autor | správa | |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Zdravím všetkých, pri uvažovaní nad stavbou nového modelu som pri listovaní jedným starším RC Revue narazil na kusú informáciu o použití akéhosi samodomo motora pre model Supermarine Spiteful s dvomi protibežnými vrtuľami. Táto koncepcia ma celkom zaujala, ale na nete som nenatrafil na nejaké presnejšie informácie. Vedel by mi niekto túto problematiku trochu ozrejmiť? Za odpovede vopred ďakujem Ešte doplním, že sa jedná o elektro pohon, uprednostňujem striedavé motory. |
|
genius3258 modelár Príspevkov: 988 Moje modely Poslať správu |
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10591__CR23M_Contra_Rotating_BL_System1550kv_.html pár takých zázrakov sa vyrába ale je to dosť drahé (aspoň premňa) a potrebuješ dva regulátory |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
http://www.pjs.cz/product_info.php?cPath=1&products_id=52 |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
vidím, že som zle hľadal, ďakujem chlapi, pomohli ste mi. Ešte by ma zaujímal pomer hmotnosti k výkonu, keďže treba dva regulátory, treba aj akumulátor dvojnásobnej kapacity, alebo dva akumulátory, čo sa isto prejaví na hmotnosti. Na druhej strane ale určite vzrastie ťah, vzhľadom na dve vrtule. |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Stále ti bude vychádzať pomer ťahu a hmotnosti výhodnejšie pohon jednovrtuľový , iné to bude ak použiješ dva motory ako dvojmotorák tam je nárast ťahu kvadratický .Vrtule za sebou musia mať rôzne stúpanie tak že zadná má o palec väčšie. |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
Mozes to este spravit aj tak ze, budes hnat motorom len jednu vrtulu a druhu lavotocivu nechas volnu na loziskach za tou hnanou, na zemi je to efektne a vo vzduchu to vidno nieje lebo ju bude roztacat prud vzduchu z prednej vrtule ... |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
ale to sa ta druha vrtula sprava ako brzda, co sa mne teda len pre efekt nepaci, skor ma zaujala moznost eliminacie tociveho efektu, teda priamociary tah. neni vela strojov, co to pouzivali, Spiteful/Seafire , Tu-95 a ostatni z jeho rodiny, Fairey Gannet, dokonca posledne vyvojove stadia P-47 |
|
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
ja viem co mas na mysli ale prave preto to nemalo vela strojov lebo sa to v praxi vobec neosvecilo je to zvysena hlucnost vybracie spotreba nizka ucinnost prave kvoli protibeznosti ak su vrtule hned za sebou tak na druhej vrtuli na jej listoch nevznika 100% laminarne prudenie a tym padom je menej ucinna kompenzuje sa to vyssim stupanim ale to tiez nieje ono a toho otacaveho momentu sa zbavit neda mozes ho maximalne len trocha obmedzit. Iny pripad je ked ja jedna vrtula vpredu ako tazna a jedna na chvoste ako tlacna.tam uz je turbulentne prudenie od prvej vrtule eliminovane kridlami lietadla a teda nema vplyv na obtekanie vzduchu okolo listov zadnej vrtule... ako Dornier Do 335 Pfeil (Arrow) http://www.youtube.com/watch?v=jK8ydLY5QHQ |
|
Joba modelár Príspevkov: 1405 Moje modely Poslať správu |
Je to eliminované len čiastočne podobný problém ako v tandeme tiež sa musí použiť v zadu s väčším stúpaním ,odskúšané na tachikawa Ki 94 http://www.flyingdevils.sk/index.php?option=com_easygallery&act=photos&cid=834&Itemid=33 |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Autor: Jano Prsanec
Správa zaslaná: 8. 11. 2012 o 08:41
To stupanie druhej vrtule je logicke, kedze predna uz podstatne urychli prud vzduchu, zadna by ho v podstate brzdila, ak by mala rovnake stupanie. Na stavitelnych vrtuliach ziadny problem, no pri pevnych sa to dal asi len odhadnut. Netvrdim, ze sa do toho budem hned pustat, len som chcel trosku viac o tom vediet |