Výrobca: | |
Rozpätie: | 0 mm |
Hmotnosť: | 0 g |
Kategória: | Lietadla - vetrone |
Dĺžka: | 0 mm |
Materiál: | |
Motor: | |
ID Modelu: AM600 | Zobrazenia: 12997 | Pridané: 4. 1. 2011 o 12:48 | Autor: mosse
Autor | Správa |
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
ak sa ti to lozisko vyhrka a povoli tak budes mat rozobraty trup az za motor ...
pekny stroj kde si zohnal a za co? aj ja nad niecim takym spekulujem. dik |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Súhlasím s Petrom. Riešenie to síce je pekné, ale je to aj veľmi technicky komplikované na presnú inštaláciu. O tento spôsob elektrifikácie som sa zaujímal a dokonca som si písal aj s jedným modelárom, ktorý to realizoval:
http://pierre.rondel.free.fr/images2/pegase/index.htm Napísal mi, že síce neutrpí zovňajšok lietadla, ale pri akýchkoľvek maličkých vibráciách model nepríjemne rezonuje po celej dĺžke trupu, preto to ani nevyužíva. Skôr by som bol za klasické odrezanie špičky, ale nedávaj tam kužele, pretože nenájdeš taký kužel, ktorý potrebuješ pre správne napasovanie. Radšej si kúp iba trámec na sklopky a z polystyrénu si dorob kužel potom ho olaminuj. Takto získaš jedinečný kužeľ, ktorý bude dokonale pasovať na model, pričom prechod medzi kužeľom a trupom bude takmer "neviditeľný". Je to krásny model, síce nemá typické Discusoidné tvary, ale aspoň sa podobá na polomaketu. Pozerám, že nemáš ani brzdy, ale krídelká a klapky po celej dĺžke odtokovky ich spoľahlivo nahradia. Dúfam, že časom pridáš ďalšie fotky zo stavby a letu. |
richi555 modelár Príspevkov: 114 Moje modely Poslať správu |
Veľmi pekný model ale osobne by som určite do takého veľkého modelu račej riešil výsuvný pylon namiesto predného kužeľa, a určite by som si kužeľ nevyrábal sám, lebo keď ho nespravíš presne tak ti bude vibrovať. Jasné že výroba výsuvného motora je zložitejšia ale je to efektnejšie a krajšie keď sa to dobre podarí. Tu je jeden príklad, chlapík to tam fakt pekne vyriešil: http://www.rcletkakosice.sk/node/420#comment-1131 |
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
pozeram ze francuzke napady letia. presne o tomto som debatoval tiez z francuzom, ale mal to vo foxovi. ten link som videl je dobry.
Moj francuz mal hriadel uhlikovu a pouzival tiez len tramec, tomu sa nevyhnes tak ci tak. Kuzel je urcite krajsi. Pilon je proste .... supaaaa.... ale dobry aj cenova |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Nechápem, čo by malo vibrovať na olaminovanom polystyrénovom kuželi. Niekde som videl aj fotky, ako sa takýto kužeľ vyrába, ale už neviem kde, tak to iba popíšem:
Na holú hriadeľ motora si prilepíš polystyrén s prekližkovým kruhom. Zapneš motor a postupne obrusuješ polystyrén do tvaru kužeľa. Potom ho pretmelíš a obrúsiš ešte raz do hladka. Olaminuješ a opäť prebrúsiš. Potom stačí strieknuť farbou. Zo zadnej strany odlepíš tú prekližku, vyrežeš drážku pre trámec, na trámec našrubuješ tú prekližku a kužeľ k prekližke s trámcom sa môže prilepiť, priskrutkovať... Výsledný kužeľ je ľahučký a presne kopíruje tvary trupu. |
sluggish modelár Príspevkov: 148 Moje modely Poslať správu |
Nádherný stroj, gratulujem, tiež by som RAZ chcel mať také, ale to je zatiaľ hudba budúcnosti ... dúfam že časom pribudne viac fotiek, poprípade aj video zo záletu |
mosse modelár Príspevkov: 328 Moje modely Poslať správu |
Caute pani. No ja si to predstavujem asi takto.
Nieje to taka dlzka aby tam vznikali vybracie a hlavne je tam 8mm hriadel. Teda ja budem mat redukciu z 8mm na 6mm. Ohladne brzd: su dve verzie. Ja som chcel klasicke brzdy, nechcel som aerod. stity. Vetrona som zohnal z Brna. http://www.hobbyrcshop.cz/discus-4m.p.aspx na videu je verzia druha verzia vyhotovania brzd http://www.youtube.com/watch?v=iNHH-b0w6-k Dalsi tyzden sa pustim do osadzania serv a pripravu na motorizaciu. V podstate mam vsetko az na redukciu medzi hriadelmi. |
mosse modelár Príspevkov: 328 Moje modely Poslať správu |
No teda este som zabudol ze uz mam hotovy podvozok. Spravil som ho po odporucaniach starych panov ako pevny podvozok. Koleso ma rozmer 70mm a je to home made koleso. Stred vysustruzeny z hliniku a guma pouzita z ineho kolesa. Nafotim pastnem sem. |
DaggyMAC team RCPortál Príspevkov: 1734 Moje modely Poslať správu |
Ja som tiež chcel ísť do štvormetrového vetroňa, veľmi ma to láka do tejto veľkosti, ale nakoniec som sa rozhodol, že si tohto roku skúsim moje termické schopnosti na menšej Proxime II, hlavne kvôli použitému profilu a väčšej ploche krídel. Teším sa na tvoje príspevky, fotky alebo videá. Ako si spokojný s laminátovým trupom? Nedočítal som sa, ako sú riešené krídla - konštrukčné potiahnuté balzou alebo polystyrénové? Táto konštrukcia upevnenia motora, ktorú si pridal ako obrázok, sa využíva pri DG-808 a podobných vetroňoch, pri ktorých odrezanie špičky nie je možné. Ty máš špičku celú, preto by si musel motor umiestniť tak, aby si mal k motoru prístup, rovnako ako ku ložisku v špici. Preto by musela byť hriadeľ dlhšia a to už dáva priestor pre menšie (stačia maličké) rezonácie. Som zvedavý ako to vymyslíš, ale snaž sa mať tú hriadeľ čo najkratšiu. |
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
potom uz jedine ohybnu hriadel z krovinorezu |
mosse modelár Príspevkov: 328 Moje modely Poslať správu |
update:
Konecne prisli serva. Tak zacinam osadzat. Postupne pastnem fotky. |
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
zakerna otazocka, isli by tam namontovat aj brzdne stity? |
mosse modelár Príspevkov: 328 Moje modely Poslať správu |
jasne, je to konstrukcne kridlo. |
petertn modelár Príspevkov: 299 Moje modely Poslať správu |
uz len, ze AKO? to vypitvat |
mosse modelár Príspevkov: 328 Moje modely Poslať správu |
no tak zima si vyziadala opravu. Pri zmene teplot sa ukazalo ze potahova folia nic-moc. Musel som foliu znovu napnut.
Pouzil som klasicky postup pri tejto konstrukcii. 1. napichat foliu spendlikokm 2. teplovzdusna pisatol 3. handricka Prikladam nejaku fotodokumentaciu (fotky len mobilka tak dufam z toho nieco bude vidiet) Kridla uz mam osadene momentalne riesim konektor v kridlach. |