Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3 4 5
autor správa
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 12. 7. 2017 o 21:19
ahoj všetci čo vás táto téma zaujíma... chcel by som tu dávať info o celoslovenských a zahranićných akciách, keďže mnohí z vás nevedia, kde sa k týmto informáciám dostať....
Ohľadne slovenského RC-Trial a Expedičného jazdenia sú informácie na stránke:
http://www.rcexpedition.sk/

ohľadne zahraničného jazdenia sú informácie na rôznych fórach....české je celkom známe u nás, ja chodím jazdiť do maďarska, takže toto sledujem a budem vám dávať info o tomto...
V maďarsku sa jazdí prevažne trial... hlavne v okolí budapešte.. max do 60km.... čo je pre mnohých z nás dobre dostupná oblasť.... jazdí sa jednak v lesnom teréne ako aj horskom kamennom, a je tu aj miesto pre nás zvláštne... na plážovom kúpalisku v bývalej pieskovej bani.... terén pre nás takmer neznámy....

RC4WD scale trial championship 2017 - Öböl music beach night race

ako som sa rozprával s viacerými z vás.... v noci z 22. - 23. 7. bude ďalší ročník nočného preteku v mestečku Dorog.... na pláži "Öböl music beach"



miesto nájdete, keď do googlemaps alebo facebook zadáte " obol music beach "
príchod bez platenia vstupu ........................od 16:00
prebierka áut ........................................................... 20:00
štart preteku...............................................................21:30

- chcel by som len upozorniť, že ide o plné preteky seriálu "RC4WD scale trial championship 2017" ..... teda nie pohodová vychádzka ako na našich expedičkách, ale poctivá jazda na trati
- povolené je len scale osvetlenie na autách.... teda normálne reflektory aut a rampy.....žiadne pridrótované čelovky, baterky či mobily...
- vlaňajšie preteky končili okolo štvrtej hodiny ráno.... ano, už svitalo.....

štartuje sa v troch kategóriách...... street, ultimate, kit

pokiaľ má niekto záujem, môže sa nahlásiť priamo na stránke organizujúceho klubu HRCCT......
http://www.scale4x4rc.hu/phpBB3/viewtopic.php?f=95&t=1131 - ale ak si spomínam vstup na stránku vyžaduje registráciu a prijatie vedením klubu..... alebo mi dáte vedieť a prihlásim vás ja

pokiaľ máte otázky.... dávajte....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1964

Moje modely
Poslať správu
Autor: misho222 Správa zaslaná: 13. 7. 2017 o 07:49
HMMMMM nočné jazdy to ja rád
Peťo toto znie zaujímavo, začínam pripravovať auto

Ako je to s pravidlami a podmienkami ? viem že môj prcek je na slovensku podrozmer, ako je to v Maďarsku ?
Druhá: povolené osvetlenie- podsvietenie kolies je v poriadku ?
Tretia: ty ideš ?
Bydlisko: Senec ( 44 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 13. 7. 2017 o 15:33

- tvoj prcek.... sú dané minimálne šírky.... ale presné pravidlá pripájam nižšie
- podsvietenie kolies.... asi by ťa kvôli tomu nevylúčili... skôr ide o to aby osvetlenie bolo normálne ako na autách... teda nie polovnícka baterka na streche... a podsvietenie auta si aj pri veľkých robí kde kdo
- no a ja? ak sekerky nebudú padať tak samozrejmeže idem



Šampionát HRCCT 2017 – Maďarsko
Súťažné a stavebné pravidlá – aktualizované

Viackolový scale - trial šampionát uskutočňovaný na rôznych povrchoch a terénoch....
Všeobecný popis áut všetkých kategórií
- Do súťaže sú pripustené autá s plastovou, drevenou alebo kovovou karosériou
- Hodnotené môžu byť len autá s kompletnou karosériou – hlavne nárazníky, blatníky, dvere,
korba, atď.... nie sú pripustené nedokončené stavby bez hlavných častí
- Predné okno je povinné, za jazdy nesmie byť sklopené
- Pri uzavretej karosérii sú povinné dvere. Pri kabrio prevedení , alebo trubkovej konštrukcii je
povinný kompletný interier – 2sedačky, palubná doska, radiaca páka, pedále, tapacír dverí...
Pokiaľ je na uzavretej karosérii spustené okno, postačuje polointerier...
- Pri kabrio prevedení musí byť za sedačkami ochranný rám s výškou a šírkou v realistických
rozmeroch...
- Povinný nárazník vpredu aj vzadu
- Všetky na aute použité pneumatiky musia byť rovnakého rozmeru a druhu
- Blatníky – výrezy na kolesá sa smú vyrezať len natoľko, nakoľko to je u aut skutočných
sériových prípadne súťažných.... hraničné prípady doložiť fotografiami a nechať posúdiť
organizátorom súťaže najlepšie ešte počas stavby aby sa predišlo vylúčeniu auta zo seriálu
- Blatníky musia byť pevne napojené na karosériu
- Riaditeľná smie byť jedine predná – prvá náprava... ostatné musia byť pevné, neriadené
- Elektronika musí byť pevne pripojená na podvozok, nesmie byť na nápravách alebo linkoch
- Elektronika musí byť v aute zakrytovaná, nesmie sa dať vidieť z vonka, ani v interiery
- Do súťaže sú pripustené všetky autá ktoré majú „scale“ karosérie v skutoćnosti existujúceho
terénneho alebo nákladného auta
Vlastné stavby
- Každá samostatná stavba ktorá nemá oporu v skutočnom aute podlieha saostatnému
posúdeniu organizátora seriálu – je vhodná konzultácia pred a počas stavby aby sa vylúčila
neskoršia diskvalifikácia auta
- Podvozok musí mať základ v sériových komponentoch alebo musí mať rebrinovú konśtrukciu
... podvozok a aj naň uchytená karoséria musia mať realistické rozmery, proporcie
- Povolená je demontáž a montáž fabrických dielcov
- Povolené sú vlastné stavby podvozkov, prevodoviek, rozvodoviek, náprav a vśetkého, čo má
auto namontované počas jazdy
- Zakázaný je DIG, ako aj akékoľvek mechanické alebo elektronické brzdenie samostatnej
jednej nápravy
- Okrem samonosných náprav (CC, CX) je povolený len rebrinový rám.. pokiaľ skutočné auto
má inú konštrukciu, treba konzultovať s vedením súťaže...
- Crawler – podvozky sú jednoznačne zakázané..
Zavesenie náprav
- Povolené je nezávislé zavesenie kolies, pevné nápravy a ich kombinácia
- Autá musia mať 4 tlmiče
- Tlmiče spájajú nápravy s podvozkom bez ďalších súčastí ... zakázané sú rôzne páky, kĺby,
tiahla... z tohto je výnimkou kategória street, kde je povolené cantilever uchytenie s tlmičmi
maximálne 50mm dlhými...
Pohon
- Pohon zaobstaráva 1ks elektromotora... jeho výkon, ako aj výkon a napätie pohonnej batérie
nie sú obmedzené
Pohyb vozidla
- Pohyb auta smie by´t len pomocou kolies namontovaných na aute.... výnimkou je pohyb
pomocou navijáku, kde nie je potrebné aby sa kolesá odvaľovali po trati, môžu sa šmýkať....
- Pohyb zabezpečuje 1ks motora, a 2 resp 3 kardanové hriadele... systém MOA je zakázaný
Pojazdové plechy a ich použitie
- Na vozidle sa smú použiť pojazdové (vyprosťovacie) plechy rozmerov max 120x40x5mm,
pričom použiť sa môžu len tie, ktoré sú počas jazdy na vozidle. Použitie musí byť ako v reále..
žiadna iná súčasť auta sa nesmie pouźiť na zlepšenie prejazdnosti auta (bočnica, plato,
krabice.... ) ak sa predsa len použijú nepovolené časti, ide za to trest v hodnote vynechanej
branky
- Materiál plechov je voľne voliteľný, ale výzor musí byť blízky skutočnému....
Naviják a použitie
- Pouźitie navijáku je povolené, ale každé 1 ukotvenie/prekotvenie lana sa počíta za 5 bodov
- Za nové použitie navijáku sa považuje aj utrhnutie lana a znovuzavesenie/nadviazanie lana..
- Pokiaľ využijeme triangulaciu, za nove navijákovanie sa považuje aj preloženie vrcholového
bodu
- Použiť sa smú len komponenty ktoré sú na aute počas jazdy
- Ako uväzný bod môžeme pouźiť akýkoľvek terénnyalebo rastlinný prvok do ktorého uchytíme
lano alebo kotvu
- Pokiaľ nie je žiadny úväzný bod, poźiada sa rozhodca o položenie nohy na istý bod a jeho
topánka je úväznym bodom.... táto sa počas použitia navijáku nemôže pohnúť... nové miesto
topánky znamená ďalší úväz...
Ťažné lano
- Na aute sa nachádzajúce ťažné lano slúži len na predlženie navijákového lana
Povinné vybavenie vozidiel:
V každej kategórii musia byť na viditeľnom a dosiahnuteľnom mieste nasledovné prvky výbavy:
- Naviják – funkčný alebo atrapa
- Bedňa
- Použiteľné ťažné lano
- Kanister na palivo
- Predné stierače
- Lekárnička
- Realistická ŠPZ
- Pullpal
- Pojazdový plech
- Elektronika zabezpečená proti vode
- Náhradné koleso
- Všetko vybavenie musí byť realisticky uchytené – nie napr. prilepený kanister uprostred
plochy...
Prísluśenstvo musí byť na viditeľnom mieste.... za každý chýbajúci prvok je 30 trestných bodov
Príslušenstvo nemôže byť vyhotovené z papiera

Pravidlá špecifické pre jednotlivé kategórie:
Street – class 1


- Karoséria musí smerom dopredu a dozadu prekrývať kolesá... kolesá nemôžu byť
predsadené... do bokov smie koleso – disk pretŕčať mimo karosériu max 5mm – ako
rozšírenia sa môžu použiť len zhodné s fabrickými (napr loops, RC4WD, SDI)
- Pokiaľ disk neprečnieva zpod karosérie – získava auto 5 bonus bodov
- Kolesá sa musia nachádzať presne pod výrezmi blatníkov
- Karoséria musí byť tuhá – nie lexan
- Povinné čelné a predné bočné sklá.... ak sú bočné spustené, musí by´t minimálne pol-interier
- Ak sú bočné okná vytiahnuté a je vystavaný interier – 5 bonus bodov
- Povinný predný a zadný nárazník v dĺžke prekrývajúcej minimálne čelnú šírku auta
- Kolesá: disky 1,55.... 1,7..... 1,9“, pneumatika max 105mm
- Odklon tlmičov od kolmice max 20 stupňov
- Eozchod kolies min 190mm – vonkajšia hrana pneumatík
- Šírka karosérie min 160mm – merané pri klučke
- Rázvor kolies min 242mm
- Nie je prípustné karosériu upravovať (deformovať) šírku karosérie vpredu a vzadu – zakázané
zužovanie
- Karoseria sa nesmie umelo naťahovať, predlžovať.... mimo štandardných fabrických
rázvorov... pri samostatnej stavbe konzultovať
- Nárazníky sa môžu upravovať a meniť, ale musia vyzerať realisticky k štýlu auta
- Je povolený len predný naviják
- Je zakázaná portálová náprava
- Pri uzavretej karosérii môže byť povinná výbava vo vnútri ale viditeľná a pritom musí byť
vytvorený interier..
- Len scale pneumatiky – ziadne crawler
- Náhradné kleso rozmeru zhruba ako použité pneumatiky
- Za koleso pod 100mm - .... 25 bodov bonus

Ultimate – class 2

Rozdiely oproti street
- Postačuje, ak 2 kolesá zasahujú obrys karosérie
- Minimálny rozchod – 210mm – vonkajšia hrana pneumatík
- Karoséria môže byť tvrdá alebo lexan
- Pri použití tvrdej karosérie je bonus 10 bodov
- Sú povolené autá typu truggy ako aj trubkové konštrukcie.... za kabínou musí byť vytvorený
ochranný oblúk opretý do podvozku
- Povolené je zúženie karosérie vpredu a vzadu
- Minimálna širka karosérie merané pri klučkách – 160mm
- Nárazníky vpredu aj vzadu.... nemusia byť v celej šírke auta ale tvarom a rozmermi musia
sedieť k charakteru auta
- Kolesá nesmú trčať cez karosériu vpredu ani vzadu
- Kolesá musia sedieť vo výrezoch blatníkov... ale podĺa charakteru auta – napr. jeep môže
jedna náprava by´t odklonená max 10mm
- Tlmiče smú mať odklon od kolmice max 20 stupňov.... pri truggy, trubkovej konštrukcii
a podobných autách v závislosti na charaktere je povolený odklon max45stupňov
- Povolené disky 1,55... 1,7....1,9...2,2“ spneu max 120mm
- Povinné čelné sklo a bočné sklá, ak nie sú bočné sklá alebo sú spustené tak treba aspoň
polinterier...
- Povolený je predný aj zadný naviják
- Musí byť vytvorené aspoň zadné plató minimálne v šírke podvozku
Každéauto ktoré nevyhovie kategórii street sa presúva do kategórie ultimate pokiaľ vyhovuje
predpisom ultimate...

Ultimate KIT

Do tejto kategórie patria len autá vybavené originálnymi neupravovanými, nerezanými lexanovými
karosériami (honcho, dingo, jeep, proline karosérie atď...)
- Minimálny rozchod 220mm – merané na vonkajšej hrane kolies
- Zakázané sú portálové nápravy
- Nápravy sa môžu zužovať ale musia splniť podmienky rozmerov
- Karoséria sa nesmie rezať, zužovať, upravovať zväčšovať výrezy kolies, rezať nárazníky atď..
- Len predný naviják je povolený
- Pohonná zostava je voľná, max 2LiPol alebo 7NiMh
- Povinná výbava ako u predošlých
Pretek
- Pre samotný pretek nie je rozhodujúca rýchlosť, ale realistické a precízne vedenie auta po
dráhe
- Jeden štartujúci sa na pretekoch môže zúčastniť len v jednej kategórii a s jedným autom
- S jedným autom smie štartovať len jeden súťažiaci
- Počas preteku sa prekonávajú prekážky a to po trase vytýčenej bránkami
- Jednotlivé branky majú śírku podĺa kategórií – 24 – 26 – 28cm
- Vyhráva pretekár s najnižším počtom bodov...
- Súťažiaci štartuje s počiatočnými +200 bodmi
- Po súťaži s k tomuto pripočítajú trestné body za chyby na trati
- Za dotyk branky je 15 bodov... obe tyčky sa považujú za jednu branku... ale ak po prejdení sa
zas dotkne tyčky, ide o ďalší dotyk
- Pokiaľ sa použijú branky z tenisových loptičiek za tyčku sa počíta kolmé predĺženie loptičky
- Dotyk branky s konečnou platnosťou posudzuje traťový rozhodca
- Dotyk auta ruami alebo čímkolvek iným sa trestá 30 bodmi.... výnimkou je použitie
prostriedkov ktoré sú na aute – napr. naviják – ktorého pouźitie na pomoc autu sa netrestá...
- dotyk zvodidiel, smerových tabuliek sa trestá 15 bodmi
- Nie je povolená pomocná osoba.... trestá sa 30 bodmi za každú príležitosť
- Každú prekážku sa musí pretekár pokúsiť prekonať... pokiaľ sa mu to nedarí, oznámi
rozhodcovi ... následne po odsúhlasení prekážku obíde alebo umiestni auto za prekážku...
- Za takéto vynechanie branky alebo opustenie trate je 30 trestných bodov..
- Pokiaľ príde k poruche vozidla na sekcii, vodič má právo beztrestne na jednu opravu v dľžke
max 5 minút.. toto začína plynúť od nahlásenia poruchy.... Meraný čas sa zastaví na 5 minút..
po 5 minútach pokračuje ďalej... pokiaľ auto nie je jazdyschopné, vypadáva....
- Pokiaľ súťažiaci nahlási poruchu pred odštartovaním do sekcie, na štart ide nasledujúci
súťažiaci ... pokiaľ počas jeho jazdy sa nepodarí odstrániť poruchu, vypadáva....
- Súťažiaci po preteku sa zoradia do časového poradia.... a dostávajú bonusové body podĺa
poradia... 1. Miesto 1bod, 2. Miesto 2body at´d....
- Štartovacie poradie sa losuje pred každým pretekom
- Na jednotlivých sekciách môžu byť organizátorom stanovené maximálne časové limity
Tréning
- Pred pretekom je vstup na dráhu zakázaný
- Mimo trate sú jazdy s modelmi na 2,4GHz povolené
- Počas priebehu preteku sa s autom zakazuje vstup na trať pod trestom vylučenia z preteku
Štart
- Keď odštartuje pretekár na sekciu ďalší sa musí postaviť na štart
- Po 2 minutach oneskorenia za každú ďalšiu minutu meškania dostáva pretekár 30 trestných
bodov
- Protest proti vozidlu alebo pretekárovi je možné podať len do vyhlásenia výsledkov... potom
sa na ne neprihliada...
Scale body
- Zvláštne body sa dávajú len v kategórii street za veľkosť pneumatík, previs a interier,
v kategórii ultimate za tvrdú karosériu
Opätovne sa poznamenáva, že súťaže sa môže zúčastniť len dokončené auto.....
Prihlasovanie, priebeh súťaže, majstrovstiev
- Na hodnotenie kategórie musia byť aspoň 5 zúčastnený
- Prebierka modelov prebieha kontrolou rozmerov, vyhotovenia ako aj povinnej výbavy...
príslušenstvo ktoré nie je pri prebierke sa okamžite zapisuje ako trestné body do štartovacej
listiny.. neexistuje „ prinesiem“ , „doplním“...
- Štartovné vopred – 2000Huf (zhruba 6,67 Euro)
- Štartovné na mieste - 2500Huf (zhruba 8,30 Euro)
- Pohárová súťaž funguje ako súhrn bodov za rok, ktoré sa vyhodnotia na konci sezóny
- Proti rozhodnutiu rozhodcov niet dodatočného odvolania
Bodovanie umiestnenia:
Miesto.......... Body
1.....................20
2.....................18
3.....................15
4.....................12
5.....................10
6.....................8
7.....................6
8.....................4
9.....................2
10...................1
Organizátor si vyhradzuje právo zmien pravidiel .....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1964

Moje modely
Poslať správu
Autor: misho222 Správa zaslaná: 13. 7. 2017 o 21:01
Pravidlá majú naozaj vymakané, ale aj tam som mimo, takže mám smolu
Rázvor 225mm
Rozchod kolies (vonk hrana pneu) 170mm
Škoda je to, ale tatra už spadať bude... potom.. tak asi až na budúci rok

Aj keď je malý, aj tak je to môj miláčik- to hovorí moja žena
Bydlisko: Senec ( 44 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 13. 7. 2017 o 22:25
malý, ale šikovný
ale.... ak chceš, dohodnem ti to mimo súťaž.... zajazdíš si aspoň ..... pokukáš...
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1964

Moje modely
Poslať správu
Autor: misho222 Správa zaslaná: 14. 7. 2017 o 08:39

Ak ma pustia na trať a obodujú (nesuťažne) tak je to v pohode, veď som vôbec nemal v pláne zúčastniť sa celého seriálu, iba tohto podujatia.
obodovanie len pre inšpiráciu aby som ho stále nezdvíhal rukami, ale aj sa o niečo posnažil

Druhá vec, aby ma ako nesúťažného nenechali jazdiť ako posledného o tri etapy ďaleko od teba, lebo bez teba ako tlmočníka by sme si mohli iba nadávať

Zisti či ma zoberú, ja porozmýšľam či si to nezoberiem ako motorkový výlet, alebo pôjdem autom
Bydlisko: Senec ( 44 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 14. 7. 2017 o 09:36
misho, cez výkend by sa mal vrátiť Leo z dovolenky...zavolám mu potom a dohodnem... keď uź ideš.... tak nech aj vyskúšaš....
ešte spomínal Palo a malý Tono, źe by śli tieź... takže ak sa ozvú nahodím nás tam komplet... uzávierka je tušim vo štvrtok v noci....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1964

Moje modely
Poslať správu
Autor: misho222 Správa zaslaná: 14. 7. 2017 o 09:54
To by bola paráda, Ďakujem
ak by som nemohol jazdiť, tak by nemalo zmysel ísť...
Bydlisko: Senec ( 44 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1964

Moje modely
Poslať správu
Autor: misho222 Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 16:33
No čo Peťo, budem pripustený ? a čo ostatní, ozvali sa ti ?
Netrhám sa na tú štreku ani nie som ešte na 100% presvedčený, len či mám predbežne pripraviť auto, lekárničku a iné doplnky
Bydlisko: Senec ( 44 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 19:16
misho, ešte som s ním nevedel hovoriť.....
no a zdá sa, že len Palo ide.... ostatní vymäkli ... asi ich straší celonočná akcia
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Autor: pera2008 Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 19:30
pre mna je to daleko + nemam osvetlenie.
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
misho222
modelár

Príspevkov: 1964

Moje modely
Poslať správu
Autor: misho222 Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 19:42
Peto, ja sa im necudujem, popravde aj mna to máta.
Vtip je v tom ze ty rano sadnes do auta a za 20 minut si v posteli.
Pre mna je to po prebdenej noci viac ako 2 hodiny, to je dosť...
Ak k tomo priratam ze som si uz par krat za volantom pospal.... (aj na motorke)....
Zatial co to pripravim a ty prever moznosti, podla toho sa dohodneme
Ak pojdem, zoberiem spacak a aspon hodinu dve si tam pospim ak bude zle pocko nepojdem, to je iste...
Bydlisko: Senec ( 44 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 21:58
plne s tebou súhlasím.... až na to, že aj ja to mám vyše 60km.... ale máš pravdu... je to zaberačka... ale aj ja to beriem tak, že uvidím.... buď idem domov alebo prespim.... alebo ma to drapne cestou ako minule a spal som v aute asi 3 hodiny.... a aj tak som bol celú nedeľu vygumovaný ....
písal som už leovi, ale nemám odpoveď... asi dospáva dovolenku ešte
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Autor: pera2008 Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 22:17
Ja by som chcel dat tu Budapest
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
Peter
team RCPortál

Príspevkov: 2167

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter Správa zaslaná: 18. 7. 2017 o 22:21
Misho... práve mi odpisal Leo..... vraj nerieš a poď....

Peťo, to na tých skalách? ohlásim ťa, keď to bude zas....
Bydlisko: Nové Zámky ( 60 rokov )
1 2 3 4 5
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 622 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 5 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: