Výrobca: | Pelikan |
Rozpätie: | 1210 mm |
Hmotnosť: | 960 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 1106 mm |
Materiál: | EPP |
Motor: | noname 900kV |
ID Modelu: AM8425 | Zobrazenia: 4609 | Pridané: 22. 10. 2017 o 15:21 | Autor: Jano Prsanec
Autor | Správa |
ujovko modelár Príspevkov: 119 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, možno ťa inšpiruje pár úprav z mojej praxe. http://www.4k.sk/rc/rc-lietadla-likv.htm#mx2 |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
vdaka za tipy ujovko, serva v trupe poriesil este povodny majitel ich vymenou za lepsie, kridlu sa este povenujem. Podvozok som rozmyslal poriesit vylaminovanim prepazky za baterkou a tym rozlozenim namahania na vacsiu plochu. Mam k dispozicii asfaltovu drahu, tak dufam, ze to bude dostatocne. |
Milan ZV modelár Príspevkov: 121 Moje modely Poslať správu |
Janči dobre si vybral tohoto tréningáča, pár večerov a môžeš poletovať |
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
Držím ti palce Janko, s opravami opatrne nech to príliš nenavýši hmotnosť. Keď píšeš že obrovitanska Extra tak ver že za krátky čas sa ti každé lietadlo s ktorým lietaš "scvrkne" pred očami (: |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Mino, hadam sa na letisku aj stretneme uz . Vever, oni sa tie modely nielen zmensuju, ale aj leniveju a spomaluju s kazdou odlietanou minutou, alebo po kazdom uspesnom pristati |
pauliej modelár Príspevkov: 49 Moje modely Poslať správu |
Pekna farebna kombinacia - vidim, ze niektore casti su z original nalepiek a ten zbytok su tiez nalepky, alebo nastriekane (sachovnica)? |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
toto je pôvodný stav v ktorom mi model prišiel. Maska kabínky už je dole a zvažujem komplet výmenu za nové, už ich mám doma. Časť bola asi vyrobená pôvodným majiteľom. Spodok je tiež klasická čiernobiela šachovnica typická pre akrobaty, kôli jasnému rozpoznaniu polohy. Na krídle sa ale odlepuje, tak uvidím, či ju opravím, alebo komplet prelepím. Najskôr riešim technický stav, estetika príde na rad po oprave. Riešim ešte vymedzovaciu podložku hriadele motora medzi predným ložiskom a segerkou. Motor mal zlomenú hriadeľku a pri tom páde sa zrejme podložka stratila. Vymenil som ložiská, hriadeľku, ale podložku musím nejako nahradiť. Inak točí v poriadku, len je tam axiálna vôľa cca 2mm. Hriadeľ nevyletí, drží ju červíkom zaistený rotačný plášť opretý o zadné ložisko. Ešte otázočka na znalých. Lože motora je dvomi podložkami vyosené nadol, netreba ho ešte vyosiť doprava? |
ujovko modelár Príspevkov: 119 Moje modely Poslať správu |
Držiak motora je z plechu? Mal by byť ohnutý tak, aby bol motor vyosený doprava. Už si nepamätám, či to bolo aj dole, ale hlavne doprava. Pri akrobate stredoplošníku nesklápam motor dole, aby letel rovnako aj na bruchu. |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
ano z plechu, ked tak pozeram, je trochu doprava, takze som ho asi dobre zalozil. Kedze model absolvoval asi nejaky ten pad, budem musiet doladovat vyosenie az po letovych testoch. Urobim uchytenie krytu motora, ako urobil Veka na svojich strankach, len zvazujem lahsi material. Sklonenie motora som vydedukoval iba zo stop po podlozkach na povodnej motorovej prepazke v mieste hornych skrutiek, ktorej trosky som pozliepal koli ziskaniu presneho tvaru. Popravde to bolo doslova blato a nie preglejka. Ja som pouzil poriadnu 3mm letecku preglejku na obe casti. Este musim doplnit nejake to oblamane a ostruhane EPP na koncoch kridiel a motorovom kryte. Ten som chcel kupit, ale nech sa nikto nehneva - 8€ za asi najmensi nahradny diel z EPP na tento model mi pride dost prehnane. A zasa na druhej strane je to prilezitost na precvicenie hlavy a ruk. |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
|
pauliej modelár Príspevkov: 49 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, mohol by si prosim dat fotku toho vyztuzenia podvozku laminatom? Dakujem |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Ahoj, snažil som sa , aby laminát rozložil namáhanie od podvozku pri náraze na väčšiu plochu EPP vnútri trupu. Tak som jednou vrstvou sklenej tkaniny previazal prednú časť originálneho osadenia s vnútrom dutiny pre akumulátor. Chcel som tým dosiahnuť odolnosť aj v smere nárazu od prednej časti. Bude sa to ešte začisťovať, zatiaľ nemám kryt batérie, tak neviem dotvarovať zadnú časť otvoru pre akumulátor. Myslím, že by to mohlo vydržať. Nechcem tam nič viac dávať kôli hmotnosti. a uloženie motora na prepážke už napevno v trupe |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Skúšobné oživenie s prijímačom Spektrum AR500 prebehlo v poriadku, motor, aj kormidlá pracujú, ako majú. |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Kolegovia, nemáte niekto odvážený samotný origo podvozok z tohoto modelu s kolesami a papučami? Naháňam gramíky , vzletovka s 3S 2200mAh Lipol 1209g sa mi zdá priveľká, na tu trosku kvalitnej preglejky, laminatu a lepidla ktoru som do modelu pridal a to nemám ešte kryt batérie. Podvozok nieje originál, toto je krásny a robustný uhlíkový, tak ma napadlo, či nebude on trochu ťažší. |
JanoP modelár Príspevkov: 101 Moje modely Poslať správu |
Ahoj Janči, 1200 gr by nemalo byť nič hrozné. Lietal som s modelom, ktorý mal vyše 1200 gr a bolo to v pohode (https://www.rcportal.sk/forward-am6812). V jeho popise je uvedené osadenie, ktoré sa ale ukázalo ako slabé, model nakoniec lietal s RAY G2 C3536-1000, vrtuľou APC 10x5 E a Foxy 4S-2200. Plošné zaťaženie vychádzalo cca 60 gr/dm2. Ak Ti zaťaženie vyjde podobne, Scout bude lietať super. |