Výrobca: | Phoenix - ARF stavebnica |
Rozpätie: | 1900 mm |
Hmotnosť: | 3600 g |
Kategória: | Lietadla - elektrické |
Dĺžka: | 0 mm |
Materiál: | balza a preglejka |
Motor: | brushless FOXY |
ID Modelu: AM1213 | Zobrazenia: 3518 | Pridané: 14. 1. 2012 o 22:02 | Autor: dodo_bb
Autor | Správa |
dodo_bb modelár Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
Jar sa blíži a tak som sa pustil do dokončenia modelu. Moja vrodená lenivosť nakoniec zvíťazila a tak som už takmer hotový eroplán konvertoval na elektropohon. Na novú motorovú prepážku z preglejky 6 mm som inštaloval motor FOXY C4020/10 a regulátor 65A FOXY R-65SB air/heli. Na pohon budem používať štvorčlánok 4900 mAh. Ten je umiestnený v preglejkovej schránke v prednej časti modelu. Motor je ľahší ako spaľovák a na dováženie som musel na predok nalepiť cca 130 gramov olova. Uvidím, či toto vystrojenie bude dostatočné na model tejto váhy a rozmerov. Plocha je 61 dm a plošné zaťaženie okolo 60 g/dm. Zalietanie asi urobím budúci týždeň... |
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Ja som tam nechal zhavika. Vlastne preto som to kupoval. Lieta to dobre, akurat do vykrutov je to lenive, ale bez prerabania nahonov kridelok sa s tym toho moc uz neda spravit. Kazde kridelko dostalo svoje servo. Nemam take velke auto, aby som v nom mohol vozit kridlo o dlzke 1900mm. Nechal som ho delene a do kazdej polovice som supol 1 servo... |
dodo_bb modelár Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
Čo tam máš za motor a koľko Ti vyšla celková váha? |
jetylo modelár Príspevkov: 1068 Moje modely Poslať správu |
Ja tam mam ASP 12ccm a cista vaha bez paliva je 3512g. Na bezne lietani by stacila aj 10-na ale takto to dokaze kolmo stupat,alebo aj stat vo vzduchu, podla potreby. Lietam s tym nozaky, vykruty, suvraty a premety, Na chrbte to lieta tiez, ale musim ist na rychlost, inakto ma tendenciu padat. Kubansku osmu som s tym este neskusal, lebo nemam moc odvahu, tocit tie polvykruty v kleani na chrbte. Tie vykruty su dost pomale... |
dodo_bb modelár Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
Dnes som skúšal statický ťah, zaujímavé, ako veľmi sa líšil podľa použitej vrtule, vyskúšal som tri a statický ťah sa pohyboval od 2,6 kg do 3,7 kg... Tých 3,7 kg by malo stačiť na mierne dynamické lietanie. Uvidíme, čo to spraví vo vzduchu |
dodo_bb modelár Príspevkov: 177 Moje modely Poslať správu |
A dnes sa prvý krát Trainer dostal do vzduchu - štart, 3 minúty letu, pristátie, tri krát dokola. celý priebeh bez problému, v podstate na trimy nebolo treba ani šiahnuť. Postupne asi len nejaké jemné doladenie... Vodorovný let na pol plynu, plný plyn som zatiaľ neskúšal. |
Ludo modelár Príspevkov: 773 Moje modely Poslať správu |
Ahojte aj ja mam trenera 60aj ked uz sa to moc na to nepodoba, osadil som to ASP15ccm a vyha po uprave vysla na cca 3500g a priblizny staticky tah s 15/8 vychadza neakych nieco malo vyse 4000g uvazujem nad zmenou na 3 listu vrtulu 14/8....aj ja som dal do kazdeho kridla po jedno servo ale posunul som ho az skoro do 1/3 polrozpetia teda mimo trup tym som dosiahol ze pri vacich rychlostiach sa mi nekrutili kridelka a neohybala povodna zapracovana paka na kridelkach, na vykruty je to lenive to je jasne jednoducho to vychylky kridelok nedovoluju spravit rychlejsie ale zakladna akrobacia sa da s tym zalietnut v pohode.Vodorovny let je tak na 2 az 5 zubkov na plynovej pake a na plno je to okridlena raketa ...ja som s tym hlavne pred rokom vlekal mensie konstrukcne alebo EPP vetrone....a aj to ma viedlo k prerobeniu vyskovky a smerovky do V |