Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 5. 11. 2012 o 13:41
Zdravím všetkých, pri uvažovaní nad stavbou nového modelu som pri listovaní jedným starším RC Revue narazil na kusú informáciu o použití akéhosi samodomo motora pre model Supermarine Spiteful s dvomi protibežnými vrtuľami. Táto koncepcia ma celkom zaujala, ale na nete som nenatrafil na nejaké presnejšie informácie. Vedel by mi niekto túto problematiku trochu ozrejmiť? Za odpovede vopred ďakujem
Ešte doplním, že sa jedná o elektro pohon, uprednostňujem striedavé motory.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
genius3258
modelár

Príspevkov: 988

Moje modely
Poslať správu
Autor: genius3258 Správa zaslaná: 5. 11. 2012 o 14:59
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10591__CR23M_Contra_Rotating_BL_System1550kv_.html
pár takých zázrakov sa vyrába ale je to dosť drahé (aspoň premňa) a potrebuješ dva regulátory
Bydlisko: Ružomberok ( 26 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 5. 11. 2012 o 15:51
Jano Prsanec:
Zdravím všetkých, pri uvažovaní nad stavbou nového modelu som pri listovaní jedným starším RC Revue narazil na kusú informáciu o použití akéhosi samodomo motora pre model Supermarine Spiteful s dvomi protibežnými vrtuľami. Táto koncepcia ma celkom zaujala, ale na nete som nenatrafil na nejaké presnejšie informácie. Vedel by mi niekto túto problematiku trochu ozrejmiť? Za odpovede vopred ďakujem
Ešte doplním, že sa jedná o elektro pohon, uprednostňujem striedavé motory.

http://www.pjs.cz/product_info.php?cPath=1&products_id=52
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 5. 11. 2012 o 19:32
vidím, že som zle hľadal, ďakujem chlapi, pomohli ste mi. Ešte by ma zaujímal pomer hmotnosti k výkonu, keďže treba dva regulátory, treba aj akumulátor dvojnásobnej kapacity, alebo dva akumulátory, čo sa isto prejaví na hmotnosti. Na druhej strane ale určite vzrastie ťah, vzhľadom na dve vrtule.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 5. 11. 2012 o 20:53
Stále ti bude vychádzať pomer ťahu a hmotnosti výhodnejšie pohon jednovrtuľový , iné to bude ak použiješ dva motory ako dvojmotorák tam je nárast ťahu kvadratický .Vrtule za sebou musia mať rôzne stúpanie tak že zadná má o palec väčšie.
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
Ludo
modelár

Príspevkov: 773

Moje modely
Poslať správu
Autor: Ludo Správa zaslaná: 6. 11. 2012 o 09:34
Mozes to este spravit aj tak ze, budes hnat motorom len jednu vrtulu a druhu lavotocivu nechas volnu na loziskach za tou hnanou, na zemi je to efektne a vo vzduchu to vidno nieje lebo ju bude roztacat prud vzduchu z prednej vrtule ...
Bydlisko:
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 6. 11. 2012 o 21:07
ale to sa ta druha vrtula sprava ako brzda, co sa mne teda len pre efekt nepaci, skor ma zaujala moznost eliminacie tociveho efektu, teda priamociary tah. neni vela strojov, co to pouzivali, Spiteful/Seafire , Tu-95 a ostatni z jeho rodiny, Fairey Gannet, dokonca posledne vyvojove stadia P-47
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
Ludo
modelár

Príspevkov: 773

Moje modely
Poslať správu
Autor: Ludo Správa zaslaná: 6. 11. 2012 o 21:42
ja viem co mas na mysli ale prave preto to nemalo vela strojov lebo sa to v praxi vobec neosvecilo je to zvysena hlucnost vybracie spotreba nizka ucinnost prave kvoli protibeznosti ak su vrtule hned za sebou tak na druhej vrtuli na jej listoch nevznika 100% laminarne prudenie a tym padom je menej ucinna kompenzuje sa to vyssim stupanim ale to tiez nieje ono a toho otacaveho momentu sa zbavit neda mozes ho maximalne len trocha obmedzit. Iny pripad je ked ja jedna vrtula vpredu ako tazna a jedna na chvoste ako tlacna.tam uz je turbulentne prudenie od prvej vrtule eliminovane kridlami lietadla a teda nema vplyv na obtekanie vzduchu okolo listov zadnej vrtule... ako Dornier Do 335 Pfeil (Arrow) http://www.youtube.com/watch?v=jK8ydLY5QHQ
Bydlisko:
Joba
modelár

Príspevkov: 1405

Moje modely
Poslať správu
Autor: Joba Správa zaslaná: 7. 11. 2012 o 17:44
Ludo:
Iny pripad je ked ja jedna vrtula vpredu ako tazna a jedna na chvoste ako tlacna.tam uz je turbulentne prudenie od prvej vrtule eliminovane kridlami lietadla a teda nema vplyv na obtekanie vzduchu okolo listov zadnej vrtule...

Je to eliminované len čiastočne podobný problém ako v tandeme tiež sa musí použiť v zadu s väčším stúpaním ,odskúšané na tachikawa Ki 94
http://www.flyingdevils.sk/index.php?option=com_easygallery&act=photos&cid=834&Itemid=33
Bydlisko: Bratislava -Karlova Ves ( 58 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 8. 11. 2012 o 08:41
To stupanie druhej vrtule je logicke, kedze predna uz podstatne urychli prud vzduchu, zadna by ho v podstate brzdila, ak by mala rovnake stupanie. Na stavitelnych vrtuliach ziadny problem, no pri pevnych sa to dal asi len odhadnut. Netvrdim, ze sa do toho budem hned pustat, len som chcel trosku viac o tom vediet
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 759 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 3 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: mojo, maxim,