Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: ja
Rozpätie: 1520 mm
Hmotnosť: 1800 g
Kategória: Lietadla - elektrické
Dĺžka: 0 mm
Materiál: eps,papier ,epp
Motor: turnigy 3639/1100kv
Popis

Ešte nezalietané ,do nosa bolo treba dať vela zavažia až 400g

ID Modelu: AM5964 | Zobrazenia: 2303 | Pridané: 12. 7. 2015 o 10:40 | Autor: Peter38

Autor Správa
Peter38
modelár

Príspevkov: 160

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter38 Správa zaslaná: 12. 7. 2015 o 10:45
hadam sa podary štart, ako štartujete taketo kridla?ja som metrove štartoval tak že som pridal motor na plno a hodil ho tak za kridlo,je to možne aj s takýmto ťažkým kridlom?
Bydlisko: Brezno ( 24 rokov )
eppmodelar
modelár

Príspevkov: 2

Moje modely
Poslať správu
Autor: eppmodelar Správa zaslaná: 12. 7. 2015 o 20:24
určite hádzať za krídlo, proti vetru... no 400g do nosa je dosť ...asi najlepšie by bolo odlahšiť zadok
Bydlisko: MT-Vrútky
pajlotmato
modelár

Príspevkov: 1482

Moje modely
Poslať správu
Autor: pajlotmato Správa zaslaná: 12. 7. 2015 o 21:03
Ja som to na mojom musel kompenzovať až dvoma baterkami 3s 5800 mAh a ešte 60g olova. Model mal cez dva kilo a normálne som ho hádzal z ruky dolu po svahu proti vetru a bez problémov. Tu je o tom viac... https://www.rcportal.sk/olaminovane-eps-samokridlo-am4143-2#komentare
Bydlisko: Trenčín ( 39 rokov )
Peter38
modelár

Príspevkov: 160

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter38 Správa zaslaná: 12. 7. 2015 o 21:14
no tak hadam to dako vystartujem,k tej vahe 400g do nosa este ujde mal som 1metrove kridla a vazilo cca 350g a do nosa som musel dovazovat este 80g takze to je v pohode
Bydlisko: Brezno ( 24 rokov )
BOravec
modelár

Príspevkov: 577

Moje modely
Poslať správu
Autor: BOravec Správa zaslaná: 12. 7. 2015 o 21:22
Riešil som podobný problém, doporučujem čo najviac odľahčiť odtokovú časť krídla aj wingletov odľahčovacími otvormi (vyrezať penu a prelepiť len páskou, alebo fóliou). Budete prekvapený, koľko záťaže na vyváženie sa takto ušetrí. Ak staviate niekto nové samokrídlo, treba všetko od ťažiska dozadu maximálne odľahčiť. Staviame predsa lietadlá a nie žehličky.
Bydlisko: Bratislava
Peter38
modelár

Príspevkov: 160

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter38 Správa zaslaná: 12. 7. 2015 o 21:46
tiež jedna z možnosti no samokridlu to nejak nevadi lieta iba rychlejsie, čo sa mi viac pači
Bydlisko: Brezno ( 24 rokov )
BOravec
modelár

Príspevkov: 577

Moje modely
Poslať správu
Autor: BOravec Správa zaslaná: 13. 7. 2015 o 11:11
Každé lietadlo, keď je ťažšie lieta rýchlejšie. A čím je ťažšie, tým väčší príkon motora alebo ak je to vetroň tým silnejšie musí byť stúpanie vzduchu v termike, alebo silnejší vietor na svahu, aby sa udržalo vo vzduchu. Zároveň sa vyššou hmotnosťou zvyšuje namáhanie konštrukcie až kým to ......
Bydlisko: Bratislava
coro
modelár

Príspevkov: 886

Moje modely
Poslať správu
Autor: coro Správa zaslaná: 13. 7. 2015 o 21:26
BOravec:
Každé lietadlo, keď je ťažšie lieta rýchlejšie. A čím je ťažšie, tým väčší príkon motora alebo ak je to vetroň tým silnejšie musí byť stúpanie vzduchu v termike, alebo silnejší vietor na svahu, aby sa udržalo vo vzduchu. Zároveň sa vyššou hmotnosťou zvyšuje namáhanie konštrukcie až kým to ......

Na prvý pohľad to znie správne, ale takto zovšeobecnene, to s tou rýchlosťou, tak úplne celkom správne nie je.
Ak letí na motor, teda na rovnaký motor a rovnaké baterky, nebude rýchlejší ten ťažší model - naopak.
Samozrejme, aby sa udržal vo vzduchu bude mať vyššiu minimálku. Aj všetky ostatné body budú posunuté vyššie.

Ale ak nejde o klesanie alebo plachtenie na svahu, kde energiu dodáva modelu práve tá jeho hmotnosť a ťažšiemu dodá samozrejme viac, ale o let na motor, tak ľahší model nepotrebuje tak vysoký vztlak, teda nepotrebuje taký uhol nábehu, a letí teda s menším odporom vzduchu na profile - a to pri rovnakom motore znamená že môže letieť rýchlejšie. Môže aj pomalšie, ale môže aj rýchlejšie, než ten ťažší (platí ale len pre let v rovine alebo stúpanie, na nejaký výkon motora).

Len jediné čo je zle, že sa tak nerozbehne po strmhlavom lete, a ani zásobu energie po rozbehnutí nemá tak vysokú a skorej spomalí (ten odpor bude mať takmer rovnaký a energie menej úmerne menšej hmotnosti..)
Johny107
modelár

Príspevkov: 230

Moje modely
Poslať správu
Autor: Johny107 Správa zaslaná: 14. 7. 2015 o 03:32
400g olova,na to je moc.. Preco si si to nevyskusal co sa tyka priblizneho rozlozenia komponentov.Namiesto olova podavaj radsej baterky..
Ja som nikdy olovo neriesil.Namiesto 3clanku daj 4 clanok ak sa vojde.O to menej olova das.Nabuduce budes vediet,ze treba dat 2 rovnake baterky
paralelne po stranach,pozri na moje kridla napriklad.
Bydlisko: Trnava ( 47 rokov )
Peter38
modelár

Príspevkov: 160

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter38 Správa zaslaná: 14. 7. 2015 o 08:32
skusat som skusal daval som baterku kus viacej dozadu aj preto aby som to neoslabil,no nabuduce to skusim s tymi dvoma aku.,a ktomu olovu 200g je vlepene v nose myslel som ze bude stacit,no nestacilo tak som roztavil 2 tehlicky , a upnem to na suchy zips asi
A este sa chcem spytat trochu od veci mate niekto skusenosti z reklamaciou v banggood?
Bydlisko: Brezno ( 24 rokov )
BOravec
modelár

Príspevkov: 577

Moje modely
Poslať správu
Autor: BOravec Správa zaslaná: 14. 7. 2015 o 11:51
coro:
BOravec:
Každé lietadlo, keď je ťažšie lieta rýchlejšie. A čím je ťažšie, tým väčší príkon motora alebo ak je to vetroň tým silnejšie musí byť stúpanie vzduchu v termike, alebo silnejší vietor na svahu, aby sa udržalo vo vzduchu. Zároveň sa vyššou hmotnosťou zvyšuje namáhanie konštrukcie až kým to ......

Na prvý pohľad to znie správne, ale takto zovšeobecnene, to s tou rýchlosťou, tak úplne celkom správne nie je.
Ak letí na motor, teda na rovnaký motor a rovnaké baterky, nebude rýchlejší ten ťažší model - naopak.
Samozrejme, aby sa udržal vo vzduchu bude mať vyššiu minimálku. Aj všetky ostatné body budú posunuté vyššie.

Ale ak nejde o klesanie alebo plachtenie na svahu, kde energiu dodáva modelu práve tá jeho hmotnosť a ťažšiemu dodá samozrejme viac, ale o let na motor, tak ľahší model nepotrebuje tak vysoký vztlak, teda nepotrebuje taký uhol nábehu, a letí teda s menším odporom vzduchu na profile - a to pri rovnakom motore znamená že môže letieť rýchlejšie. Môže aj pomalšie, ale môže aj rýchlejšie, než ten ťažší (platí ale len pre let v rovine alebo stúpanie, na nejaký výkon motora).

Len jediné čo je zle, že sa tak nerozbehne po strmhlavom lete, a ani zásobu energie po rozbehnutí nemá tak vysokú a skorej spomalí (ten odpor bude mať takmer rovnaký a energie menej úmerne menšej hmotnosti..)


Myslel so to tak, že ak máš ťažšie lietadlo, musí letieť rýchlejšie, aby dosiahlo potrebný vztlak. To znamená, že budem potrebovať silnejší pohon. A platí to aj v kĺzavom lete - pozri si vzorce. Lietadlo bude mať síce lepšiu prenikavosť, ale aj vyššiu klesavosť, ktorá musí byť niečím kompenzovaná aj má letieť vodorovne alebo stúpať.
Bydlisko: Bratislava
Peter38
modelár

Príspevkov: 160

Moje modely
Poslať správu
Autor: Peter38 Správa zaslaná: 26. 7. 2015 o 09:24
Tak samokridlo nelietalo ,motor mal malo otacok tak sa to nechcelo rozbehnut ,trebalo by tam 4članok
Bydlisko: Brezno ( 24 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 733 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 11 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: petog, Deny,