autor | správa | ||
UjoLojzo modelár Príspevkov: 6 Moje modely Poslať správu |
Ja sa ospravedlňujem, že mám na tomto fóre len dva príspevky. Tiež sa ospravedlňujem, že nemám vlastný server, webovú stránku, portál, či ako sa to volá. A úprimne sa ospravedlňujem, že tu neukazujem svoje modely. Zatiaľ nevyzerajú na to, aby som ich mohol či chcel ukázať. Ale všetko toto sa môže zmeniť: chcel by som vytvoriť vlastný server s modelárskou tématikou, chcel by som začať stavať modely, s ktorými sa tu budem môcť pochváliť. Zatiaľ som sa inšpiroval u miora: čo sa týka vzhľadu aj obsahu jeho webu a tiež som sa inšpiroval tým, ako stavia modely, ako ich vybavuje elektronikou, ako s nimi lieta, ako ich opravuje. Ale dnes dostali moje plány ťažkú ranu: v tomto vlákne som sa dozvedel, že to, čo je pre mňa vzorom, je vlastne kontroverzný bulvár plný poloprávd. Ale ja nechcem, aby môj modelársky server bol kontroverzný a už vôbec nie bulvár. A tak hľadám vzory inde. Ale kde ich hľadať? No najlepšie asi u toho, kto odsudzuje kontroverzný bulvár. Čiže u MarianaR. Ale on mi nechce pomôcť, nechce mi ukázať jeho nekontroverzné nebulvárne servery. Veď mi chlapi prosím pomôžte! Hádam nechcete, aby vznikol ďalší kontroverzný bulvárny server plný poloprávd? |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Mior, u motoraku je rychlost odvisla viac od otacok vrtule a jej stupania ako od hmotnosti modelu. Ak bude mat vrtula (pohon) maximalne otáčky 5000ot/min a vrtulu so stupanim 10" je jedno ci model bude mat 5 kil, alebo 6. Teda ak s tymi 5 kilami ten pohon nebude blizko padovej rychlosti. U modelov ale byva castejsia situacie ked su "premotorovane". Podľa tejto teórie:"Ťažšie modely majú maximálnu dosiahnuteľnú rýchlosť vo vodorovnom lete nižšiu ako modely ľahšie." dosiahne Boeing 747 so 100 cestujúcimi na plný výkon motorov nižšiu maximálnu rýchlosť ako prázdny na plný výkon motorov. Pochopil som to správne?
Na ich stránkach je určite veľa dobrých vecí, hlavne od elektroniky čo je ich doménou, ale potom tam dajú opravu trupu vetroňa ak sa dobre pamätám dajaké DG čo bolo na šrot. Je pekné že ho opravili ale postup opravy trupu by som ako príklad či návod pre menej pokročilých nedával. Ono sa to totiž takto nerobí. |
||
majsterko modelár Príspevkov: 676 Moje modely Poslať správu |
UjoLojzo.A ako má vyzerať model aby sa mohol ukázať?Je už veľmi málo modelárov,ktorí svoje modely stavajú od "nuly".U niekoho je to preto,lebo to nevie a u niekoho z časových dôvodov.Ale každý urobí model tak,ako to zvláda.Niekto lepšie,niekto horšie.Ale tento portál je o tom ukázať ostatným,čo som si polepil.Toto nie je komisia,ktorá bude hodnotiť modely.Viem že je tu veľa takých,ktorí veľmi radi kritizujú,ale každý nejak začínal.Kto chce poradiť,nech poradí,kto chce kritizovať,nech si radšej zahryzne do jazyka To nie je rada,iba môj názor. |
||
UjoLojzo modelár Príspevkov: 6 Moje modely Poslať správu |
Majsterko. Súhlasím so všetkým, čo si napísal. Som tu nový, dalo by sa povedať, že som tu 3 dni aj s cestou a teraz píšem svoj ešte len štvrtý komentár. Ešte ani neviem ako sa vkladajú obrázky, napríklad tak, ako to urobil Vever. Ale budem sa snažiť a snáď sa to naučím. Okrem toho, obrázky svojich modelov tu nemajú viacerí, dokonca ani dvaja páni "dokonalí", ktorí si hneď ako prví neodpustili štipľavé poznámky na miorovo antré. A tí sú tu už pekne dlho - podľa toho, koľko majú komentárov: MarianR 1125 a lv dokonca 2627. Ani mior tu nemá obrázky svojich modelov, ale ten aspoň nikoho verejne nezhadzuje a má svoj web, ktorého adresu, na rozdiel od MarianaR netají a tam svoje modely bez problémov ukazuje. Laco má tiež svoj web. Hoci nie som nadšencom historických vetroňov, tak jeho web sa mi páči i keď o modelárskej technike tam nie je skoro nič. Ale hrozne sa mi páči Lacova práca a smekám pred ňou pomyselný klobúk. Možno by som smekol aj pred Marianovou prácou, ale nemám to ako posúdiť. Rubriku Lode nepozerám ani tu ani na iných fórach a okrem toho som, či lepšie povedané chcem byť, letecký modelár a myslím si, že tieto dve kategórie sú dosť odlišné. Preto ma zarazilo, že niekto kto dorába víno, považuje toho kto páli slivovicu za kontroverzného a bulvárneho. Prosba na MarianaR: čo konkrétne sa ti na miorovom webe javí byť kontroverzné? Prosím, uveď KONKRTÉTNE v ktoromkoľvek jeho článku odstavec, vetu, či tvrdenie, ktoré považuješ za kontroverzné a uveď prečo. Chcem to vedieť preto, aby som sa v budúcnosti tomu mohol vyhnúť na svojom webe. Ďakujem.
Vyzerá to, že som sa od Vevera naučil vkladať obrázky do komentárov. Som na seba hrdý! K tomu obrázku: ten je pre elvíčka, čoby odpoveď na výhradu, že niečo sa tak alebo onak nerobí. Ten obrázok som, pre zmenu, zobral od miora. Je perfektný, myslím obrázok. |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Okrem toho, obrázky svojich modelov tu nemajú viacerí, dokonca ani dvaja páni "dokonalí", ktorí si hneď ako prví neodpustili štipľavé poznámky na miorovo antré. A tí sú tu už pekne dlho - podľa toho, koľko majú komentárov: MarianR 1125 a lv dokonca 2627. Keďže modelári ma poznajú, nájdu si moje modely, stavby, návody na mojich stránkach. Toš tak.
Pri kompozitových modeloch sú určité rokmi overené postupy a sú dobré. To je všetko čo by som k tomu dodal. |
||
saroj modelár Príspevkov: 535 Moje modely Poslať správu |
Hej "hoši". A všimli ste si dnešné krásne počasie, ako stvorené pre nás? Ja som dal zopár letov v termike. Viac hodno, ako sa tu naťahovať. |
||
mior modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Pani učiteľka napísala na tabuľu túto malú násobilku: 1 x 9=7 2 x 9=18 3 x 9=27 4 x 9=36 5 x 9=45 6 x 9=54 7 x 9=63 8 x 9=72 9 x 9=81 10x9=90 V prvom riadku zámerne urobila chybu. Skupina žiakov nadšene vykrikovala, že sa učka pomýlila. Ona im na to povedala: "Vysmievate sa mi, že som sa pomýlila v jednom príklade, ale ani jeden ma nepochváli, že som ich deväť napísala správne..." A tak je to aj s našou stránkou! Určití jedinci vyhľadávajú chyby a omyly (a v pár článkoch ich aj nájdu), ale už nepovedia, že v tých ostatných stovkách článkoch je to dobré, prínosné a pozitívne... Pre Laca k tomu dégéčku: Tiež som s bratovou opravou veľmi nadšený nebol, ale bolo to rýchle, nenáročné a aj to dobre vyzerá. Ten model má odvtedy dve desiatky letov a pristátí za sebou a nič mu nie je! Čo potvrdzuje, že táto metóda je funkčná - aj keď sa vymyká zaužívaným koncepciám. S Lacom (lv) sa poznáme tak napoly - ja ho poznám, on mňa nie. Uznávam ho, aj keď ma nemá rád (a neviem ani prečo). Ctím si ho ako veľmi zručného modelára, ktorý stavia krásne stroje, výborne lieta a veľmi rozumie sa mnohým kategóriám modelárstva (ale neskromne poviem, že v elektronike ho predčíme ). Aj jeho stránka prešla veľmi pozitívnymi zmenami, má síce viac reportážny nádych (marianr by asi povedal, že bulvárny), ale má svoju úroveň a hodnotu. Pána marianr nepoznám. Nepoznám ani jeho údajný web (asi ho skrýva ako kapitáň dochtor Danko svoju rigoróznu prácu) a preto sa nedokážem k nemu a jeho modelom vyjadriť. Ale aj keby som ich videl, NIKDY by som ich nezopsul, pretože sám dobre viem, koľko je s tým práce! Mňa sa jeho hodnotenie nedotklo. Ale malo by sa dotknúť všetkých našich "milióntych" návštevníkov, lebo tých pán marianr pasoval na hlupákov čítajúcich brakový bulvár, neschopných rozpoznať kvalitu a trvale sa v závislosti od bulváru vracajúcich a klikajúcich na našu stránku. Ja som hrdý, že som milionár! A ako milionár mám aj nejaké maniére, na ktoré mám právo ich tolerovania. A preto mi prosím dovoľte a odpustite tento môj prvý manier: Názor pána marianr na našu stránku mi je u p*dele! |
||
UjoLojzo modelár Príspevkov: 6 Moje modely Poslať správu |
Mior, vedel a mohol by si sa vyjadriť k tomuto:
Tiež by ma to zaujímalo. |
||
mior modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Ale skôr ešte k tomu 4-metrovému DéGéčku: Tento model pred haváriou patril nášmu najstaršiemu bratovi Milanovi. Po havárii išiel Milan za človekom - profesionálom, ktorý sa prácou s laminátmi živí. Ten mu povedal, že trup je z polyesterového laminátu a že sa to teda opraviť nedá. A tak zostali len dve možnosti: buď to celé hodiť do smetnej nádoby, alebo to opraviť INAK. Teda tak ako sa to nerobí, keďže sa odborník vyjadril, že sa to nerobí nijako. Je to podobné, ako keď má niekto rakovinu a odborníci tvrdia, že sa to liečiť nedá a že teda pacient v krátkej dobe zomrie. A naraz príde bulvárny kontroverzný neodborník, ktorý podá pacientovi NIEČO a ten potom žije a zdravo funguje až doteraz. Z tohto pohľadu budeme radi bulvárni a ešte radšej kontroverzní. ....................................................... Teraz k tým rýchlostiam: Rozdelme si toto zdôvodnenie na časti, aby si eventuálne mohol povedať, že s niečím súhlasíš, ale s niečím iným nie. 1. Majme dva Boeingy 747 bez pasažierov, ktoré letia paralelne vedľa seba (v určitej "neovplyvňujúcej" vzdialenosti) v konštantnej výške na plný (konštantný) výkon. Ak sú úplne rovnaké a majú teda aj rovnaký výkon motorov, poletia rovnakou rýchlosťou. Rýchlosť letu sa ustáli na takej hodnote, kedy sa ťah motorov a aerodynamický odpor lietadla budú rovnať. Súhlasíš? 2. Ak do jedného z nich (č. 2) nastúpia pasažieri, bude Boeing č. 2 ťažší. Aby nezačal klesať, musí NEJAKO zvýšiť vztlak. Zvýšením rýchlosti to už nepôjde, však motory už bežia na plný výkon a viac nedajú. Súhlasíš? 3. A tak (auto)pilot Boeingu č.2 pritiahne výškovku a zvýši vztlak krídiel tým, že zvýši uhol nábehu krídiel. So zvyšovaním uhlu nábehu (v nasledujúcom grafe označené ako "alpha" ) sa vztlak (v nasledujúcom grafe označené ako "CL" ) zvyšuje cca takto: Boeing č.2 vďaka vyššiemu uhlu nábehu neklesá, (auto)pilot ho drží na nastavenej výške. Súhlasíš? 4. Lenže ... Zvýšenie vztlaku zvýšením uhla nábehu má aj "odvrátenú tvár". Tou je zvýšenie aerodynamického odporu (v nasledujúcom grafe označené ako "Cd" ) : Tu sa ťa nemusím pýtať či súhlasíš, lebo to je jednoducho fyzikálny fakt. 5. Ak má Boeing č.2 väčší aerodynamický odpor ako Boeing č.1 a maximálny ťah ich motorov je rovnaký, tak ich rýchlosti nemôžu byť rovnaké. Rýchlosť Boeingu č.2 klesne na takú hodnotu, aby aj aerodynamický odpor lietadla klesol tak, aby sa (opäť) rovnal maximálnemu ťahu motorov, ktorý je ale stále rovnaký. Súhlasíš? 6. Z toho vyplýva, že ťažšie lietadlá (a teda aj modely) majú nižšiu maximálnu rýchlosť, ako keby boli ľahšie. Ak je toto podľa teba (citujem) "čiastočná pravda", tak ju prosím doplň na pravdu úplnú, ale tak, aby to stále zostalo zrozumiteľné aj pre bežných modelárov. Ak sa predchádzajúcich 6 bodov vysvetlenia niekomu javí ako kontroverzný bulvár, tak nech to prosím urobí lepšie. My sa o takú "ľudovú osvetu" (v oblasti profilov) pokúšame v (pokračujúcej) sérii článkov: http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=1046&n=ako-sa-aspon-trochu-orientovat-vo-vlastnostiach-profilov- –-1 http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=1051&n=ako-sa-aspon-trochu-orientovat-vo-vlastnostiach-profilov- –-2 http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=1054&n=ako-sa-aspon-trochu-orientovat-vo-vlastnostiach-profilov- –-3 |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Ten Boeing má pohon stavaný na 500 ton. Na tých 500 ton je počítaný uhol nastavenia, maximálna a minimálna rýchlosť. Tých 10 ton pasažierov spôsobí zmenu uhla nábehu možno v minútach a nie stupňoch. Odpor vplyvom vyššieho vztlaku stúpne zanedbateľne. Výkon motorov bude držať maximálnu rýchlosť na rovnakej úrovni. Proste ak bude letieť prázdny tak sa otáčky motora nezvýšia a tým sa nezvýši ani maximálna rýchlosť. Zmena by bola markantná, keby sa plošné zaťaženie blížilo k dajakej hraničnej hodnote kedy by sa pádová rýchlosť blížila tej maximálnej. S tým, že sa vyššou hmotnosťou mení rozsah rýchlostí súhlasím, ale hlavne tej minimálnej, pádovej. |
||
vever440 modelár Príspevkov: 261 Moje modely Poslať správu |
|||
UjoLojzo modelár Príspevkov: 6 Moje modely Poslať správu |
Laco, nehnevaj sa, ale teraz kľučkuješ len preto, aby si sa pokúsil obhájiť neobhájiteľné - teda tvoj postoj, tvoje predošlé vyjadrenia. Mimo iné, tvoje tvrdenia postrádajú logiku:
Mior dal ako podmienku toho porovnania to, že motory bežia na maximálny - konštantný výkon a teda dávajú konštantný ťah. Ako môžu motory držať rýchlosť, ak sú naplno a viac už nemôžu? Stačí vystrčená ruka z okienka, ak by sa to dalo, a aerodynamický odpor narastie, malinko, ale narastie, a rýchlosť klesne. Malinko, ale klesne. Motory to nemôžu kompenzovať, lebo neni z čoho. Na druhú stranu pripúšťaš, že odpor stúpne. Síce zanedbateľne, ale stúpne. Ak je ustálená rýchlosť lietadla daná rovnováhou medzi ťahom motorov a aerodynamickým odporom, tak pri nezmenenom ťahu motorov musí nárast odporu spôsobiť pokles rýchlosti. Okrem toho, mior v tom jeho článku nepíše o 500 tonovom Boeingu, ale o modeloch. A ak ty sám uvádzaš príklad, že naložením sa zmení plošné zaťaženie z 38,7g/dm2 na 64,5g/dm2, tak sa uhol nábehu zmení nie o minúty, ale o stupne. |
||
lv modelár Príspevkov: 2802 Moje modely Poslať správu |
Konštantný ťah motoru (na plný výkon) udrží konštantnú rýchlosť. Ten príklad s plošným bol u svahových vetroňov. Tam sa nezvýši uhol nábehu o stupne, ale zvýši sa rýchlosť o 15-20%. Samozrejme za vhodných podmienok. Keby sa menil uhol nábehu, musel by som za letu "trimovať", kompenzovať výškovkou. Nemusím. Teda pokiaľ si ťažisko nerozhasím tým balastom. Ľahký svahák proste neletí. |
||
TOMMY-PC modelár Príspevkov: 335 Moje modely Poslať správu |
Dovolte mi aby som sa pripojil, a to z úplne iného súdka: 1., Gratulujem k 1. miliónu ! 2., ľudia prečo sa v dnešnej dobe nevieme tešiť z radosti iných ??? Ja osobne si myslím že sa autor tohto článku sa len chcel podeliť so svojou radosťou aj s nami ostatnými. Mne osobne "cevarovci" absolútne nevadia, ba rád si ich prečítam, či sa v danej téme vyznám či nie - alebo súhlasím či nie. Zakaždím si tam niečo nájdem (+ aj -) a je to omnoho lepšie ako keby som mal čítať o vraždách novinárov, alebo o špinavých kauzách politikov... Naučme sa trocha rešpektovať a uznávať prácu, a vynaložené úsilie ostatných, však tento náš koníček - modelárčina - by nás mal spájať a nie rozlučovať... ( a si myslím že je jedno či je niekto lietadielkár, autíčkár, loďkár či kopterista - každý z nás to robí pre svoje potešenie a pre radosť a nie preto aby druhému niečo dokazoval alebo toho druhého zhadzoval v tom prípade by to nebol koníček ...) PS.: myslite aj nato že možno raz toto budú čítať aj naše deti... a čo si z toho zoberú... to že sa tu neustále modelári urážajú/hádajú... tak toto bude zlé, my by sme im mali ísť vzorom a v dnešnej dobe plnej s falošou z FB a ostatných soc. sietí sa deti vedú veľmi ťažko ku športu a modelárčeniu. Však predsa na tabletoch a mobiloch sa deti hrať futbal alebo stavať loďky či lietadlá nenaučia... takto manuálnu zručnosť do svojich rúk nedostanú... Všetka česť tým ktorý sa detičkám venujú , a či takou či onakou formou sa snažia odovzdať svoje vedomosti nasledujúcim generáciám ! (písomná aj praktická forma) |
||
mior modelár Príspevkov: 165 Moje modely Poslať správu |
Ak je toto tvoj názor a tvoje presvedčenie, nemá zmysel, aby som pokračoval v akomkoľvek vysvetlovaní. Vo svetle tohto tvojho výroku začínam chápať, prečo si presvedčený, že na našej web-stránke uvádzame polopravdy, či čiastočné pravdy, či ako si to napísal. Kľudne si aj naďalej ver tomu, že aerodynamický odpor nemá vplyv na rýchlosť letu lietadla, veď "Konštantný ťah motoru (na plný výkon) udrží konštantnú rýchlosť." |