Používateľské meno

Heslo

RC PORTAL

1 2 3
autor správa
minob
modelár

Príspevkov: 68

Moje modely
Poslať správu
Autor: minob Správa zaslaná: 11. 7. 2014 o 10:38
Potreboval by som poradiť od odborníka,či by bolo možné,s akými obmedzeniami,alebo rizikom spojiť dve lipolky.Potreboval by som zapojiť do série Turnigy nano-tech 25-50C 3S a Turnigy 30C 1S.Mám totiž Turnigy 30C 2S ktorú chcem rozdeliť a po jednom článku pripojiť k trojčlánku aby som získal štvorčlánok ale zároveň si zachoval možnosť používať aj trojčlánok.Obidve batérie sú 4000mAh.
Bydlisko: PD ( 63 rokov )
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 11. 7. 2014 o 13:07
použi na to origoš kábel a nemáš "žiadne" riziko...
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 11. 7. 2014 o 14:24
Kým to len spojí a nezaťaží, máš pravdu, žiadne riziko.

A prosím prosím, čo je to origoš kábel ?
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 11. 7. 2014 o 15:02
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
Kamil
modelár

Príspevkov: 708

Moje modely
Poslať správu
Autor: Kamil Správa zaslaná: 11. 7. 2014 o 16:23
marianr: Šak to je z HK. To musí fungovať bezpečne. To nevieš?

minob: Ja by som to takto urcite nepouzival. Ten trojclanok a jednoclanok maju rozne parametre a ked ich budes pouzivat aj zvlast, tak budu aj v rozdielnej kondicii.
Bydlisko: Sereď ( 63 rokov )
Sinister
modelár

Príspevkov: 281

Moje modely
Poslať správu
Autor: Sinister Správa zaslaná: 11. 7. 2014 o 16:39
Kapacita je rovnaká co je u teba veľké plus. Hlavnú rolu u teba bude hrať skutočný prúdový odber. Keď to aj zapojis do série tak si nemyslím že by to malo robiť nejaký väčší problém ale počas prvej jazdy s týmto zapojením by som určite kontroloval v častejšich intervaloch napätie na článkoch a teplotu batérií.
Bydlisko: Bratislava ( 37 rokov )
mAto424
modelár

Príspevkov: 3234

Moje modely
Poslať správu
Autor: mAto424 Správa zaslaná: 11. 7. 2014 o 22:56
rátam s tým, že z bateriek nebude odoberať špičkový prúd (resp. max. trvalý) dlhodobo, teda má to tak nadimenzované, že z bateriek bude odoberať dajme tomu 20C - vtedy by som sa toho tak nebál a myslím, že to v pohode aj fungovať bude....môj názor
Bydlisko: Liptovský Mikuláš ( 32 rokov )
marianr
modelár

Príspevkov: 1466

Moje modely
Poslať správu
Autor: marianr Správa zaslaná: 12. 7. 2014 o 10:50
Nebude.
Vnútorný odpor.

Ale možno origoš kábel robí zázraky.
Bydlisko: Ba ( 66 rokov )
Kamil
modelár

Príspevkov: 708

Moje modely
Poslať správu
Autor: Kamil Správa zaslaná: 12. 7. 2014 o 11:25
mAto424: Asi mame na fungovanie a nefungovanie rozne kriteria. Ja by som taku bateriu do lietadla, ktore ma pre mna hodnotu, urcite nedal.
Do auta, pri malom odbere a s rizikom, nech si ju da kto chce. Ale nech na tu bateriu dava pozor a meria.
Bydlisko: Sereď ( 63 rokov )
Sinister
modelár

Príspevkov: 281

Moje modely
Poslať správu
Autor: Sinister Správa zaslaná: 12. 7. 2014 o 11:32
Sériové zapojenie batérií nie je nič zvláštne. Napríklad e-revo ide iba v takomto zapojení dokým neprerobis konektory, ale je dobre používať rovnaké obe batérie. V opačnom prípade sa jedna môže vybit oveľa skôr a následne sa začne podvybijat a zničia sa ti články.
Bydlisko: Bratislava ( 37 rokov )
Kamil
modelár

Príspevkov: 708

Moje modely
Poslať správu
Autor: Kamil Správa zaslaná: 12. 7. 2014 o 11:38
Jasne. Aj velke modely lietadiel a vrtulnikov idu napr. na dva sestclanky v serii. Ale tie su rovnake a rovnako a naraz pouzivane.
Tu sa ale riesi uplne iny pripad.
Bydlisko: Sereď ( 63 rokov )
Sinister
modelár

Príspevkov: 281

Moje modely
Poslať správu
Autor: Sinister Správa zaslaná: 12. 7. 2014 o 11:56
Marian dal dobry dôvod prečo to tak ako chces nerobiť ale nie úplne presne. Vnútorný odpor síce bude ale degradujes tým lepšie články, lebo sa dá povedať že batéria je taka slabá aký slabý je jej najslabší článok.
Bydlisko: Bratislava ( 37 rokov )
minob
modelár

Príspevkov: 68

Moje modely
Poslať správu
Autor: minob Správa zaslaná: 14. 7. 2014 o 15:49
Lepšie články nemám ako ohroziť,pretože na ne,na trojčlánok, budem mať napojenú signalizáciu a pri poklese napätia sa spustí a pristávam.Je to dosť veľký model,rozpätie cca 1,7m s hrubým profilom krídla,lieta pomaly,moc pomaly,preto mu chcem zvýšiť rýchlosť tým,že z motora na trojčlánok,550W,urobím štvorčlánkom motor 800W bez ďalších investícií, o čo mi ide.Štvrtý článok bude pripájaný a nabíjaný samostatne svojím konektorom.Že to bude fungovať,som si istý,neviem však aký to môže mať dopad na prevádzkovanie a životnosť trojčlánku,čo je pre mňa podstatné,nakoľko ten je využitý aj v inom lietadle.
Bydlisko: PD ( 63 rokov )
Kamil
modelár

Príspevkov: 708

Moje modely
Poslať správu
Autor: Kamil Správa zaslaná: 14. 7. 2014 o 16:41
A ten motor ma v technickych udajoch aky max. prikon a max. prud (pri motoroch z HK pripocitaj velku rezervu)?
Pytam sa preto, lebo z 500W motora nespravis 800W - zhori.
S tymi baterkami ti tu poradia mudrejsi.
Bydlisko: Sereď ( 63 rokov )
minob
modelár

Príspevkov: 68

Moje modely
Poslať správu
Autor: minob Správa zaslaná: 14. 7. 2014 o 18:22
Bydlisko: PD ( 63 rokov )
1 2 3
  • Odpovedať
Musíte byť prihlásený na pridávanie príspevkov.
Úvodná stránka
  • 577 ľudí online za poslednych 5 minút.
Fórum
  • 2 príspevkov za posledných 24 hodín.
Album modelov
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Galérie
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Články
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.
Bazár
  • 12 inzerátov za posledných 24 hodín.
Podujatia
  • 0 príspevkov za posledných 24 hodín.

Online za posledných 5 minút: matus13,