Autor | Správa | |
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Tak toto vztlakovky rozhodne nepotrebuje, predpokladam, ze kridlo ma na koncoch pekne negativy, to bude radost lietat. |
|
andy modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
ked neviem co su negativy ale konce su zosikmene a tvar do V,mam dvoje kridel k nemu tak v jednych som zacal robit kridelka,no a este rada...nechat v nom zhavika,alebo dat don elektro???zhavik ide pekne....a hned chyta... |
|
veka modelár Príspevkov: 906 Moje modely Poslať správu |
... mozes nejak logicky zdovodnit tvoje planovane zasahy do konstrukcie toho modelu, ked o mechanike letu a konstrukcii lietadiel mas zatial strasne malo povedomia?To lietadlo je navrhnute tak, aby bolo dobre ovladatelne a sucasne stabilne i bez kridelok. ....v inom vlakne som ti dal odkaz na tuto stranku: http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a-pevnostni-dimenzovani-modelu/ ... a dnes vravim, precitaj si zalozky: Stranova stabilita modelu...., Vyoseni a potlaceni motoru.... Zaletavani volnych modelu... Dovis se skoro vse ,co potrebujes k tomu aby ti modely letali dle tvych predstav. Pozn. jeste muzes prostudovat tento odkaz , http://zd.wwwcity.cz/Modlisty/ s durazem na texty v tretim dilu: http://zd.wwwcity.cz/Modlisty/Modlist3/ ... tam se mimo jine dovis i co jsou negativy a proc na nekterych kridlech jsou a na nekterych byt nemusi. veka |
|
andy modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
tak s kridielkami skor ustalim model,ako bez,nie???ja potrebujem nieco na ucenie,zvyknut si prave aj na kridelka,mam asw 28 a to bez kridielok by som rozbil za minutu,tiez ma velke rozpatie,je to lahke, |
|
andy modelár Príspevkov: 22 Moje modely Poslať správu |
lieta to ano,ale v bezvetri,trosku pofukne a je ponom,preto uz chyba predok okolo motora,tak rozbilo,ze som musel odrezat a aj kolesa prerobit,lebo prezne koleso,to mi na trave vzdy ohlo,alebo vylomilo...bol to celkom pekny model,to ja som ho uz tak dosklbal |
|
Jano Prsanec modelár Príspevkov: 463 Moje modely Poslať správu |
Tak ako píše VEKA, trochu poštudujte. Ja som s Juniormi lietal zatiaľ hlavne bez krídeliek a stabilita modelu bola vzhľadom k vzpätiu krídla úplne v poriadku. Pokiaľ má krídlo výrazné vzpätie a dáš na to krídelká, nijako si nepomôžeš, skôr naopak. Model bude na zásahy do riadenia reagovať zle a niekedy si s nimi let skôr skomplikuješ. Takýto trener je navrhnutý, ako autostabilné lietadlo, kde, keď si už nevieš rady a máš dosť výšky, jednoducho pustíš páky vysielača do neutrálu a model sa zrovná sám. Nemyslím, že mu chýbajú krídelká, vztlakovky, sloty, spojlery, či aerodynamické brzdy, alebo stabilizačný systém. Pokiaľ si doteraz lietal s ASW či Betou, je ten trener na prechod na motoráky s väčším plošným zaťažením dobrá voľba, ale tak, ako je postavený. Negatívy na koncoch krídiel slúžia na zväčšenie rozsahu rýchlostí modelu smerom k nižším rýchlostiam pred pristávaním napr. Fyzicky sa jedná o skrútenie krídla smerom ku koncom, čo sa rieši podkladaním odtokovej hrany počas stavby kostry krídla. Dosiahneme tým to, že ak má koreň krídla uhol nábehu 0 stupňov, koniec krídla bude mať napr. -1,5 stupňa. To pri lete normálnou rýchlosťou niejako neprekáža, ale pri spomalení sa model pri dosiahnutí kritickej rýchlosti nezrúti rovno na zem, ale zľahka poslušne zkĺzne, pretože vonkajša časť krídla bude ešte stále generovať nejaký ten vztlak. Ak Ťa tie krídelká veľmi trápia, tak na tom krídle ešte okrem krídeliek pouvažuj nad zmenšením vzpätia. Inak tie negatívy sa riešia aj na modeloch s krídelkami a to tak, že sú krídelká v neutrálnej polohe pár stupňov vychýlené dohora. Čo sa týka motora, je to len na Tebe. Elektro je operatívnejší, ale žhavík je zasa ten pravý rock n roll, aj keď je okolo neho viac roboty. Ak by si ten motor vyhadzoval, ozvi sa, možno by som ho uživil |
|