autor | správa |
rustyGoobers modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
Pred pár dňami som bol lietať s jednoduchým lietadlom "z krabice" - ASW 28 od Pelikána. Bol trochu silnejší vietor a tak som lietal dosť veľa s motorom - až na pár krátkych prestávok to bolo asi 15 minút motorového letu. V tom sa mi motor vypol. Servá išli ďalej normálne. Pristál som lietadlo a inštinktívne som skontroloval regulátor, pripadal mi dosť horúci, ale presnú teplotu som, žiaľ, nemal ako zmerať. Asi o 5 minút motor bežal znova normálne, ale radšej som už nelietal. Asi teda naozaj išlo o nejakú tepelnú poistku. Moja otázka je: Je toto normálne správanie regulátora pri dlhšej a intenzívnejšej záťaži a môžem ísť vpohode znova lietať? Alebo je to znamenie toho, že regulátor pomaly dosluhuje a ďalšie lietanie by nemuselo byť celkom bezpečné? Doplňujúce info: Teraz som ho doma skúsil a za 2 minúty plného plynu stúpla teplota z 29°C na 40°C, potom som nechal ešte 30 s. motor bežať, ale teplota sa už nemenila. Všetko išlo OK. |
redix modelár Príspevkov: 1947 Moje modely Poslať správu |
Nevyplo ti to na slabu bateriu? |
rustyGoobers modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
Nevyplo ti to na slabu bateriu? Nie nie, nenapísal som to presne - letel som asi 15 minút, potom som zosadol, dal čerstvú baterku a s čerstvým akumulátorom to vyplo asi po 1 minúte letu. |
Hawk modelár Príspevkov: 160 Moje modely Poslať správu |
Regulátor má vstavanú tepelnú ochranu a pri prehriatí vypína hlavný zdroj odberu, čiže motor. Doporučoval by som zmerať prúdové hodnoty odberu pri maximálnych otáčkach a pokiaľ by boli hraničné vzhľadom na maximálny možný prúd regulátora doporučoval by som ho vymeniť ho za silnejší / s väčšou hodnotou I max../ |
genius3258 modelár Príspevkov: 988 Moje modely Poslať správu |
nejak porieš aby vzduch od vrtule prúdil okolo regulátora na 90% to vyrieši tvoj problém |
charon modelár Príspevkov: 140 Moje modely Poslať správu |
Kedysi dávno podobný problém. Po hľadaní chýb som nakoniec prišiel na pridreté ložisko na motore - dôsledok vyšší prúd a následné vypínanie regulátora. |
rustyGoobers modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
Autor: rustyGoobers
Správa zaslaná: 7. 6. 2012 o 10:15
Ďakujem za cenné rady, skúsim teda zlepšiť to prúdenie vzduchu okolo regulátora (je možné, že pri lepení kabíny a osádzaní nového motora po havárii som zapchal aj tie minimálne "prieduchy", ktoré na ASWčku boli). Pozriem sa aj na ten prúd, aj keď dúfam, že v tom nebude problém, regulátor je pôvodný a motor som menil tiež za pôvodne dodávaný typ k tomuto lietadlu. Ale premeriam a zistím. Ešte raz vďaka za rady. |