Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca: Pelikan
Rozpätie: 1210 mm
Hmotnosť: 960 g
Kategória: Lietadla - elektrické
Dĺžka: 1106 mm
Materiál: EPP
Motor: noname 900kV
Popis

Stanove vylomeniny s jeho obrovitánskou Extrou ma nenechali na pokoji, tak som si zaobstaral toto trochu olietane poletovadlo. Uvidím, ako mi to pôjde. Zatiaľ prebieha rekonštrukcia, opravená smerovka, nanovo vyrobená motorová prepážka, zgenerálkovaný motor, nová vrtuľa a najhoršia časť. uloženie podvozku. Tam to asi budem musieť trochu prelaminovať. Potom drobnosti, ľavé krídelko má priveľkú vôľu, na obdretom krídle treba na nábežke doplniť trochu materiálu. Tak držte palce

ID Modelu: AM8425 | Zobrazenia: 4609 | Pridané: 22. 10. 2017 o 15:21 | Autor: Jano Prsanec

1 2
Autor Správa
ujovko
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ujovko Správa zaslaná: 22. 10. 2017 o 19:44
Ahoj, možno ťa inšpiruje pár úprav z mojej praxe.
http://www.4k.sk/rc/rc-lietadla-likv.htm#mx2
Bydlisko: Košice
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 23. 10. 2017 o 20:05
vdaka za tipy ujovko, serva v trupe poriesil este povodny majitel ich vymenou za lepsie, kridlu sa este povenujem. Podvozok som rozmyslal poriesit vylaminovanim prepazky za baterkou a tym rozlozenim namahania na vacsiu plochu. Mam k dispozicii asfaltovu drahu, tak dufam, ze to bude dostatocne.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
Milan ZV
modelár

Príspevkov: 121

Moje modely
Poslať správu
Autor: Milan ZV Správa zaslaná: 23. 10. 2017 o 21:26
Janči dobre si vybral tohoto tréningáča, pár večerov a môžeš poletovať
Bydlisko: Zvolen ( 48 rokov )
vever440
modelár

Príspevkov: 261

Moje modely
Poslať správu
Autor: vever440 Správa zaslaná: 23. 10. 2017 o 21:48
Držím ti palce Janko, s opravami opatrne nech to príliš nenavýši hmotnosť. Keď píšeš že obrovitanska Extra tak ver že za krátky čas sa ti každé lietadlo s ktorým lietaš "scvrkne" pred očami (:
Bydlisko: Prievidza
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 24. 10. 2017 o 18:41
Mino, hadam sa na letisku aj stretneme uz . Vever, oni sa tie modely nielen zmensuju, ale aj leniveju a spomaluju s kazdou odlietanou minutou, alebo po kazdom uspesnom pristati
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
pauliej
modelár

Príspevkov: 49

Moje modely
Poslať správu
Autor: pauliej Správa zaslaná: 24. 10. 2017 o 19:09
Pekna farebna kombinacia - vidim, ze niektore casti su z original nalepiek a ten zbytok su tiez nalepky, alebo nastriekane (sachovnica)?
Bydlisko: Martin ( 40 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 24. 10. 2017 o 20:17
toto je pôvodný stav v ktorom mi model prišiel. Maska kabínky už je dole a zvažujem komplet výmenu za nové, už ich mám doma. Časť bola asi vyrobená pôvodným majiteľom. Spodok je tiež klasická čiernobiela šachovnica typická pre akrobaty, kôli jasnému rozpoznaniu polohy. Na krídle sa ale odlepuje, tak uvidím, či ju opravím, alebo komplet prelepím. Najskôr riešim technický stav, estetika príde na rad po oprave. Riešim ešte vymedzovaciu podložku hriadele motora medzi predným ložiskom a segerkou. Motor mal zlomenú hriadeľku a pri tom páde sa zrejme podložka stratila. Vymenil som ložiská, hriadeľku, ale podložku musím nejako nahradiť. Inak točí v poriadku, len je tam axiálna vôľa cca 2mm. Hriadeľ nevyletí, drží ju červíkom zaistený rotačný plášť opretý o zadné ložisko. Ešte otázočka na znalých. Lože motora je dvomi podložkami vyosené nadol, netreba ho ešte vyosiť doprava?
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
ujovko
modelár

Príspevkov: 119

Moje modely
Poslať správu
Autor: ujovko Správa zaslaná: 24. 10. 2017 o 21:10
Držiak motora je z plechu? Mal by byť ohnutý tak, aby bol motor vyosený doprava. Už si nepamätám, či to bolo aj dole, ale hlavne doprava. Pri akrobate stredoplošníku nesklápam motor dole, aby letel rovnako aj na bruchu.
Bydlisko: Košice
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 24. 10. 2017 o 22:36
ano z plechu, ked tak pozeram, je trochu doprava, takze som ho asi dobre zalozil. Kedze model absolvoval asi nejaky ten pad, budem musiet doladovat vyosenie az po letovych testoch. Urobim uchytenie krytu motora, ako urobil Veka na svojich strankach, len zvazujem lahsi material. Sklonenie motora som vydedukoval iba zo stop po podlozkach na povodnej motorovej prepazke v mieste hornych skrutiek, ktorej trosky som pozliepal koli ziskaniu presneho tvaru. Popravde to bolo doslova blato a nie preglejka. Ja som pouzil poriadnu 3mm letecku preglejku na obe casti. Este musim doplnit nejake to oblamane a ostruhane EPP na koncoch kridiel a motorovom kryte. Ten som chcel kupit, ale nech sa nikto nehneva - 8€ za asi najmensi nahradny diel z EPP na tento model mi pride dost prehnane. A zasa na druhej strane je to prilezitost na precvicenie hlavy a ruk.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 26. 10. 2017 o 21:32
Takze laminatove vyztuzenie uchytenia podvozku tvrdne, vola tiahla v kridle vyriesena, odlepilo sa servo v ulozeni, Uhupor to poriesil. Mimochodom aj v kridle su serva vymenene myslim, ze za slusnu kvalitku SAVOX. Caka sa este na chybajuci kryt baterie, aby som doladil vyrez v trupe.


servo v kridle
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
pauliej
modelár

Príspevkov: 49

Moje modely
Poslať správu
Autor: pauliej Správa zaslaná: 27. 10. 2017 o 06:01
Ahoj, mohol by si prosim dat fotku toho vyztuzenia podvozku laminatom? Dakujem
Bydlisko: Martin ( 40 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 27. 10. 2017 o 22:14
Ahoj, snažil som sa , aby laminát rozložil namáhanie od podvozku pri náraze na väčšiu plochu EPP vnútri trupu. Tak som jednou vrstvou sklenej tkaniny previazal prednú časť originálneho osadenia s vnútrom dutiny pre akumulátor. Chcel som tým dosiahnuť odolnosť aj v smere nárazu od prednej časti. Bude sa to ešte začisťovať, zatiaľ nemám kryt batérie, tak neviem dotvarovať zadnú časť otvoru pre akumulátor. Myslím, že by to mohlo vydržať. Nechcem tam nič viac dávať kôli hmotnosti.

a uloženie motora na prepážke už napevno v trupe
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 29. 10. 2017 o 12:49
Skúšobné oživenie s prijímačom Spektrum AR500 prebehlo v poriadku, motor, aj kormidlá pracujú, ako majú.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
Jano Prsanec
modelár

Príspevkov: 463

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano Prsanec Správa zaslaná: 2. 11. 2017 o 10:50
Kolegovia, nemáte niekto odvážený samotný origo podvozok z tohoto modelu s kolesami a papučami? Naháňam gramíky , vzletovka s 3S 2200mAh Lipol 1209g sa mi zdá priveľká, na tu trosku kvalitnej preglejky, laminatu a lepidla ktoru som do modelu pridal a to nemám ešte kryt batérie. Podvozok nieje originál, toto je krásny a robustný uhlíkový, tak ma napadlo, či nebude on trochu ťažší.
Bydlisko: Banska Bystrica ( 45 rokov )
JanoP
modelár

Príspevkov: 101

Moje modely
Poslať správu
Autor: JanoP Správa zaslaná: 2. 11. 2017 o 18:32
Ahoj Janči,
1200 gr by nemalo byť nič hrozné. Lietal som s modelom, ktorý mal vyše 1200 gr a bolo to v pohode (https://www.rcportal.sk/forward-am6812). V jeho popise je uvedené osadenie, ktoré sa ale ukázalo ako slabé, model nakoniec lietal s RAY G2 C3536-1000, vrtuľou APC 10x5 E a Foxy 4S-2200. Plošné zaťaženie vychádzalo cca 60 gr/dm2. Ak Ti zaťaženie vyjde podobne, Scout bude lietať super.
Bydlisko: Banská Bystrica ( 68 rokov )
1 2
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 815 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 4 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: