako frekvencia magnetickeho pola z regulatora a strati sa aj linearna zavislost tychto 2 velicin, lebo krutiaci moment vrtule ma zhruba kvadraticku zavislost na otackach. Ak to s vrtulou prezenie, tak mu otacky klesnu aj na 1/2 a z toho motora aj regulatora mu ujde vsetok dym a bude si musiet ist do drogerie dokupit dym do elektroniky, aby mohol dalej pokracovat

Tu som si nesmelo dovolil, ak sa nenahneváš, niečo od "teoretikov", čo sa tým zaoberajú roky:
- je to práca o BLDC, čiže aj o tzv. EC-motoroch, čiže motoroch s elektronickou komutáciou, teda o rovnakých motoroch, ako sú tie naše - striedavé modelárske.
- keďže je to o BLDC, tak je pojednávané o mechanickej časti (samotnom 3-fázovom synchrónnom striedavom motore), ale ďalej aj o elektronických obvodoch, ktoré sa k motoru pripájajú, ktoré tú elektronickú komutáciu realizujú.
- sú tam spomenuté aj iné - modelárom povedomé pojmy, ako inruner, či outruner, takže sa to týka naozaj aj tých našich motorov.
- skratka EC, použitá v texte, znamená Elektronickú Komutáciu.
- podstatné fakty som si dovolil podtrhnúť.



Ak by si im chcel odkázať, že sú teoretici a že zahlcujú internet bludmi, lebo nemajú založenú vrtuľu, zoženiem ti adresu toho ústavu a povieš im to sám.
Bydlisko: NovéMesto nad Váhom
Discovery
modelár

Príspevkov: 16

Moje modely
Poslať správu
Autor: Discovery Správa zaslaná: 25. 12. 2018 o 18:31
V prvom rade ti želam vsetko dobré a vesely zbytok vianočných sviatkov.
Čo sa týka tých otacok motora, mozem povedat iba jedno: Ak das na ten isty motor rôzne vrtule a ostatne nezmenis, motor bude mat jednoznacne mensie otacky s tou vacsou vrtulou. To je proste fakt nevyvratitelny, overeny tisic krat. Ja hovorim o tzv. brushless outranneroch, s oddelenym ESC (regulatorom), ktorý dnes pouziva 99% modelarov. Nejdem teoretizovat a zaškatulkovavat tento motor medzi synchronne alebo asynchronne. Možno ty maš na mysli nejake ine motory.
Aby som nekecal, isiel som kvoli tomuto špecialne do garaže este raz si to overit, kym ti odpoviem. Vybral som slabsi motor, taký, co ubrzdim dvoma prstami ked stlacim vonkajsi plášť medzi prstami. Do systemu som zapojil watmeter z Hobby Kingu. Dal som asi 1/2 plynu, prud bol 1.3 A bez zataze.
Stlacil som plášť motora, bez problemov znizil otacky asi o 50% a nic katastroficke sa nestalo, narastol prud na 3.3 A. Zabrzdil som ho uplne , rotor sa trhal, nemal skoro ziadny moment a prud bol tiez trhany, blizky nule, zrejme regulator neda motoru zhoriet. Pustil som plášť motora a ten spokojne nabehol na nastavene otacky. Nemeral som, co vychadza z regulatora ale predpokladam, ze frekvencia regulatora sa neznizi ak pribrzdim motor. To by bolo divne. Takze iba tolko. Vyskusaj si to prosim ta sam, zober slabsi motor, ktory nemoze narobit nejaku paseku.
1 2 3 4 5 6 7 8
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 454 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 1 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: