autor | správa |
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, staviam model V3S v mierke 1/10. Podvozok aj s nápravami navrhujem sám, celý model bude vyrobený technológiou 3d tlače. (samozrejme okrem pneumatík, ložísk a elektroniky) Chcel by som, aby rozmery modelu čo najviac odpovedali realite. Rozmery rámu, rozvor kolies a podobné veci som našiel vo výkresoch na internete, ale pár rozmerov mi chýba. Konkrétne by som potreboval vedieť maximálny uhol natočenia kolies prednej nápravy a aká veľká je dráha pruženia zadných náprav medzi dorazmi, tieto údaje som nikde nenašiel. Ďakujem za rady. |
milos.b modelár Príspevkov: 1210 Moje modely Poslať správu |
V originál príručke "PRAGA V3S - popis, obsluha a udržiavanie nákladného automobilu" je uvedené: Výkyv predných kolies - vpravo .....33°30´ / vlevo ........27°30´ Celkový rozsah rejdu .........................61°, Uhol sklonu predných kolies ...........2°, Zbiehavosť predných kolies.............4-8mm Dráha pruženia zadných náprav nie je nikde uvedená, myslím že je daná celkovou konštrukciou podvozku a uchytenia zadnej nápravy na rám auta. |
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Vďaka, ja som pozeral len do dielenskej príručky, stiahnem si aj túto. Dráha pruženia zadných náprav je na reálnom aute obmedzená hore gumovým dorazom a dolu kovovými obručami, v príručke je tento diel nazývaný "pásový záves". Inak uchytenie náprav bude ako na reálnom aute, trojprvkové s odpružením výkyvnými listovými perami. Prvý prototyp zadnej nápravy už mám, komplet 3d tlač aj s poloosami a prevodmi v portáloch. To uchytenie listových pier už mám prerobené inak, ale bude to vyzerať asi takto |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Dráha pruženie u V3S je jedinečná nakoľko za k nápravám pridá va aj skrúcanie rámu a to nie je u skutočného vozidla zanedbatelná |
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
O krútení rámu V3S viem, práve kvôli tomu chcem použiť 3d tlačený rebrinový rám z materiálu PETG, ktorý je pružný. Budem musieť spraviť jeden rám na testovanie, aby som zistil, akú hrúbku treba na správnu mieru pružnosti. Dúfam, že dosiahnem to, že pri prejazde nerovností sa bude kabína a nadstavba medzi sebou krútiť ako na ozajstnej V3S. Nejde mi o to, aby z toho bol expedičák na škrabanie sa po skalách, skôr chcem dosiahnuť maketový vzhľad a jazdné vlastnosti. |
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, plne tlaceny ram som skusal (resp. on tam aj ostal) tutok https://www.rcportal.sk/galeria/zobraz_foto/foto_id/113887#foto. Neviem aky dlhy ten model chces ale hento ma cca 60cm a ked som dal spojky medzi stranami ramu tak sa to v zasade ani nepohne. Ale jedna rada, dost som riesil sko jednotlive casti pozdlzne spojit (3 ks) a dal som tam 2 tycky 4mm cca 6cm. V sucasnosti keby som to riesil tak idem skor cestou dlhej rury v casti ramu a "natlciem" tam karbonovu tycku 2/3mm podla nalady tym padom mam aj spojku aj vystuz. |
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Tá liazka vyzerá parádne, z akého materiálu si to tlačil? Vidím, že máš tlačené aj pneumatiky, má to nejakú trakciu? Tie flexibilné filamenty sú síce trochu pružné, ale od gumy to má aj tak ďaleko. A tie tlačené listové perá držia? Ja som radšej objednal pružinovú oceľ, tomu plastu by som pri ohýbaní až tak neveril. Ten rám musím spraviť z 3 dielov, dĺžka je 680mm. Spoje by som chcel spraviť v miestach, kde je originálny rám priečne vystužený. Musím to vymyslieť tak, aby nebol príliš tuhý. Môžem do rámu v mieste spoja spraviť dutinu, do ktorej by sa zasunula uhlíková tyčka ako píšeš. |
newPOPE modelár Príspevkov: 383 Moje modely Poslať správu |
Materialy PLA (vacsina), TPU (pneu), Petg (listove pera). - flexi filamenty suhlasim. Len treba odlisovat gumu a gumu. Chcel som ten model tak aby bol plne tlacitelny a pneu z boku podla mierky. Pravdupovediac aj dezen mam vymodelovany ale az v poslednych verziach a znovu to tlacit nebudem. Trakcia je, otazne je co povazujes za trakciu? Jazdi to po trave a betone viac som neskusal, skaly (crawling) to isto neda. Proste tvrde pneu - Listove pera su taktiez okej, ked som to riesil tak mi tu niekto pisal, ze ono to ani neni moc o pruzeni skor o tom aby to tam bolo. zadna ma cez 20cm a stlacim ju naplno a vrati sa tam kde bola, pomahaju jej tlmice (tie gummene hovadiny) |
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Ahojte, chystám sa konečne namaľovať moju V3Sku a neviem nikde dohľadať, ktorý je správny odtieň zelenej. Ako vojenskú zelenú som našiel RAL 6031, ale pri klasických vojenských 20l bandaskách som sa zasa dočítal, že sú natreté odtieňom RAL 6003. Nevie niekto, ktorý odtieň je ten správny? Ďakujem |
StefanAbel modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
|
hrozno modelár Príspevkov: 251 Moje modely Poslať správu |
Vojenska technika sa natierala zalenou farbou khaki CSN5450. vedia ju namiesat v niektorych farbach lakoch a asi dve modelarske firmy co robia farby ju maju v ponuke napr. MR PAINT MRP-13 Khaki. RAL 6031 je zelena NATO. Alebo ako hovori Stefan.skusit namiesat. |
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
Vďaka za rady, na domáce miešanie som sa moc necítil, tak som si dal namiešať tú ČSN 5450 do spreja. Potom dám fotky ako to dopadlo |
Turnigy modelár Príspevkov: 400 Moje modely Poslať správu |
|
Jan_B.cz modelár Príspevkov: 182 Moje modely Poslať správu |
Za mě nechat matné a bez laku. |
hrozno modelár Príspevkov: 251 Moje modely Poslať správu |
Autor: hrozno
Správa zaslaná: 19. 3. 2021 o 22:39
Nastriekat lesklym lakom, dorobit patinu a finisovat polomatnym alebo matnym lakom a matny lak trochu osuchat handrov do takeho polomatu. Vyzera to dobre. |