autor | správa | |
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Ten novy ma o nieco vyssi vykon preto by to malo ist tak isto chyba bude zrejme v nom skus reklamovat,este by bolo zaujimave odmerat odber motora pri plnom vykone. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Žiaden (synchrónny) elektromotor NEMÁ výkon, vždy to je len a jedine údaj o maximálnom doporučenom výkone aký by mal vydržať. Takmer vždy ide len o stratové teplo, (a uváza sa aj tak to čo vydrží len pár sekúnd..), ani to nebýva o magnetickom sýtení. Motor má keď už niečo z jeiných troch základných parametrov elektromotorov (KV, odpor a prúd naprázdno), tak ten odpor vinutia, ktorý by určil aký prúd by tiekol zablokovaným motorom pri nejakom napätí. Ten odpor by sa aj mohlo oplatiť odmerať (pustiť motorom jednou fázou stabilizovaný prúd napr. 1A a zmerať milivolty priamo na vývodoch tej fázy, pri 1A zodpovedá 1mV práve 1mOhm - tak by sa videlo či je lepší alebo horší. Otáčky sa totiž točia na efektívne napätie (KV krát Ueff) - a to je práve znížené o stratu na odpore. Teoreticky by ten motor mohol byť šmejd ktorý má výrazne vyšší odpor a preto zaťažený netočí také otáčky ako iný.. ale to sa mi nezdá pravdepodobné. KV čiže otáčky na volt sa zmerať môže oplatiť tiež. Nič také extra prekvapivé by to nebolo keby sa do krabičky alebo aj pred označením u výrobcu, zatúlal úplne iný motor. Nejaký otáčkomer by si mohol nájsť - ak nie tak možno zmerať frekvenciu (pri plnom plyne možno aj obyčajným merákom, na jednej fáze voči baterke..), alebo hoci aj len odhadnúť podľa zvuku - ale asi nie pri 12V (krát 4000kv =48000 rpm....! ). Naprázdno na plný plyn by som si dovolil merať tak cca pri max 6V, aby to motor nezničilo. Väčšinu svojich motorov som si naprázdno takto meral - zaujíma ma KV a pritom aj prúd naprázdno. Ten prúd naprázdno by ukázal s dosť vysokou pravdepodobnosťou, aj keby bol motor vadný (vnútorný skrat vinutia spôsobí že by žral neprimerane vysoký prúd). |
|
Miso77 modelár Príspevkov: 16 Moje modely Poslať správu |
Skusim este regulator napojit na motor lietadla, ak budu otacky rovnake ako pri regulatore lietadla, tak to bude v motore... |
|
Josooo modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Inak riešiš tu motor z HK. Čiže za 20-30€ a tolko sa tu toho popísalo že tato diskusia mi pripada ako zbytočná. To keby ja som mal písat ohladne aliexpresu a čo prišlo zle....blleeeech dajte stým pokoj chlapy. Hodte to do koša a kupte nové |
|
Miso77 modelár Príspevkov: 16 Moje modely Poslať správu |
Hej, vsak co je to 30e, najdes barz kde na chodniku... Neviem kde je chyba, neviem ci mam kupit tento motor znova, lebo mi prisiel zly kus, alebo kupit uplne iny...preto som sa pytal...a ti, co k tomu chceli napisat, tak napisali, niekto iný sa tu mozno dozvedel nieco, co nevedel... |
|
VladoVrancik modelár Príspevkov: 1757 Moje modely Poslať správu |
Ale zial su tu aj taky ktory musia frflat vsak Josooo ak ti to vadi naco to citas? Alebo platis za miesto na serveri a cim menej pismen tym to mas lacnejsie? |
|
palci72 modelár Príspevkov: 1056 Moje modely Poslať správu |
Vyskúšaj toto.....čo si na písal.......ale skús to aj opačne......ten tvoj motor z auta pripoj na reg. z lietadla......v lietadle máš istotu že ti to všetko funguje.......tak aspoň zistíš čo z auta je v prdeli....či motor alebo regulátor..... |
|
kamil413413 modelár Príspevkov: 1286 Moje modely Poslať správu |
A taká otázka. Menil si vôbec prevodový pomer ? ak si tam dal viac ako dvojnásobné otáčky, tak ak si chcel jazdiť v rovnakých rýchlostiach a sile (ak sú motory približne Výkonovo rovnaké) takmusíš zmeniť prevodový pomer. Pastorok aspoň s dvakrát menším počtom zubov ako máš. Čiste teoreticky ak ti vtedy išlo 70-80km/h, a dal si motor s viac ako dvojnásobnými otáčkami tak nečakaj že ti auto pôjde 140-160km/h. Myslím že keď dáš menší pastorok bude bežat približne rovnako. Keď trochu pojazdíš tak sa to čo viac hreje motor či esc ? Rýchlosť dokážeš upravovať aj pastorkami. Ale to či to auto fakt pôjde rýchlepšie ti urobí to či má na to výkon. |
|
Miso77 modelár Príspevkov: 16 Moje modely Poslať správu |
Vymenil som motor, 3900kv za iny 3900kv...rychlost auta je cca 1/3 v porovnani zo starym.motorom...menil som LEN MOTOR |
|
bogo modelár Príspevkov: 963 Moje modely Poslať správu |
Je to pravda. Vacsina veci objednanych z ciny boli na h.....no.Stale vtom ale aj tak nemam jasno,lebo ked som si priplatil aj tak to bolo vyrobene v cine,ale bol to velky rozdiel. Napriklad nakupil som v zlave na miniZ neznackove tuning.diely a vsetky su zle.nepasuju a uz duhy krat som preto musel menit podvozok . Takisto motor tie iste parametre ale oproti znackovemu velky rozdiel.To iste regulator a pod.Ja osobne som zato radsej priplatit a mat zaruku a pokoj. A este nieco ispravedlnujem sa ,ze mimo temy: NEVIEM AKO VAM,ALE AK MI BUDE AJ NADALEJ ZAVADZAT NA MOBILE TO SPROSTE MODRE TLACITKO KDE JE NAPISANE :MENU: TAK ODCHADZAM UZ NAVZDY Z TOHOTO FORA! |
|
Josooo modelár Príspevkov: 846 Moje modely Poslať správu |
Ale ja nefrflem, to budem až za desať rokov |
|
Miso77 modelár Príspevkov: 16 Moje modely Poslať správu |
Mno, dnesna skuska....moj akrobat s motorom 1250kv a regulatorom 60A. Skusil som regulatory a motory navzajom prehodit...lietadlo malo cca rovnaky tah s obidvoma regulatormi. Auto malo pri obidvoch regulatoroch priblizne rovnake otacky...kto poznate Traxxas e-revo 1:16, pri striedavom motore a vysokej rychlost "natiahne" odstrediva sila pneumatiky. Pri tomto motore a oboch regulatoroch pneu zostali rovno. Este som skusil dat stary 4000kv motor, bud sa neroztocil, alebo mal otacky cca ako tento novy, alebo nizsie, ale to neberiem do uvahy, lebo je viac menej zhoreny a pri skuske bol hned horuci. Regulator z auta mam teda v poriadku, ked ze na lietadle dal otacky ako regulator lietadla. Jedine co zostava je, novy motor z hobbykingu ma 3900kv len na stitku, v skutocnosti ma znacne menej - chybny kus, alebo pomiesany ( s inou hodnotou kv) |
|
RedByron modelár Príspevkov: 263 Moje modely Poslať správu |
Neviem podmienky merania- je to málo pravdepodobné no predsa by som porovnal aspoň zvuk motora (otáčky ) úplne naprázdno a pri zaťažení (naprázdno) v aute, predpokladám, že napätie na baterke bolo OK pri zaťažení. Aspoň by bolo dobré pripojiť na baterku "Pípak" (meranie poklesu) či nebude problém v baterke. Starý motor odišiel "len tak" (Prerušené vinutie) alebo sa "upiekol"? Ak máš niekoho kto ti môže požičať regulátor tak by som vyskúšal i ten. |
|
coro modelár Príspevkov: 886 Moje modely Poslať správu |
Videl som v cenníku rovnaký motor s KV 2400. Aj keď píšeš že odhaduješ 1500 tak taký som nevidel a oproti 3900 je to dosť rozdiel.. Preto by som si tipol že možno ide o ten, zrejme je len spojenie vinutí zapojené inak ("star" = 1,73 krát menšie KV než u "delta" . Takže aby to fungovalo presne rovnako, stačilo by zvýšiť napätie v tom pomere 1,73 - pri lipo to je ale nevhodné, z 3s to vyjde na vyše 5s lipol.. Ak by si motor zmeral koľko má skutočné KV, prúd naprázdno pri 10V a odpor vinutií, možno je úplne v poriadku a môžeš ho predať niekomu komu by sa KV 2400 hodilo. Posielať čokoľvek relatívne lacné do číny je asi neekonomické. Teoreticky sa im môžeš ozvať a možno Ti dajú kredit na nákup nového - ale budú chcieť nejaké fotky či video s meraním že má naozaj nesprávne otáčky, a ak by chceli aby si tento poslal späť tak si ten kredit podľa mňa budú mocť strčiť... |
|
Miso77 modelár Príspevkov: 16 Moje modely Poslať správu |
Ďakujem, ja som ho tiez videl, asi to poplietli...cez vikend natocim video a poslem...posielat by som to mal len do Holandska, to je tusim 2,5 e |