Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

autor správa
Michall72
modelár

Príspevkov: 825

Moje modely
Poslať správu
Autor: Michall72 Správa zaslaná: 15. 9. 2009 o 14:39
Osadenie motora, kde netreba meniť os

Tento trik je určený hlavne pre vetrone s pomocným motorom. Jedná sa vlastne o uloženie motoru na netypickom mieste, ale ma to viaceré výhody.



Motor je uložený presne na ťažisku.
Výhody: netreba ho vyosiť, lebo pôsobenie síl sa rozloží v inom rozostavení, voľba vrtule je na Vás, či použijete tlačnú alebo ťatažnú.
Ďalšou podstatnou výhodou je jednoduchšia stavba predku trupu.
Výhodou je že aj váha sa sústreďuje presne na ťažisku a model je tak stabilnejší.
Omnoho menšie riziko poškodenia drahých vrtúľ.

Nevýhody: okrem trocha zložitejšieho trupu, snáď žiadne .

Spôsob ukotvenia je taký istý ako pri modeloch kde je motor v prednej časti. Na výrobu môžete použiť balzu, alebo aj sklolaminát. Vyvažovanie sa tiež uľahčí keďže v prednej časti bude viac priestoru na batérie, ktoré sa o vyváženie postarajú samé. Nedochádza ani k pridaniu nechceného odporu. Dúfam, že môj príspevok pomôže mnohým z Vás.
Bydlisko: Humenne
DaggyMAC
team RCPortál

Príspevkov: 1734

Moje modely
Poslať správu
Autor: DaggyMAC Správa zaslaná: 15. 9. 2009 o 22:00
Pult pre vysielač

Vzhľadom na fakt, že som začal lietať na palcovom vysielači štýlom pultového, obzeral som sa po nejakom pulte pre môjho Optica. Samozrejme som našiel, ale ceny niektorých kúskov plastu ma dojali. Tak som sa rozhodol, že si doma jeden vyrobím.

Celý pult je z polystyrénu, vlastne z odrezkov po vyrezávaní krídla. Použil dom dve vrstvy 40mm hrubého expandovaného polystyrénu (pretože som tenší nemal). Nahrubo som rezal kuchynským nožom, zabrusoval stovkou brúsnym papierom a priestor pod vysielačom som vypaľoval pájkovačkou. Obe plochy polystyrénov boli k sebe zlepené Purexom. Pre záves som použil hrubý oceľový drôt, ktorý som našiel v garáži. Vnútro - pod vysielačom - som vystriekal čiernou fúkacou fixkou na textil a celý pult som oblepil čiernou elektrikárskou páskou. Naohýbané drôty som lepil tavným lepidlom. Pás na pult som použil z nevyužitého pásu na rameno od tašky na notebook. Celkový čas pre vyrobenie takého pultu je cca 2 hodinky a prinesie kopec radosti a pohodlia.

Čo sa ceny týka, tak je to pult takmer zadarmo:
-odrezky z polystyrénu (jedna tabuľa 1000x500mm EPS 100 S stojí 2,20€)
-kúsok oceľového drôtu (stačí zobrať zo zberných surovín, dajú vám zadarmo)
-Purex alebo hocijaké lepidlo na EPS máte doma
-čierne elektrikárske pásky sa dajú kúpiť v Tescu v akcii 3ks za cenu 1€
-fúkacie fixky alebo hocičo máte tiež doma
-a nejaký popruh sa doma nájde.

Ešte pridávam fotky z práce a hotový pult. Snáď niekoho inšpirujem.



Vysielač sa vkladá jednoducho, pričom ho polystyrén po bokoch pevne drží. Od predu drží vysielač drôt, do ktorého sa zasunie držiak vysielača, ktorý je umiesnený na vrchu vysielača. (Dosť krkolomne popísané, ale jednoducho ho vložíte do pultu a je to). Pre lepšie pochopenie, ako sa vkladá vysielač do pultu pridávam fotodokumentáciu (manual):
Vysielač si položím vrchným držiakom na drôty v pulte:


Do ôk zasuniem držiak vysielača:


A celý vysielač zasuniem do tesného výrezu v polystyréne, v ktorom pevne drží:


Na spodok pultu som prilepil obojstrannou páskou a tavným lepidlom kus čierneho vystrihnutého plastu pre ochranu pultu, pretože pri lietaní ho často položím na skaly, kamene alebo mokrú trávu. Takto je ochránený aj vysielač, aj pult.
Bydlisko: PB ( 38 rokov )
edf
modelár

Príspevkov: 517

Moje modely
Poslať správu
Autor: edf Správa zaslaná: 17. 9. 2009 o 21:57
Chladenie LiPoliek v modely
casto sa stava ze pohonne akumulatory sa prehrievaju cim klesa rychlo ich zivotnost,hlavne v maketach a polomaketach,kde neni moznost vzdy chadit akumulatory prirodzenim spôsobom prudenim vzduchu,preto pouzivam male ventilatory zo starych pocitacov,daju sa zohnat v rôznych velkostiach a vykonov..

...ventilatory su na 12V a maju velmi maly odber 0.05-0.10A ,ventilator napajam priamo z pohonneho akumulatora cez servisni konektor..

toto chladenie funguje spolahlivo,mam odskusane ze aj pri velkych prudoch 100-120A na duchadlovich modeloch to stiha uchladit tak abi nedochadzalo k prilisnemu prehrievaniu akumulatorov..
Bydlisko: Podbrezová
Marian
modelár

Príspevkov: 123

Moje modely
Poslať správu
Autor: Marian Správa zaslaná: 20. 9. 2009 o 00:33
Meradlo na spravne nastavenie vyosenia motora

Mate problem ako spravne nastavyt vyosenie motoru na Vasom modely? Je to dolezita vec na kazdom modely a mozno koli tomu nelieta Vas model tak ako by mal. Ponukam v prispevku na to dobre riesenie .Jedna sa o jednoduchy pripravok ,ktory sa namontuje namiesto vrtule a dalsia vec co potrebujete je mala vodovaha ,ktorou date vyskovku ci smerovku do presnej rovyny a pripravok Vam hned ukaze nastavenie vyosenia motora. Casto som sa stretol s tym ze v navodoch u modelov hlavne co dodava Pelikan je v tomto problem a model nemoze lietat tak ako by mal .Tak ze ak model pri starte Vam taha do lava a smerovka je v rovyne tak motor je malo vyoseny do prava a tak tiez ak model pocas letu pri pridani plynu Vam zacne tahat cumak hore tak je malo vyoseny motor dole . Dlzka pripravku je 310 mm .10 mm od vrchnej casti date maly spendlik kam sa zavesi lanko zo zavazim.Od spendlika po os otvoru na nasunutie na hriadel motora je 130 mm. Spodna stupnica ma ktora ma ciarky 5 mm od seba a kazda jedna ciarka na stupnici je jeden stupen co presne ukazuje lanko zo zavazim.Na vsetko Vam staci kusok smrekovej listy a kusok preglejky na stupnicu.
Pri kazdom merani musi byt smerovka ci vyskovka vo vodorovnej polohe !

Bydlisko: Nova Dubnica ( 45 rokov )
ggeerrii
modelár

Príspevkov: 618

Moje modely
Poslať správu
Autor: ggeerrii Správa zaslaná: 7. 11. 2009 o 15:17
Montáž CVD poloosi s klbom

CVD poloosy je hnacie hriadele kolesa s klbom . Taktiez je to skvely upgrade pre „jazdcov skokanov", ziskate viacej priameho prenesenia sily, okamzity zaber, a hlavne koniec oskam typu „kosti" alebo tiez „univerzaly“ ktore mozu akurat nevhodne pri skakani vyskocit ale aj rychlo sa opotrebovat , to sa pri CVD nestava . Oproti univerzalom alebo kostiam, CVD polosy si musite zlozit sam a kedze je to dolezita cast hnacieho systemu auta je dobre ich poskladat spravne a efektivne uz na prvy krat ,. Aby sa nevyskitly veelke problemy ktore ju mozu poskodit . Po spravnom zlozeni sa uz nemusis trapit so starostami z predchadzajucich dni "ako som stratil pin", "zlomil osku" alebo "ako som zasekol klb". . . Ma to veela vyhod a oplati sa to zo všetkych stran ci uz financne / kvalitov / zlepsenim jazdnych vlastnosti vasho auta


Doba prace: 15 min + / -


KROK : 1. CVD polosy sa bezne dodavaju v piatich castiach. oska s miskou, unasac kolesa, spojka, pin a set skrutiek.
Vsetko si pekne priprav a uisti sa ze mas vsetko "ready na montaz", vratene kluca so spravnym sesthranom ako aj zaistovacie lepidlo na zavity a troska vazeliny.

KROK : 2. Zacni s pripravou skrutiek a spojky. Nasad skrutku na kluc a natri troska zavit skrutky zaistovacim lepidlom. Neprezen to, staci malo, lepidlo sa pri zaskrutkovani roztiahne v celom zavite.
So zaistovacom na zavite zaskrutkuj skrutku do spojky maximalne tak aby neblokovala dieru pre prechod pinu.

KROK : 3. Namaz velmi jemnu vrstvu vazeliny (nepouzivaj differencialovu vazelinu a olej!) na vrchnu cast spojky. Fakt to netreba s vazelinou prehanat, pretoze sa vazelina aj tak zmiesa so spinou a prachom a CVD poloosy sa opotrebuju zbytocne predcasne. Najlepsie je dat trosku vazeliny na spojku, a nasledne medzi dvoma prstami ju rozmazat na povrchu spojky.

KROK : 4. Vloz spojku do hlavy unasaca a presvedc sa ze diery pre pin su nastavene pre vlozenie pinu.

KROK : 5. Zober osku a vloz hlavu unasaca do misky osky. Uisti sa ze diery pre prechod pinu su presne nastavene.

KROK : 6. Teraz to pekne podrz pokope, a vloz pin kolmo cez dieru v miske cez poskladany klb.
Je mozne ze budes musiet zakrutit s oskou aby pin perfektne presiel na druhu stranu misky.

KROK : 7. Podrz pin s dvoma prstami, tak iba bol v strede cez klb vidno skutku spojky. Ak nie je, nastav si uhol klbu tak aby si videl skrutku na spojku a poriadne dotiahni skrutku klucom. Moc to neprehanaj silou, moze sa stat ze to prezenies a znicis si zavit vnutri spojky.

KROK : 8. Vacsina borcov pri tomto kroku konci, ale my pojdeme este o kusok dalej a pripravime si velmi osvedcene CVD poloosy s klbom.
Priprav si zmrstujucu pasku ktora bude mat aspon priemer ako miska osky a nastrihaj si asi 2-4 mm kruzky (pripadne podla potreby) Nasad kruzok na misku tak aby zakryvala obe diery v ktorych sa nachadza pin a tak aby aj kusok kruzku aby presahoval nad miskou.
Taktiez sa da ako docasna nahrada pouzit dobre lepiaca paska narezana na pozadovany pasik.

KROK : 9. Pouzitim zapalovaca alebo ineho smrtiaceho zdroja vydavajuceho silne teplo sa ohriatim pruzok zmrsti a obopne perfektne misku.
PS: nepouzivajte zvaracku , pajkovacku . . .
Pouzite Zapalovac , ten sa vam najviac osveci pri tejto robote .

A konecne Zaver :
CVD poloosy sa pri jazdeni konstatne krutia a menia rychlost v zavislosti na ovladani plynu, ale zlozenim polosi podla tohto manualu, sa uz nemusis obavat kedy sa nieco uvolni a celkovo uz ani dohliadat na ne

BLAHOZELAM PRAVE STE SA NAUCILI SKLADAT CVD POLOOSI

a pre tich menej sikovnych tu je par obraztekov :

Bydlisko: bratislava ( 47 rokov )
palo-lm
modelár

Príspevkov: 138

Moje modely
Poslať správu
Autor: palo-lm Správa zaslaná: 10. 11. 2009 o 21:32
Vždy ma trápilo keď sa schladilo, aké som mal drevené prsty a lietanie nebol až taký zážitok.
Nie je to síce môj nápad, ale narazil som na zaujímavú vecičku, ktorá môj problém vyriešila raz a navždy.
Je to obal na radio a ruky zároveň.


Obal bol navrhnutý tak, aby udržal vysielač aj ruky v teple a suchu. Životnosť batérií sa dosť predĺži a zima nemá prakticky na ne vplyv. Cysielaš je krytý a ochránený proti vode, prachu a zime. Okolo rúk sú elastické manžety, podobné ako na bunde. Prakticky sa netreba báť straty citu v rukách, ako pri použití rukavíc. Rádio sa vkladá pohodlne, pretože jedna strana sa dá vďaka suchému zipsu kompletne otvoriť. Záves je riešený popruhom okolo krku a aj okolo pása. Na rádio je vidieť vďaka priezorum ktorý zároveň chráni vysielač pred UV žiarení, od slnka.
Spočiatku som si na tento systé musel trochu privyknúť ale ak si raz zvyknete je to paráda. Ak sa vám rukávniky zdajú, že vás omedzujú , dajú sa veľmi pohodlne odňať vďaka upevneniu suchým zipsom.



Neviem či je toto vhodné pre súťaž, ale možno to niekoho poteší a inšpiruje.

Doplním sem neskôr ešte ďalšie fotografie
Bydlisko: Lipt. Mikuláš ( 53 rokov )
mihal
modelár

Príspevkov: 569

Moje modely
Poslať správu
Autor: mihal Správa zaslaná: 11. 11. 2009 o 11:43
mechanicky V mixer alebo ako sa to robilo kedysy


v dnestnej dobe uz asi zbytocna rada no mozno pre tych co nechcu investovat vela penazi a maju jednoduchu vysielacku sa zide. pre ostatnych to aspon posluzi ako informacia ako to fungovalo kedysy.
Obe serva sa nachadzaju na preglejkovej platni , ktora je uchytena v postrannych drazkacha a da sa nou teda posuvat v jednej osi.
tiahlo A je napojene na pevny bod a tym pohybuje celou platnou. tiahla B a C su uz napojene na V chvostove kormydla. je to velmy jednoduche, lacne a pritom funkcne. da sa tym to nahradit aj delta mix pripqadne krydielka /klapky

prevedeni je vela obrazok je len ilustracny a sluzi len pre pochopenie,
prve servo moze byt fixne a cez tiahlo moze hybat druhym to nemusi byt v preglejkovej platni ale napriklad na kolajnickach v oceloveho drotu a mosaznych puzdier tym sa usetri robota miesto aj hmotnost.
Jano5
modelár

Príspevkov: 81

Moje modely
Poslať správu
Autor: Jano5 Správa zaslaná: 12. 11. 2009 o 19:59
Pumovnica, alebo schránka na cukríky.

Hľadal som nejaký návod, inšpiráciu ako z modelu vypúšťať parašutistu či cukríky. Čo som našiel boli skrinky ovládané iba na otvorenie a to buď dopredu či dozadu. Nepozdávalo sa mi také riešenie, pretože, keď dvierka ostali otvorené mohli zavadzať pri pristávaní a tak isto mali veľký čelný odpor.
Určite nie som prvý, kto urobil niečo iné, ale vôbec nie zložité.


Urobil som otvor do modelu podľa možností miesta vo vnútri trupu. Ideálne miesto je v ťažisku, nemusí sa éro nakoniec dovažovať.


Z balzy som vyhotovil skrinku podľa rozmerov otvoru, dvierka a osadil pánty. Namontoval servá, je dobre, keď matky podložíme trebárs obdĺžnikom z umelej hmoty, aby nepretlačili balzu.


Mechanika serv je jednoduchá a dá sa presne nastaviť. Servá sú zapojené cez "Y" káblik, možno najzložitejšie je zmeniť smer pohybu serva, ktorý sa robí prepólovaním motorčeka a potenciometra serva.


Pumovnicu vložíme do otvoru a zalepíme. Môžeme ju namaľovať podľa svojich predstáv.




Už len vložiť batožinu a dobré počasie na výsadok.
Bydlisko: Častá - Píla
Cerim
modelár

Príspevkov: 159

Moje modely
Poslať správu
Autor: Cerim Správa zaslaná: 13. 11. 2009 o 09:42
Osadenie prislusenstva do modelu ARCUS Robbe

Tento prispevok by mohol pomoct osadit vsetko prislusenstvo do modelu ARCUS Robbe. Povodny zamysel vyrobcu bol iny s osadenim, ale to nebolo mozne dodrzat. Prijimac mal byt osadeny v spodnej casti pod kridlami, bateria hned nad nim a regulator ani neviem kam mal ist, lebo kvoli nestastne umiestnenym servam to nebolo mozne a taktiez tam vznikal problem pri montazi kedy kabliky z kridelok nebolo nejak jednoduche pripojit k prijimacu.

Takze moje riesenie(vid foto):
- regulator umiestneny hned za motorom
- do priestoru prijimaca umiestnena bateria(zvacseny kvoli kapacite 1600)ostal dostatocne velky priestor na prevlecenie kablov od kridelok
- prijimac umiestneny priamo pod kabinkou (uchyteny suchym zipsom na vyvysenej ploske)- dobry pristup ku konektorom.

Vsetko sa da bez problemov odmontovat, ziadne odliepanie.

[/img]
Bydlisko: Trencin ( 45 rokov )
pepepe11
modelár

Príspevkov: 185

Moje modely
Poslať správu
Autor: pepepe11 Správa zaslaná: 19. 11. 2009 o 12:33
Prijímač Hitec Optima7-riešenie problému s anténou

Všetci používat prijímače vo svojich modeloch rôznych značiek. Keď som sa rozhodoval aj ja o kúpe RC súpravy, rozhodol som sa aj pre finančnú situáciu pre značku Hitec. Kúpil som combo spolu aj s prijímačom optima 7 2,4 GHz.
Prijímač som používal v elektrolete, konkrétne Cessna 480 od RCM Pelikán a Cessna 400 od Topgunu. Prekladaním prijímača s modelu do modelu, ale aj vibrácie pri prevádzke sa postarali o odpadnutie feedu-žiariča prijímačovej antény ( na obrázku biely káblik vedúci z čierneho valčeka na konci koaxiálneho káblika.



Pri reklamácii s takoutu závadou asi nepochodíte, aj keď je to pravdepodobne výrobná mucha thoto typu prijímača. Rozhodol som sa pre jednoduchú opravu v domácich podmienkach a u druhého prijímača o túto úpravu proti poškodeniu antény.
Postup je jednoduchý:

Stačí k tomu kus tenkostennej plastovej trubičky-ja som použil vodítko tiahla serva ( ak nemáte trebárs aj trubička z vatovej tyčinky na čistenie uší )
A samosťahovacia trubička-bužírka, ktorá sa používa na izoláciu kontaktov v elektrike-určite poznáte-stiahne sa pri nahriatí.



Postup:

1. Na žiarič antény prevlečiete plastovú trubičku



2. Cez celú anténu prevlečiete sťahovaciu bužírku



3. nahrejete bužírku teplovzdušnou pištoľou ( pri dávke opatrnosti napr. aj nad sviečkou )



4. Hotovo

Teraz si môžete porovnať pevnosť spoja už len podľa obrázku. Hore pôvodný stav od výrobcu, dole po úprave.



Neviem, kto lietate s touto výbavou, ale dúfam, že článok pomôže predísť nehodám a zbytočným problémom.
Možno nájde uplatnenie aj niekde inde. Letu zdar!
Bydlisko: Ráztočno
  • Odpovedať
Téma je zamknutá. Nemôžete pridať príspevok.
Úvodná stránka
  • 573 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 18 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: Volko55,