Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
tomas-guru
modelár

Príspevkov: 501

Moje modely
Poslať správu
Autor: tomas-guru Správa zaslaná: 20. 11. 2020 o 16:38
Ahojte, chcem sa s niečím poradiť.
Mám 1/10 Arrma bigrock 3s a trochu mi vadí slabá výdrž bateriek. Jazdím len na 3s, vyhovuje mi rýchlosť okolo 70km/h. Štýl môjho jazdenia na mojom videu dole. Viac menej furt plný plyn (inak ma to nebaví). 6000mah takto vyjazdim za 8 max 10minút. Esc hobbywing max10sct, motor bol najprv základ 3660 3200 kv s prevodom 15/57 potom som dal motor 3670 2850kv prevod 17/57. Len pripomeniem že baterka je dobrá a na aute všetko ide 100%hladko. Absolútne nerozumiem keď niekto napíše že jazdí 20, 30 minút. Buď jazdí jak dôchodca alebo..neviem, na ploche 10m2.
Mám aj veľkého summita s mambna monster 2 2200kv, to jazdim na 4s, rýchlosť okolo 55km/h a tam mi 6000mah vydrží tých 20min pri rovnakom štýle jazdenia. Takže menšia rýchlosť a 4s systém oproti 3s, tam je ten rozdiel?
Bolo by pre mňa riešením, prejsť na 4s? Zo vzorca kde výkon=napätie x prúd mi vyplýva že keby začnem jazdiť vyššie napätie klesne prúd teda zvýši sa výdrž bateriek?? Pri zachovaní rovnakej rýchlosti.

https://youtu.be/LpsII0axuXk?t=78
Bydlisko: Nitra
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Autor: pera2008 Správa zaslaná: 20. 11. 2020 o 22:59
3S a 4S je o vykone, cize kolko voltov dostane motor. To ako dlho ti vydri baterka urcuje kapacita a odpor. cize ak budes mat 3S a 4S 3500mah 35c, tak tie baterky vydrzia cca rovnako len motor bude mat vacsi vykon. Ale ak jazdis na plny plyn tak rozdiel bude v sekundach na vydrz. Na druhej strane ak si vezmes 3S 3500mAh 35C a porovnas s 3S 4500mah 35c, tak budes jazdit dlhsie ale baterka sa bude rovnako rychlo vybijat. Co ked zoberes 3s 3500mah 90C, tak baterka ti vydrzi tiez dlhsie, ale nie kvoli kapacite, ale lepsie bude znasat zatazenie, teda bude zvladat tvoj vyssi odber. Cize kludne chod do 3S 7500mAh a 75-120C
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
RedByron
modelár

Príspevkov: 263

Moje modely
Poslať správu
Autor: RedByron Správa zaslaná: 21. 11. 2020 o 17:12
Ja s pridám k vysvetleniu trochu zjednodušene: S tým tým vzorcom máš pravdu, Ak jazdíš stále plný plyn tak na 4S pôjdeš rýchlejšie nie dlhšie. Ak však stiahneš plyn a pôjdeš na 4S s rovnakou rýchlosťou ako jazdíš teraz na 3S tak vydržíš dlhšie, ale nie až o toľko ako by si očakával. Samozrejme platí za predpokladu, že obidve akku majú rovnakú kapacitu v mAh. Teoreticky by si síce mohol jazdiť dlhšie (Wh máš v akku viac) ale regulátor ti akku odpojí pri vyššej hodnote napätia ako pri 3S.
Ak si spokojný so súčasným stavom jazdných parametrov tak plne súhlasím s pera2008 a šiel by som radšej cestou zvýšenia kapacity akku ako zvyšovaním počtu článkov, Nebudeš riskovať zničenie motora či regulátora.
Veľmi, veľmi zjednodušene by ti môhla byť nápovedou váha akku. O koľko bude ťažšia o toľko dlhšie budeš jazdiť (ešte raz pripomínam je to veľmi zjednodušený príklad pre rovnakého výrobcu, rovnaké C atď lebo viem čo môže táto veta spustiť )
Bydlisko: Dolný Kubín
tomas-guru
modelár

Príspevkov: 501

Moje modely
Poslať správu
Autor: tomas-guru Správa zaslaná: 21. 11. 2020 o 23:09
pera: 3s vs 4s je o vykone? nie nahodou o otáčkach, teda ten udaj kv? keď som ten model jazdil na 2s, z kludu na plný plyn to zahrabalo kolesami tak isto ako na 3s, len teda na 3s s vyššími otáčkami. Aj moje bývale modely, či som dal 4s alebo 6s, hrabalo to rovnako, zrychlovalo rovnako, silu malo rovnaku len teda na 6s to jazdilo hrabalo rychlejšie. Ak vieš ako to myslím. Aj keď si pozerám tabulku údajov nejakého brushless motora ktorý sa vyrába v roznych kv, výkon je tam vždy len jeden a nie pri roznom napetí rozny výkon. Napríklad tu, pre danú veľkost motora je tam len jeden výkon https://ae01.alicdn.com/kf/H5a1c542990bc4c97a6afa56d192fcbf2W.jpg

Ja som to myslel tak že chcem zachovať rýchlosť akou mi to jazdí na 3s, teda povedzme tych 70, 4s motor sa točí rýchlejšie ako 3s, preto mi bude stačiť menší prevod, motor sa bude menej "namáhať" = menšia spotreba = vyššia vydrž bateriek. Ešte je tam jedna premena, čim viac "s" tým má motor menej kv, menej otáčok na volt. Teraz mám 2850, na 4s by som dal asi 2200kv. Ale napriklad keď porovnam moj model bigrock 3s s kratonom 4s, čo je uplne rovnaký podvozok, tak bigrock má 3200kv prevod 15/57, kraton má 2400kv prevod 13/57, teda motor o 800ot/volt menej, menší pastorok a dosahujú cca rovnaké rychlosti (kraton má sice vačšie kolesá ale keby mu dáme rovnake kolesa ako 3s model a vacší pastorok, ako 3s model bolo by to asi rovnake)

To esc čo mám zvládne 4s, stačilo by mi len motor

mal som jednu 7200mah, to bolo v priemere na 12minut jazdy. Ja, matematicky dement, by som skorej pochopil vysokoskolsku matiku ako keď niekto napiše že s 5000kou jazdí 20 minut.

edit na margo vyššej kapacity baterky: keď 6000mah dám dole za 8 minut, to mám asi 750mah na minutu. Keby chcem jazdiť vysnívaných 15 minut potreboval by som 11000 mah musí to íst aj inak
Bydlisko: Nitra
nicor7
modelár

Príspevkov: 152

Moje modely
Poslať správu
Autor: nicor7 Správa zaslaná: 22. 11. 2020 o 11:51
Ahoj mne 2ska na rustler brushless pohon samozrejme vydrží pri skoro takom istom štýle jazdy vydrží aj 40minut batériu mám 7200mah konect potom mám aj 5200mah tie tam používam len ta druha má kapacitu tak povediac v prdeli lebo vydrží tak 6min .ono tá výdrž záleží od viac veci no myslím že tvoj regulátor má pekné dosť veľký odber . Takže asi fakt keby si chcel jazdiť aspoň 15min tak by si nemohol furt mať plný plyn len to je taká jazda onicom . Ako ja na rustlery nemám až tak silný regel 50A Max 3s aj tak jazdím iba na 2s a úplne mi to stačí cez 40min jazdy to je viac ako by som chcel
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Autor: pera2008 Správa zaslaná: 22. 11. 2020 o 17:43
motor ma vykon v kv, co znamena pocet otacok na volt, cize 2200kv je 2200x7,4/11,2/14,4V a z toho dostanes otacky motora ktore sa prebasaju na os motora o priemere 3,14/5mm a ten cez sprevodovanie na os kolesa, kde vonkajsi priemer kolesa a rychlost otacania ti davaju vyslednu rychlost modelu. ak chces ist o dost rychlejsie musis zmenit prevod alebo zvacsit kolesa. ber to tak, ze ty motorom roztacas osku o priemere 3,17mm, co je takmer zanedbatelne ak sa bavime o vyslednej rychlosti na oske, lebo oska na 1 otacku prejde malu vzdialenost. cize vsetko sa ti nasobi az v prevodovke a diferencialy.preto velky rozdiel medzi 3s a 4s nepocitis, ale ak by si mal GPS speedmeter a velmi rychly prevod, tak tie rozdiely su velke. A cim mensie KV, tym je motor setrnejsi ale vysledna rychlost modelu nizsia. Ja som losi baja rey, islo to brutalne, ale vydrz 6000mAh baterky bola tak 10minut. Potom som vymenil pastorok o 2 zuby, a uz to bolo cca 15-minut.
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
tomas-guru
modelár

Príspevkov: 501

Moje modely
Poslať správu
Autor: tomas-guru Správa zaslaná: 22. 11. 2020 o 23:09
Ja som losi baja rey, islo to brutalne, ale vydrz 6000mAh baterky bola tak 10minut

akurát dnes bol jazdiť, presne 9 minut, takže to je to isté. jazdim na velkych plochach kde fakt treba rychlost, pastorok o 2 zuby menši by bolo cítiť a nebavilo by ma to toľko.
ale inak moc nechápem čo si stými otáčkami osky chcel povedať : ( mne stačí keď sa mi na 4s bude točiť rovnako ako na 3s pretože rýchlost chcem zachovať, resp. to už upravím prevodom

Už je na ceste 4s motor. teraz mám na 3s 2850kv prevod 17t/57, pride mi 2050kv, na 4s skusim prevod 15t/57 a dám vedieť
Bydlisko: Nitra
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Autor: pera2008 Správa zaslaná: 22. 11. 2020 o 23:52
to by mohlo pomoct. tou oskou som ti chcel povedat, ze rychlost /otacky motora su podstatne iba ak vies ako to sprevodovat. Ak mas to blbo sprevodovane, tak motor funguje neefektivne a teda zerie. je to ako u realnych aut. Proste musis najst ten zlaty stred, kde dostanes aj vykon/rychlost a aj efektivnu spotrebu. to je cele. niekedy vysledna rychlost ak ti klesne o 2km/h a ti to predlzi jazdu o 5 minut, tak je to na zamyslenie.
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
tomas-guru
modelár

Príspevkov: 501

Moje modely
Poslať správu
Autor: tomas-guru Správa zaslaná: 23. 11. 2020 o 11:09
ano počul, čítal som už aj to že motoru tak ako veľmi tažký prevod nepomáha ani veľmi lahký prevod

neviem koľko V posiela ESC do motora ale keď to vezmem tak ža na 3s mám 2850kv motor tak 12,6V x 2850 je 35910 otáčok a na 4s 2050kv 16,8V x 2050 je 34440 otáčok.. čo je v podstate tá istá výsledná rychlosť, keď zachovám prevod.. takže si asi pomožem len o to, o koľko bude mať 2050kv menšiu spotrebu oproti 2850kv.
Bydlisko: Nitra
pera2008
modelár

Príspevkov: 2548

Moje modely
Poslať správu
Autor: pera2008 Správa zaslaná: 23. 11. 2020 o 21:35
v takom prevedeni ano, budes mat len silnejsi motor a tych 1500ot rozdiel asi ani nepocitis, lenze na 2050kv mozes dat rychlejsi prevod a motor bude stale menej sa namahat. Rozmyslam, ci by pre teba nebol lepsi 2200kv plust tam das rychlejsi prevod a malo by ti stacit aj 3S. 2050kv uz je taka hranica pre expedicaky.
Bydlisko: Kosice ( 42 rokov )
tomas-guru
modelár

Príspevkov: 501

Moje modely
Poslať správu
Autor: tomas-guru Správa zaslaná: 30. 3. 2021 o 15:47
tak po dlhej dobe "experiment" ukončený, vyše 2 mesiace som čakal na motor, potom počasie zlé, zákaz vychádzania...
ale misia splnená :
3s 6000mah výdrž 8 - 9 minút - 2850kv, prevod 17/57, top speed 80km/h
4s 6000mah výdrž 12 - 13 minút - 2050kv, prevod 16/57, top speed 82km/h
Bydlisko: Nitra
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 716 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: