Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

Technické parametre
Výrobca:
Rozpätie: 0 mm
Hmotnosť: 0 g
Kategória: Lietadla - elektrické
Dĺžka: 0 mm
Materiál:
Motor:
Popis

Testovacie Mustangy.

Keď som roku 2001 začal vyrábať celokompozitové Mustangy pre combat , nenapadlo ma , že o pár rokov pozdejšie, už ich budú namiesto spaľovacích MVVS 2,5 poháňať striedavé elektromotory.
Dnes pre optimalizáciu pohonu využívam „služobné“ modely,
ktorých existencia je vždy niečím ohrozená , ale musím uznať, že vydržia celkom dosť.
V súčasnosti lietam s modelom (strieborný na fotkách) ,ktorý vznikol v roku 2004 a prvé dva roky ho používal zákazník zo Starej Boleslavi .
Nalietal s ním dosť hodín (dokonca som mu raz musel vyměniť celé krídlo …preletel brankou vyznačujúcou okraj letiska) .Keď ho chytli vrtulníky , model cez Maxibazar predal.
Ano , kúpil som ho zpať a začal používať pre skúšky elektrických pohonov a tiež na predvádzanie.
Model v mojom používaní má za sebou skoro tri úspešné sezony a jednu vačšiu havárku.
Dnes je už opravený , bez problémov lieta dalej a to v každom počasí (vietor 10m/s…) na rovine i na kopci.
Aby som nemal „abstinenčné problémy“ (v prípade jeho poruchy), postavil som si ešte "záložnú skúšobňu", v moderných pylonových“ barvách..
Podkladom pre žlto modré zbarvenie bolo lietadlo, vyrobené firmou Tunder Mustang.
Výhodou toho netradičného zabarvenia je pomerne dobá viditelnost metrového modelu i vo vačších výškach.Žlté krídlo na modrej oblohe doslova žiari.

Nafotené modely sú rozmerovo stejné, ale majú rozdielne pohony a rozdielne hmotnosti.

Strieborný váži 1050g. Pohonnú jednotku tvorí sklopná vrtuľa Aeronaut 9/ 5,5 na trámci 49mm + motor AXI 2814/12 + regulátor Jeti Master 40B-F + 3S 1P LiPol akku o kapacite 2220mAh.
K ovládaniu som až do havárie používal vysielač Hitec Prizm 7 a přijímač HFD 07RA na 35,7 MHz.
Zhruba rok nebol žiadny problém. Potom sa situácia u nás na letišti zhoršila tak , že minulý rok v jeseni ,som zapichol model až po krídla do zeme.
Opravený model a i ten další ,pre istotu dnes riadim Futabou T9CP s inštalovaným Duplex 2,4GHz modulom. Přijímač je Duplex R4.

Druhý (žltý model ) váži 1180g , má pohon zložený zo sklopnej vrtule Aaeronaut 10/6, na trámci 49mm+ motor AXI 2820/10 + regulátor Jeti Master 40B -F + 3S1P LiPol 2200mAh.
Riadiaca aparatúra je zase Futaba s Duplexom 2,4GHz.

V oboch modeloch sú inštalované tri servá HS 85, ktoré ovládajú krídelká a výškové kormidlo.

Zaujímavé je porovnanie letových vlastností.
Čakal som vačšu prenikavosť v klzavom lete u ťažšieho modelu, ale nedočkal som sa. Zvýšilo sa len opadanie.
Ľahší (strieborný) model má lepšie akcelerácie vo všetkých letových režimoch i smerom dolu a bez motoru?!
Keď ho používám jako „hotliner“ , tak například z 3minút chodu motoru ma maxiálu , naplachtím 15-18minút v bezmotorovom režime. Za tak dobrý klz som vďačný, dnes už zastaralému profilu HN 287, ktorý sa povodne používal na modelech F3B.
Pri bežnom motorovom lietaní spotreba uvedených motorov a kapacita akumulátorov, při normálnej práci s plynom dá 8-9minút motorového letu.

veka

základné technické údaje modelu:

rozpatie: 970mm
dlžka: 847mm
plocha krídla : 16,5dm2

Pozn. vybavenie a ostatné parametre sú uvedené v článku

ID Modelu: AM241 | Zobrazenia: 4266 | Pridané: 24. 7. 2009 o 03:21 | Autor: veka

Autor Správa
Stevo
modelár

Príspevkov: 87

Moje modely
Poslať správu
Autor: Stevo Správa zaslaná: 27. 7. 2009 o 22:45
Nádherná práca, padla mi sánka. No a ten pilot v kabíne - čerešnicka na dorte. Super.
Bydlisko: Seňa, Slovensko
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 28. 7. 2009 o 01:46
"Stevo":
Nádherná práca, padla mi sánka. No a ten pilot v kabíne - čerešnicka na dorte. Super.


hej , trochu sa snažím ,aby tie lietadla trochu vypadali , hlavne dobre lietali a neboli problémy s údržbou a nastavovaním.

Stačí kuknúť na moj web ,alebo to na foru ,na niektoré dalšie moje modely

Robím modely pre radosť sebe i druhým , ale keď sa podívaš okolo ,aké a odkial si ludia kupujú modely ...no nič , tak asponˇ tie obrázky nech vám robia radosť. ... kukni fotky , napríklad jednotlivé letové fáze (štart , let ,pristátie ), ako ich zchcytil moj kamarát Jirka Hejtmánek.



veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
veka
modelár

Príspevkov: 906

Moje modely
Poslať správu
Autor: veka Správa zaslaná: 18. 1. 2010 o 22:49
"Stevo":
Nádherná práca, padla mi sánka. No a ten pilot v kabíne - čerešnicka na dorte. Super.


jen pro ilustraci připojuji odkaz na telemetrické video , kde je možné na Jeti Boxu vidět jak rychle se Thunder Mustang pohybuje vzduchem:

http://www.youtube.com/user/peterKapuscinsky#p/u/2/IymaAB10YdQ

Jeho menší brácha (Voodoo) je o něco rychlejší ,video je zde:
http://www.youtube.com/user/peterKapuscinsky#p/u/3/a3UKhEfxGK4

veka
Bydlisko: Bohumileč 15, Pardubice,CZ ( 65 rokov )
  • Pridať komentár
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Úvodná stránka
  • 564 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 4 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 1 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 3 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 26 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: