autor | správa | |
Gofre modelár Príspevkov: 39 Moje modely Poslať správu |
Poprosil by som o radu. Jedná sa o 2S batériu 1.článok 4.09 a 2.článok 4.19 batéria je nová 2x jazdené 2x nabíjané. Nabíjačka Equilibrium 3.5 - vzhľadom k tomu že som nováčik neviem čo s tým. Ako som čítal rozdiel je to fakt obrovský čo mi odporúčate? Je bezpečné to používať?Reklamovať?Prípadne sa obzrieť po inej nabíjačke? Nemám s tým skúsenosť za každú radu ďakujem. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Ak nemáš skúsenosti, je možno najsprávnejšie skočiť do predajne nech to preveria (ako náznak reklamácie ale možno že ide o chybu nabíjača). Alebo to skús v prvom kole najprv zrovnať a vyskúšať ako sa bude vybíjať a ako zostanú po jazdení. Podstatná otázka je, prečo sa to rozišlo - na to treba prísť. - mohla sa rozísť v sklade predtým ako si ju kúpil.. nooo.. znamená to že má drobný problém ale ak to trvalo pár mesiacov, nemusí byť vážny. - mohla ju rozhodiť Tvoja Equilibrum - že až tak nepresne meria že si myslí že takto to má byť a balancerom ju tam rozhodí - to by bola na displeji ale rovnaká hodnota, len v skutočnosti toto, pri meraní iným a dôveryhodným meradlom (voltmetrom najprv jeden a potom druhý článok). Dokonca aj opačným smerom to môže byť, že môže byť sada v poriadku a zrovnaná len nabíjač začal ukazovať chybne (po nejakom prepólovaní.. nič sa nestalo?) - môže byť jeden článok poškodený vymäknutý, potom balancer počas nabíjania vidí že na ňom stúpa napätie a vybíja ho, a nabíjanie skončí s tým že nie je dosť nabitý. To je takmer najhoršia možnosť, vymäknutá lipolka je už nanič- jedine možno reklamovať. Otázne tu je, či si ich nevyjazdil príliš hlboko, čo sa lipolky nemajú, a nepoškodil ich tým Ty. Ak sa chceš do toho pustiť, najlepšie je urobiť si káblik k nabíjaču ktorý pichneš do servisného konektoru a nabiješ každý článok samostatne, ako 1s (a potom druhý samozrejme presne tak isto - mali by tým zostať zrovnané). |
|
Gofre modelár Príspevkov: 39 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem ti za reakciu na môj problém. Preveriť v predajni je problém, Po-Pia som mimo SK.. Druhú baterku v plnom stave ukazuje 4.19 - 4.19 takže tá sa javí ako v poriadku. Nabíjal som balancerom včera v noci túto problematickú LIPO, po 230min. stále nebol program u konca. Nakoniec som to vypol. Vyjazdená nebola určite, mal som zapnuté LVD na EVX2 regulátore takže buď to vadný kus alebo je problém v nabíjačke. Fyzicky sa články javia ako tvrdé. Asi mi zostáva len možnosť skúsiť tvoju poslednú radu a nabiť každý článok cez servisný konektor.. (môžem tú batériu používať kým úplne "neľahne" ak by som to nevyriešil? Dám ju normálne nabíjať a keď jeden článok dosiahne 4.19 manuálne vypnem?) Apropo, teraz ľutujem že som nešiel radšej do traxxas dual peak nabíjača s origo LIPO 5800mAh aj na úkor vyššej ceny, možno som toto nemusel teraz riešiť. . |
|
PeCh modelár Príspevkov: 137 Moje modely Poslať správu |
Píšeš, že jeden článok si nabil na noc na 4,19 V. Chcel si s tým v noci jazdiť? Na takúto kapacitu sa nemá nabíjať, pokiaľ ju nejdeš hneď použiť. Takto ju môžeš zničiť! Pokiaľ nejdeš hneď dobíjať, tak ju nabi na 3,8 V a zbytok dobi pred jazdou. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Baterku môžeš používať za triviálnej podmienky, že všetky jej články sa budú používať len tak aby sa neničili - t.j. ak by si ustrážil aby sa nedostali nad 4,20V, môžeš nabíjať aj "zlepenec" pospájaný z úplne rôznych článkov (ja som tak testovával nabíjače, dobré to udržia a nič zlé sa nestane, mnohé ale baterku aj zničia). - a aj naopak, ak neprekročíš prúd čo znesie najslabší článok, a nevybíjaš dlhšie než kým ešte vládze najvybitejší (to nemusí byť ten istý), môžeš na zlepenec aj jazdiť.. Samozrejme to nie je rada že to tak máš robiť, snažím sa len o vysvetlenie že o čo tu ide, že každému jednotlivému článku je úplne jedno, čo robia jeho susedia, ide mu len o jeho vlastné nabitie, prúd a napätie... Dokonca sa taký zlepenec ani nerozchádza, zostáva zrovnaný aj po viacerých cykloch (to som tiež skúšal, aby som si potvrdil že "balancovanie" je blbosť, a nutné je len meranie a udržovanie toho najvyššieho (pri nabíjaní) či najnižšieho (pri používaní) napätia.. Balancovať treba novú sadu keď príliš dlho stála (samovybíjanie nie je presne rovnaké), alebo si ju vyrobí niekto sám a nespojí všetky presne plne nabité, alebo dá sade poriadne "na držku" až sa rozíde, a chce sa ju ešte pokúsiť zachrániť. Takže ako prvé zrovnať, a to preto aby sa pri jazdení ku koncu kapacity menej nabitý neničil prílišným vybitím - lebo to že stačí, sa zisťuje nejťažšie, mal by si 20 a viac percent kapacity sady nechávať vždy nevyužitej. A pri nabíjaní, to má robiť nabíjač.. ručne niečo ukončovať, na to neverím - na to máme okolo seba priveľa počítačov v každej blbosti, aby také veci strážlii, človek na to nie je vybavený a určite to prepasie. Ostatne, pri dosiahnutí 4,20 treba plynule znižovať prúd, to nemáš ako tomu nabíjaču povedať ak to sám nevidí (Mne sa zdá že by to mal Equilibrum vedieť, nie??? ak nie - vyhodiť a kúpiť taký čo to vie.) Podstatná otázka je, či si ho nejak nepoškodil/neodpálil. napríklad časť balanceru pre jeden z článkov. Dobrej sade by to nemuselo vadiť, pri nej nemá čo robiť, ale trošku "chytenú" by mohol posúvať k takému rozhodeniu. To plné nabitie vadí keď sa tak nechajú týždne, nie jeden deň aj to z nejakého skutočného dôvôdu (že to treba zrovnať to sa dá správne len plným nabitím.) |
|
PeePo modelár Príspevkov: 1037 Moje modely Poslať správu |
Prosím ťa, nestraš ho. Ja mám aj mesiac baterky naplno nabité a sú stále v poriadku a to majú uz zopár rokov. A myslím si že v nejakom autíčku ti 0,1V rozdiel nevadí, používaj ju ďalej a zachvílku budú rovnako na tom, ale pre istotu si kukni koľko majú vnútorný odpor. |
|
Gofre modelár Príspevkov: 39 Moje modely Poslať správu |
Autor: Gofre
Správa zaslaná: 21. 3. 2017 o 23:14
Ďakujem za príspevky, budem sa snažiť z toho ponaučiť |